Porównujemy oferty 33 sklepów z oponami zimowymi firmy Sava w rozmiarze 185/60R14. Zobacz gdzie kupić opony Eskimo S3+ w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "82 H " w nazwie opony?
Sava Eskimo S3+ w rozmiarze 185/60 R14 82H to opona zimowa oraz dodatkowo oznakowana symbolami 3PMSF, M+S. Oznaczenia 526112 oraz 5452000380920 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy ekonomicznej. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 526112 |
EAN | 5452000380920 |
Producent | Sava |
Koncern | grupa Goodyear |
Siedziba | Słowenia |
Klasa | ekonomiczna |
Model | Eskimo S3+ |
Poprzedni model | Eskimo S3 |
Następny model | - |
Sezon | opony zimowe |
Rozmiar | [size width="185" profile="60" diameter="14"]185/60 R14[/size] |
Szerokość | 185 mm |
Profil | 60 % |
Średnica | 14 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 111 mm |
Kraj produkcji | Rumunia, Polska, Niemcy, Słowenia, RPA, Słowacja, Francja |
Rodzaj bieżnika | kierunkowy |
Indeks nośności | 82 |
Maksymalna nośność | 475 kg |
Indeks prędkości | H |
Maksymalna prędkość | 210 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 5 lat od daty produkcji |
Opory toczenia | E (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | C (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 68 dB |
Fale (1-3) | 1 |
Waga (ciężar) | 6,18 kg |
Premiera modelu | 2010 rok (podczas targów Moto) |
Rozpoczęcie produkcji | 04.2010 |
Cena | ~ 166 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | nie |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | 3PMSF, M+S |
Pełna nazwa | Sava Eskimo S3+ 185/60 R14 82H |
Opis opony Sava Eskimo S3+ w pigułce. Producentem opon jest marka Sava, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Niemcy, Polska czy Rumunia. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Sava (klasa ekonomiczna) to wynosi ona 5 lat od daty produkcji. Bieżnik Eskimo S3+ ma konstrukcję kierunkową, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Opony zimowe Sava Eskimo S3+ mają w tym przypadku rozmiar 185/60 R14. Oznaczenie to jest zawsze umieszczone na ścianie bocznej danego produktu. Jak należy je interpretować? Pierwsza liczba w rozmiarze to szerokość opony podawana w milimetrach (tutaj 185 mm). Druga liczba to wysokość profilu, która w oznaczeniu rozmiaru podawana jest jako procent z szerokości (w tym przypadku 60% z 185 wynosi 111). Litera umieszczona po wysokości profilu to informacja o typie konstrukcji opony (może być radialny lub diagonalny).
Trzecia liczba w rozmiarze to informacja o średnicy felgi, na jakiej powinna być zamontowana dana opona – w omawianym przypadku jest to 14 cali. Opony Sava Eskimo S3+ 185/60 R14 mają indeks prędkości H i indeks nośności 82. Oznacza to, że podczas jazdy z maksymalną dopuszczalną prędkością 210 km/h opona wytrzyma obciążenie do 475 kg. Prezentowany model ma następujące parametry na etykietach: E za opory toczenia, C za hamowanie na mokrej nawierzchni i wartość 68 dB emitowanego hałasu zewnętrznego. Opony Sava Eskimo S3+ 185/60 R14 najlepiej sprawdzą się w samochodach typu Skoda Fabia (I), Chevrolet Aveo (T250), Opel Corsa (B), Skoda Fabia (II) czy Seat Ibiza (II).
Eskimo S3+ w rozmiarze 185/60 R14 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie osobowe. Opony osobowe mogą być wyposażone w bieżnik kierunkowy lub asymetryczny. Bardzo rzadko spotyka się obecnie rzeźbę symetryczną. Kierowcy zainteresowani oponami osobowymi mogą wybierać wśród setek produktów zaliczanych do klasy ekonomicznej (najtańsze), średniej (kompromis pomiędzy ceną a jakością) i premium (najbardziej zaawansowane technologicznie produkty). Opony do samochodów osobowych mogą być wyposażone w rant ochronny felgi, mieć wzmocnioną konstrukcję lub technologię Run Flat umożliwiającą jazdę po przebiciu.
Opony firmy Sava pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy ekonomicznej. Opony klasy ekonomicznej to idealna propozycja dla kierowców, którzy chcą zaoszczędzić na zakupie opon, pokonują małe przebiegi roczne, posiadają samochód o mniejszej mocy lub preferują spokojny styl jazdy. Opony ekonomiczne produkowane są w oparciu o nieco starsze technologie, niż modele ze średniej lub wyższej półki i z tego wynika ich niższa cena. Oferują dobre osiągi na suchej i mokrej nawierzchni oraz panowanie nad samochodem w warunkach zimowych. Do marek klasy ekonomicznej zaliczają się m.in. Sava, Achilles, Imperial, Sunny, Neolin, Kormoran czy Riken.
Etykieta unijna na oponach ułatwia szybkie zapoznanie się z podstawowymi osiągami poszczególnych modeli i ich porównanie z innymi. Wyglądem etykieta przypomina te znane ze sprzętu AGD/RTV i informuje o poziomie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. Za pierwsze dwa parametry opony mogą otrzymać klasy od A do G (z tym, że D nie jest przyznawana), a za trzeci maksymalnie 3 fale obok których w decybelach przedstawiony jest wynik pomiaru emitowanego hałasu. Zobacz jak prezentują się oceny opon Sava Eskimo S3+ 185/60R14 82H na etykiecie unijnej.
Podczas toczenia na opony działają różne siły – w zależności od konstrukcji mogą one przeciwstawiać się im lepiej lub gorzej. Pokonywanie oporów toczenia pochłania prawie 20% spalania paliwa. Dlatego parametr ten jest tak ważny i został zawarty na etykietach. Za poziom oporów toczenia opony mogą otrzymać klasy od A do G, ale warto wiedzieć, że klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli lepszych i gorszych. Kupując opony o niskich oporach toczenia można zaoszczędzić nawet 0,25 litra paliwa na 100 km. Taką samą ocenę - "E" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskał jeszcze 1 produkt spełniający kryteria - opony Sava (producent), zimowe (sezon) oraz 185/60 R14 (rozmiar).
Hamowanie na mokrej nawierzchni określa zdolność opony do zachowania przyczepności na pokrytej wodą jezdni. Jest to szczególnie istotny dla bezpieczeństwa jazdy parametr. Skala podzielona została na siedem klas oznaczonych literami alfabetu – nota "A" oznacza najkrótszą, a "G" – najdłuższą drogę hamowania. Identyczną notę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 26 innych produktów spełniających wytyczne - opony zimowe (sezon), 14 cali (średnica) oraz ekonomiczna (klasa).
Etykiety unijne na oponach zawierają między innymi informację na temat poziomu hałasu zewnętrznego emitowanego przez dany model. W przeciwieństwie do oporów toczenia i przyczepności na mokrej nawierzchni tutaj nie są nadawane klasy od A do G, tylko ocena w postaci 3 fal i wynik pomiaru w dB. Parametr ten wzbudza kontrowersje, ponieważ dla kierowców największe znaczenie ma poziom hałasu wewnętrznego, który jest odczuwany w kabinie i wpływa na komfort jazdy. Hałas zewnętrzny jest istotny w kontekście głośności ruchu drogowego i wynika unijnej z polityki ochrony środowiska. Wynik "68 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 8 innych produktów spełniających kryteria - opony Eskimo S3+ (model) oraz 14 cali (średnica).
Sava to marka plasująca się w klasie ekonomicznej, produkująca opony przeznaczone do samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych. Jej właścicielem jest Goodyear, co nie tylko zapewnia dostęp do nowoczesnych technologii produkcji, ale także jest gwarantem wysokiej jakości, dzięki której Sava jest doceniana przez kierowców na całym świecie. Historia marki sięga 1920, a jej nazwa zapożyczona została od nazwy rzeki na Półwyspie Bałkańskim przepływającej przez Słowenię – kraj, w którym stworzono opony Sava.
Model Eskimo S3+ (Sava) wyposażony został w kierunkową rzeźbę bieżnika. Bieżnik kierunkowy układem rowków przypomina literę "V" lub charakterystyczną jodełkę. Tego typu opony są stosowane w samochodach osobowych, szczególnie na sezon zimowy. Bieżnik kierunkowy najlepiej odprowadza śnieg, błoto pośniegowe czy wodę. Dzięki temu możliwe jest zapanowanie nad samochodem w trudnych warunkach pogodowych. Bieżnik kierunkowy charakteryzuje się także bardzo atrakcyjnym wyglądem i doskonałym prowadzeniem podczas jazdy na wprost. Opony kierunkowe można spotkać w wielu typach samochodów – od małych miejskich po mocne o sportowym charakterze.
Napisy "82" oraz "H" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 475 kg) oraz prędkości (do 210 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon zimowych. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie 3PMSF - płatek śniegu na potrójnym szczycie oznaczający dopuszczenie opony do poruszania w warunkach zimowych oraz M+S - mud and Snow (ang. błoto i śnieg) określa opony lepiej radzące sobie w warunkach błota i śniegu, niżeli model standardowy (bez tego symbolu).
Sava Eskimo S3+ 185/60 R14 należy do grupy opon zimowych. Opony zimowe najczęściej są wyposażone w bieżnik kierunkowy lub, w przypadku modeli do samochodów o większej mocy, asymetryczny. W każdym przypadku jest on pokryty gęstą siecią lameli, które w połączeniu z szerokimi rowkami zapewniają panowanie nad samochodem na zaśnieżonej, oblodzonej czy pokrytej błotem pośniegowym drodze. Mieszanka gumowa opon zimowych charakteryzują się dużą elastycznością, co przekłada się na wysoką przyczepność także przy niższych temperaturach. Opony zimowe warto zamontować, gdy średnia dobowa temperatura przez kilka dni utrzymuje się poniżej 7 st. C.
Gwarancja udzielana przez producenta opon Sava jest taka sama jak w przypadku innych opon osobowych marek należących do koncernu Goodyear. Amerykański gigant w produkcji opon udziela gwarancji na modele osobowe obowiązującej przez okres pięciu lat od daty produkcji lub zakupu. Obejmuje ona wady tkwiące w oponach, które są związane z materiałami, wykonawstwem lub konstrukcją. Gwarancji nie podlegają natomiast takie uszkodzenia, które wynikają m. in. z błędów w trakcie montażu i demontażu, a także powstałe w wyniku nieprawidłowej techniki jazdy.
Sava to marka opon klasy ekonomicznej wybierana często przez kierowców pokonujących niewielkie dystanse lub jeżdżących głównie w mieście. Użytkownicy korzystający na co dzień z opon tej marki podkreślają solidność ich wykonania, a także bardzo dobre odprowadzanie wody. Kierowcy piszą "znakomicie ruszają z miejsc zaśnieżonych i oblodzonych, jak za taką cenę jestem z nich zadowolony", "to dobre rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcieliby zimą czuć się pewnie za kierownicą, a jednocześnie nie lubią przepłacać".
Testy opon zimowych pozwalają na porównanie zachowania poszczególnych modeli podczas typowo zimowych warunków - na śniegu, lodzie i mokrej nawierzchni. Dzięki sprawdzianom kierowcy zyskują też wiedzę na temat komfortu jazdy, oporów toczenia oraz trwałości opony. Opony zimowe Sava to doskonałe rozwiązanie klasy ekonomicznej dla wszystkich, którzy cenią bezpieczeństwo i zrównoważone osiągi, a nie chcą przepłacać. Przykładowo, model Sava Eskimo S3 Plus zajął 8 miejsce w teście opon zimowych ADAC w 2018 roku wyprzedzając w zestawieniu ogumienie klasy premium.
Wyniki dotyczą modelu Eskimo S3+.
Zobacz inne określenia opon Sava Eskimo S3+ 185/60 R14 82H. Sformułowania te często spotykane są w sklepach z oponami czy na stronach producentów. Zwroty zawierają różne formy zapisu rozmiaru (185/60 R14), sezonu (opony zimowe), indeksów (82H), nazwy producenta (Sava) oraz modelu (Eskimo S3+) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon zimowych o szerokości 185 mm, profilu 60 %, średnicy 14 cali oraz indeksach 82H. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Continental, Dunlop, Goodyear, Pirelli oraz Nokian – kosztujące od 192 do 259 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony zimowe, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą kubki termiczne, foteliki samochodowe, bony Sodexo, oficjalne piłki nożne czy koszulki piłkarskie.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon zimowych firmy Sava to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 44-59% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (inopony, oponeo czy 24opony) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Alior Bank, Santander Consumer Bank czy Credite Agricole. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon zimowych Sava w rozmiarze 185/60 R14 (82H). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 166 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 664 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 62 (12 rat) do 339 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 339 zł | 678 zł | 14 zł |
4 | 173 zł | 692 zł | 28 zł |
6 | 118 zł | 708 zł | 44 zł |
8 | 90 zł | 720 zł | 56 zł |
10 | 74 zł | 740 zł | 76 zł |
12 | 62 zł | 744 zł | 80 zł |
Kupując opony zimowe w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Eskimo S3+ mogą być m.in. montaż w serwisie, ładowarki do telefonu na USB, podkładki antypoślizgowe pod telefon lub środki do konserwacji opon.