Porównujemy oferty 32 sklepów z oponami zimowymi firmy Michelin w rozmiarze 215/55R16. Zobacz gdzie kupić opony Alpin 5 o indeksach 97 V XL w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Michelin Alpin 5 w rozmiarze 215/55 R16 97V to opona zimowa oraz wzmacniana (XL). Oznaczenia 281167 oraz 3528702811672 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 281167 |
EAN | 3528702811672 |
Producent | Michelin |
Koncern | grupa Michelin |
Siedziba | Clermont-Ferrand, Francja |
Klasa | premium |
Model | Alpin 5 |
Poprzedni model | Alpin A4 |
Następny model | Alpin 6 |
Sezon | opony zimowe |
Rozmiar | [size width="215" profile="55" diameter="16"]215/55 R16[/size] |
Szerokość | 215 mm |
Profil | 55 % |
Średnica | 16 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 118,25 mm |
Kraj produkcji | UE |
Rodzaj bieżnika | kierunkowy |
Indeks nośności | 97 |
Maksymalna nośność | 730 kg |
Indeks prędkości | V |
Maksymalna prędkość | 240 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 5 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | E (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | B (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 71 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | - |
Premiera modelu | 2014 rok |
Cena | ~ 544 zł (z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Homologacja / OE | nie |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Michelin Alpin 5 215/55 R16 97V XL |
Michelin Alpin 5 to jedna z najbardziej zaawansowanych technologicznie opon zimowych na rynku (zaliczana jest do klasy premium). Została ona zaprojektowana z myślą o samochodach osobowych klasy średniej i wyższej. Na rynku pojawiła się jako następczyni równie udanego modelu Michelin Alpin A4.
Model Alpin 5 został wyposażony w kierunkową rzeźbę bieżnika, która nie posiada rowków obwodowych. Takie rozwiązanie ma zapewnić lepsze prowadzenie na zaśnieżonej nawierzchni, większą odporność na aquaplaning i precyzję prowadzenia samochodu. Na całej powierzchni opony znajdują się lamele, które przez cały okres eksploatacji zapewniają bezpieczeństwo na drodze pokrytej śniegiem i lodem. Nowoczesna mieszanka opon Alpin 5 zapewnia niższe zużycie paliwa i lepszą przyczepność w niskich temperaturach.
Michelin Alpin 5 to dopracowany model, którego osiągi zostały potwierdzone przez dobre parametry na etykietach i najwyższą ocenę w teście ADAC w zakresie trakcji na śniegu , przyczepności na mokrej nawierzchni i hamowania na lodzie.
Jesteś posiadaczem samochodu typu Ford C-MAX (II FL), Volvo S60 (I), Mercedes Klasa E (210) czy Ford Mondeo (IV) i poszukujesz opon na sezon zimowy? Jeśli tak, to z pewnością zainteresuje Cię Michelin Alpin 5. Prezentowane opony mają rozmiar 215/55 R16, ich indeks prędkości wynosi V (dopuszczalna prędkość maksymalna na tych oponach to 240 km/h), a nośności 97 (dopuszczalne obciążenie to 730 kg).
Samo oznaczenie rozmiaru należy interpretować następująco: pierwsza liczba to szerokość opony mierzona w milimetrach (tu 215), druga to wysokość profilu (jest to procent z wysokości, a więc w tym przypadku 55 procent z 215 wynosi 118,25 mm). "R" to informacja o radialnej budowie modelu, a ostatnia liczba to średnica mierzona w calach – tutaj 16. Prezentowane opony Michelin Alpin 5 215/55 R16 mogą pochwalić się następującymi parametrami na etykietach: E za opory toczenia, B w kategorii hamowania na mokrej nawierzchni i 71 dB za hałas zewnętrzny.
Opony osobowe to najszerszy segment ogumienia. Zaliczane do tej grupy modele montowane są w różnego rodzaju samochodach – od najmniejszych klasy miejskiej, przez rodzinne sedany i kombi, aż po luksusowe limuzyny i sportowe auta o dużej mocy. W zależności od mocy posiadanego samochodu, preferowanego stylu jazdy czy posiadanego budżetu można wybierać wśród opon osobowych klasy ekonomicznej, średniej i premium. Opony osobowe powinny oferować dobrą przyczepność oraz ekonomię i komfort podróżowania.
Opony klasy premium to głównie marki Michelin, Bridgestone, Pirelli, Continental, Nokian, Yokohama, Goodyear czy Dunlop. Opony z tej półki oferują najwyższy poziom przyczepności w zróżnicowanych warunkach pogodowych, są komfortowe i mają małe opory toczenia. Wybierane są przez właścicieli samochodów o dużej mocy, kierowców pokonujących duże przebiegi roczne (np. w trasie) czy preferujących dynamiczny styl jazdy. Tego typu opon najczęściej wygrywają testy opon i zbierają szereg pozytywnych recenzji kierowców.
Etykieta unijna na oponach to doskonałe źródło informacji o ich podstawowych osiągach. W wielu przypadkach ułatwia ona porównanie wybranego modelu z innymi i podjęcie decyzji o zakupie. Na etykietach zawarte są informacje o poziomie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. Wyglądem przypominają one oznaczenia znane ze sprzętu AGD/RTV. Za opory toczenia i przyczepność opony mogą otrzymać klasy od A do G, a za hałas zewnętrzy od 1 do 3 fal obok których znajduje się informacja o wartości emitowanego dźwięku w dB. Zobacz jak prezentują się oceny opon Michelin Alpin 5 215/55R16 97V na etykiecie unijnej.
Opory toczenia wpływają na ekonomikę jazdy. Na etykietach stosuje się siedem klas oszczędności oznaczonych kolejnymi literami alfabety. Ocena "A" przypisana jest ogumieniu najbardziej oszczędnemu, a nota "G" zarezerwowana jest dla modeli o największych oporach toczenia. Im lepsza klasa, tym większy wpływ na ograniczenie spalania i emisję spalin przez auta. Taką samą ocenę - "E" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 56 innych produktów spełniających kryteria - opony zimowe (sezon), 16 cali (średnica) oraz premium (klasa).
Za przyczepność na mokrej nawierzchni etykieta unijna przewiduje przyznawanie oponom klas od A do G, ale klasa D pozostaje pusta dla rozgraniczenia modeli z lepszym wynikiem pomiaru. Z kolei produkty z klasą G są na tyle słabe pod względem przyczepności, że mogą stanowić zagrożenie i nie dopuszcza się ich do sprzedaży. Wartości przyczepność na mokrej nawierzchni na potrzeby systemu etykiet wyznacza się w pomiarze drogi hamowania i siły tarcia opon. Zapoznając się z tym parametrem można wyrobić sobie opinię na temat zachowania danego modelu w trudnych warunkach. Identyczną notę - "B" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskały jeszcze 3 inne produkty spełniające wytyczne - opony Michelin (producent), zimowe (sezon) oraz 215/55 R16 (rozmiar).
Za hałas zewnętrzny unijna etykieta przewiduje przyznanie od 1 do 3 fal i umieszczenie obok nich liczbowego wyniku pomiaru w dB. Warto wspomnieć, że decyzja o umieszczeniu na etykietach właśnie tego parametru budzi pewne kontrowersje. Dla kierowców większe znaczenie ma poziom hałasu wewnętrznego, który jest odczuwany w kabinie i wpływa na komfort jazdy. Informacja o hałasie zewnętrznym emitowanym przez opony wynika z prowadzonej przez UE polityki ochrony środowiska. Wynik "71 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskał jeszcze 1 produkt spełniający kryteria - opony 215/55 R16 (rozmiar) oraz zimowe (sezon).
Opony Michelin pochodzą z Francji i od ponad 100 lat uznawane są z jedne z najlepszych na rynku (wykorzystywane są między innymi w rajdach samochodowych). Produkowane są w oparciu o najbardziej zaawansowane technologie i z wykorzystaniem najlepszych jakościowo składników. W efekcie mogą pochwalić się wysokimi osiągami, co potwierdzają testy, etykiety i opinie użytkowników. Opony letnie, zimowe i całoroczne Michelin do różnego rodzaju samochodów dostępne są w ponad 171 krajach świata.
Kierunkowa rzeźba bieżnika to najlepszy wybór dla kierowców, którzy oczekują od opon doskonałego prowadzenia na wodzie, błocie pośniegowym czy śniegu (jest ona stosowana w modelach letnich, zimowych i całorocznych. Oferują one 20% większą odporność na aquaplaning w porównaniu do opon asymetrycznych. Opony kierunkowe można rozpoznać po rowkach ukośnych, które zbiegają się do centrum opony (układ bieżnika przypomina litery "V" lub "U"). Opony kierunkowe należy zawsze montować zgodnie z kierunkiem toczenia (oznaczenie "Rotation" znajduje się na ścianie bocznej).
Napisy "97" oraz "V" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 730 kg) oraz prędkości (do 240 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon zimowych. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji. 3PMSF to tzw. symbol alpejski potwierdzający zimowe właściwości opony.
Opony zimowe są projektowane w celu zapewnienia bezpiecznej i komfortowej jazdy w trudnych warunkach – na śniegu, lodzie, mokrej nawierzchni i generalnie w niskich temperaturach. W tym celu większość opon zimowych posiada kierunkowy bieżnik (asymetryczny jest stosowany w modelach do mocniejszych aut) pokryty gęstą siecią lameli, które wgryzają się w śnieg ułatwiając zachowanie kontroli nad pojazdem. Mieszanka gumowa opon zimowych jest dostosowana do niskich temperatur – zachowuje wówczas elastyczność, co przekłada się na dobrą przyczepność.
Gwarancja na opony Michelin obowiązuje przez 5 lat od daty zakupu produktu i standardowo obejmuje wszelkie wady związane z jakością wykonania czy materiałów użytych do produkcji opony. Jeśli model zostanie oddany do reklamacji i po przeprowadzonej ekspertyzie zostanie ona uznana, to w przypadku opon zużytych w mniejszym stopniu niż 20%, producent zwróci 100% wartości wadliwego produktu. W innym wypadku udzieli rekompensaty w wysokości proporcjonalnej do jego stopnia zużycia.
Opinie o oponach zimowych Michelin publikowane na różnego rodzaju forach internetowych czy portalach społecznościowych pokazują, że modele francuskiej marki cieszą się bardzo dużym uznaniem wśród kierowców i przez większość z nich są polecane. W przykładowych opiniach o oponach zimowych Michelin możemy znaleźć następujące zwroty: "dopracowane pod każdym względem", "niezawodne nawet w głębokim śniegu", "samochód jeszcze nigdy nie był tak łatwy do opanowania zimą" czy "opony zimowe Michelin to klasa sama w sobie".
Opony zimowe Michelin to jedne z najlepszych produktów w swojej klasie, czego dowodem są czołowe pozycje zajmowane przez poszczególne modele w testach organizowanych przez organizacje i czasopisma motoryzacyjne z całego świata. Michelin Alpin A4, Alpin 5 czy inne flagowe modele w sprawdzianach ADAC, "Auto Bild" czy "Auto Zeitung" zajmują najczęściej miejsca na podium mogąc pochwalić się notami: "wzorowa", "polecana" czy "zadowalająca". Do ich najmocniejszych stron należą bezpieczeństwo w zimowych warunkach, wysoki komfort i małe opory toczenia.
Zobacz inne określenia opon Michelin Alpin 5 215/55 R16 97V XL. Sformułowania te często spotykane są w komentarzach blogów czy na grupach dyskusyjnych. Zwroty zawierają różne formy zapisu indeksów (97V XL), rozmiaru (215/55 R16), sezonu (opony zimowe), nazwy producenta (Michelin) oraz modelu (Alpin 5) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon zimowych o szerokości 215 mm, profilu 55 %, średnicy 16 cali oraz indeksach 97V. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Nokian, Dunlop oraz Kleber – kosztujące od 338 do 438 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony zimowe, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą bilety na zawody żużlowe, kubki termiczne, oficjalne piłki nożne, assistance 24/7 lub wycieczki zagraniczne.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon zimowych firmy Michelin to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 36-63% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Alior Bank, Euro Bank czy BGŻ BNP Paribas. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon zimowych Michelin w rozmiarze 215/55 R16 XL (97V). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 544 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 2 176 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 204 (12 rat) do 1 110 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 1 110 zł | 2 220 zł | 44 zł |
4 | 566 zł | 2 264 zł | 88 zł |
6 | 385 zł | 2 310 zł | 134 zł |
8 | 294 zł | 2 352 zł | 176 zł |
10 | 240 zł | 2 400 zł | 224 zł |
12 | 204 zł | 2 448 zł | 272 zł |
Kupując opony zimowe w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Alpin 5 mogą być m.in. pianki naprawcze, worki do opon, podkładki antypoślizgowe pod telefon lub środki do konserwacji opon.