Porównujemy oferty 28 sklepów z oponami całorocznymi firmy Radar w rozmiarze 215/45R17. Zobacz gdzie kupić opony Dimax 4Season w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "91 W XL" w nazwie opony?
Radar Dimax 4Season w rozmiarze 215/45 R17 91W to opona całoroczna oraz wzmacniana (XL). Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy budżetowej. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Producent | Radar |
Koncern | grupa Radar |
Siedziba | Chiny |
Klasa | budżetowa |
Model | Dimax 4Season |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony całoroczne |
Rozmiar | [size width="215" profile="45" diameter="17"]215/45 R17[/size] |
Szerokość | 215 mm |
Profil | 45 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 17 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 96,75 mm |
Kraj produkcji | Chiny |
Rodzaj bieżnika | symetryczny |
Indeks nośności | 91 |
Maksymalna nośność | 615 kg |
Indeks prędkości | W |
Maksymalna prędkość | 270 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 2 lata od daty zakupu |
Opory toczenia | E (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | C (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 72 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 10,57 kg |
Cena | ~ 140 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Radar Dimax 4Season 215/45 R17 91W XL |
Opis opony Radar Dimax 4Season w pigułce. Producentem opon jest marka Radar, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Chiny. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie letnim i zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Radar (klasa budżetowa) to wynosi ona 2 lata od daty zakupu. Bieżnik Dimax 4Season ma konstrukcję symetryczną, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Opony całoroczne Radar Dimax 4Season mają w tym przypadku rozmiar 215/45 R17. Oznaczenie to jest zawsze umieszczone na ścianie bocznej danego produktu. Jak należy je interpretować? Pierwsza liczba w rozmiarze to szerokość opony podawana w milimetrach (tutaj 215 mm). Druga liczba to wysokość profilu, która w oznaczeniu rozmiaru podawana jest jako procent z szerokości (w tym przypadku 45% z 215 wynosi 96,75). Litera umieszczona po wysokości profilu to informacja o typie konstrukcji opony (może być radialny lub diagonalny).
Trzecia liczba w rozmiarze to informacja o średnicy felgi, na jakiej powinna być zamontowana dana opona – w omawianym przypadku jest to 17 cali. Opony Radar Dimax 4Season 215/45 R17 mają indeks prędkości W i indeks nośności 91. Oznacza to, że podczas jazdy z maksymalną dopuszczalną prędkością 270 km/h opona wytrzyma obciążenie do 615 kg. Prezentowany model ma następujące parametry na etykietach: E za opory toczenia, C za hamowanie na mokrej nawierzchni i wartość 72 dB emitowanego hałasu zewnętrznego. Opony Radar Dimax 4Season 215/45 R17 najlepiej sprawdzą się w samochodach typu Ford Focus (I), Volvo V70 (I), Saab 9-3 (I), Ford Mondeo (II) czy Lexus IS (XE10).
Dimax 4Season w rozmiarze 215/45 R17 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie osobowe. Opony osobowe to zdecydowanie największy segment ogumienia. Kierowcy mogą wybierać wśród tysięcy modeli oferowanych w ramach klas ekonomicznej, średniej i premium. Opony osobowe montowane są w małolitrażowych autach miejskich, rodzinny sedanach i kombi, autach sportowych, luksusowych limuzynach i wielu innych podobnych samochodach. Opony osobowe najczęściej posiadają kierunkowy lub asymetryczny bieżnik (pierwsza nich jest częściej spotykana w modelach zimowych, a druga w produktach przeznaczonych o mocniejszych samochodów).
Opony firmy Radar pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy budżetowej. Opony klasy ekonomicznej są najczęściej wybierane przez kierowców mniejszych i słabszych aut, którzy nie pokonują zbyt dużych przebiegów rocznych, preferują spokojny styl jazdy albo po prostu poszukują oszczędności. Bardzo często opony klasy ekonomicznej korzystają ze starszych rozwiązań technologicznych w porównaniu do marek klasy średniej czy premium, ale także oferują dobry poziom osiągów w różnych obszarach. Najczęściej wybierane marki opon klasy ekonomicznej to Radar, Sava, Dębica, Barum, Kormoran, Laufenn i Achilles.
Unijna etykieta to obowiązkowe na terenie Unii Europejskiej oznaczenie informujące o parametrach sprzedawanych opon. Jej zadaniem jest pomoc kierowcom w wyborze modelu, który będzie zoptymalizowany pod kątem różnych osiągów. Etykiety informują o poziomie hałasu generowanym podczas jazdy, zużyciu paliwa, a także zachowaniu na mokrej nawierzchni. Dzięki porównaniu poszczególnych etykiet, a także cenie różnych modeli ogumienia, kierowca może wybrać opony najbardziej dopasowane do jego potrzeb i możliwości finansowych. Zobacz jak prezentują się oceny opon Radar Dimax 4Season 215/45R17 91W na etykiecie unijnej.
Ekonomiczność paliwa to jedna z informacji zawartej na unijnej etykiecie dołączonej do opony. Każdy model ma określoną klasę spalania – od A do G, która informuje o oporach toczenia opony. To bardzo ważny parametr, ponieważ ma bezpośrednie przełożenie na zużycie paliwa, a co za tym idzie – ekonomiczny aspekt jazdy. Najwyższa klasa efektywności czyli A oznacza najmniejsze zużycie paliwa. Informacja o spalaniu jest także istotna pod względem ochrony środowiska – bardziej ekonomiczne modele emitują mniejszą ilość spalin do atmosfery.
Na unijnej etykiecie dołączonej do opony znajduje się skala określająca przyczepność na mokrej nawierzchni. To ważny parametr decydujący o tym, czy jazda jest bezpieczna, warto zatem zwrócić na niego uwagę wybierając opony do swojego auta. Wyraża się go na skali od A do F (oznaczenia D i G są puste w przypadku opon do aut osobowych), gdzie A określa najkrótszą drogę hamowania, a zatem najbezpieczniejszą oponę. W sytuacji awaryjnej każdy metr różnicy w długości drogi hamowania ma znaczenie, dlatego dobrze jest wybierać ogumienie z jak najwyższą klasą przyczepności na mokrej nawierzchni. Identyczną notę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskały jeszcze 92 inne produkty spełniające wytyczne - opony całoroczne (sezon), 17 cali (średnica) oraz budżetowa (klasa).
Etykieta unijna (hałas zewnętrzny) w porównaniu do pozostałych parametrów nie przewiduje nadawania klas odpowiadających literom alfabetu. W tym przypadku mamy do czynienia z systemem umieszczania 3 fal i wyniku pomiaru hałasu w dB. Decyzja o umieszczeniu akurat tego parametru wynika z realizacji przez UE polityki ochrony środowiska – warto pamiętać, że mierzona jest tu wartość hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony, a nie tego słyszanego w kabinie pojazdu, co często ma kluczowe znaczenie dla kierowców. Wynik "72 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskały jeszcze 22 inne produkty spełniające kryteria - opony Dimax 4Season (model) oraz 17 cali (średnica).
Marka Radar Tires jest własnością firmy Omni United i została wprowadzona na rynek w 2006 roku. Firma produkuje opony do samochodów osobowych, SUV-ów, przyczep oraz opony przemysłowe. Opony Radar łączą najwyższe standardy z doskonałym stosunkiem ceny do jakości. Produkty firmy są certyfikowane zgodnie z kilkoma normami jakości, takimi jak ISO, DOT, ECE, INMETRO, GCC i CCC. Osiem nowoczesnych obiektów rozmieszczonych w trzech krajach produkuje opony bez użycia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych spełniając surowe przepisy UE.
Model Dimax 4Season (Radar) wyposażony został w symetryczną rzeźbę bieżnika. Bieżnik symetryczny jest obecnie spotykany w oponach dostawczych i ciężarowych. W modelach przeznaczonych do samochodów osobowych ustąpił miejsca rzeźbom kierunkowym i asymetrycznym, które oferują znacznie wyższy poziom bezpieczeństwa przy wyższych prędkościach i w trudnych warunkach drogowych (deszcz, śnieg, błoto pośniegowe). Jak rozpoznać opony symetryczne? Dwie połowy bieżnika stanowią swoje lustrzane odbicie, dlatego opona pracuje w taki sam sposób niezależnie od sposobu montażu czy kierunku jazdy.
Napisy "91" oraz "W" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 615 kg) oraz prędkości (do 270 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji.
Radar Dimax 4Season 215/45 R17 należy do grupy opon wielosezonowych. Budowa opon całorocznych stanowi połączenie między oponami letnimi i zimowymi - bieżnik wyposażony jest w lamele gwarantujące szybkie odprowadzanie wody i błota pośniegowego, a mieszanka gumowa, z której zbudowane są opony całoroczne, jest twardsza niż w przypadku opon zimowych. Dzięki temu model zapewnia optymalną przyczepność przez cały rok. Opony całoroczne to kompromis między oponami sezonowymi, dlatego sprawdzą się głównie w przypadku niewielkich przebiegów i jazdy w spokojnym stylu po miejskich jezdniach.
Na uznanie gwarancji przez producenta można liczyć tylko w przypadku wystąpienia wady fabrycznej. Warto ją zgłosić niezwłocznie po jej wykryciu, ponieważ reklamowanie opon będących przedmiotami ulegającymi naturalnemu zużyciu bywa trudne. Problemu nie powinno być natomiast w momencie zauważenia deformacji opony, trudności z wyważeniem modelu czy widocznego uszkodzenia jeszcze przed montażem. W przypadku opon klasy budżetowej Radar, producent udziela gwarancji trwającej 2 lata od daty zakupu.
Opinie o oponie są obecnie zbierane od użytkowników. Czekamy na pierwsze wrażenia z jazdy oraz informacje jak opony zachowują się w różnych warunkach. Dodaj swoją opinię. W komentarzu poza recenzją proszę o podawanie marki i modelu auta, lokalizacji (góry, miasto, trasa) oraz preferowanego stylu jazdy.
Opony produkowane w Chinach zdobywają wśród użytkowników skrajne opinie, jednak ze względu na ich coraz wyższą jakość są cenione przez wszystkich szukających bezpiecznych opon w rozsądnej cenie. Chińskie opony są najczęściej wybierane przez kierowców szukających nowego ogumienia i nie chcących przepłacać. Zapewniają zoptymalizowane osiągi w zróżnicowanych warunkach pogodowych, a także dobrze radzą sobie w autach małolitrażowych i podczas jazdy po mieście. Mimo że są rzadko brane pod uwagę przez specjalistów z branży motoryzacyjnej podczas sezonowych testów ogumienia, coraz częściej zajmują w nich miejsca w środku stawki wykazując lepsze osiągi od konkurencyjnych opon wyprodukowanych w Ameryce czy Europie. Wszystko to sprawia, że sprzedaż chińskich opon na całym świecie rośnie, a kierowcy którzy nie byli wcześniej przekonani do ogumienia powstającego w tym kraju, zyskują o nim dobrą opinię i wybierają je do codziennej jazdy.
Zobacz inne określenia opon Radar Dimax 4Season 215/45 R17 91W XL. Sformułowania te często spotykane są w komentarzach blogów czy na forach internetowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu modelu (Dimax 4Season), sezonu (opony całoroczne), rozmiaru (215/45 R17), indeksów (91W XL) oraz nazwy producenta (Radar) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 215 mm, profilu 45 %, średnicy 17 cali oraz indeksach 91W. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą zwrot części gotówki, koszulki piłkarskie, promocja "zakup 4 opon w cenie 3", oficjalne piłki nożne oraz bony Sodexo.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Radar to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 42-62% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (abmoto, oponeo czy norauto) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. BGŻ BNP Paribas, Euro Bank oraz Alior Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych Radar w rozmiarze 215/45 R17 XL (91W). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 140 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 560 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 53 (12 rat) do 286 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 286 zł | 572 zł | 12 zł |
4 | 146 zł | 584 zł | 24 zł |
6 | 99 zł | 594 zł | 34 zł |
8 | 76 zł | 608 zł | 48 zł |
10 | 62 zł | 620 zł | 60 zł |
12 | 53 zł | 636 zł | 76 zł |
Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Dimax 4Season mogą być m.in. ramki do tablic rejestracyjnych, pianki naprawcze, skrobaczki do szyb oraz mierniki grubości bieżnika.