Porównujemy oferty 32 sklepów z oponami letnimi firmy Kormoran w rozmiarze 205/50R17. Zobacz gdzie kupić opony Ultra High Performance o indeksach 93 V XL w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Kormoran Ultra High Performance w rozmiarze 205/50 R17 93V to opona letnia oraz wzmacniana (XL). Oznaczenia 643843 oraz 3528706438431 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy ekonomicznej. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 643843 |
EAN | 3528706438431 |
Producent | Kormoran |
Koncern | grupa Michelin |
Siedziba | Francja |
Klasa | ekonomiczna |
Model | Ultra High Performance |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony letnie |
Rozmiar | [size width="205" profile="50" diameter="17"]205/50 R17[/size] |
Szerokość | 205 mm |
Profil | 50 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 17 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 102,50 mm |
Kraj produkcji | Serbia |
Rodzaj bieżnika | asymetryczny |
Indeks nośności | 93 |
Maksymalna nośność | 650 kg |
Indeks prędkości | V |
Maksymalna prędkość | 240 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 5 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | C (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | C (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 72 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 8,60 kg |
Premiera modelu | 2017 rok |
Cena | ~ 189 zł (z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Homologacja / OE | nie |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Kormoran Ultra High Performance 205/50 R17 93V XL |
Kormoran Ultra High Performance to model opon letnich, który zaliczany jest do klasy ekonomicznej (dostępny w bardzo atrakcyjnych cenach), a zaprojektowany został z myślą o samochodach dysponujących dużą mocą. W celu połączenia wysokich osiągów z przystępnością cenową, w prezentowanych oponach zastosowano szereg nowoczesnych rozwiązań technologicznych.
Opony letnie Kormoran Ultra High Performance zostały wyposażone w asymetryczną rzeźbę bieżnika, która najlepiej sprawdza się na suchej i mokrej nawierzchni podczas dynamicznej jazdy. Szerokie rowki zapewniają szybkie odprowadzanie wody spod opony, a masywne bloki na barku opony ułatwiają pokonywanie zakrętów oraz poprawiają stabilność na suchej nawierzchni. Do produkcji opon Kormoran Ultra High Performance została użyta krzemionkowa mieszanka, która obniża ich opory toczenia i wydłuża przebiegi.
Opony Kormoran Ultra High Performance to ciekawa propozycja dla kierowców, którzy poszukują opon o wysokich osiągach, ale jednocześnie chcą zaoszczędzić. Model ten nie jest w stanie konkurować z oponami UHP premium, ale w klasie ekonomicznej z pewnością oferuje jedne z najwyższych osiągów, co potwierdzają opinie jego użytkowników opublikowane w Internecie na forach branżowych i portalach społecznościowych.
Opony letnie Kormoran Ultra High Performance 205/50 R17 mają za zadanie zapewnić bezpieczne podróżowanie niezależnie od warunków drogowych. Jak należy rozumieć oznaczenie rozmiaru opony? Pierwsza liczba w rozmiarze 205/50 R17 to szerokość opony podawana w milimetrach (tutaj 205 mm). Wysokość profilu to 50 (liczba jest procentem z szerokości – tutaj 102,50. Średnica tego modelu ma z kolei 17 cali.
Indeks nośności modelu Kormoran Ultra High Performance 205/50 R17 to 93, a indeks prędkości V. Za hamowanie na mokrej drodze produkt otrzymał klasę C na etykiecie, C w kategorii oporów toczenia i 72 dB w pomiarze hałasu zewnętrznego. Opony 205/50 R17 najczęściej montowane są w samochodach takich, jak Volvo V50 (C1), Opel Vectra (C FL), Mercedes Klasa A (W176), Chevrolet Aveo (T300), BMW Seria 1 (F20-F21) czy Volvo S40 (P1). Konstrukcja opon letnie Kormoran Ultra High Performance 205/50 R17 jest przystosowana do osiągów czy możliwości właśnie takich aut.
Opony osobowe to rodzaj ogumienia, który jest projektowany myślą o samochodach różnych klas: małolitrażowych aut miejskich, przez rodzinne sedany czy kombi po auta sportowe i luksusowe limuzyny. Opony osobowe najczęściej posiadają bieżnik kierunkowy lub asymetryczny. Bieżnik symetryczny obecnie nie jest już stosowany, można go spotkać w oponach dostawczych bądź ciężarowych. Opony osobowe dostępne są w ramach klas: ekonomicznej (najtańsze), medium (dobry stosunek ceny do jakości) i premium (najwyższe osiągi).
Opony klasy ekonomicznej to idealna propozycja dla kierowców, którzy chcą zaoszczędzić na zakupie opon, pokonują małe przebiegi roczne, posiadają samochód o mniejszej mocy lub preferują spokojny styl jazdy. Opony ekonomiczne produkowane są w oparciu o nieco starsze technologie, niż modele ze średniej lub wyższej półki i z tego wynika ich niższa cena. Oferują dobre osiągi na suchej i mokrej nawierzchni oraz panowanie nad samochodem w warunkach zimowych. Do marek klasy ekonomicznej zaliczają się m.in. Dębica, Sava, Barum czy Kormoran.
Etykieta unijna na oponach ułatwia szybkie zapoznanie się z podstawowymi osiągami poszczególnych modeli i ich porównanie z innymi. Wyglądem etykieta przypomina te znane ze sprzętu AGD/RTV i informuje o poziomie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. Za pierwsze dwa parametry opony mogą otrzymać klasy od A do G (z tym, że D nie jest przyznawana), a za trzeci maksymalnie 3 fale obok których w decybelach przedstawiony jest wynik pomiaru emitowanego hałasu. Zobacz jak prezentują się oceny opon Kormoran Ultra High Performance 205/50R17 93V na etykiecie unijnej.
Opory toczenia to siły działające na opony przeciwnie do kierunku jazdy (tarcie, opór powietrza itd.). Im gorzej dany model się im przeciwstawia, tym ma większe opory toczenia, a więc potrzebuje więcej energii do pozostawania w ruchu. Wiąże się to ze zwiększonym spalaniem paliwa. Opony o małych oporach toczenia są w stanie wpłynąć na spadek jego zużycia nawet o 0,25 litra na 100 km. Za poziom oporów toczenia opony na etykiecie unijnej mogą otrzymać klasy od A do G, ale warto wiedzieć, że klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli lepszych i gorszych. Taką samą ocenę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 26 innych produktów spełniających kryteria - opony 205/50 R17 (rozmiar) oraz letnie (sezon).
Przyczepność na mokrej nawierzchni to zdolność zachowania kontaktu opony z pokrytą wodą jezdnią. Najkrótszą drogą hamowania cechuje się ogumienie zaliczane do klasy "A". Najsłabsze parametry pod tym względem mają modele z notą "F" (w przypadku aut osobowych) lub "G" (dla pozostałych pojazdów). Identyczną notę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskały jeszcze 3 inne produkty spełniające wytyczne - opony Kormoran (producent), letnie (sezon) oraz 205/50 R17 (rozmiar).
Etykiety unijne na oponach zawierają między innymi informację na temat poziomu hałasu zewnętrznego emitowanego przez dany model. W przeciwieństwie do oporów toczenia i przyczepności na mokrej nawierzchni tutaj nie są nadawane klasy od A do G, tylko ocena w postaci 3 fal i wynik pomiaru w dB. Parametr ten wzbudza kontrowersje, ponieważ dla kierowców największe znaczenie ma poziom hałasu wewnętrznego, który jest odczuwany w kabinie i wpływa na komfort jazdy. Hałas zewnętrzny jest istotny w kontekście głośności ruchu drogowego i wynika unijnej z polityki ochrony środowiska. Wynik "72 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 19 innych produktów spełniających kryteria - opony Ultra High Performance (model) oraz 17 cali (średnica).
Opony Kormoran są obecnie produkowane przez grupę Michelin przy wykorzystaniu jej rozwiązań technologicznych. W efekcie modele tej marki oferują dobry poziom osiągów za niewielkie pieniądze (w związku z tym są zaliczane do klasy ekonomicznej). Na zakup opon Kormoran często decydują się posiadacze aut małolitrażowych, jeżdżący głównie po mieście czy preferujący spokojny styl jazdy. Warto także wiedzieć, że marka Kormoran niegdyś funkcjonowała pod nazwą Stomil Olsztyn – obecnie tamtejsza fabryka należy do grona najnowocześniejszych w Europie.
Opony asymetryczne posiadają rzeźbę bieżnika, która dzieli się na dwie części: zewnętrzną i wewnętrzną. Pierwsza z nich zapewnia stabilność podczas dynamicznego manewrowania, a zadaniem drugiej jest odprowadzanie wody podczas jazdy po mokrej nawierzchni. Poza tym opony asymetryczne oferują wysoką odporność na zużycie i dobre tłumienie hałasów. Najczęściej polecane są do samochodów o większej mocy czy kierowcom o agresywnym stylu jazdy. Podczas montażu należy pamiętać, aby strona opony z napisem "outside" znalazła się na zewnątrz auta.
Napisy "93" oraz "V" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 650 kg) oraz prędkości (do 240 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon letnich. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji.
Opony letnie przeznaczone są do użytkowania w okresie od późnej wiosny do wczesnej jesieni, gdy średni dobowy poziom temperatur zaczyna regularnie przekraczać 7 st. C (wynika to z właściwości ich mieszanek gumowych). Tego typu opony mają za zadanie zapewnić bezpieczeństwo na suchej i mokrej nawierzchni, odpowiedni komfort jazdy i optymalne zużycie paliwa. Najczęściej wyposażone są w kierunkowy (doskonały podczas deszczu) lub asymetryczny bieżnik (wybierany do mocniejszych aut).
Gwarancja na opony Kormoran obowiązuje przez 5 lat od daty zakupu (podobnie jak na produkty innych marek wchodzących w skład grupy Michelin). Standardowo obejmuje ona wszystkie wady związane z konstrukcją opon, ich jakością wykonania czy materiałami użytymi do produkcji. Jeśli zakupione opony zostały odpowiednio zamontowane i są użytkowane w prawidłowy sposób, a po wykonaniu ekspertyzy producent stwierdzi fabryczną wadę, to reklamacja zostanie uznana. W efekcie kierowca może otrzymać nowy towar, zwrot kosztów zakupu lub rekompensatę w wysokości proporcjonalnej do stopnia zużycia wadliwego produktu.
Opinie o oponach letnich Kormoran pokazują, że to idealny wybór dla kierowców poszukujących niedrogiego wyposażenia do swojego samochodu. Recenzje można sprawdzić na różnego rodzaju forach motoryzacyjnych, portalach społecznościowych czy porównywarkach cenowych. Przykładowe komentarze wyglądają następująco: "samochód ponad 100KM, przy 10 tysiącach przebiegu nie widać wielkiego zużycia, przyczepność bez zarzutu"; "dobre opony do kompaktowych samochodów – ciche, o optymalnej przyczepności".
Testy opon letnich Kormoran nie są publikowane zbyt często. W sprawdzianach organizowanych przez czołowe czasopisma i organizacje motoryzacyjne zwykle biorą udział modele zaliczane do klasy medium i premium. Warto jednak wspomnieć, że model Gamma B2 wziął udział w dwóch testach opon letnich magazynu "Auto Bild". Zostały one przeprowadzone w latach 2013 i 2016 – odpowiednio w rozmiarach 195/65 R15 i 205/55 R16. W badaniu drogi hamowania na suchej i mokrej nawierzchni Kormoran Gamma B2 udowodnił swoją jakość dwukrotnie plasując się w środku stawki, czasem przewyższając nawet modele klasy średniej.
Zobacz inne określenia opon Kormoran Ultra High Performance 205/50 R17 93V XL. Sformułowania te często spotykane są w porównywarkach cenowych czy na forach internetowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu nazwy producenta (Kormoran), rozmiaru (205/50 R17), sezonu (opony letnie), modelu (Ultra High Performance) oraz indeksów (93V XL) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon letnich o szerokości 205 mm, profilu 50 %, średnicy 17 cali oraz indeksach 93V. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Goodyear oraz Dunlop – kosztujące od 375 do 422 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony letnie, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą assistance 24/7, oficjalne piłki nożne, promocja "zakup 4 opon w cenie 3", kubki termiczne oraz wejściówki do kina.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon letnich firmy Kormoran to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 40-65% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Euro Bank, Santander Consumer Bank oraz Alior Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon letnich Kormoran w rozmiarze 205/50 R17 XL (93V). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 189 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 756 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 71 (12 rat) do 386 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 386 zł | 772 zł | 16 zł |
4 | 197 zł | 788 zł | 32 zł |
6 | 134 zł | 804 zł | 48 zł |
8 | 103 zł | 824 zł | 68 zł |
10 | 84 zł | 840 zł | 84 zł |
12 | 71 zł | 852 zł | 96 zł |
Kupując opony letnie w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Ultra High Performance mogą być m.in. pianki naprawcze, podkładki antypoślizgowe pod telefon, mierniki ciśnienia lub mierniki grubości bieżnika.