Porównujemy oferty 24 sklepów z oponami letnimi firmy Radar w rozmiarze 275/40R18. Zobacz gdzie kupić opony Dimax R8+ w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "103 Y XL" w nazwie opony?
Radar Dimax R8+ w rozmiarze 275/40 R18 103Y to opona letnia oraz wzmacniana (XL). Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy budżetowej. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Producent | Radar |
Koncern | grupa Radar |
Siedziba | Chiny |
Klasa | budżetowa |
Model | Dimax R8+ |
Poprzedni model | Dimax R8 |
Następny model | - |
Sezon | opony letnie |
Rozmiar | [size width="275" profile="40" diameter="18"]275/40 R18[/size] |
Szerokość | 275 mm |
Profil | 40 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 18 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 110 mm |
Kraj produkcji | Chiny |
Rodzaj bieżnika | asymetryczny |
Indeks nośności | 103 |
Maksymalna nośność | 875 kg |
Indeks prędkości | Y |
Maksymalna prędkość | 300 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 2 lata od daty zakupu |
Opory toczenia | C (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | B (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 73 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 14,28 kg |
Cena | ~ 212 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Radar Dimax R8+ 275/40 R18 103Y XL |
Opis opony Radar Dimax R8+ w pigułce. Producentem opon jest marka Radar, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Chiny. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie letnim. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Radar (klasa budżetowa) to wynosi ona 2 lata od daty zakupu. Bieżnik Dimax R8+ ma konstrukcję asymetryczną, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Opony na sezon letni Radar Dimax R8+ 275/40 R18 103 Y są projektowane z myślą o modelach samochodów takich, jak Mercedes Klasa M, Ford Galaxy, Volvo S40, BMW Seria 7, Ford Mondeo czy Suzuki Grand Vitara. Jak należy interpretować oznaczenie rozmiaru opony umieszczone na jej ścianie bocznej? Pierwsza z liczb (tutaj 275) to szerokość mierzona w milimetrach. Druga to wysokość profilu określana jako procent z szerokości (w tym przypadku jest to 40), a więc 110.
Litera "R" oznacza, że opony Radar Dimax R8+ 275/40 R18 posiadają konstrukcję radialną. Ostatnia z liczb w rozmiarze to średnica opony w calach – tutaj 18 cali. Indeks prędkości prezentowanego modelu wynosi Y, co oznacza, że dopuszczalna prędkość maksymalna na tych oponach wynosi 300 km/h. Indeks nośności to z kolei 103 (dopuszczalne obciążenie to 875 kg). Jak wygląda etykieta opon Radar Dimax R8+ 275/40 R18 103 Y? Hamowanie na mokrej nawierzchni to klasa B, opory toczenia C, a hałas zewnętrzny to 73 dB.
Dimax R8+ w rozmiarze 275/40 R18 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie osobowe. Opony osobowe to zdecydowanie największy segment ogumienia. Kierowcy mogą wybierać wśród tysięcy modeli oferowanych w ramach klas ekonomicznej, średniej i premium. Opony osobowe montowane są w małolitrażowych autach miejskich, rodzinny sedanach i kombi, autach sportowych, luksusowych limuzynach i wielu innych podobnych samochodach. Opony osobowe najczęściej posiadają kierunkowy lub asymetryczny bieżnik (pierwsza nich jest częściej spotykana w modelach zimowych, a druga w produktach przeznaczonych o mocniejszych samochodów).
Opony firmy Radar pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy budżetowej. Opony klasy ekonomicznej to idealna propozycja dla kierowców, którzy chcą zaoszczędzić na zakupie opon, pokonują małe przebiegi roczne, posiadają samochód o mniejszej mocy lub preferują spokojny styl jazdy. Opony ekonomiczne produkowane są w oparciu o nieco starsze technologie, niż modele ze średniej lub wyższej półki i z tego wynika ich niższa cena. Oferują dobre osiągi na suchej i mokrej nawierzchni oraz panowanie nad samochodem w warunkach zimowych. Do marek klasy ekonomicznej zaliczają się m.in. Radar, Dębica, Kormoran, Dayton, Laufenn, Zeetex czy Sunny.
Wszystkie opony sprzedawane na terenie Unii Europejskiej muszą być wyposażone w etykiety prezentujące trzy kluczowe parametry produktu: jego zachowanie na mokrej nawierzchni, zużycie paliwa i poziom generowanego hałasu. Etykieta ma ustandaryzowany wygląd, dzięki któremu kierowca chcący porównać między sobą poszczególne modele od razu dostrzeże różnice między nimi. To sposób na bardziej świadome zakupy i wybór optymalnego modelu dostosowanego do danego auta, potrzeb kierowcy i zasobności jego portfela. Zobacz jak prezentują się oceny opon Radar Dimax R8+ 275/40R18 103Y na etykiecie unijnej.
Etykieta unijna na oponach zawiera między innymi informacje o oporach toczenia danego produktu. Podczas toczenia na opony działają różne siły (między innymi tarcie, opór powietrza itp.), co w uproszczeniu przekłada się na ilość energii potrzebnej do wprawienia koła w ruch, czy utrzymania pożądanej prędkości. Im większe opory toczenia, tym większe spalanie paliwa i emisja spalin przez samochód. W ramach pomiaru oporów toczenia możliwe jest przyznanie klas od A (najlepsza) do G (najgorsza), przy czym klasa D nie jest stosowana. Taką samą ocenę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 107 innych produktów spełniających kryteria - opony letnie (sezon), 18 cali (średnica) oraz budżetowa (klasa).
Przyczepność na mokrej nawierzchni to zdolność zachowania kontaktu opony z pokrytą wodą jezdnią. Najkrótszą drogą hamowania cechuje się ogumienie zaliczane do klasy "A". Najsłabsze parametry pod tym względem mają modele z notą "F" (w przypadku aut osobowych) lub "G" (dla pozostałych pojazdów). Identyczną notę - "B" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 29 innych produktów spełniających wytyczne - opony Dimax R8+ (model) oraz 18 cali (średnica).
Jeżeli zależy ci na komfortowej jeździe i chcesz, aby twój samochód był jak najmniej uciążliwy dla środowiska, zwróć uwagę na hałas zewnętrzny generowany przez oponę podczas eksploatacji. Warto porównać poszczególne modele między sobą w zakresie tego parametru. To proste - oznaczenie głośności znajdziesz na unijnej etykiecie, gdzie określana jest w decybelach i przedstawiana za pomocą piktogramu obejmującego trzy fale. Jak go odczytać? Opony z jedną falą są najcichsze, podczas gdy te z zaznaczonymi trzema falami generują największy hałas w czasie jazdy. Wynik "73 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskał jeszcze 1 produkt spełniający kryteria - opony Radar (producent), letnie (sezon) oraz 275/40 R18 (rozmiar).
Marka Radar Tires jest własnością firmy Omni United i została wprowadzona na rynek w 2006 roku. Firma produkuje opony do samochodów osobowych, SUV-ów, przyczep oraz opony przemysłowe. Opony Radar łączą najwyższe standardy z doskonałym stosunkiem ceny do jakości. Produkty firmy są certyfikowane zgodnie z kilkoma normami jakości, takimi jak ISO, DOT, ECE, INMETRO, GCC i CCC. Osiem nowoczesnych obiektów rozmieszczonych w trzech krajach produkuje opony bez użycia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych spełniając surowe przepisy UE.
Model Dimax R8+ (Radar) wyposażony został w asymetryczną rzeźbę bieżnika. Opony asymetryczne uznawane są za najbardziej zaawansowane technologicznie na rynku. Najczęściej spotyka się je w przypadku modeli premium, ale znajdziemy je też w ofertach marek klasy średniej czy ekonomicznej. Bieżnik opon asymetrycznych dzieli się na dwie części: zewnętrzną i wewnętrzną. Pierwsza z nich odpowiada za zachowanie stabilności podczas manewrowania, a zadaniem drugiej jest odprowadzanie wody. Opony asymetryczne sprawdzają się w samochodach o większej mocy, dobrze tłumią hałasy i zużywają się najbardziej równomiernie.
Napisy "103" oraz "Y" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 875 kg) oraz prędkości (do 300 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon letnich. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji.
Radar Dimax R8+ 275/40 R18 należy do grupy opon letnich. Opony letnie cechuje wyspecjalizowana mieszanka gumowa, a także specjalnie skonstruowany bieżnik gwarantujący stabilną jazdę i sprawne odprowadzanie wody w przypadku deszczu. Składniki, z których tworzone są opony letnie, wykazują dużą odporność na wysokie temperatury, dzięki czemu gwarantują odpowiednią twardość ogumienia podczas upałów. Bieżnik, który jest pozbawiony tak wielu nacięć i rowków jak w oponach zimowych, dba o sprawne ruszanie, krótką drogę hamowania oraz zachowanie pełni osiągów bez względu na warunki pogodowe.
Zastanawiasz się czy warto reklamować opony z usterką? To, czy odzyskasz pieniądze zależy od pochodzenia wady. Jeżeli zaistniała ona podczas produkcji, jest związana z niską jakością materiałów lub błędami technologicznymi, reklamowanie opon pozwoli ci na wymianę produktu lub rekompensatę finansową. W przypadku opon Radar, gwarancja producenta obowiązuje przez 2 lata od daty zakupu. Warto jednak pamiętać, że wadę najlepiej zgłosić jak najszybciej od jej zauważenia - usprawni to proces uznania reklamacji.
Opinie o oponie są obecnie zbierane od użytkowników. Czekamy na pierwsze wrażenia z jazdy oraz informacje jak opony zachowują się w różnych warunkach. Dodaj swoją opinię. W komentarzu poza recenzją proszę o podawanie marki i modelu auta, lokalizacji (góry, miasto, trasa) oraz preferowanego stylu jazdy.
Sezonowe testy ogumienia przeprowadzane przez specjalistów z automobilklubów i prasy motoryzacyjnej to cenne źródło wiedzy dla kierowców decydujących się na zakup opon. Mimo że opony chińskie są rzadko brane w nich pod uwagę, to z kilku badań w jakich je sprawdzono można wnioskować, iż ich jakość bardzo poprawiła się w ciągu kilku ostatnich lat. Widzą to także kierowcy, którzy szukają niedrogich i pewnych opon do swojego auta i coraz częściej decydują się na ogumienie chińskich marek. Czym oprócz korzystnej ceny charakteryzuje się to ogumienie? Zapewnia bezpieczeństwo w kluczowych obszarach, zoptymalizowany komfort jazdy oraz pewność prowadzenia - szczególnie w autach małolitrażowych i podczas typowo miejskiej jazdy. Kierowcy w opiniach pozostawianych na forach motoryzacyjnych i w mediach społecznościowych piszą o nich: "spełniły moje oczekiwania", "wystarczające jak na moje potrzeby, nie zawodzą podczas deszczu i na suchej nawierzchni", "gwarantują krótką drogę hamowania i przyczepność na zakrętach".
Zobacz inne określenia opon Radar Dimax R8+ 275/40 R18 103Y XL. Sformułowania te często spotykane są w komentarzach blogów czy na forach internetowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu indeksów (103Y XL), rozmiaru (275/40 R18), sezonu (opony letnie), modelu (Dimax R8+) oraz nazwy producenta (Radar) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon letnich o szerokości 275 mm, profilu 40 %, średnicy 18 cali oraz indeksach 103Y. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony letnie, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą bilety do teatru, koszulki piłkarskie, karty paliwowe, pamięci przenośne USB czy zwrot części gotówki.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon letnich firmy Radar to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 38-60% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (intercars, oponeo czy oponylux) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Santander Consumer Bank, Alior Bank czy BGŻ BNP Paribas. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon letnich Radar w rozmiarze 275/40 R18 XL (103Y). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 212 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 848 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 80 (12 rat) do 433 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 433 zł | 866 zł | 18 zł |
4 | 221 zł | 884 zł | 36 zł |
6 | 150 zł | 900 zł | 52 zł |
8 | 115 zł | 920 zł | 72 zł |
10 | 94 zł | 940 zł | 92 zł |
12 | 80 zł | 960 zł | 112 zł |
Kupując opony letnie w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Dimax R8+ mogą być m.in. pianki naprawcze, skrobaczki do szyb, ładowarki do telefonu na USB oraz preparaty do mycia felg.