Porównujemy oferty 34 sklepów z oponami zimowymi firmy Maxxis w rozmiarze 245/40R18. Zobacz gdzie kupić opony WP-05 ArcticTrekker w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "97 V XL, FR" w nazwie opony?
Maxxis WP-05 ArcticTrekker w rozmiarze 245/40 R18 97V to opona zimowa, wzmacniana (XL), posiadająca rant ochronny felgi (FR) oraz dodatkowo oznakowana symbolami 3PMSF, M+S. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy budżetowej. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Producent | Maxxis |
Koncern | grupa Cheng Shin |
Siedziba | Tajwan |
Klasa | budżetowa |
Model | WP-05 ArcticTrekker |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony zimowe |
Rozmiar | [size width="245" profile="40" diameter="18"]245/40 R18[/size] |
Szerokość | 245 mm |
Profil | 40 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 18 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 98 mm |
Kraj produkcji | Chiny, Tajwan, Tajlandia |
Rodzaj bieżnika | kierunkowy |
Indeks nośności | 97 |
Maksymalna nośność | 730 kg |
Indeks prędkości | V |
Maksymalna prędkość | 240 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 2 lata od daty zakupu |
Opory toczenia | E (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | E (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 72 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 10,86 kg |
Cena | ~ 753 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Rant ochronny felgi | tak (FR) |
Inne oznaczenia | 3PMSF, M+S |
Pełna nazwa | Maxxis WP-05 ArcticTrekker 245/40 R18 97V XL FR |
Opis opony Maxxis WP-05 ArcticTrekker w pigułce. Producentem opon jest marka Maxxis, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Tajwan, Tajlandia czy Chiny. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Maxxis (klasa budżetowa) to wynosi ona 2 lata od daty zakupu. Bieżnik WP-05 ArcticTrekker ma konstrukcję kierunkową, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Opony na sezon zimowy Maxxis WP-05 ArcticTrekker 245/40 R18 97 V są projektowane z myślą o modelach samochodów takich, jak Mercedes Klasa E (212 FL), Mercedes CLS (219), Volvo V70 (III), Audi A4 (B8), Audi A5 (I) czy Volvo S80 (P3). Jak należy interpretować oznaczenie rozmiaru opony umieszczone na jej ścianie bocznej? Pierwsza z liczb (tutaj 245) to szerokość mierzona w milimetrach. Druga to wysokość profilu określana jako procent z szerokości (w tym przypadku jest to 40), a więc 98.
Litera "R" oznacza, że opony Maxxis WP-05 ArcticTrekker 245/40 R18 posiadają konstrukcję radialną. Ostatnia z liczb w rozmiarze to średnica opony w calach – tutaj 18 cali. Indeks prędkości prezentowanego modelu wynosi V, co oznacza, że dopuszczalna prędkość maksymalna na tych oponach wynosi 240 km/h. Indeks nośności to z kolei 97 (dopuszczalne obciążenie to 730 kg). Jak wygląda etykieta opon Maxxis WP-05 ArcticTrekker 245/40 R18 97 V? Hamowanie na mokrej nawierzchni to klasa E, opory toczenia E, a hałas zewnętrzny to 72 dB.
WP-05 ArcticTrekker w rozmiarze 245/40 R18 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie osobowe. Opony osobowe mogą być wyposażone w bieżnik kierunkowy lub asymetryczny. Bardzo rzadko spotyka się obecnie rzeźbę symetryczną. Kierowcy zainteresowani oponami osobowymi mogą wybierać wśród setek produktów zaliczanych do klasy ekonomicznej (najtańsze), średniej (kompromis pomiędzy ceną a jakością) i premium (najbardziej zaawansowane technologicznie produkty). Opony do samochodów osobowych mogą być wyposażone w rant ochronny felgi, mieć wzmocnioną konstrukcję lub technologię Run Flat umożliwiającą jazdę po przebiciu.
Opony firmy Maxxis pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy budżetowej. Wybierając opony do swojego samochodu warto zastanowić się nad klasą opon, które zamierzamy kupić. Opony klasy ekonomicznej to dobre rozwiązanie dla wszystkich, którzy nie lubią przepłacać i zależy im na zoptymalizowanych osiągach oraz bezpieczeństwie. W jakiej sytuacji się sprawdzą? Wtedy, gdy poruszamy się głównie po mieście, pokonujemy niewielkie przebiegi i zamierzamy je zamontować w typowo miejskim aucie o niewielkiej mocy silnika. Najpopularniejsze opony klasy ekonomicznej, to: Maxxis, Matador, Barum, Dębica, Sava, Firemax i Apollo.
Dzięki unijnej etykiecie na opony, kierowcy chcący kupić ogumienie do swojego auta mają ułatwione zadanie. Na etykietach widnieją trzy parametry kluczowe dla bezpieczeństwa i komfortu jazdy - zachowanie modelu na mokrej nawierzchni, hałas generowany podczas eksploatacji, a także zużycie paliwa. Wszystkie opony sprzedawane na terenie Unii Europejskiej muszą być wyposażone w takie etykiety, dlatego chcąc porównać dowolne modele pod kątem tych informacji, wystarczy zerknąć na etykietę, która jest naklejona w widocznym miejscu opony. Zobacz jak prezentują się oceny opon Maxxis WP-05 ArcticTrekker 245/40R18 97V na etykiecie unijnej.
Ekonomiczność paliwa to jedna z informacji zawartej na unijnej etykiecie dołączonej do opony. Każdy model ma określoną klasę spalania – od A do G, która informuje o oporach toczenia opony. To bardzo ważny parametr, ponieważ ma bezpośrednie przełożenie na zużycie paliwa, a co za tym idzie – ekonomiczny aspekt jazdy. Najwyższa klasa efektywności czyli A oznacza najmniejsze zużycie paliwa. Informacja o spalaniu jest także istotna pod względem ochrony środowiska – bardziej ekonomiczne modele emitują mniejszą ilość spalin do atmosfery. Taką samą ocenę - "E" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 56 innych produktów spełniających kryteria - opony 245/40 R18 (rozmiar) oraz zimowe (sezon).
Etykieta unijna informuje między innymi o poziomie przyczepności opon na mokrej nawierzchni. Parametr ten jest oceniany w pomiarze drogi hamowania i siły tarcia opon w wyżej wspomnianych warunkach. Za przyczepność na mokrej nawierzchni dany model może otrzymać klasy od A do G. Warto jednak wiedzieć, że klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia opon o lepszych i gorszych parametrach, a modele z klasą G są po prostu niebezpieczne i nie dopuszcza się ich do sprzedaży.
Pracująca opona generuje hałas – wysokie jego natężenie sprawia, że jazda jest niekomfortowa. Dlatego też na etykiecie podaje się jego wartość w decybelach i przydziela każdą oponę do jednej z trzech klas głośności, oznaczanych graficznie jedną, dwiema lub trzema symbolami fali. Wynik "72 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 201 innych produktów spełniających kryteria - opony zimowe (sezon), 18 cali (średnica) oraz budżetowa (klasa).
Założona na Tajwanie w 1967 roku przez Cheng-Shin Rubber Ind. Co. Ltd firma Maxxis jest jednym 10 z największych producentów opon samochodowych na świecie. Firma oferuje klientom w ponad 170 krajach na całym świecie szeroką gamę opon do samochodów osobowych, ciężarowych, rowerów, motocykli, przyczep, gokartów i quadów. Firma Maxxis dostarcza również opony do szybkich samochodów wyścigowych, transportu przemysłowego i wielu innych pojazdów. Opony Maxxis produkowane są w fabrykach w Chinach, Tajwanie i Tajlandii w ilości przeszło 60 milionów sztuk rocznie. Dzięki odpowiedzialnej polityce jakości opony są certyfikowane również na rynkach głównych partnerów, takich jak USA i Japonia.
Model WP-05 ArcticTrekker (Maxxis) wyposażony został w kierunkową rzeźbę bieżnika. Opony kierunkowe charakteryzują się rzeźbą bieżnika przypominającą literę V. Taka budowa sprzyja odprowadzaniu wody i błota pośniegowego, dlatego wyposażone w nią opony to najczęściej modele zimowe. Montując tego rodzaju ogumienie należy zwrócić uwagę na odpowiedni kierunek rzeźby - tylko wówczas opona spełni swoją funkcję i będzie zapewniała bezpieczne prowadzenie. Bieżniki kierunkowe charakteryzują się bardzo dobrymi właściwościami trakcyjnymi, dzięki czemu zapewniają maksymalne bezpieczeństwo jazdy nawet w ekstremalnych warunkach pogodowych.
Napisy "97" oraz "V" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 730 kg) oraz prędkości (do 240 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon zimowych. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie 3PMSF - płatek śniegu na potrójnym szczycie oznaczający dopuszczenie opony do poruszania w warunkach zimowych oraz M+S - ang. Mud and Snow (błoto i śnieg) określa opony lepiej radzące sobie w warunkach błota i śniegu, niżeli model standardowy (bez tego symbolu). XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji. Opona z oznaczeniem FR posiada rant chroniący felgę przed zarysowaniami.
Maxxis WP-05 ArcticTrekker 245/40 R18 należy do grupy opon zimowych. Opony zimowe różnią się od letnich bieżnikiem, który jest wyposażony w większą liczbę rowków odprowadzających wodę i błoto pośniegowe. Ponadto, ogumienie przeznaczone na zimę, zbudowane jest na bazie specjalnej mieszanki gumowej zawierającej w składzie większą ilość krzemionki. Odpowiada ona za elastyczność w niskich temperaturach, a co za tym idzie lepszą przyczepność. Dzięki połączeniu zoptymalizowanego bieżnika z przystosowaną do niskich temperatur mieszanką, opony zimowe zapewniają nie tylko komfort jazdy, ale także bezpieczeństwo w trudnych warunkach.
Jak wygląda proces reklamacji opon Maxxis? Podobnie jak ogumienia innych producentów - w przypadku zauważenia wady opony należy jak najszybciej zgłosić ją sprzedawcy. To niezwykle istotne, ponieważ ze względu na naturalne zużywanie się opony, udowodnienie fabrycznej usterki opony (a tylko takie są uznawane podczas reklamacji) bywa trudne. Producent opon Maxxis udziela na swoje produkty gwarancji trwającej 2 lata od daty zakupu. Warto skorzystać ze swojego prawa, gdy zauważymy fabryczne wady mogące negatywnie wpływać na bezpieczeństwo jazdy.
Opinie o oponie są obecnie zbierane od użytkowników. Czekamy na pierwsze wrażenia z jazdy oraz informacje jak opony zachowują się w różnych warunkach. Dodaj swoją opinię. W komentarzu poza recenzją proszę o podawanie marki i modelu auta, lokalizacji (góry, miasto, trasa) oraz preferowanego stylu jazdy.
Opony produkowane w Chinach zdobywają wśród użytkowników skrajne opinie, jednak ze względu na ich coraz wyższą jakość są cenione przez wszystkich szukających bezpiecznych opon w rozsądnej cenie. Chińskie opony są najczęściej wybierane przez kierowców szukających nowego ogumienia i nie chcących przepłacać. Zapewniają zoptymalizowane osiągi w zróżnicowanych warunkach pogodowych, a także dobrze radzą sobie w autach małolitrażowych i podczas jazdy po mieście. Mimo że są rzadko brane pod uwagę przez specjalistów z branży motoryzacyjnej podczas sezonowych testów ogumienia, coraz częściej zajmują w nich miejsca w środku stawki wykazując lepsze osiągi od konkurencyjnych opon wyprodukowanych w Ameryce czy Europie. Wszystko to sprawia, że sprzedaż chińskich opon na całym świecie rośnie, a kierowcy którzy nie byli wcześniej przekonani do ogumienia powstającego w tym kraju, zyskują o nim dobrą opinię i wybierają je do codziennej jazdy.
Zobacz inne określenia opon Maxxis WP-05 ArcticTrekker 245/40 R18 97V XL FR. Sformułowania te często spotykane są w komentarzach blogów czy na grupach dyskusyjnych. Zwroty zawierają różne formy zapisu modelu (WP-05 ArcticTrekker), nazwy producenta (Maxxis), rozmiaru (245/40 R18), sezonu (opony zimowe) oraz indeksów (97V XL) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon zimowych o szerokości 245 mm, profilu 40 %, średnicy 18 cali oraz indeksach 97V. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony zimowe, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą smycze do kluczy, bilety na zawody żużlowe, karty przedpłacone, foteliki samochodowe czy karty paliwowe.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon zimowych firmy Maxxis to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 38-65% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (intercars, oponeo czy inopony) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Euro Bank, mBank lub Alior Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon zimowych Maxxis w rozmiarze 245/40 R18 XL (97V). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 753 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 3 012 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 282 (12 rat) do 1 537 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 1 537 zł | 3 074 zł | 62 zł |
4 | 784 zł | 3 136 zł | 124 zł |
6 | 533 zł | 3 198 zł | 186 zł |
8 | 407 zł | 3 256 zł | 244 zł |
10 | 332 zł | 3 320 zł | 308 zł |
12 | 282 zł | 3 384 zł | 372 zł |
Kupując opony zimowe w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu WP-05 ArcticTrekker mogą być m.in. mierniki grubości bieżnika, montaż w serwisie, pianki naprawcze czy ramki do tablic rejestracyjnych.