Porównujemy oferty 31 sklepów z oponami zimowymi firmy Michelin w rozmiarze 215/60R17. Zobacz gdzie kupić opony Alpin 5 o indeksach 100 H XL w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Michelin Alpin 5 w rozmiarze 215/60 R17 100H to opona zimowa oraz wzmacniana (XL). Oznaczenia 894090 oraz 3528708940901 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 894090 |
EAN | 3528708940901 |
Producent | Michelin |
Koncern | grupa Michelin |
Siedziba | Clermont-Ferrand, Francja |
Klasa | premium |
Model | Alpin 5 |
Poprzedni model | Alpin A4 |
Następny model | Alpin 6 |
Sezon | opony zimowe |
Rozmiar | [size width="215" profile="60" diameter="17"]215/60 R17[/size] |
Szerokość | 215 mm |
Profil | 60 % |
Średnica | 17 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 129 mm |
Kraj produkcji | UE |
Rodzaj bieżnika | kierunkowy |
Indeks nośności | 100 |
Maksymalna nośność | 800 kg |
Indeks prędkości | H |
Maksymalna prędkość | 210 km/h |
Przeznaczenie | auta 4x4 / SUV |
Gwarancja | 5 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | C (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | B (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 71 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 9,80 kg |
Premiera modelu | 2014 rok |
Produkcja do | do 04.2019 |
Cena | ~ 510 zł (z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Homologacja / OE | nie |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Michelin Alpin 5 215/60 R17 100H XL |
Michelin Alpin 5 to jedna z najbardziej zaawansowanych technologicznie opon zimowych na rynku (zaliczana jest do klasy premium). Została ona zaprojektowana z myślą o samochodach osobowych klasy średniej i wyższej. Na rynku pojawiła się jako następczyni równie udanego modelu Michelin Alpin A4.
Model Alpin 5 został wyposażony w kierunkową rzeźbę bieżnika, która nie posiada rowków obwodowych. Takie rozwiązanie ma zapewnić lepsze prowadzenie na zaśnieżonej nawierzchni, większą odporność na aquaplaning i precyzję prowadzenia samochodu. Na całej powierzchni opony znajdują się lamele, które przez cały okres eksploatacji zapewniają bezpieczeństwo na drodze pokrytej śniegiem i lodem. Nowoczesna mieszanka opon Alpin 5 zapewnia niższe zużycie paliwa i lepszą przyczepność w niskich temperaturach.
Michelin Alpin 5 to dopracowany model, którego osiągi zostały potwierdzone przez dobre parametry na etykietach i najwyższą ocenę w teście ADAC w zakresie trakcji na śniegu , przyczepności na mokrej nawierzchni i hamowania na lodzie.
Opony zimowe Michelin Alpin 5 215/60 R17 zostały zaprojektowane i wyprodukowane z myślą o samochodach typu Jeep Compass (MK), Mitsubishi ASX (I Facelift), Mercedes GLA (X156), Opel Vivaro (II) czy Honda CR-V (II). Testy wykonane na potrzeby europejskiego systemu etykiet pozwoliły na przyznanie omawianemu modelowi następujących klas: B w kategorii hamowania na mokrej nawierzchni, C za opory toczenia, które wpływają na spalanie paliwa oraz 71 dB w pomiarze emitowanego hałasu zewnętrznego. Opony zimowe Michelin Alpin 5 215/60 R17 posiadają indeks prędkości H (maksymalnie na tym modelu można jechać 210 km/h) oraz indeks nośności 100 (najwyższa wartość obciążenia przy jeździe z maksymalną prędkością wynosi tu 800 kg).
Warto wiedzieć, że samo oznaczenie rozmiaru 215/60 R17 należy odczytywać następująco: pierwsza liczba to szerokość opony w milimetrach, druga to wysokość profilu liczona jako procent z szerokości (tutaj 60 przekłada się na wartość 129 mm), a trzecia to średnica felgi, na jaką należy założyć daną oponę - w tym przypadku wynosi ona 17 cali. Litera przed oznaczeniem średnicy to typ konstrukcji opony (radialny lub diagonalny).
Opony do aut typu SUV mają bardzo podobną konstrukcję do opon osobowych i oferują zbliżony wachlarz osiągów. Bardzo często modele do samochodów typu SUV dostępne są jako wariant danych opon osobowych. Opony do aut typu SUV nie nadają się do jazdy w terenie. Bardzo dobrze spisują się za to na asfalcie – niezależnie od warunków panujących na drodze. Oferują również wysoki komfort jazdy i optymalne opory toczenia. Opony do aut typu SUV przystosowane są do ciężkich samochodów z wyżej położonym środkiem ciężkości poprzez zwiększony indeks nośności i usztywnione ściany boczne.
Opony klasy premium oferują najwyższy poziom osiągów niezależnie od warunków panujących na drodze. Są też zwykle najbardziej komfortowe i mają najmniejsze opory toczenia. Jest to zasługa doskonałych jakościowo składników i najbardziej zaawansowanych technologii stosowanych podczas ich produkcji. Największą popularnością wśród opon klasy premium charakteryzują się marki: Bridgestone, Continental, Dunlop, Goodyear, Michelin, Nokian, Pirelli, Vredestein czy Yokohama. Zwykle kupują je posiadacze samochodów o dużej mocy, kierowcy o agresywnym stylu jazdy czy pokonujący dużą liczbę kilometrów w ciągu roku.
Etykieta unijna na oponach to doskonałe źródło informacji o ich podstawowych osiągach. W wielu przypadkach ułatwia ona porównanie wybranego modelu z innymi i podjęcie decyzji o zakupie. Na etykietach zawarte są informacje o poziomie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. Wyglądem przypominają one oznaczenia znane ze sprzętu AGD/RTV. Za opory toczenia i przyczepność opony mogą otrzymać klasy od A do G, a za hałas zewnętrzy od 1 do 3 fal obok których znajduje się informacja o wartości emitowanego dźwięku w dB. Zobacz jak prezentują się oceny opon Michelin Alpin 5 215/60R17 100H na etykiecie unijnej.
Ekonomika jazdy związana jest z oporami toczenia jakimi cechuje się dany model. Wpływ na to może mieć konstrukcja bieżnika, typ użytej mieszanki czy masa opony. Ogumienie klasyfikuje się w jednej z siedmiu klas – nota "A" zarezerwowana jest dla bieżników o najniższych oporach toczenia, podczas gdy ocenę "G" otrzymują modele najmniej ekonomiczne. Taką samą ocenę - "" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 0 innych produktów spełniających kryteria - opony Michelin (producent), zimowe (sezon) oraz 215/60 R17 (rozmiar).
Etykieta unijna ocenia między innymi przyczepność na mokrej nawierzchni. Aby wyznaczyć klasy w ramach tego parametru mierzy się drogę hamowania opon i ich siłę tarcia o nawierzchnię, a następnie porównuje z wynikami modelu referencyjnego. Za przyczepność na mokrej nawierzchni na etykietach opony mogą otrzymać klasy od A do G. Trzeba jednak pamiętać, klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli o lepszych i gorszych parametrach, a produkty z klasą G są po prostu niebezpieczne i nie dopuszcza się ich do obrotu. Identyczną notę - "B" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskały jeszcze 33 inne produkty spełniające wytyczne - opony Alpin 5 (model) oraz 17 cali (średnica).
Pracująca opona generuje hałas – wysokie jego natężenie sprawia, że jazda jest niekomfortowa. Dlatego też na etykiecie podaje się jego wartość w decybelach i przydziela każdą oponę do jednej z trzech klas głośności, oznaczanych graficznie jedną, dwiema lub trzema symbolami fali. Wynik "71 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 25 innych produktów spełniających kryteria - opony zimowe (sezon), 17 cali (średnica) oraz premium (klasa).
Opony Michelin uznawane są z jedne z najlepszych na świecie. Poszczególne modele marki zajmują czołowe pozycje w testach, mają dobre parametry na etykietach i są polecane przez setki tysięcy kierowców. Warto wiedzieć, że jedna z najbardziej nowoczesnych fabryk koncernu znajduje się w Olsztynie. Opony Michelin zawsze mają do zaproponowania nowatorskie rozwiązania technologiczne i najwyższą jakość wykonania. Marka słynie z uczestnictwa w cyklu WRC i rekordowej liczby zwycięstw w wyścigu 24h Le Mans.
Bieżnik kierunkowy charakteryzuje się kształtem rowków przypominającym litery "V" lub "U". Tego typu opony bardzo dobrze odprowadzają wodę i błoto pośniegowe, dlatego są często polecane na mokrą nawierzchnię i sezon zimowy. Badania dowodzą, że opony kierunkowe mają o 20% większą odporność na aquaplaning w porównaniu z innymi typami bieżnika. Do zalet opon kierunkowych należą także wysoka stabilność podczas jazdy na wprost i atrakcyjny wygląd. Opony kierunkowe są projektowane w oparciu o zaawansowane symulacje komputerowe.
Napisy "100" oraz "H" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 800 kg) oraz prędkości (do 210 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon zimowych. 3PMSF to tzw. symbol alpejski potwierdzający zimowe właściwości opony. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji.
Opony zimowe charakteryzują się oznaczeniem w postaci symbolu 3PMSF (trzech górskich szczytów z płatkiem śniegu). Jest to rodzaj homologacji potwierdzającej ich właściwości na śniegu. Montuje się jej zwykle, gdy średnie temperatury dobowe spadają poniżej 7 st. C. W oponach zimowych najczęściej stosowana jest kierunkowa rzeźba bieżnika (najlepsze na wodzie, śniegu czy błocie pośniegowym), a w modelach do mocniejszych aut – asymetryczna. Aby znaleźć najlepsze opony zimowe, warto zapoznać się z opiniami użytkowników i wynikami testów.
Każdy producent zapewnia o wysokiej jakości i niezawodności swoich produktów, ale każdemu mogą zdarzyć się błędy czy niedopatrzenia. W takich sytuacjach kupujący może skorzystać z gwarancji, która w przypadku opon Michelin obowiązuje przez 5 lat od daty zakupu i dotyczy wad związanych z wykonaniem czy materiałami użytymi do produkcji. Przy uznanej reklamacji, w przypadku opon zużytych w mniejszym stopniu niż 20% producent zwraca 100% wartości wadliwego produktu. Przy bardziej zużytej oponie udziela rekompensaty w wysokości proporcjonalnej do jej stopnia zużycia.
Opinie o oponach zimowych Michelin w większości przypadków są bardzo pozytywne. Publikowane na różnego rodzaju forach internetowych, portalach społecznościowych czy stronach sklepów komentarze podkreślają doskonałe zachowanie zimowych modeli Michelin w trudnych warunkach drogowych i doskonałe właściwości użytkowe. Możemy w nich na przykład przeczytać: "zużycie minimalne", "bardzo cicha i komfortowa", "jest wręcz przyklejona do drogi" czy "niezawodne w głębokim śniegu i przy gołoledzi".
Opony zimowe Michelin w testach i rankingach zajmują zwykle jedne z czołowych pozycji. Ich osiągi wyróżniają je spośród konkurencyjnych marek. Produkty francuskiego koncernu zapewniają wysoki poziom bezpieczeństwa, są ekologiczne i komfortowe. Model Alpin 5 w sprawdzianach zorganizowanych między innymi ADAC, "Auto Bild" czy "Auto Zeitung" zajmuje zwykle miejsca w czołowej "trójce rankingu" zdobywając noty "zadowalająca", "polecana" itp. Inne flagowe modele opon zimowych Michelin mogą pochwalić się podobnymi wynikami.
Zobacz inne określenia opon Michelin Alpin 5 215/60 R17 100H XL. Sformułowania te często spotykane są w porównywarkach cenowych czy na forach internetowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu indeksów (100H XL), modelu (Alpin 5), sezonu (opony zimowe), nazwy producenta (Michelin) oraz rozmiaru (215/60 R17) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon zimowych o szerokości 215 mm, profilu 60 %, średnicy 17 cali oraz indeksach 100H. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Nokian, Toyo, Vredestein, Fulda oraz Dunlop – kosztujące od 380 do 490 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony zimowe, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą bony Sodexo, assistance 24/7, koszulki piłkarskie, kubki termiczne czy wycieczki zagraniczne.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon zimowych firmy Michelin to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 36-58% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. mBank, Credite Agricole lub BGŻ BNP Paribas. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon zimowych Michelin w rozmiarze 215/60 R17 XL (100H). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 510 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 2 040 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 191 (12 rat) do 1 041 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 1 041 zł | 2 082 zł | 42 zł |
4 | 531 zł | 2 124 zł | 84 zł |
6 | 361 zł | 2 166 zł | 126 zł |
8 | 276 zł | 2 208 zł | 168 zł |
10 | 225 zł | 2 250 zł | 210 zł |
12 | 191 zł | 2 292 zł | 252 zł |
Kupując opony zimowe w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Alpin 5 mogą być m.in. płyny do prania tapicerki, pianki naprawcze, zapachy do samochodu lub mierniki grubości bieżnika.