Porównujemy oferty 32 sklepów z oponami całorocznymi firmy Radar w rozmiarze 225/40R18. Zobacz gdzie kupić opony Dimax 4Season w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "92 W XL" w nazwie opony?
Radar Dimax 4Season w rozmiarze 225/40 R18 92W to opona całoroczna oraz wzmacniana (XL). Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy budżetowej. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Producent | Radar |
Koncern | grupa Radar |
Siedziba | Chiny |
Klasa | budżetowa |
Model | Dimax 4Season |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony całoroczne |
Rozmiar | [size width="225" profile="40" diameter="18"]225/40 R18[/size] |
Szerokość | 225 mm |
Profil | 40 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 18 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 90 mm |
Kraj produkcji | Chiny |
Rodzaj bieżnika | symetryczny |
Indeks nośności | 92 |
Maksymalna nośność | 630 kg |
Indeks prędkości | W |
Maksymalna prędkość | 270 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 2 lata od daty zakupu |
Opory toczenia | E (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | C (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 72 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 11,31 kg |
Cena | ~ 150 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Radar Dimax 4Season 225/40 R18 92W XL |
Opis opony Radar Dimax 4Season w pigułce. Producentem opon jest marka Radar, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Chiny. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie letnim i zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Radar (klasa budżetowa) to wynosi ona 2 lata od daty zakupu. Bieżnik Dimax 4Season ma konstrukcję symetryczną, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Opony całoroczne Radar Dimax 4Season w prezentowanym przykładzie dostępne są w rozmiarze 225/40 R18. Ich indeks prędkości wynosi W – informuje on o maksymalnej dopuszczalnej prędkości, z jaką można się na nich poruszać – w tym przypadku jest to 270 km/h. Z kolei indeks nośności modelu Radar Dimax 4Season 225/40 R18 ma wartość 92. Jest to maksymalne obciążenie, jakie może wytrzymać opona podczas jazdy z maksymalną dopuszczalną prędkością. W omawianych oponach indeks nośności 92 przekłada się na 630 kg.
Samo oznaczenie rozmiaru 225/40 R18 należy odczytywać następująco: pierwsza wartość to szerokość opony w milimetrach (tutaj 225 mm), druga to wysokość profilu podawana jako procent z szerokości (w tym przypadku 90), litera to typ konstrukcji opony (radialna lub diagonalna), a trzecia liczba to średnica felgi, na jakiej należy zamontować dany model (tutaj 18 cali). W przypadku rozmiaru 225/40 R18 omawianego modelu etykieta prezentuje się następująco: E za opory toczenia, C za hamowanie na mokrej nawierzchni i wartość 72 dB emitowanego hałasu zewnętrznego. Opony Radar Dimax 4Season 225/40 R18 montowane są w samochodach typu Mercedes Klasa A (W176), Peugeot 308 (T9), Lexus IS (XE30 Restyling), VW Golf (IV), Ford Mondeo (III) itd.
Dimax 4Season w rozmiarze 225/40 R18 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie osobowe. Opony osobowe montowane są na przykład w miejskich kompaktach, rodzinnych sedanach czy kombi, a także popularnych crossoverach. Najczęściej posiadają bieżnik kierunkowy lub asymetryczny. Modele opon osobowych dzielą się na trzy klasy: premium (najbardziej zaawansowane technologicznie, o największych osiągach), średnią (optymalny stosunek cena-jakość) i ekonomiczną (najtańsze). Opony osobowe mogą posiadać szereg dodatkowych cech: technologię Run Flat, rant ochronny czy wzmocnioną konstrukcję.
Opony firmy Radar pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy budżetowej. Wybierając opony do swojego samochodu warto zastanowić się nad klasą opon, które zamierzamy kupić. Opony klasy ekonomicznej to dobre rozwiązanie dla wszystkich, którzy nie lubią przepłacać i zależy im na zoptymalizowanych osiągach oraz bezpieczeństwie. W jakiej sytuacji się sprawdzą? Wtedy, gdy poruszamy się głównie po mieście, pokonujemy niewielkie przebiegi i zamierzamy je zamontować w typowo miejskim aucie o niewielkiej mocy silnika. Najpopularniejsze opony klasy ekonomicznej, to: Radar, Neolin, Goodride, Achilles, Imperial, Dębica i Barum.
Za sprawą unijnym etykietom na opony można w szybki sposób porównać możliwości opon różnych producentów. Zgodnie z prawem, na etykiecie musi znaleźć się informacja dotycząca trzech osiągów: przyczepności na mokrej nawierzchni, efektywności paliwowej (oporów toczenia), a także hałasu generowanego w czasie jazdy. Są przedstawione za pomocą przejrzystych piktogramów, które sprawiają, że nawet osoba, która nie zna się na oponach z łatwością zrozumie wszystkie zamieszczone na niej informacje. Zobacz jak prezentują się oceny opon Radar Dimax 4Season 225/40R18 92W na etykiecie unijnej.
Spalanie paliwa to jeden z parametrów zawartych na etykiecie dołączonej do każdej opony sprzedawanej na terenie Unii Europejskiej. Dzięki tym danym, kierowca może zobaczyć, który z modeli jest bardziej ekonomiczny w eksploatacji i na tej podstawie podjąć decyzję o zakupie. Oszczędność paliwa jest określana w zakresie od A do G na kolorowej skali mieszczącej się w lewym górnym rogu etykiety. Litera A i kolor zielony oznaczają największą oszczędność paliwa, a litera G i kolor czerwony - najmniejszą. Taką samą ocenę - "E" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 16 innych produktów spełniających kryteria - opony 225/40 R18 (rozmiar) oraz całoroczne (sezon).
Fragment etykiety unijnej zawierający informacje o przyczepności na mokrej nawierzchni prezentuje wyniki pomiaru drogi hamowania i siły tarcia opon we wspomnianych warunkach w porównaniu do modelu referencyjnego. Etykieta unijna za przyczepność na mokrym przewiduje przyznanie klas od A (najwyższa) do G (najniższa) – warto jednak pamiętać, że klasa D dla rozgraniczenia lepszych i gorszych produktów pozostaje pusta, a opony z klasą G nie są dopuszczane do sprzedaży, więc w praktyce takich się nie spotyka. Identyczną notę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 16 innych produktów spełniających wytyczne - opony Dimax 4Season (model) oraz 18 cali (średnica).
Umieszczana na oponach etykieta unijna informuje o hałasie zewnętrznym, który jest przez nie emitowany. Jest to wynik polityki ochrony środowiska prowadzonej przez UE. Dla kierowców z pewnością bardziej istotna byłaby informacja o poziomie hałasu wewnętrznego, który jest odczuwany w kabinie pojazdu i ma wpływ ma komfort podróżowania (szczególnie na długich trasach). W przeciwieństwie do oporów toczenia i przyczepności na mokrej nawierzchni w przypadku hałasu zewnętrznego nie są nadawane klasy od A do G, tylko ocena w postaci 3 fal i wynik pomiaru w dB. Wynik "72 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskał jeszcze 1 produkt spełniający kryteria - opony Radar (producent), całoroczne (sezon) oraz 225/40 R18 (rozmiar).
Marka Radar Tires jest własnością firmy Omni United i została wprowadzona na rynek w 2006 roku. Firma produkuje opony do samochodów osobowych, SUV-ów, przyczep oraz opony przemysłowe. Opony Radar łączą najwyższe standardy z doskonałym stosunkiem ceny do jakości. Produkty firmy są certyfikowane zgodnie z kilkoma normami jakości, takimi jak ISO, DOT, ECE, INMETRO, GCC i CCC. Osiem nowoczesnych obiektów rozmieszczonych w trzech krajach produkuje opony bez użycia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych spełniając surowe przepisy UE.
Model Dimax 4Season (Radar) wyposażony został w symetryczną rzeźbę bieżnika. Bieżnik symetryczny to rzeźba, w której obie połówki mają taki sam kształt, a opona pracuje w jednakowy sposób niezależnie od kierunku jazdy i sposobu montażu. Takie rozwiązanie przekłada się na dość przeciętne osiągi (szczególnie przy wyższych prędkościach i na mokrej nawierzchni), dlatego w przypadku opon osobowych takie rozwiązanie jest obecnie stosowane niezwykle rzadko. Do zalet takich produktów należy przede wszystkim niska cena (dotyczy aut osobowych). Opony symetryczne można częściej spotkać w przypadku samochodów dostawczych.
Napisy "92" oraz "W" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 630 kg) oraz prędkości (do 270 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji.
Radar Dimax 4Season 225/40 R18 należy do grupy opon wielosezonowych. Opony całoroczne nazywane są także wielosezonowymi. Stanowią one kompromis pomiędzy letnimi i zimowymi, dlatego charakteryzują się nieco twardszą mieszanką od tych drugich i mniej agresywnym bieżnikiem. Najlepiej sprawdzają się w umiarkowanych warunkach (lato bez upału, łagodna zima). Opony całoroczne dostosowane do warunków zimowych mają na ścianie bocznej symbol 3PMSF (trzech górskich szczytów z płatkiem śniegu). Najłatwiej rozpoznać je po nazwie, która zwykle kojarzy się z czterema porami roku – "4Seasons", "Quatrac", "All Season", "All Weather" itd.
Radar to opony klasy budżetowej, które oferują zrównoważony stosunek jakości do ceny i sprawdzają się podczas codziennej jazdy. Producent ogumienia tej marki udziela gwarancji na okres 2 lat od daty zakupu, co oznacza, że w tym czasie można zgłosić wszelkie wady produkcyjne ogumienia. Warto jednak pamiętać, że opony są produktami ulegającymi naturalnemu zużyciu, dlatego im dłużej będziemy zwlekać ze zgłoszeniem sprzedawcy usterki, tym trudniej będzie uzyskać pozytywne rozpatrzenie reklamacji.
Opinie o oponie są obecnie zbierane od użytkowników. Czekamy na pierwsze wrażenia z jazdy oraz informacje jak opony zachowują się w różnych warunkach. Dodaj swoją opinię. W komentarzu poza recenzją proszę o podawanie marki i modelu auta, lokalizacji (góry, miasto, trasa) oraz preferowanego stylu jazdy.
Opony produkowane w Chinach zdobywają wśród użytkowników skrajne opinie, jednak ze względu na ich coraz wyższą jakość są cenione przez wszystkich szukających bezpiecznych opon w rozsądnej cenie. Chińskie opony są najczęściej wybierane przez kierowców szukających nowego ogumienia i nie chcących przepłacać. Zapewniają zoptymalizowane osiągi w zróżnicowanych warunkach pogodowych, a także dobrze radzą sobie w autach małolitrażowych i podczas jazdy po mieście. Mimo że są rzadko brane pod uwagę przez specjalistów z branży motoryzacyjnej podczas sezonowych testów ogumienia, coraz częściej zajmują w nich miejsca w środku stawki wykazując lepsze osiągi od konkurencyjnych opon wyprodukowanych w Ameryce czy Europie. Wszystko to sprawia, że sprzedaż chińskich opon na całym świecie rośnie, a kierowcy którzy nie byli wcześniej przekonani do ogumienia powstającego w tym kraju, zyskują o nim dobrą opinię i wybierają je do codziennej jazdy.
Zobacz inne określenia opon Radar Dimax 4Season 225/40 R18 92W XL. Sformułowania te często spotykane są w sklepach z oponami czy na portalach społecznościowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu sezonu (opony całoroczne), rozmiaru (225/40 R18), indeksów (92W XL), modelu (Dimax 4Season) oraz nazwy producenta (Radar) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 225 mm, profilu 40 %, średnicy 18 cali oraz indeksach 92W. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą smycze do kluczy, karty przedpłacone, kubki termiczne, oficjalne piłki nożne lub bilety na zawody żużlowe.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Radar to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 42-63% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (sklepopon, oponeo czy intercars) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. mBank, Credite Agricole oraz BGŻ BNP Paribas. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych Radar w rozmiarze 225/40 R18 XL (92W). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 150 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 600 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 56 (12 rat) do 306 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 306 zł | 612 zł | 12 zł |
4 | 156 zł | 624 zł | 24 zł |
6 | 106 zł | 636 zł | 36 zł |
8 | 81 zł | 648 zł | 48 zł |
10 | 67 zł | 670 zł | 70 zł |
12 | 56 zł | 672 zł | 72 zł |
Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Dimax 4Season mogą być m.in. mierniki ciśnienia, pianki naprawcze, skrobaczki do szyb czy ubezpieczenie opon.