Data modyfikacji:

Matador MP61 Adhessa Evo 175/70 R13 82T

Autor: Łukasz Wulkanista

Opona całoroczna Matador MP61 Adhessa Evo 175/70 R13 82T (z

Zdjęcie poglądowe modelu MP61 Adhessa Evo w rozmiarze 175/70 R13

Porównujemy oferty 35 sklepów z oponami całorocznymi firmy Matador w rozmiarze 175/70R13. Zobacz gdzie kupić opony MP61 Adhessa Evo w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.

Co oznacza zapis "82 T " w nazwie opony?

Parametry techniczne

Matador MP61 Adhessa Evo w rozmiarze 175/70 R13 82T to opona całoroczna. 15801570000 oraz 4050496472450 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy ekonomicznej. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.

Pełna specyfikacja opony (szczegóły produktu)
Parametr Wartość
Kod produktu 15801570000
EAN 4050496472450
Producent Matador
Koncern grupa Continental
Siedziba Słowacja
Klasa ekonomiczna
Model MP61 Adhessa Evo
Poprzedni model -
Następny model MP62 All Weather Evo
Sezon opony całoroczne
Rozmiar [size width="175" profile="70" diameter="13"]175/70 R13[/size]
Szerokość 175 mm
Profil 70 %
Średnica 13 cali
Konstrukcja R (radialna)
Wysokość profilu 122,50 mm
Kraj produkcji Polska, Słowenia, Czechy, Słowacja
Rodzaj bieżnika kierunkowy
Indeks nośności 82
Maksymalna nośność 475 kg
Indeks prędkości T
Maksymalna prędkość 190 km/h
Przeznaczenie auta osobowe
Gwarancja 7 lat od daty zakupu
Opory toczenia F (spalanie paliwa)
Przyczepność na mokrym C (droga hamowania)
Hałas zewnętrzny 71 dB
Fale (1-3) 2
Waga (ciężar) 6,47 kg
Premiera modelu 2008 rok (podczas targów Moto)
Cena ~ 137 zł (brutto, z VAT)
Run Flat nie
Wzmocnienie nie
Rant ochronny felgi -
Inne oznaczenia -
Pełna nazwa Matador MP61 Adhessa Evo 175/70 R13 82T

Model MP61 Adhessa Evo

Fragment bieżnika MP61 Adhessa Evo firmy Matador (zdjęcie)

Opis opony Matador MP61 Adhessa Evo w pigułce. Producentem opon jest marka Matador, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Polska, Słowacja czy Słowenia. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie letnim i zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Matador (klasa ekonomiczna) to wynosi ona 7 lat od daty zakupu. Bieżnik MP61 Adhessa Evo ma konstrukcję kierunkową, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.

Opony całoroczne Matador MP61 Adhessa Evo w rozmiarze 175/70 R13 82T

Jak należy interpretować rozmiar 175/70 R13 omawianych opon wielosezonowych? Pierwsza liczba w rozmiarze określa jej szerokość i jest zazwyczaj podawana w milimetrach – w tym przypadku jest to 175 mm (17,50 cm). Druga liczba to wysokość profilu opony – wartość ta jest w rozmiarze podawana jako procent z szerokości – tutaj 70 to nic innego jak 70% z 175, czyli 122,50 mm. Litera to typ konstrukcji opony, najczęściej spotykane "R" to budowa radialna. Ostatnia z liczb w rozmiarze to średnica felgi, na jaką należy zamontować dany produkt – w tym przypadku 13 cali, czyli 33,02 cm.

Prezentowane opony Matador MP61 Adhessa Evo 175/70 R13 mają indeks nośności 82 - najwyższa wartość obciążenia przy jeździe z maksymalną prędkością wynosi tu 475 kg. Z kolei maksymalna dopuszczalna prędkość, z jaką można jechać na tym modelu to 190 km/h, co daje indeks prędkości T.

Model letni oraz zimowy Matador MP61 Adhessa Evo 175/70 R13 w ramach europejskiego systemu etykiet otrzymał klasę F za poziom oporów toczenia, klasę C za przyczepność na mokrej nawierzchni oraz 71 dB w pomiarze hałasu zewnętrznego. Opony całoroczne Matador MP61 Adhessa Evo 175/70 R13 są projektowane z myślą o samochodach typu Mitsubishi Colt (VI), VW Caddy (I), Peugeot 206 (I), Seat Toledo (I) czy Mitsubishi Lancer (VI).

Opony do samochodu osobowego

Przeznaczenie - samochody osobowe (zdjęcie)

MP61 Adhessa Evo w rozmiarze 175/70 R13 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie osobowe. Opony osobowe montowane są na przykład w miejskich kompaktach, rodzinnych sedanach czy kombi, a także popularnych crossoverach. Najczęściej posiadają bieżnik kierunkowy lub asymetryczny. Modele opon osobowych dzielą się na trzy klasy: premium (najbardziej zaawansowane technologicznie, o największych osiągach), średnią (optymalny stosunek cena-jakość) i ekonomiczną (najtańsze). Opony osobowe mogą posiadać szereg dodatkowych cech: technologię Run Flat, rant ochronny czy wzmocnioną konstrukcję.

Klasa - ekonomiczna. Alternatywa dla kierowców preferujących spokojny styl jazdy

Klasa - ekonomiczna

Opony firmy Matador pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy ekonomicznej. Opony klasy ekonomicznej określane są także mianem budżetowych. W porównaniu do modeli z klasy średniej czy premium oferują nieco niższy poziom osiągów, ale z drugiej strony są od nich tańsze. Do klasy ekonomicznej zaliczane są marki Matador, Achilles, Laufenn, Sunny, Imperial, Goodride, Neolin i wiele innych. Tego typu produkty są najczęściej polecane właścicielom mniejszych i słabszych aut, którzy nie pokonują zbyt dużych przebiegów rocznych, preferują spokojny styl jazdy albo po prostu dysponują ograniczonym budżetem na zakup opon.

Etykieta unijna opon MP61 Adhessa Evo 175/70 R13 czyli ocena hamowania, spalania i hałasu

Wszystkie opony sprzedawane na terenie Unii Europejskiej muszą być wyposażone w etykiety prezentujące trzy kluczowe parametry produktu: jego zachowanie na mokrej nawierzchni, zużycie paliwa i poziom generowanego hałasu. Etykieta ma ustandaryzowany wygląd, dzięki któremu kierowca chcący porównać między sobą poszczególne modele od razu dostrzeże różnice między nimi. To sposób na bardziej świadome zakupy i wybór optymalnego modelu dostosowanego do danego auta, potrzeb kierowcy i zasobności jego portfela. Zobacz jak prezentują się oceny opon Matador MP61 Adhessa Evo 175/70R13 82T na etykiecie unijnej.

Spalanie paliwa - ocena F

Etykieta unijna na oponach informuje między innymi o poziomie oporów toczenia, które mają wpływ na zużycie paliwa przez samochód, a w efekcie emisję spalin. Im mniejsze opory, tym auto powinno palić mniej – nawet 0,25 litra na 100 km. W ramach pomiaru oporów toczenia możliwe jest przyznanie klas od A (najlepsza) do G (najgorsza). Taka skala widnieje na etykietach, ale warto wiedzieć, że ocena D nie jest stosowana – jest to tak zwana klasa pusta dla lepszego rozgraniczenia modeli lepszych i gorszych w tej kategorii.

Hamowanie na mokrym - ocena C

Przyczepność na mokrej nawierzchni określa długość drogi hamowania i bezpieczeństwo jazdy po jezdni pokrytej wodą. Tu również stosuje się skalę siedmiostopniową, w której najwyższe osiągi nagradzane są klasą "A", a kolejne litery od "B" do "G" oznaczają coraz słabsze zachowanie na mokrej drodze.

Hałas na zewnątrz - 71 dB

Dzięki informacji o hałasie na zewnątrz auta zamieszczonej na etykiecie unijnej na opony, kierowca decydując się na wybór danego modelu wie z jakim hałasem wiąże się jego użytkowania. Zewnętrzny hałas toczenia opony jest generowany w czasie jazdy i mierzony w decybelach. Na etykiecie wyraża go piktogram obejmujący od jednej do trzech fal, przy czym jedna fala oznacza oponę najcichszą, a trzy – najgłośniejszą. Dane widoczne na etykiecie obejmują jednak tylko głośność na zewnątrz samochodu, a nie w kabinie. Wynik "71 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 6 innych produktów spełniających kryteria - opony 175/70 R13 (rozmiar) oraz całoroczne (sezon).

Firma Matador (grupa Continental)

Logo firmy oponiarskiej Matador (zdjęcie)

Matador to słowacka marka opon wchodząca w skład jednego z największych oponiarskich gigantów na świecie - niemieckiej firmy Continental. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu sięgającemu 1925 roku i dostosowywaniu oferty do potrzeb klientów, Matador cieszy się zaufaniem użytkowników na całym świecie. Opony tej marki doceniają kierowcy, którzy pokonują niewielkie odległości i korzystają z niewielkich miejskich samochodów. Firma początkowo wytwarzała wyroby gumowe, a pierwsze opony Matador wyprodukowano w roku 1950.

Jak sprawdza się kierunkowa rzeźba bieżnika w oponie Matador MP61 Adhessa Evo 175/70 R13 82T? Poznaj jej wady i zalety

Bieżnik kierunkowy (zdjęcie)

Model MP61 Adhessa Evo (Matador) wyposażony został w kierunkową rzeźbę bieżnika. Opony kierunkowe mają układ rowków, który kształtem przypomina litery "V" lub "U". Często taka rzeźba jest też określana mianem jodełki. Największą zaletą bieżników kierunkowych jest doskonałe odprowadzanie wody i błota pośniegowego oraz dobre zachowanie na śniegu (20% większa odporność na aquaplaning w porównaniu do asymetryków). W związku z tym większość modeli zimowych to właśnie opony kierunkowe. Bieżnik kierunkowy oprócz tego oferuje bardzo dobre trzymanie toru jazdy podczas poruszania się na wprost i ma atrakcyjny wygląd.

Oznaczenia 82T

Napisy "82" oraz "T" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 475 kg) oraz prędkości (do 190 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych.

Opona całoroczna

Opony całoroczne

Matador MP61 Adhessa Evo 175/70 R13 należy do grupy opon wielosezonowych. Opony wielosezonowe to hybryda opon letnich i zimowych łącząca ich kluczowe osiągi, ale jednocześnie będąca pewnym kompromisem w zakresie zachowania w bardzo zróżnicowanych warunkach pogodowych. Opony całoroczne gwarantują bezpieczeństwo zarówno latem, jak i zimą, jednak najbardziej zadowoleni z nich będą właściciele aut małolitrażowych, jeżdżących głównie w mieście i pokonujących niewielkie przebiegi. To dobry wybór dla wszystkich, którzy z samochodu korzystają okazjonalnie i chcą zaoszczędzić na sezonowej wymianie ogumienia.

Gwarancja na opony MP61 Adhessa Evo

Gwarancja na opony Matador standardowo obejmuje wady związane z konstrukcją produktu, jakością użytych do budowy materiałów czy usterki wynikające z błędów technologicznych. Ogumienie Matador, podobnie jak opony innych marek wchodzących w skład niemieckiego koncernu Continental, można reklamować przez okres 7 lat od daty zakupu. Po pozytywnym rozpatrzeniu sprawy, klient może wymienić towar na nowy lub uzyskać rekompensatę finansową proporcjonalną do stopnia zużycia uszkodzonego produktu.

7 lat od daty zakupu

Opinie kierowców rozmiaru 175/70 R13 o oponach Matador MP61 Adhessa Evo

Opony całoroczne Matador sprawdzają się w zróżnicowanych warunkach pogodowych, co potwierdzają opinie kierowców publikowane w mediach społecznościowych i na forach motoryzacyjnych. Podkreślają oni, że to rozsądny kompromis między ceną a jakością, który zadowoli wszystkich kierowców pokonujących niewielkie przebiegi i lubiących spokojny styl jazdy. O oponach całorocznych Matador można znaleźć takie opinie: "zrównoważone parametry latem i zimą", "idealne rozwiązanie dla wszystkich, którzy nie chcą przepłacać".

Matador w testach opon wielosezonowych

Test opon wielosezonowych Matador

Opony całoroczne klasy ekonomicznej nie są zbyt często badane przez specjalistów z branży motoryzacyjnej podczas testów ogumienia. Mimo to, modele marki Matador przeznaczone na cały rok znalazły się w kilku prestiżowych zestawieniach. Przykładowo, Matador MP 62 All Weather Evo uplasował się na 21 miejscu w sprawdzianie przeprowadzonym przez Auto Bild w 2019 roku, podczas którego opona sprawdziła się na mokrej nawierzchni zapewniając bezpieczne hamowanie, przyczepność na zakrętach i szybkie ruszanie z miejsca.

Test opon (ranking):

Wyniki dotyczą opon wielosezonowych Matador, gdyż model MP61 Adhessa Evo nie został jeszcze przetestowany przez żadną popularną organizację, stowarzyszenie, czasopismo czy automobilclub.

  • Szczególnie polecane 2013 Auto Bild
  • Polecane 2013 Auto Bild

Matador MP61 Adhessa Evo 175/70 R13 82T na forach czyli inne formy zapisu prezentowanej opony

Zobacz inne określenia opon Matador MP61 Adhessa Evo 175/70 R13 82T. Sformułowania te często spotykane są w serwisach ogłoszeniowych czy na stronach producentów. Zwroty zawierają różne formy zapisu rozmiaru (175/70 R13), indeksów (82T), sezonu (opony całoroczne), modelu (MP61 Adhessa Evo) oraz nazwy producenta (Matador) przedstawione w odmiennej kolejności.

Znalezione m.in. na forum:

  • Matador Adhessa Evo 13 175x70 82 T
  • opony Matador 175/70R13 MP61 Adhessa Evo
  • MP61 Adhessa Evo 175/70 R13 82 T całoroczne
  • opony całoroczne 175/70/13 Matador MP61
  • Matador MP61 Adhessa Evo 175/70R13

Polecane opony całoroczne 175 70 R13 82T w podobnej cenie i parametrach

Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 175 mm, profilu 70 %, średnicy 13 cali oraz indeksach 82T. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.

Opona całoroczna
Opona Nokian Weatherproof 175 70 R13 82T

Logo firmy Nokian
Klasa premium

Nokian Weatherproof
175/70 R13 82T

  • Gwarancja – 5 lat od daty zakupu
  • Indeks nośności – 82 (do 475 kg/oponę)
  • Indeks prędkości – T (do 190 km/h)
  • Ciche (68 decybeli)
C B 68dB
Cena od 169 zł / szt.

Opona całoroczna
Opona Goodyear Vector 4Seasons Gen-2 175 70 R13 82T

Logo firmy Goodyear
Klasa premium

Goodyear Vector 4Seasons Gen-2
175/70 R13 82T

  • Gwarancja – 5 lat od daty produkcji
  • Indeks nośności – 82 (do 475 kg/oponę)
  • Indeks prędkości – T (do 190 km/h)
  • Dodatkowe oznaczenia – 3PMSF, M+S
  • Najcichsze (67 decybeli)
E B 67dB
Cena od 194 zł / szt.

Opona całoroczna
Opona Nexen N'Blue 4 Season 175 70 R13 82T

Logo firmy Nexen
Klasa średnia

Nexen N'Blue 4 Season
175/70 R13 82T

  • Gwarancja – 5 lat od daty zakupu
  • Indeks nośności – 82 (do 475 kg/oponę)
  • Indeks prędkości – T (do 190 km/h)
  • Ciche (68 decybeli)
E C 68dB
Cena od 153 zł / szt.

Opona całoroczna
Opona Firestone Multiseason 175 70 R13 82T

Logo firmy Firestone
Klasa średnia

Firestone Multiseason
175/70 R13 82T

  • Gwarancja – 5 lat od daty produkcji
  • Indeks nośności – 82 (do 475 kg/oponę)
  • Indeks prędkości – T (do 190 km/h)
  • Dodatkowe oznaczenia – 3PMSF
E C 71dB
Cena od 169 zł / szt.

Opona całoroczna
Opona Falken Euroall Season AS210 175 70 R13 82T

Logo firmy Falken
Klasa średnia

Falken Euroall Season AS210
175/70 R13 82T

  • Gwarancja – 5 lat od daty produkcji
  • Indeks nośności – 82 (do 475 kg/oponę)
  • Indeks prędkości – T (do 190 km/h)
  • Dodatkowe oznaczenia – 3PMSF, M+S
E C 69dB
Cena od 143 zł / szt.

Dodatkowe informacje

Kierowca w samochodzie

Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.

Promocja i wyprzedaż

Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą bilety do teatru, oficjalne piłki nożne, bony Sodexo, kubki termiczne oraz zwrot części gotówki.

Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Matador to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 44-56% od ceny detalicznej.

Zakup na raty

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (voida, oponeo czy inopony) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. BGŻ BNP Paribas, Alior Bank czy mBank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).

Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych Matador w rozmiarze 175/70 R13 (82T). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 137 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 548 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 52 (12 rat) do 280 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.

Kalkulacja zakupu opon na raty
Ilość rat Miesięczna rata Koszt całkowity Nadpłata
2 280 zł 560 zł 12 zł
4 143 zł 572 zł 24 zł
6 97 zł 582 zł 34 zł
8 74 zł 592 zł 44 zł
10 61 zł 610 zł 62 zł
12 52 zł 624 zł 76 zł

Produkty powiązane

Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu MP61 Adhessa Evo mogą być m.in. worki do opon, ładowarki do telefonu na USB, skrobaczki do szyb czy mierniki ciśnienia.

roadcruza ra1100

Opony Roadcruza RA1100 – charakterystyka, opinie, testy

2023-07-28
Opony Roadcruza RA1100 – Charakterystyka, opinie, testy Wybór opon to kwestia, z którą musi liczyć się każdy właściciel auta. Chociaż zakupów w związku z pojazdem jest znacznie więcej, odpowiednie ogumienie to jeden z najważniejszych aspektów, który wpływa nie tylko na bezpieczeństwo podczas jazdy, ale też komfort podróżowania, zużycie paliwa, jak i samych opon. Dlatego przed zakupem najlepszego kompletu warto zapoznać się w kilkoma testami, opiniami i informacjami dotyczącymi opon. Jedną z propozycji godnych uwagi są opony całoroczne i sezonowe Roadcruza RA1100. Wśród najchętniej wybieranych modeli produktu znajduje się m.in. ogumienie Roadcruza 215 75r15 czy też Roadcruza 215 65r16. Sprawdź, czy warto postawić na model całoroczny i czym jeszcze charakteryzuje się coraz popularniejsza propozycja Roadcruza RA 1100.
jak rozpoznać opony wielosezonowe

Jak rozpoznać opony wielosezonowe?

2023-05-31
Odpowiedni wybór opon jest niezbędną kwestią wpływającą na komfort i bezpieczeństwo jazdy. Każde ogumienie, czy to sezonowe, czy wielosezonowe posiada skomplikowane symbole, które mogą utrudniać samodzielny wybór. Jak rozpoznać opony wielosezonowe? Jak odczytywać symbole znajdujące się na oponach? Jak rozróżnić opony wielosezonowe od sezonowych? Aby ułatwić podjęcie decyzji odnośnie wyboru opon, przedstawiamy wszystko co należy wiedzieć o ich oznaczeniach.
opony całoroczne

Opony całoroczne – czy warto się na nie zdecydować?

2023-05-05
Zmiana pory roku ponagla kierowców do zmiany opon z zimowych na letnie. A może jednak lepiej zrezygnować z opon sezonowych i zainwestować w całoroczne modele ogumienia. Czy warto zakupić opony całoroczne? Jakie właściwości mają opony całoroczne? Czy są lepsze od sezonowych? Sprawdźmy, jakie korzyści daje nam posiadanie opon całorocznych.
Michelin CrossClimate 2

Michelin CrossClimate 2. Charakterystyka opony, testy i opinie

2023-01-25
Michelin CrossClimate 2 swój sukces zawdzięcza przede wszystkim dzięki bardzo wysokim osiągom hamowania i przyczepności na mokrej i zaśnieżonej drodze gwarantując tym samym optymalne zużywanie się bieżnika. Wpływa to na większe bezpieczeństwo, ale też oszczędność spalania paliwa, ale też samych opon. Inwestując w model Michelin CrossClimate 2 można śmiało zapomnieć o cosezonowej zmianie ogumienia, ponieważ model ten świetnie radzi sobie w każdych warunkach.
roadstone n priz 4s

Roadstone N Priz 4S

2023-01-09
Aby znaleźć opony, które zapewnią maksimum bezpieczeństwa i komfortu, należy określić własny styl jazdy, częstotliwość korzystania z auta oraz uwzględnić najczęściej uczęszczane drogi i warunki na nich panujące. Absolutnie wystarczającym ogumieniem dla osób jeżdżących w sposób umiarkowany i nieszczególnie często będą dobre opony klasy budżetowej, takiej jak Roadstone N Priz 4S. Na co jeszcze warto zwrócić uwagę podczas wyboru ogumienia i czym charakteryzuje się wspomniany model koreańskiego producenta? Sprawdź i podejmij dobrą decyzję.
premiorri vimero as

Premiorri Vimero As. Prezentacja modelu

2023-01-07
Za jedną oponę klasy premium można niekiedy kupić cały komplet ogumienia w klasie budżetowej, które również doskonale sprawdzi się w przypadku umiarkowanej jazdy i poruszaniu głównie po mieście. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest też ogumienie wielosezonowe zamiast tradycyjnych opon sezonowych. Jednym z takich produktów jest model Premiorri Vimero As. Sprawdź, co wyróżnia te opony i dlaczego warto wyposażyć w nie swoje auto.