Porównujemy oferty 30 sklepów z oponami całorocznymi firmy Vredestein w rozmiarze 275/40R21. Zobacz gdzie kupić opony Quatrac Pro w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "107 Y XL, FSL" w nazwie opony?
Vredestein Quatrac Pro w rozmiarze 275/40 R21 107Y to opona całoroczna, wzmacniana (XL) oraz posiadająca rant ochronny felgi (FSL). - oraz 8714692347993 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Producent | Vredestein |
Koncern | grupa Apollo Vredestein |
Siedziba | Holandia |
Klasa | premium |
Model | Quatrac Pro |
Poprzedni model | Quatrac 5 |
Następny model | - |
Sezon | opony całoroczne |
Rozmiar | [size width="275" profile="40" diameter="21"]275/40 R21[/size] |
Szerokość | 275 mm |
Profil | 40 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 21 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 110 mm |
Kraj produkcji | Holandia, Indonezja |
Rodzaj bieżnika | asymetryczny |
Indeks nośności | 107 |
Maksymalna nośność | 975 kg |
Indeks prędkości | Y |
Maksymalna prędkość | 300 km/h |
Przeznaczenie | auta 4x4 / SUV |
Gwarancja | 3 lata od daty zakupu |
Opory toczenia | C (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | B (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 73 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 15,27 kg |
Cena | ~ 897 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Rant ochronny felgi | tak (FSL) |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Vredestein Quatrac Pro 275/40 R21 107Y XL FSL |
Opis opony Vredestein Quatrac Pro w pigułce. Producentem opon jest marka Vredestein, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Holandia czy Indonezja. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie letnim i zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Vredestein (klasa premium) to wynosi ona 3 lata od daty zakupu. Bieżnik Quatrac Pro ma konstrukcję asymetryczną, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Opony Vredestein Quatrac Pro przeznaczone są na sezon letni oraz zimowy, ich rozmiar w prezentowanym przykładzie to 275/40 R21, a indeksy prędkości i nośności odpowiednio Y i 107. Oznacza to, że podczas jazdy z maksymalną dopuszczalną prędkością 300 km/h opona wytrzyma obciążenie do 975 kg. Omawiany rozmiar 275/40 R21 pasuje do samochodów typu BMW Seria 7, Porsche Cayenne, VW Touareg, auta niemieckie czy japońskie. W ramach europejskiego systemu etykiet na oponach omawiany model Vredestein Quatrac Pro 275/40 R21 prezentuje się następująco: B w kategorii hamowania na mokrej nawierzchni, C za opory toczenia, które wpływają na spalanie paliwa oraz 73 dB w pomiarze emitowanego hałasu zewnętrznego.
Warto pamiętać, że w rozmiarze opony 275/40 R21 pierwsza liczba oznacza jej szerokość w milimetrach, druga to wysokość profilu liczona jako procent z szerokości (tutaj 40% z 275 wynosi 110 ), litera to typ konstrukcji opony (najczęściej radialny, ale może być też diagonalny), a trzecia liczba (tutaj 21) to mierzona w calach średnica felgi, na jakiej należy zamontować dany model.
Quatrac Pro w rozmiarze 275/40 R21 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie 4x4 / SUV. Opony do aut SUV i crossover są bardzo często poszukiwane przez kierowców ze względu na rosnącą popularność tego typu samochodów. Bardzo często mają rant ochronny felgi lub technologię Run Flat, jeśli budowa samochodu tego wymaga. Auta typu SUV mają większą masę i wyżej położony środek ciężkości, dlatego opony do aut SUV mają wyższą nośność i bardziej sztywne ściany boczne. Bieżniki są takie same, jak w modelach osobowych (często nazwa opony ma tylko dopisek SUV w ramach jednego modelu).
Opony firmy Vredestein pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy premium. Opony klasy premium to najbardziej zaawansowane technologicznie produkty na rynku. Nowatorskie rozwiązania pojawiają się na początku właśnie w oponach klasy wyższej. W efekcie oferują one doskonałą przyczepność niezależnie od warunków panujących na drodze, wysoki poziom komfortu, odporność na zużycie i małe opory toczenia. Opony klasy premium zajmują czołowe pozycje w testach organizowanych przez organizacje i czasopisma motoryzacyjne. Najważniejsze marki to: Vredestein, Nokian, Continental, Bridgestone, Hankook, Yokohama, Goodyear czy Dunlop.
Unijne etykiety na opony funkcjonują od 2012 roku ułatwiając kierowcom zmieniającym ogumienie wybór najlepszego modelu. Ujednolicony wygląd etykiety pozwala w kilka sekund zapoznać się z kluczowymi właściwościami danej opony - zużyciem paliwa, zachowaniem na mokrej jezdni czy hałasem wytwarzanym w czasie eksploatacji. To elementy wpływające na komfort i bezpieczeństwo jazdy, dlatego warto wziąć je pod uwagę wybierając ogumienie do swojego samochodu. Etykiety to wymóg prawny obejmujący wszystkie opony sprzedawane na terenie Unii Europejskiej. Zobacz jak prezentują się oceny opon Vredestein Quatrac Pro 275/40R21 107Y na etykiecie unijnej.
Opory toczenia mają wpływ na zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Najlepszymi i najbardziej oszczędnymi oponami są modele oznaczone literą "A" – najmniej ekonomiczne ogumienie zaliczane jest do klasy "G". Klasy "D" nie stosuje się w odniesieniu do samochodów osobowych. Taką samą ocenę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 10 innych produktów spełniających kryteria - opony całoroczne (sezon), 21 cali (średnica) oraz premium (klasa).
Przyczepność na mokrej nawierzchni to zdolność zachowania kontaktu opony z pokrytą wodą jezdnią. Najkrótszą drogą hamowania cechuje się ogumienie zaliczane do klasy "A". Najsłabsze parametry pod tym względem mają modele z notą "F" (w przypadku aut osobowych) lub "G" (dla pozostałych pojazdów).
Dzięki informacji o hałasie na zewnątrz auta zamieszczonej na etykiecie unijnej na opony, kierowca decydując się na wybór danego modelu wie z jakim hałasem wiąże się jego użytkowania. Zewnętrzny hałas toczenia opony jest generowany w czasie jazdy i mierzony w decybelach. Na etykiecie wyraża go piktogram obejmujący od jednej do trzech fal, przy czym jedna fala oznacza oponę najcichszą, a trzy – najgłośniejszą. Dane widoczne na etykiecie obejmują jednak tylko głośność na zewnątrz samochodu, a nie w kabinie. Wynik "73 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskał jeszcze 1 produkt spełniający kryteria - opony Quatrac Pro (model) oraz 21 cali (średnica).
Vredestein to opony klasy premium stworzone z myślą o wymagających kierowcach, którzy chcą cieszyć się bezpieczną i dynamiczną jazdą bez względu na warunki atmosferyczne i drogowe. Ta holenderska marka dostarcza na rynek nie tylko ogumienie przeznaczone do aut osobowych, ale także m.in. ciężarowych, dostawczych, retro, rowerów czy maszyn rolniczych. Wieloletnie doświadczenie na rynku oponiarskim (Vredestein produkuje opony od 1946 roku), sprawia że oponom tego producenta ufają miliony kierowców na całym świecie.
Model Quatrac Pro (Vredestein) wyposażony został w asymetryczną rzeźbę bieżnika. Czym charakteryzują się opony asymetryczne? Ich bieżnik sprawia wrażenie składającego się z dwóch niezależnych części. Zadaniem wewnętrznego obszaru jest szybkie odprowadzanie wody, a zewnętrzna część bieżnika odpowiada za zachowanie opony i stabilność jazdy na suchej nawierzchni. Dzięki takiemu połączeniu stref, model oferuje doskonałe osiągi w zróżnicowanych warunkach pogodowych. Najczęściej opony tego typu stosowane są w samochodach wyższej klasy i autach sportowych, ponieważ sprawdzają się podczas agresywnej jazdy.
Napisy "107" oraz "Y" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 975 kg) oraz prędkości (do 300 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji. Opona z oznaczeniem FSL posiada rant chroniący felgę przed zarysowaniami.
Vredestein Quatrac Pro 275/40 R21 należy do grupy opon wielosezonowych. Opony wielosezonowe to hybryda opon letnich i zimowych łącząca ich kluczowe osiągi, ale jednocześnie będąca pewnym kompromisem w zakresie zachowania w bardzo zróżnicowanych warunkach pogodowych. Opony całoroczne gwarantują bezpieczeństwo zarówno latem, jak i zimą, jednak najbardziej zadowoleni z nich będą właściciele aut małolitrażowych, jeżdżących głównie w mieście i pokonujących niewielkie przebiegi. To dobry wybór dla wszystkich, którzy z samochodu korzystają okazjonalnie i chcą zaoszczędzić na sezonowej wymianie ogumienia.
Dzięki gwarancji producenta, nabywca opon może odzyskać pieniądze lub wymienić produkt na nowy w przypadku zauważenia nieprawidłowości będących konsekwencją wad tkwiących w oponie. Z uznaniem reklamacji nie powinno być problemu, gdy istnieje widoczna deformacja opony lub ogumienia nie można wyważyć. Należy jednak pamiętać, że gwarancji nie podlegają wady wynikające np. z nieprawidłowego transportu, jazdy ze zbyt niskim lub zbyt wysokim ciśnieniem. Vredestein udziela gwarancji na okres 3 lat od daty zakupu.
Vredestein to opony klasy premium cieszące się bardzo dobrymi opiniami wśród użytkowników. Szczególnie entuzjastycznie kierowcy wypowiadają się na temat modeli całorocznych tego holenderskiego producenta. W recenzjach publikowanych w Internecie zwracają uwagę na komfort jazdy i bezpieczeństwo w zróżnicowanych warunkach pogodowych. Na forach motoryzacyjnych i w mediach społecznościowych piszą: "krótka droga hamowania na suchej i mokrej nawierzchni", "dobrze odprowadzają błoto pośniegowe", "sprawdzają się w mieście i na dłuższych trasach".
Opony całoroczne charakteryzują się kompromisowymi osiągami podczas lata i zimy, dlatego testy tego typu modeli cieszą się popularnością wśród kierowców szukających ogumienia do swojego auta i chcących wybrać jak najlepsze rozwiązanie. Jedną z marek zajmujących wysokie miejsca w całorocznych badaniach opon jest Vredestein - Vredestein Quatrac Pro zajął w 2019 roku 2 miejsce w zestawieniu przygotowanym przez Auto Bild, prezentując bardzo dobre parametry bez względu na pogodę i krótką drogę hamowania na mokrej jezdni.
Wyniki dotyczą opon wielosezonowych Vredestein, gdyż model Quatrac Pro nie został jeszcze przetestowany przez żadną popularną organizację, stowarzyszenie, automobilclub czy dziennikarzy motoryzacyjnych.
Zobacz inne określenia opon Vredestein Quatrac Pro 275/40 R21 107Y XL FSL. Sformułowania te często spotykane są w porównywarkach cenowych czy na portalach społecznościowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu modelu (Quatrac Pro), indeksów (107Y XL), sezonu (opony całoroczne), nazwy producenta (Vredestein) oraz rozmiaru (275/40 R21) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 275 mm, profilu 40 %, średnicy 21 cali oraz indeksach 107Y. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą kubki termiczne, assistance 24/7, karty przedpłacone, koszulki piłkarskie lub promocja "zakup 4 opon w cenie 3".
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Vredestein to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 41-64% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (abmoto, oponeo czy oponylux) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Alior Bank, mBank czy BGŻ BNP Paribas. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych Vredestein w rozmiarze 275/40 R21 XL (107Y). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 897 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 3 588 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 335 (12 rat) do 1 830 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 1 830 zł | 3 660 zł | 72 zł |
4 | 933 zł | 3 732 zł | 144 zł |
6 | 634 zł | 3 804 zł | 216 zł |
8 | 485 zł | 3 880 zł | 292 zł |
10 | 395 zł | 3 950 zł | 362 zł |
12 | 335 zł | 4 020 zł | 432 zł |
Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Quatrac Pro mogą być m.in. środki do konserwacji opon, ładowarki do telefonu na USB, preparaty do mycia felg oraz mierniki ciśnienia.