Porównujemy oferty 21 sklepów z oponami zimowymi firmy Radar w rozmiarze 195/55R16. Zobacz gdzie kupić opony Dimax Alpine w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "91 H XL" w nazwie opony?
Radar Dimax Alpine w rozmiarze 195/55 R16 91H to opona zimowa, wzmacniana (XL) oraz dodatkowo oznakowana symbolami 3PMSF, M+S. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy budżetowej. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Producent | Radar |
Koncern | grupa Radar |
Siedziba | Chiny |
Klasa | budżetowa |
Model | Dimax Alpine |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony zimowe |
Rozmiar | [size width="195" profile="55" diameter="16"]195/55 R16[/size] |
Szerokość | 195 mm |
Profil | 55 % |
Średnica | 16 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 107,25 mm |
Kraj produkcji | Chiny |
Rodzaj bieżnika | kierunkowy |
Indeks nośności | 91 |
Maksymalna nośność | 615 kg |
Indeks prędkości | H |
Maksymalna prędkość | 210 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 2 lata od daty zakupu |
Opory toczenia | E (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | E (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 68 dB |
Fale (1-3) | 1 |
Waga (ciężar) | 10,45 kg |
Cena | ~ 108 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | 3PMSF, M+S |
Pełna nazwa | Radar Dimax Alpine 195/55 R16 91H XL |
Opis opony Radar Dimax Alpine w pigułce. Producentem opon jest marka Radar, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Chiny. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Radar (klasa budżetowa) to wynosi ona 2 lata od daty zakupu. Bieżnik Dimax Alpine ma konstrukcję kierunkową, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Opony zimowe Radar Dimax Alpine w omawianym przykładzie mają rozmiar 195/55 R16. Warto wiedzieć, że pierwsza liczba w oznaczeniu rozmiaru to szerokość opony w milimetrach - tutaj 195 mm. Druga z liczb w rozmiarze 195/55 R16 to wysokość profilu, która w rozmiarze jest podawana jako procent z szerokości – w tym prezentowanych oponach zimowych Radar Dimax Alpine 195/55 R16 jest to 55% z 195, czyli 107,25 mm. Litera przed ostatnią liczbą to typ konstrukcji opony, a ostatnia z liczb w rozmiarze to średnica felgi, na jaką należy zamontować model w rozmiarze 195/55 R16 – tutaj wynosi ona 16 cali.
Omawiane opony zimowe Radar Dimax Alpine 195/55 R16 mają indeks prędkości H i indeks nośności 91. Oznacza to, że przy poruszaniu się z maksymalną dopuszczalną prędkością 210 km/h najwyższa wartość obciążenia dla jednej opony wynosi 615 kg. Tego typu model najczęściej jest montowany w samochodach takich, jak Mini Clubman (II), BMW Seria 1 (F20-F21 FL), Fiat Grande Punto (199), Peugeot 208 (II) czy Opel Corsa (D).
Zastanawiając się nad zakupem opon zimowych Radar Dimax Alpine 195/55 R16 warto zapoznać się z ich etykietą. Za opory toczenia prezentowany produkt otrzymał klasę E, za hamowanie na mokrej nawierzchni E, a pomiar hałasu zewnętrznego emitowanego przez ten model dał wynik 68 dB.
Dimax Alpine w rozmiarze 195/55 R16 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie osobowe. Opony osobowe mogą być wyposażone w bieżnik kierunkowy lub asymetryczny. Bardzo rzadko spotyka się obecnie rzeźbę symetryczną. Kierowcy zainteresowani oponami osobowymi mogą wybierać wśród setek produktów zaliczanych do klasy ekonomicznej (najtańsze), średniej (kompromis pomiędzy ceną a jakością) i premium (najbardziej zaawansowane technologicznie produkty). Opony do samochodów osobowych mogą być wyposażone w rant ochronny felgi, mieć wzmocnioną konstrukcję lub technologię Run Flat umożliwiającą jazdę po przebiciu.
Opony firmy Radar pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy budżetowej. Opony klasy ekonomicznej są najczęściej wybierane przez kierowców mniejszych i słabszych aut, którzy nie pokonują zbyt dużych przebiegów rocznych, preferują spokojny styl jazdy albo po prostu poszukują oszczędności. Bardzo często opony klasy ekonomicznej korzystają ze starszych rozwiązań technologicznych w porównaniu do marek klasy średniej czy premium, ale także oferują dobry poziom osiągów w różnych obszarach. Najczęściej wybierane marki opon klasy ekonomicznej to Radar, Dębica, Sava, Achilles, Neolin, Zeetex i Barum.
Etykieta unijna na oponach ułatwia szybkie zapoznanie się z podstawowymi osiągami poszczególnych modeli i ich porównanie z innymi. Wyglądem etykieta przypomina te znane ze sprzętu AGD/RTV i informuje o poziomie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. Za pierwsze dwa parametry opony mogą otrzymać klasy od A do G (z tym, że D nie jest przyznawana), a za trzeci maksymalnie 3 fale obok których w decybelach przedstawiony jest wynik pomiaru emitowanego hałasu. Zobacz jak prezentują się oceny opon Radar Dimax Alpine 195/55R16 91H na etykiecie unijnej.
Opory toczenia mają wpływ na zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Najlepszymi i najbardziej oszczędnymi oponami są modele oznaczone literą "A" – najmniej ekonomiczne ogumienie zaliczane jest do klasy "G". Klasy "D" nie stosuje się w odniesieniu do samochodów osobowych.
Fragment etykiety unijnej zawierający informacje o przyczepności na mokrej nawierzchni prezentuje wyniki pomiaru drogi hamowania i siły tarcia opon we wspomnianych warunkach w porównaniu do modelu referencyjnego. Etykieta unijna za przyczepność na mokrym przewiduje przyznanie klas od A (najwyższa) do G (najniższa) – warto jednak pamiętać, że klasa D dla rozgraniczenia lepszych i gorszych produktów pozostaje pusta, a opony z klasą G nie są dopuszczane do sprzedaży, więc w praktyce takich się nie spotyka. Identyczną notę - "E" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 105 innych produktów spełniających wytyczne - opony zimowe (sezon), 16 cali (średnica) oraz budżetowa (klasa).
Pracująca opona generuje hałas – wysokie jego natężenie sprawia, że jazda jest niekomfortowa. Dlatego też na etykiecie podaje się jego wartość w decybelach i przydziela każdą oponę do jednej z trzech klas głośności, oznaczanych graficznie jedną, dwiema lub trzema symbolami fali. Wynik "68 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 10 innych produktów spełniających kryteria - opony 195/55 R16 (rozmiar) oraz zimowe (sezon).
Marka Radar Tires jest własnością firmy Omni United i została wprowadzona na rynek w 2006 roku. Firma produkuje opony do samochodów osobowych, SUV-ów, przyczep oraz opony przemysłowe. Opony Radar łączą najwyższe standardy z doskonałym stosunkiem ceny do jakości. Produkty firmy są certyfikowane zgodnie z kilkoma normami jakości, takimi jak ISO, DOT, ECE, INMETRO, GCC i CCC. Osiem nowoczesnych obiektów rozmieszczonych w trzech krajach produkuje opony bez użycia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych spełniając surowe przepisy UE.
Model Dimax Alpine (Radar) wyposażony został w kierunkową rzeźbę bieżnika. Opony z bieżnikiem kierunkowym zapewniają najlepsze osiągi na mokrej nawierzchni, śniegu i błocie pośniegowym. Szacuje się, że tego typu rozwiązanie zapewnia 20% większą odporność na aquaplaning w porównaniu z innymi rzeźbami bieżnika. Bieżnik kierunkowy charakteryzuje się układem rowków przypominającym kształtem literę "V". Opony z tego typu rzeźbą należy montować zgodnie z kierunkiem toczenia (oznaczenie "rotation" na ścianie bocznej). Opony kierunkowe są także cenione za dobrą sterowność na prostej i atrakcyjny wygląd.
Napisy "91" oraz "H" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 615 kg) oraz prędkości (do 210 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon zimowych. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie 3PMSF - płatek śniegu na potrójnym szczycie oznaczający dopuszczenie opony do poruszania w warunkach zimowych oraz M+S - ang. Mud and Snow (błoto i śnieg) określa opony lepiej radzące sobie w warunkach błota i śniegu, niżeli model standardowy (bez tego symbolu). XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji.
Radar Dimax Alpine 195/55 R16 należy do grupy opon zimowych. Opony zimowe to segment ogumienia, który powstał w celu zapewnienia bezpiecznego i komfortowego podróżowania w zimowych warunkach. Najczęściej są wyposażone w bieżnik kierunkowy (dla lepszego odprowadzania śniegu, wody i błota pośniegowego) lub rzadziej asymetryczny (w przypadku modeli do aut o dużej mocy). Bieżnik każdej opony zimowe pokryty jest siecią drobnych nacięć (lameli), które wgryzają się w śnieg zwiększając stopień panowania nad samochodem. Montaż opon zimowych jest zalecany, gdy temperatury regularnie spadają poniżej 7 st. C.
Z gwarancji na opony warto skorzystać, gdy zauważysz wadę fabryczną opony - jej deformację lub błędy konstrukcyjne uniemożliwiające prawidłowe wyważenie. Jeżeli nie jesteś pewien w jaki sposób powstała usterka, przed zgłoszeniem reklamacji skorzystaj z porady specjalistów z serwisu wulkanizacyjnego. Pomogą ci oni określić szansę na uzyskanie rekompensaty finansowej lub wymiany produkt na nowy. Okresy gwarancji różnią się w zależności od marek - przykładowo opony klasy budżetowej Radar można reklamować przez okres 2 lata od daty zakupu.
Opinie o oponie są obecnie zbierane od użytkowników. Czekamy na pierwsze wrażenia z jazdy oraz informacje jak opony zachowują się w różnych warunkach. Dodaj swoją opinię. W komentarzu poza recenzją proszę o podawanie marki i modelu auta, lokalizacji (góry, miasto, trasa) oraz preferowanego stylu jazdy.
Sezonowe testy ogumienia przeprowadzane przez specjalistów z automobilklubów i prasy motoryzacyjnej to cenne źródło wiedzy dla kierowców decydujących się na zakup opon. Mimo że opony chińskie są rzadko brane w nich pod uwagę, to z kilku badań w jakich je sprawdzono można wnioskować, iż ich jakość bardzo poprawiła się w ciągu kilku ostatnich lat. Widzą to także kierowcy, którzy szukają niedrogich i pewnych opon do swojego auta i coraz częściej decydują się na ogumienie chińskich marek. Czym oprócz korzystnej ceny charakteryzuje się to ogumienie? Zapewnia bezpieczeństwo w kluczowych obszarach, zoptymalizowany komfort jazdy oraz pewność prowadzenia - szczególnie w autach małolitrażowych i podczas typowo miejskiej jazdy. Kierowcy w opiniach pozostawianych na forach motoryzacyjnych i w mediach społecznościowych piszą o nich: "spełniły moje oczekiwania", "wystarczające jak na moje potrzeby, nie zawodzą podczas deszczu i na suchej nawierzchni", "gwarantują krótką drogę hamowania i przyczepność na zakrętach".
Zobacz inne określenia opon Radar Dimax Alpine 195/55 R16 91H XL. Sformułowania te często spotykane są w serwisach ogłoszeniowych czy na stronach producentów. Zwroty zawierają różne formy zapisu rozmiaru (195/55 R16), nazwy producenta (Radar), sezonu (opony zimowe), modelu (Dimax Alpine) oraz indeksów (91H XL) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon zimowych o szerokości 195 mm, profilu 55 %, średnicy 16 cali oraz indeksach 91H. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony zimowe, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą karty przedpłacone, smycze do kluczy, rabat na kolejne zakupy, foteliki samochodowe czy zwrot części gotówki.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon zimowych firmy Radar to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 45-60% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (norauto, oponeo czy 24opony) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Alior Bank, Credite Agricole oraz Euro Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon zimowych Radar w rozmiarze 195/55 R16 XL (91H). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 108 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 432 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 41 (12 rat) do 221 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 221 zł | 442 zł | 10 zł |
4 | 113 zł | 452 zł | 20 zł |
6 | 77 zł | 462 zł | 30 zł |
8 | 59 zł | 472 zł | 40 zł |
10 | 48 zł | 480 zł | 48 zł |
12 | 41 zł | 492 zł | 60 zł |
Kupując opony zimowe w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Dimax Alpine mogą być m.in. worki do opon, pianki naprawcze, środki do konserwacji opon oraz preparaty do mycia felg.