Porównujemy oferty 31 sklepów z oponami zimowymi firmy Sava w rozmiarze 185/60R15. Zobacz gdzie kupić opony Eskimo S3+ w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "88 T XL" w nazwie opony?
Sava Eskimo S3+ w rozmiarze 185/60 R15 88T to opona zimowa, wzmacniana (XL) oraz dodatkowo oznakowana symbolami 3PMSF, M+S. Oznaczenia 527316 oraz 5452000641045 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy ekonomicznej. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 527316 |
EAN | 5452000641045 |
Producent | Sava |
Koncern | grupa Goodyear |
Siedziba | Słowenia |
Klasa | ekonomiczna |
Model | Eskimo S3+ |
Poprzedni model | Eskimo S3 |
Następny model | - |
Sezon | opony zimowe |
Rozmiar | [size width="185" profile="60" diameter="15"]185/60 R15[/size] |
Szerokość | 185 mm |
Profil | 60 % |
Średnica | 15 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 111 mm |
Kraj produkcji | Rumunia, Polska, Niemcy, Słowacja, Słowenia, Francja, RPA |
Rodzaj bieżnika | kierunkowy |
Indeks nośności | 88 |
Maksymalna nośność | 560 kg |
Indeks prędkości | T |
Maksymalna prędkość | 190 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 5 lat od daty produkcji |
Opory toczenia | E (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | C (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 68 dB |
Fale (1-3) | 1 |
Waga (ciężar) | 7,69 kg |
Premiera modelu | 2010 rok (podczas targów Moto) |
Rozpoczęcie produkcji | 06.2011 |
Cena | ~ 174 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | 3PMSF, M+S |
Pełna nazwa | Sava Eskimo S3+ 185/60 R15 88T XL |
Opis opony Sava Eskimo S3+ w pigułce. Producentem opon jest marka Sava, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak RPA, Rumunia czy Francja. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Sava (klasa ekonomiczna) to wynosi ona 5 lat od daty produkcji. Bieżnik Eskimo S3+ ma konstrukcję kierunkową, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Opony zimowe Sava Eskimo S3+ w omawianym przykładzie mają rozmiar 185/60 R15. Warto wiedzieć, że pierwsza liczba w oznaczeniu rozmiaru to szerokość opony w milimetrach - tutaj 185 mm. Druga z liczb w rozmiarze 185/60 R15 to wysokość profilu, która w rozmiarze jest podawana jako procent z szerokości – w tym prezentowanych oponach zimowych Sava Eskimo S3+ 185/60 R15 jest to 60% z 185, czyli 111 mm. Litera przed ostatnią liczbą to typ konstrukcji opony, a ostatnia z liczb w rozmiarze to średnica felgi, na jaką należy zamontować model w rozmiarze 185/60 R15 – tutaj wynosi ona 15 cali.
Omawiane opony zimowe Sava Eskimo S3+ 185/60 R15 mają indeks prędkości T i indeks nośności 88. Oznacza to, że przy poruszaniu się z maksymalną dopuszczalną prędkością 190 km/h najwyższa wartość obciążenia dla jednej opony wynosi 560 kg. Tego typu model najczęściej jest montowany w samochodach takich, jak Toyota Yaris (II), VW Polo (V), Citroen C3 (I), Honda Jazz (IV) czy Renault Modus (I).
Zastanawiając się nad zakupem opon zimowych Sava Eskimo S3+ 185/60 R15 warto zapoznać się z ich etykietą. Za opory toczenia prezentowany produkt otrzymał klasę E, za hamowanie na mokrej nawierzchni C, a pomiar hałasu zewnętrznego emitowanego przez ten model dał wynik 68 dB.
Eskimo S3+ w rozmiarze 185/60 R15 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie osobowe. Opony osobowe to produkty, które projektowane są z myślą o autach miejskich, klasy średniej, rodzinnych sedanach i kombi, a także luksusowych limuzynach i samochodach sportowych. Ich zadaniem jest zapewnienie bezpiecznego prowadzenia w zróżnicowanych warunkach, a także komfortu i optymalnego zużycia paliwa (poprzez redukcję oporów toczenia). Kierowcy mogą wybierać spośród opon osobowych klasy budżetowej, średniej i premium. Niektóre z nich mają wzmocnioną konstrukcję, rant ochronny lub technologię Run Flat.
Opony firmy Sava pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy ekonomicznej. Opony klasy ekonomicznej, zwanej także budżetową, dostępne są w najniższych cenach na rynku. Najczęściej kupują je kierowcy poszukujący oszczędności, jeżdżący mało, o bardzo spokojnym stylu jazdy czy posiadacze najmniejszych i najsłabszych samochodów. Producenci opon klasy ekonomicznej najczęściej decydują się na zastosowanie klasycznych, stosunkowo uniwersalnych rzeźb bieżnika i technologii ze starszych opon premium (sprzed kilku lat). Popularne marki ekonomiczne to: Sava, Dębica, Zeetex, Imperial, Kormoran, Barum czy Dayton.
Etykieta unijna na oponach ułatwia szybkie zapoznanie się z podstawowymi osiągami poszczególnych modeli i ich porównanie z innymi. Wyglądem etykieta przypomina te znane ze sprzętu AGD/RTV i informuje o poziomie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. Za pierwsze dwa parametry opony mogą otrzymać klasy od A do G (z tym, że D nie jest przyznawana), a za trzeci maksymalnie 3 fale obok których w decybelach przedstawiony jest wynik pomiaru emitowanego hałasu. Zobacz jak prezentują się oceny opon Sava Eskimo S3+ 185/60R15 88T na etykiecie unijnej.
Opory toczenia oceniane są w siedmiostopniowej skali. Opony w aż 20% odpowiadają za zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Najbardziej oszczędne i ekologiczne są modele przydzielone do klasy "A" – najsłabsze pod tym względem jest ogumienie oznaczone notą "G". Taką samą ocenę - "E" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 40 innych produktów spełniających kryteria - opony zimowe (sezon), 15 cali (średnica) oraz ekonomiczna (klasa).
Przyczepność na mokrej nawierzchni określa długość drogi hamowania i bezpieczeństwo jazdy po jezdni pokrytej wodą. Tu również stosuje się skalę siedmiostopniową, w której najwyższe osiągi nagradzane są klasą "A", a kolejne litery od "B" do "G" oznaczają coraz słabsze zachowanie na mokrej drodze. Identyczną notę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 6 innych produktów spełniających wytyczne - opony Eskimo S3+ (model) oraz 15 cali (średnica).
Hałas zewnętrzny to inaczej natężenie dźwięku, który wytwarzany jest przez pracująca oponę. Pod tym względem ogumienie dzieli się na trzy kategorie oznaczane od najcichszych do najgłośniejszych graficznymi symbolami jednej, dwóch lub trzech fal. Dodatkowo umieszcza się w tym miejscu również liczbę oznaczającą średnie natężenie hałasu w decybelach. Wynik "68 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 17 innych produktów spełniających kryteria - opony 185/60 R15 (rozmiar) oraz zimowe (sezon).
Ekonomiczne, oferujące zrównoważone osiągi oraz trwałe – takie właśnie są opony Sava. To słoweńska marka należąca do klasy ekonomicznej, korzystająca z technologii i sieci dystrybucji jednego z największych producentów opon na świecie – amerykańskiego giganta Goodyear. Odpowiadanie na potrzeby klientów i ciągłe rozbudowywanie oferty sprawia, że Sava, której historia sięga 1920 roku cieszy się zaufaniem kierowców na całym świecie. Ciekawostką jest, że nazwa Sava pochodzi od rzeki na Półwyspie Bałkańskim przepływającej przez Słowenię.
Model Eskimo S3+ (Sava) wyposażony został w kierunkową rzeźbę bieżnika. Bieżnik kierunkowy najczęściej można spotkać w przypadku opon zimowych, ale trzeba pamiętać, że równie dobrze sprawdza się on także w przypadku modeli przeznaczonych na lato. Opony kierunkowe doskonale sprawują się na mokrej, zaśnieżonej czy zabłoconej nawierzchni. Bieżnik kierunkowy zapewnia o 20% większą odporność na aquaplaning w porównaniu z innymi rzeźbami. Oprócz tego oferuje doskonałą stabilność podczas jazdy na wprost i ma atrakcyjny wygląd. Opony z bieżnikiem kierunkowym są montowane zarówno w mniejszych, jak i większych i mocniejszych autach.
Napisy "88" oraz "T" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 560 kg) oraz prędkości (do 190 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon zimowych. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie 3PMSF - płatek śniegu na potrójnym szczycie oznaczający dopuszczenie opony do poruszania w warunkach zimowych oraz M+S - mud and Snow (ang. błoto i śnieg) określa opony lepiej radzące sobie w warunkach błota i śniegu, niżeli model standardowy (bez tego symbolu). XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji.
Sava Eskimo S3+ 185/60 R15 należy do grupy opon zimowych. Opony zimowe użytkowane są w okresie od późnej jesieni do wczesnej wiosny. Najczęściej montuje się je, gdy średnie dobowe temperatury zaczynają spadać poniżej 7 st. C. Bieżnik opon zimowych najczęściej ma kształt kierunkowy, rzadziej asymetryczny (w przypadku mocniejszych aut). Mieszanka gumowa opon zimowych zapewnia dobrą przyczepność w niskich temperaturach, a lamele na powierzchni bieżnika ułatwiają zapanowanie nad autem na śliskiej drodze. Najlepsze opony zimowe zajmują czołowe miejsca w testach i mogą pochwalić się doskonałymi opiniami kierowców.
Sava to ekonomiczna marka opon należąca do koncernu Goodyear. Z tego powodu produkty z jej logo obowiązują takie same zasady gwarancji jak w przypadku innych marek opon osobowych wchodzących w skład amerykańskiego giganta czyli pięć lat od daty zakupu lub od daty produkcji. Należy przy tym pamiętać, że gwarancji nie podlegają wady wynikające z nieprawidłowego użytkowania, naturalnego procesu starzenia się gumy, niewłaściwego montażu czy eksploatacji z nieprawidłowym ciśnieniem (zbyt wysokim lub zbyt niskim).
Opony zimowe Sava to według kierowców bardzo dobre rozwiązanie na typowo zimową pogodę. Wśród największych zalet tych modeli użytkownicy wymieniają nie tylko dobrą przyczepność, odporność na aquaplaning oraz krótką drogę hamowania na mokrej nawierzchni, ale też wyjątkowo korzystną cenę. Kierowcy pozostawiający opinie o ogumieniu Fulda w mediach społecznościowych i na forach piszą: "opony są ciche i komfortowe, jestem też zadowolony z tłumienia nierówności", "jazda w trudnych warunkach jest dzięki nim wyjątkowo bezpieczna".
Przed nadejściem zimy, opony przeznaczone na ten sezon są chętnie testowane przez organizacje branżowe i prasę motoryzacyjną. Dzięki wynikom zestawień, kierowcy planujący zakup opon mogą zyskać wiedzę o osiągach danego modelu. Dla osób, które nie chcą przepłacać, doskonałym rozwiązaniem są opony zimowe Sava. Model Sava Eskimo S3 Plus był kilkukrotnie sprawdzany w testach - m. in. w sprawdzianie opon zimowych ADAC z 2018, gdzie zajął 8 miejsce wyróżniając się pod względem prowadzenia na śniegu.
Wyniki dotyczą modelu Eskimo S3+.
Zobacz inne określenia opon Sava Eskimo S3+ 185/60 R15 88T XL. Sformułowania te często spotykane są w porównywarkach cenowych czy na stronach producentów. Zwroty zawierają różne formy zapisu indeksów (88T XL), sezonu (opony zimowe), rozmiaru (185/60 R15), nazwy producenta (Sava) oraz modelu (Eskimo S3+) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon zimowych o szerokości 185 mm, profilu 60 %, średnicy 15 cali oraz indeksach 88T. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Continental, Kleber, Nokian oraz Dunlop – kosztujące od 212 do 277 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony zimowe, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą oficjalne piłki nożne, bilety na mecze piłkarskie, bilety do teatru, rabat na kolejne zakupy oraz kubki termiczne.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon zimowych firmy Sava to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 45-62% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (inopony, oponeo czy oponylux) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Alior Bank, BGŻ BNP Paribas lub mBank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon zimowych Sava w rozmiarze 185/60 R15 XL (88T). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 174 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 696 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 65 (12 rat) do 355 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 355 zł | 710 zł | 14 zł |
4 | 181 zł | 724 zł | 28 zł |
6 | 123 zł | 738 zł | 42 zł |
8 | 94 zł | 752 zł | 56 zł |
10 | 77 zł | 770 zł | 74 zł |
12 | 65 zł | 780 zł | 84 zł |
Kupując opony zimowe w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Eskimo S3+ mogą być m.in. ramki do tablic rejestracyjnych, worki do opon, skrobaczki do szyb lub środki do konserwacji opon.