Porównujemy oferty 32 sklepów z oponami zimowymi firmy Radar w rozmiarze 235/55R18. Zobacz gdzie kupić opony Dimax Alpine w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "104 V XL" w nazwie opony?
Radar Dimax Alpine w rozmiarze 235/55 R18 104V to opona zimowa, wzmacniana (XL) oraz dodatkowo oznakowana symbolami 3PMSF, M+S. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy budżetowej. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Producent | Radar |
Koncern | grupa Radar |
Siedziba | Chiny |
Klasa | budżetowa |
Model | Dimax Alpine |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony zimowe |
Rozmiar | [size width="235" profile="55" diameter="18"]235/55 R18[/size] |
Szerokość | 235 mm |
Profil | 55 % |
Średnica | 18 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 129,25 mm |
Kraj produkcji | Chiny |
Rodzaj bieżnika | kierunkowy |
Indeks nośności | 104 |
Maksymalna nośność | 900 kg |
Indeks prędkości | V |
Maksymalna prędkość | 240 km/h |
Przeznaczenie | auta 4x4 / SUV |
Gwarancja | 2 lata od daty zakupu |
Opory toczenia | E (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | C (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 68 dB |
Fale (1-3) | 1 |
Waga (ciężar) | 13,10 kg |
Cena | ~ 194 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | 3PMSF, M+S |
Pełna nazwa | Radar Dimax Alpine 235/55 R18 104V XL |
Opis opony Radar Dimax Alpine w pigułce. Producentem opon jest marka Radar, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Chiny. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Radar (klasa budżetowa) to wynosi ona 2 lata od daty zakupu. Bieżnik Dimax Alpine ma konstrukcję kierunkową, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Opony zimowe Radar Dimax Alpine 235/55 R18 zostały zaprojektowane z myślą o samochodach typu Chevrolet Captiva (I Facelift), Toyota RAV4 (IV), Audi A8 (D4), Audi A8 (D4 FL), VW Tiguan (II) czy Chevrolet Captiva (I). Ich konstrukcja i osiągi są dostosowane do możliwości właśnie takich aut i oczekiwań ich kierowców. Prezentowany tutaj model Radar Dimax Alpine 235/55 R18 w ramach europejskiego systemu etykiet otrzymał klasę E za poziom oporów toczenia, C w pomiarze drogi hamowania na mokrej drodze i 68 dB za emisję hałasu zewnętrznego.
Rozmiar 235/55 R18 opon Radar Dimax Alpine należy czytać następująco: szerokość 235 mm, wysokość profilu 55 (jako procent z szerokości, czyli 129,25 mm) i średnica 18 cali. Litera przed oznaczeniem średnicy oznacza typ konstrukcji opony – może być radialna lub diagonalna. Omawiane opony Radar Dimax Alpine 235/55 R18 mają indeks prędkości V (oznacza to dopuszczalną prędkość 240 km/h) i indeks nośności 104 (dopuszczalne obciążenie wynosi tutaj 900 kg).
Dimax Alpine w rozmiarze 235/55 R18 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie 4x4 / SUV. Opony do SUV-ów, aut terenowych i samochodów z napędem na 4 koła występują z reguły w większych rozmiarach niż modele do samochodów osobowych, posiadają też wyższy indeks nośności i prędkości oraz wzmocnioną konstrukcję. Ogumienie do SUV-ów nie różni się od opon osobowych pod kątem rzeźby bieżnika, w przeciwieństwie do modeli przeznaczonych do aut 4x4 i terenowych - tutaj najlepiej sprawdza się agresywna rzeźba zapewniająca zoptymalizowane osiągi poza drogami utwardzonymi (w błocie, deszczu i podczas innych ekstremalnych warunków pogodowych).
Opony firmy Radar pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy budżetowej. Opony klasy ekonomicznej cenione są przez oszczędnych kierowców, którzy podczas wyboru ogumienia do swojego samochodu stawiają na niewygórowaną cenę. Takie opony sprawdzą się w przypadku niewielkich miejskich samochodów, pokonywania tras miejskich oraz niewielkich rocznych przebiegów. Produkowane są przy pomocy sprawdzonych technologii i oferują zoptymalizowane kluczowe osiągi dotyczące bezpieczeństwa jazdy. Opony tej klasy, które cieszą się największym zaufaniem kierowców, to: Radar, Kormoran, Premiorri, Dębica, Sava, Riken czy Dayton.
Za sprawą unijnym etykietom na opony można w szybki sposób porównać możliwości opon różnych producentów. Zgodnie z prawem, na etykiecie musi znaleźć się informacja dotycząca trzech osiągów: przyczepności na mokrej nawierzchni, efektywności paliwowej (oporów toczenia), a także hałasu generowanego w czasie jazdy. Są przedstawione za pomocą przejrzystych piktogramów, które sprawiają, że nawet osoba, która nie zna się na oponach z łatwością zrozumie wszystkie zamieszczone na niej informacje. Zobacz jak prezentują się oceny opon Radar Dimax Alpine 235/55R18 104V na etykiecie unijnej.
Efektywność paliwowa to jeden z parametrów zawartych na etykiecie dołączanej do każdej opony sprzedawanej na terenie Unii Europejskiej. Segment w lewym górnym rogu etykiety określa spalanie paliwa - im opona jest oszczędniejsza w eksploatacji, tym posiada wyższą klasę w skali od A do G. To ważna informacja dla wszystkich kierowców chcących oszczędzać; A (kolor zielony) oznacza bardzo ekonomiczną oponę, podczas gdy G (kolor czerwony) - najmniej ekonomiczną. Jednocześnie, klasy D nie stosuje się w odniesieniu do samochodów osobowych.
Etykieta unijna dołączona do opony zawiera m. in. informację o drodze hamowania na mokrej nawierzchni. To dla kierowców często decydujący parametr przy wyborze ogumienia do codziennej jazdy. Parametr ten wyrażany jest w skali od A do G, gdzie A oznacza najkrótszą drogę hamowania, przy czym kategorie D i G pozostają puste. Warto przyjrzeć się tym danym, ponieważ między modelem z początku i końca skali różnica w drodze hamowania na mokrej jezdni wynosi aż 18 metrów (przy prędkości wynoszącej 80 km/h). Identyczną notę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 31 innych produktów spełniających wytyczne - opony 235/55 R18 (rozmiar) oraz zimowe (sezon).
Etykieta unijna (hałas zewnętrzny) w porównaniu do pozostałych parametrów nie przewiduje nadawania klas odpowiadających literom alfabetu. W tym przypadku mamy do czynienia z systemem umieszczania 3 fal i wyniku pomiaru hałasu w dB. Decyzja o umieszczeniu akurat tego parametru wynika z realizacji przez UE polityki ochrony środowiska – warto pamiętać, że mierzona jest tu wartość hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony, a nie tego słyszanego w kabinie pojazdu, co często ma kluczowe znaczenie dla kierowców. Wynik "68 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 7 innych produktów spełniających kryteria - opony zimowe (sezon), 18 cali (średnica) oraz budżetowa (klasa).
Marka Radar Tires jest własnością firmy Omni United i została wprowadzona na rynek w 2006 roku. Firma produkuje opony do samochodów osobowych, SUV-ów, przyczep oraz opony przemysłowe. Opony Radar łączą najwyższe standardy z doskonałym stosunkiem ceny do jakości. Produkty firmy są certyfikowane zgodnie z kilkoma normami jakości, takimi jak ISO, DOT, ECE, INMETRO, GCC i CCC. Osiem nowoczesnych obiektów rozmieszczonych w trzech krajach produkuje opony bez użycia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych spełniając surowe przepisy UE.
Model Dimax Alpine (Radar) wyposażony został w kierunkową rzeźbę bieżnika. Opony kierunkowe posiadają układ rowków i bloków przypominający kształtem litery "V" i "U" lub charakterystyczną jodełkę. Takie opony słyną z doskonałego odprowadzania wody (także śniegu i błota pośniegowego w przypadku zimowych) i wysokiej odporności na zjawisko aquaplaningu. Warto wiedzieć, że opony kierunkowe trzeba montować zgodnie z ich kierunkiem toczenia, dlatego na ścianie bocznej jest umieszczona strzałka i napis "Rotation". Rzeźba kierunkowa jest stosowana zarówno w przypadku modeli letnich, zimowych, jak i całorocznych.
Napisy "104" oraz "V" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 900 kg) oraz prędkości (do 240 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon zimowych. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie 3PMSF - płatek śniegu na potrójnym szczycie oznaczający dopuszczenie opony do poruszania w warunkach zimowych oraz M+S - ang. Mud and Snow (błoto i śnieg) określa opony lepiej radzące sobie w warunkach błota i śniegu, niżeli model standardowy (bez tego symbolu).
Radar Dimax Alpine 235/55 R18 należy do grupy opon zimowych. Opony zimowe charakteryzują się oznaczeniem w postaci symbolu 3PMSF (trzech górskich szczytów z płatkiem śniegu). Jest to rodzaj homologacji potwierdzającej ich właściwości na śniegu. Montuje się jej zwykle, gdy średnie temperatury dobowe spadają poniżej 7 st. C. W oponach zimowych najczęściej stosowana jest kierunkowa rzeźba bieżnika (najlepsze na wodzie, śniegu czy błocie pośniegowym), a w modelach do mocniejszych aut – asymetryczna. Aby znaleźć najlepsze opony zimowe, warto zapoznać się z opiniami użytkowników i wynikami testów.
Na uznanie gwarancji przez producenta można liczyć tylko w przypadku wystąpienia wady fabrycznej. Warto ją zgłosić niezwłocznie po jej wykryciu, ponieważ reklamowanie opon będących przedmiotami ulegającymi naturalnemu zużyciu bywa trudne. Problemu nie powinno być natomiast w momencie zauważenia deformacji opony, trudności z wyważeniem modelu czy widocznego uszkodzenia jeszcze przed montażem. W przypadku opon klasy budżetowej Radar, producent udziela gwarancji trwającej 2 lata od daty zakupu.
Opinie o oponie są obecnie zbierane od użytkowników. Czekamy na pierwsze wrażenia z jazdy oraz informacje jak opony zachowują się w różnych warunkach. Dodaj swoją opinię. W komentarzu poza recenzją proszę o podawanie marki i modelu auta, lokalizacji (góry, miasto, trasa) oraz preferowanego stylu jazdy.
Sezonowe testy ogumienia przeprowadzane przez specjalistów z automobilklubów i prasy motoryzacyjnej to cenne źródło wiedzy dla kierowców decydujących się na zakup opon. Mimo że opony chińskie są rzadko brane w nich pod uwagę, to z kilku badań w jakich je sprawdzono można wnioskować, iż ich jakość bardzo poprawiła się w ciągu kilku ostatnich lat. Widzą to także kierowcy, którzy szukają niedrogich i pewnych opon do swojego auta i coraz częściej decydują się na ogumienie chińskich marek. Czym oprócz korzystnej ceny charakteryzuje się to ogumienie? Zapewnia bezpieczeństwo w kluczowych obszarach, zoptymalizowany komfort jazdy oraz pewność prowadzenia - szczególnie w autach małolitrażowych i podczas typowo miejskiej jazdy. Kierowcy w opiniach pozostawianych na forach motoryzacyjnych i w mediach społecznościowych piszą o nich: "spełniły moje oczekiwania", "wystarczające jak na moje potrzeby, nie zawodzą podczas deszczu i na suchej nawierzchni", "gwarantują krótką drogę hamowania i przyczepność na zakrętach".
Zobacz inne określenia opon Radar Dimax Alpine 235/55 R18 104V XL. Sformułowania te często spotykane są w porównywarkach cenowych czy na stronach producentów. Zwroty zawierają różne formy zapisu sezonu (opony zimowe), rozmiaru (235/55 R18), nazwy producenta (Radar), modelu (Dimax Alpine) oraz indeksów (104V XL) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon zimowych o szerokości 235 mm, profilu 55 %, średnicy 18 cali oraz indeksach 104V. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony zimowe, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą bilety na mecze piłkarskie, rabat na kolejne zakupy, karty paliwowe, promocja "zakup 4 opon w cenie 3" oraz zwrot części gotówki.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon zimowych firmy Radar to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 39-59% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (abmoto, oponeo czy sklepopon) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Santander Consumer Bank, Euro Bank lub mBank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon zimowych Radar w rozmiarze 235/55 R18 XL (104V). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 194 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 776 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 73 (12 rat) do 396 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 396 zł | 792 zł | 16 zł |
4 | 202 zł | 808 zł | 32 zł |
6 | 138 zł | 828 zł | 52 zł |
8 | 105 zł | 840 zł | 64 zł |
10 | 86 zł | 860 zł | 84 zł |
12 | 73 zł | 876 zł | 100 zł |
Kupując opony zimowe w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Dimax Alpine mogą być m.in. mierniki ciśnienia, zapachy do samochodu, ładowarki do telefonu na USB lub montaż w serwisie.