Data modyfikacji:

Pirelli Scorpion Zero All Season 315/40 R21 115Y XL L

Autor: Łukasz Wulkanista

Opona całoroczna Pirelli Scorpion Zero All Season 315/40 R2

Zdjęcie poglądowe modelu Scorpion Zero All Season w rozmiarze 315/40 R21 XL, L

Porównujemy oferty 33 sklepów z oponami całorocznymi firmy Pirelli w rozmiarze 315/40R21. Zobacz gdzie kupić opony Scorpion Zero All Season w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.

Co oznacza zapis "115 Y XL, L" w nazwie opony?

Parametry techniczne

Pirelli Scorpion Zero All Season w rozmiarze 315/40 R21 115Y to opona całoroczna, wzmacniana (XL), homologowana (L) oraz dodatkowo oznakowana symbolami M+S, ZR. Oznaczenia 2857400 oraz 8019227285741 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.

Pełna specyfikacja opony (szczegóły produktu)
Parametr Wartość
Kod produktu 2857400
EAN 8019227285741
Producent Pirelli
Koncern grupa Pirelli
Siedziba Włochy
Klasa premium
Model Scorpion Zero All Season
Poprzedni model -
Następny model -
Sezon opony całoroczne
Rozmiar [size width="315" profile="40" diameter="21"]315/40 R21[/size]
Szerokość 315 mm
Profil 40 % (opona niskoprofilowa)
Średnica 21 cali
Konstrukcja R (radialna)
Wysokość profilu 126 mm
Kraj produkcji Francja, Turcja, Niemcy, Rumunia, Wielka Brytania, Hiszpania
Rodzaj bieżnika asymetryczny
Indeks nośności 115
Maksymalna nośność 1215 kg
Indeks prędkości Y
Maksymalna prędkość 300 km/h
Przeznaczenie auta 4x4 / SUV
Gwarancja 5 lat od daty produkcji
Opory toczenia C (spalanie paliwa)
Przyczepność na mokrym A (droga hamowania)
Hałas zewnętrzny 69 dB
Fale (1-3) 1
Waga (ciężar) 16,44 kg
Premiera modelu 2016 rok (podczas targów Moto)
Cena ~ 2192 zł (brutto, z VAT)
Run Flat nie
Wzmocnienie tak (XL)
Homologacja / OE L (Lamborghini)
Rant ochronny felgi -
Inne oznaczenia M+S, ZR
Pełna nazwa Pirelli Scorpion Zero All Season 315/40 R21 115Y XL L

Model Scorpion Zero All Season

Fragment bieżnika Scorpion Zero All Season firmy Pirelli (z

Opis modelu Scorpion Zero All Season jest w trakcie opracowywania. Zbieramy materiały, dane techniczne oraz zastosowane technologie, niezbędne do przygotowania wyczerpującej prezentacji. Proszę o chwilę wytchnienia, mamy już prawie wszystkie potrzebne informacje by stworzyć małe podsumowanie prezentowanej opony. Poszczególne elementy wspomnianego opisu znajdziesz na tej stronie w innych akapitach.

Opony całoroczne Pirelli Scorpion Zero All Season w rozmiarze 315/40 R21 115Y XL, L

Opony całoroczne Pirelli Scorpion Zero All Season zostały zaprojektowane z myślą o spełnieniu oczekiwań kierowców samochodów typu VW Touareg, BMW Seria 7, Porsche Cayenne, auta niemieckie, japońskie czy francuskie. Prezentowany produkt ma rozmiar 315/40 R21, co oznacza, że jego szerokość wynosi 315 mm, wysokość profilu 126 mm (40 w rozmiarze to procent z szerokości), a średnica 21 cali. Litera przed oznaczeniem średnicy oznacza typ konstrukcji opony – może być radialna lub diagonalna. W oponach osobowych mamy do czynienia z tą pierwszą.

Opony Pirelli Scorpion Zero All Season 315/40 R21 mają indeks prędkości wynoszący Y (dopuszczalna prędkość 300 km/h) i indeks nośności 115 przekładający się dopuszczalne obciążenie 1215 kg. W ramach europejskiego systemu etykiet model Pirelli Scorpion Zero All Season 315/40 R21 otrzymał klasę C za poziom oporów toczenia, A w pomiarze drogi hamowania na mokrej drodze i 69 dB za emisję hałasu zewnętrznego.

Opony do samochodu 4x4 / SUV

Przeznaczenie - samochody 4x4 (zdjęcie)

Scorpion Zero All Season w rozmiarze 315/40 R21 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie 4x4 / SUV. Opony 4x4 znajdziemy wśród bogatych ofert marek budżetowych, klasy średniej i premium. Nie należy ich mylić z oponami SUV, którym dużo bliżej do osobowych (często dany model SUV ma taki sam bieżnik, jak typowo osobowy). Opony terenowe mają bardziej agresywną rzeźbę, na której umieszczono charakterystyczne klocki. Wyróżniamy wśród nich modele A/T – All Terrain (równie dobrze nadają się do jazdy po asfalcie i w terenie), M/T – Mud Terrain (lepsze w terenie, słabsze na asfalcie) i Extrem (wyłącznie w teren).

Klasa - premium. Opony dla wymagających kierowców gwarantujące najwyższą jakość

Klasa - premium

Opony firmy Pirelli pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy premium. Opony klasy premium, zwanej także wyższą, charakteryzują się najwyższym poziomem osiągów w najtrudniejszych warunkach drogowych. Oprócz tego są najbardziej komfortowe i mają najniższe opory toczenia. Wynika to z nowoczesnych rozwiązań technologicznych stosowanych podczas ich produkcji. To najbardziej zaawansowane produkty na rynku, które wybierane są przez wymagających kierowców o dynamicznym stylu jazdy, posiadających mocne auto czy pokonujących duże roczne przebiegi. Marki premium to m.in.: Pirelli, Yokohama, Continental, Nokian, Michelin, Bridgestone, Dunlop czy Hankook.

Etykieta unijna opon Scorpion Zero All Season 315/40 R21 czyli ocena hamowania, spalania i...

Od listopada 2012 roku na terenie Unii Europejskiej obowiązują przepisy nakazujące umieszczanie na wszystkich sprzedawanych oponach specjalnych etykiet z najważniejszymi parametrami danego modelu. Dzięki nim można zapoznać się z informacjami na temat oporów toczenia, drogi hamowania na mokrej nawierzchni i generowanego hałasu. Zobacz jak prezentują się oceny opon Pirelli Scorpion Zero All Season 315/40R21 115Y na etykiecie unijnej.

Spalanie paliwa - ocena C

Etykieta unijna na oponach informuje między innymi o poziomie oporów toczenia, które mają wpływ na zużycie paliwa przez samochód, a w efekcie emisję spalin. Im mniejsze opory, tym auto powinno palić mniej – nawet 0,25 litra na 100 km. W ramach pomiaru oporów toczenia możliwe jest przyznanie klas od A (najlepsza) do G (najgorsza). Taka skala widnieje na etykietach, ale warto wiedzieć, że ocena D nie jest stosowana – jest to tak zwana klasa pusta dla lepszego rozgraniczenia modeli lepszych i gorszych w tej kategorii.

Hamowanie na mokrym - ocena A

Etykieta unijna informuje między innymi o poziomie przyczepności opon na mokrej nawierzchni. Parametr ten jest oceniany w pomiarze drogi hamowania i siły tarcia opon w wyżej wspomnianych warunkach. Za przyczepność na mokrej nawierzchni dany model może otrzymać klasy od A do G. Warto jednak wiedzieć, że klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia opon o lepszych i gorszych parametrach, a modele z klasą G są po prostu niebezpieczne i nie dopuszcza się ich do sprzedaży.

Hałas na zewnątrz - 69 dB

Hałas zewnętrzny to inaczej natężenie dźwięku, który wytwarzany jest przez pracująca oponę. Pod tym względem ogumienie dzieli się na trzy kategorie oznaczane od najcichszych do najgłośniejszych graficznymi symbolami jednej, dwóch lub trzech fal. Dodatkowo umieszcza się w tym miejscu również liczbę oznaczającą średnie natężenie hałasu w decybelach. Wynik "69 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskały jeszcze 3 inne produkty spełniające kryteria - opony Scorpion Zero All Season (model) oraz 21 cali (średnica).

Firma Pirelli

Logo firmy oponiarskiej Pirelli (zdjęcie)

Pirelli to włoska marka, która zajmuje obecnie 5 miejsce pod względem wielkości produkcji opon na świecie. Mimo że na co dzień jest kojarzona ze sportem za sprawą dostarczana ogumienia do najsłynniejszych światowych rajdów i wyścigów (w tym Formuły 1), to korzystają z niej także kierowcy ceniący sobie wysokie osiągi i bezpieczną jazdę na co dzień. Co roku Pirelli wydaje kalendarz z artystycznymi aktami modelek, który przez lata swojego istnienia stał się ikoną popkultury, a jego premiera co roku budzi emocje w świecie show biznesu.

Asymetryczna rzeźba bieżnika

Bieżnik asymetryczny (zdjęcie)

Model Scorpion Zero All Season (Pirelli) wyposażony został w asymetryczną rzeźbę bieżnika. Bieżnik asymetryczny, obok kierunkowego, jest obecnie najczęściej stosowany w oponach do samochodów osobowych. Jego charakterystyczną cechą jest podział na część zewnętrzną i wewnętrzną, co pozwala uzyskać wysokie osiągi w zróżnicowanych warunkach pogodowych i przy wyższych prędkościach. Do zalet opon asymetrycznych należą też równomierne zużycie, dobre tłumienie wibracji i atrakcyjny wygląd. Tego typu opony są często wybierane przez posiadaczy mocniejszych samochodów i kierowców o dynamicznym stylu jazdy.

Oznaczenia 115Y, XL, L oraz M+S, ZR

Napisy "115" oraz "Y" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 1215 kg) oraz prędkości (do 300 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie M+S - mud and Snow (ang. błoto i śnieg) określa opony lepiej radzące sobie w warunkach błota i śniegu, niżeli model standardowy (bez tego symbolu) oraz ZR - oponę z pełnym obciążeniem można użytkować do prędkości 240 km/h. Model Scorpion Zero All Season (Pirelli 315/40 R21) posiada homologację L (Lamborghini).

Opony całoroczne

Opony całoroczne

Pirelli Scorpion Zero All Season 315/40 R21 należy do grupy opon wielosezonowych. Opony całoroczne są projektowane z myślą o kierowcach, którzy preferują umiarkowany styl jazdy, poruszają się głównie po mieście lub mieszkają w miejscu, gdzie zimy są łagodne, a latem nie ma dużych upałów. Osiągi opon całorocznych to kompromis pomiędzy modelami na lato i zimę (widać to między innymi w bieżniku). Nazwy opon całorocznych kojarzą się z 4 porami roku, np. "4Seasons", "Quatrac", "All Season", "All Weather", a na ich bokach umieszczony jest symbol 3PMSF (trzech szczytów z płatkiem śniegu) potwierdzający osiągi w zimowych warunkach.

Gwarancja na opony Scorpion Zero All Season

Opony Pirelli można reklamować przez okres 5 lat od daty produkcji. Aby uzyskać pozytywne rozpatrzenie sprawy, należy wypełnić formularz reklamacyjny udostępniony przez producenta, a także udostępnić oponę na potrzeby badania wykonywanego przez personel techniczny. Należy pamiętać, że gwarancja nie obejmuje szeregu problemów, które mogą wystąpić w związku z nieprawidłowym przechowywaniem i transportem opon, użytkowaniem ogumienia niezgodnie z zaleceniami producenta czy uszkodzeniem mechanicznym podczas eksploatacji (np. przebiciem przez szkło lub gwóźdź w czasie jazdy).

5 lat od daty produkcji

Opinie kierowców rozmiaru 315/40 R21 o oponach Pirelli Scorpion Zero All Season

Opony całoroczne to doskonałe rozwiązanie dla kierowców, którzy chcą uniknąć sezonowej zmiany opon, a jednocześnie zadbać o bezpieczne prowadzenie przez cały rok. Opinie o oponach całorocznych Pirelli, które kierowcy zamieszczają w Internecie, to potwierdzenie ich doskonałych osiągów w każdych warunkach pogodowych. Użytkownicy piszą: "opony wyśmienicie trzymają się drogi, niski hałas i niskie opory toczenia, polecam wszystkim", "bardzo dobre opony wielosezonowe, które przez cały rok gwarantują maksymalne osiągi".

Pirelli w testach opon wielosezonowych

Test opon wielosezonowych Pirelli

Z opon całorocznych szczególnie chętnie korzystają kierowcy, którzy nie chcą dwa razy w roku odwiedzać serwisu oponiarskiego w celu wymiany opon i którym wystarczają opony o zoptymalizowanych osiągach przez cały rok. Aby porównać parametry ogumienia całorocznego, i najlepiej skorzystać wyników profesjonalnych testów opon. Opony całoroczne Pirelli z reguły plasują się w sprawdzianach pośrodku stawki. Pirelli Cinturato All Season zajęła 5 miejsce w sprawdzianie opon całorocznych Auto Bild z 2017 roku i 5 lokatę w analogicznym teście ADAC rok wcześniej.

Test opon (ranking):

Wyniki dotyczą opon wielosezonowych Pirelli, gdyż model Scorpion Zero All Season nie został jeszcze przetestowany przez żadną popularną organizację, automobilclub, stowarzyszenie czy dziennikarzy motoryzacyjnych.

  • 10 miejsce 2018 Auto Bild
  • 8 miejsce 2018 Autoklub CR
  • 5 miejsce 2017 Auto Bild
  • 8 miejsce 2017 Auto Zeitung
  • 3 miejsce 2017 Auto Bild
  • 5 miejsce 2016 ADAC
  • 9 miejsce 2016 ACE

Inne nazwy

Zobacz inne określenia opon Pirelli Scorpion Zero All Season 315/40 R21 115Y XL L. Sformułowania te często spotykane są w sklepach z oponami czy na forach internetowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu nazwy producenta (Pirelli), sezonu (opony całoroczne), indeksów (115Y XL, L), rozmiaru (315/40 R21) oraz modelu (Scorpion Zero All Season) przedstawione w odmiennej kolejności.

Znalezione m.in. na forum:

  • 315/40R21 XL, L Pirelli Scorpion Zero AllSeason
  • opony Pirelli All Season Scorpion Zero 315x40x21
  • 315/40R21 115 Y Scorpion Zero All Season Pirelli
  • opony całoroczne Pirelli 21 315x40 Scorpion Zero All Season
  • Scorpion Zero All Season 315/40 R21 115 Y całoroczne

Dodatkowe informacje

Kierowca w samochodzie

Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.

Promocja i wyprzedaż

Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą wejściówki do kina, rabat na kolejne zakupy, kubki termiczne, bilety do teatru oraz bilety na zawody żużlowe.

Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Pirelli to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 35-63% od ceny detalicznej.

Zakup na raty

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (norauto, oponeo czy voida) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Euro Bank, BGŻ BNP Paribas oraz Credite Agricole. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).

Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych Pirelli w rozmiarze 315/40 R21 XL, L (115Y). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 2192 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 8 768 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 819 (12 rat) do 4 472 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.

Kalkulacja zakupu opon na raty
Ilość rat Miesięczna rata Koszt całkowity Nadpłata
2 4 472 zł 8 944 zł 176 zł
4 2 280 zł 9 120 zł 352 zł
6 1 550 zł 9 300 zł 532 zł
8 1 184 zł 9 472 zł 704 zł
10 965 zł 9 650 zł 882 zł
12 819 zł 9 828 zł 1060 zł

Produkty powiązane

Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Scorpion Zero All Season mogą być m.in. płyny do prania tapicerki, mierniki grubości bieżnika, ładowarki do telefonu na USB lub skrobaczki do szyb.

opony całoroczne 205/60 r16 ranking

Test opon całorocznych 205/60 R16. Ranking Wulkanisty 2025 

2025-04-11
Kierowcy są pogodzeni z faktem, że wraz z nadejściem okresu jesienno-zimowego przychodzi pora na wymianę opon. Jednak wielu właścicieli aut zwleka z założeniem i zakupem nowego kompletu, ponieważ wiąże się to z niemałą stratą czasu i dodatkowymi wydatkami. Dlatego w ostatnich latach tak szybko rośnie zainteresowanie oponami całorocznymi, które sprawdzają się w dowolnej aurze. Przedstawiamy ranking polecanych opon wielosezonowych 205/60 R16.
opony całoroczne 195/55 r16 ranking

Test opon całorocznych 195/55 R16. Ranking Wulkanisty 2025 

2025-04-09
Coraz popularniejszym rozwiązaniem na które decydują się właściciele aut, jest zakup specjalnych opon całorocznych, które sprawdzają się zarówno w trakcie letnich upałów, jak i zimowych zamieci. Przedstawiamy ranking polecanych modeli opon wielosezonowych 195/55 R16.
opony wielosezonowe 185/65 r15 ranking

Test opon całorocznych 185/65 R15. Ranking Wulkanisty 2025 

2025-04-07
Rosnącą popularnością cieszą się opony wielosezonowe, które radzą sobie równie dobrze na oblodzonych i mokrych drogach, jak i na autostradach rozgrzanych w letnim upale. Przedstawiamy ranking polecanych opon całorocznych 185/65 R15.
opony wielosezonowe 185/60 r15 ranking

Test opon całorocznych 185/60 R15. Ranking Wulkanisty 2025 

2025-04-04
Opony wielosezonowe cieszą się w naszym kraju coraz większą popularnością, do czego niewątpliwie przyczyniają się coraz łagodniejsze zimy, które sprawiają, że wielu kierowców nie odczuwa potrzeby zakładania ogumienia stworzonego z myślą o niej. Modele te radzą sobie równie dobrze na rozgrzanym asfalcie, jak i zabłoconych lub oblodzonych miejskich drogach. Przedstawiamy ranking polecanych modeli 185/60 R15.
opony całoroczne 215/65 r16 ranking

Test opon całorocznych 215/65 R16. Ranking Wulkanisty 2025

2025-03-31
Coroczna wymiana opon letnich na zimowe jest niewątpliwie kłopotliwa, kierowcy muszą bowiem znaleźć nie tylko miejsce na przechowywanie nieużywanego kompletu, ale również poświecić sporo cennego czasu na wizytę w warsztacie. Z tych powodów coraz większym zainteresowaniem cieszą się opony wielosezonowe, z których możemy korzystać niezależnie od aury za oknem. Przedstawiamy ranking opon całorocznych 215/65 R16.
kormoran all season vs goodyear eagle sport

Kormoran All Season vs. Goodyear Eagle Sport All-Season: Porównanie opon całorocznych

2025-02-03
Wybór odpowiednich opon całorocznych to kluczowy element zapewniający bezpieczeństwo i komfort jazdy przez cały rok. Dziś przyjrzymy się dwóm popularnym modelom: Kormoran All Season oraz Goodyear Eagle Sport All-Season, analizując ich specyfikacje, osiągi i opinie użytkowników.