Porównujemy oferty 35 sklepów z oponami całorocznymi firmy Michelin w rozmiarze 205/50R17. Zobacz gdzie kupić opony CrossClimate+ o indeksach 93 W XL w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Michelin CrossClimate+ w rozmiarze 205/50 R17 93W to opona całoroczna, wzmacniana (XL) oraz posiadająca rant ochronny felgi (FR). Oznaczenia 745413 oraz 3528707454133 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 745413 |
EAN | 3528707454133 |
Producent | Michelin |
Koncern | grupa Michelin |
Siedziba | Clermont-Ferrand, Francja |
Klasa | premium |
Model | CrossClimate+ |
Poprzedni model | CrossClimate |
Następny model | - |
Sezon | opony całoroczne |
Rozmiar | [size width="205" profile="50" diameter="17"]205/50 R17[/size] |
Szerokość | 205 mm |
Profil | 50 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 17 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 102,50 mm |
Kraj produkcji | UE |
Rodzaj bieżnika | kierunkowy |
Indeks nośności | 93 |
Maksymalna nośność | 650 kg |
Indeks prędkości | W |
Maksymalna prędkość | 270 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 5 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | C (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | B (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 69 dB |
Fale (1-3) | 1 |
Waga (ciężar) | 9,10 kg |
Premiera modelu | 2017 rok |
Cena | ~ 552 zł (z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Homologacja / OE | nie |
Rant ochronny felgi | tak (FR) |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Michelin CrossClimate+ 205/50 R17 93W XL FR |
Michelin CrossClimate+ to opony całoroczne, które określane są także mianem letnich z homologacją zimową. Znak plusa przy nazwie opony oznacza, że mamy do czynienia z jej ulepszoną wersją. Model zaliczany jest do klasy premium (nowoczesna technologia produkcji) i przeznaczony do samochodów osobowych.
W produkcie zastosowano kierunkową rzeźbę bieżnika o sztywnych klockach i specjalnym kształcie krawędzi. Takie rozwiązanie skraca drogę hamowania, poprawia stabilność w zróżnicowanych warunkach oraz zwiększa komfort jazdy. Elastyczna mieszanka gumowa umożliwia oponom CrossClimate+ zachowanie optymalnej przyczepności bez względu na panujące temperatury. Dodatkowo model charakteryzuje się dobrym zachowaniem na śniegu oraz odpornością na zużycie Wersja z plusem od poprzednika różni się tym, że wraz ze zużywaniem opony pojawiają się nowe lamele, co umożliwia jej zachowanie osiągów przez cały okres eksploatacji.
Michelin CrossClimate+ to jedna z najbardziej nowoczesnych opon całorocznych na rynku, która latem zapewnia maksymalny komfort i bezpieczeństwo jazdy, a zimą umożliwia zachowanie stabilności w trudnych warunkach.
Opony całoroczne Michelin CrossClimate+ 205/50 R17 zostały zaprojektowane z myślą o samochodach typu Peugeot 307 (I), Mercedes Klasa B (W246), BMW Seria 1 (E81-E88), VW Passat (B5 FL), Seat Toledo (II) czy BMW Seria 1 (F20-F21 FL). Ich konstrukcja i osiągi są dostosowane do możliwości właśnie takich aut i oczekiwań ich kierowców. Prezentowany tutaj model Michelin CrossClimate+ 205/50 R17 w ramach europejskiego systemu etykiet otrzymał klasę C za poziom oporów toczenia, B w pomiarze drogi hamowania na mokrej drodze i 69 dB za emisję hałasu zewnętrznego.
Rozmiar 205/50 R17 opon Michelin CrossClimate+ należy czytać następująco: szerokość 205 mm, wysokość profilu 50 (jako procent z szerokości, czyli 102,50 mm) i średnica 17 cali. Litera przed oznaczeniem średnicy oznacza typ konstrukcji opony – może być radialna lub diagonalna. Omawiane opony Michelin CrossClimate+ 205/50 R17 mają indeks prędkości W (oznacza to dopuszczalną prędkość 270 km/h) i indeks nośności 93 (dopuszczalne obciążenie wynosi tutaj 650 kg).
Opony osobowe mogą być całoroczne, letnie lub zimowe. W zależności od potrzeb czy posiadanego budżetu kierowcy mogą wybierać wśród najtańszych opon osobowych klasy ekonomicznej, średniej (dobry stosunek ceny do jakości) lub premium (najwyższy poziom osiągów). Opony osobowe najczęściej wyposażone są w bieżnik asymetryczny (szczególnie te modele do samochodów o większej mocy) lub kierunkowy (najbardziej popularny wśród opon zimowych i całorocznych, ale jest też często stosowany w oponach letnich).
Opony klasy premium to modele oferowane między innymi przez Michelin, Bridgestone, Pirelli, Continental, Nokian, Yokohama, Goodyear czy Dunlop. Charakteryzują się one najwyższym poziomem osiągów we wszelkich możliwych obszarach, a podczas ich produkcji wykorzystywane są najbardziej nowoczesne rozwiązania technologiczne. Potwierdzeniem tego są doskonałe wyniki opon klasy premium w międzynarodowych testach, najwyższe klasy na etykietach oraz tysiące pozytywnych opinii użytkowników.
Etykieta unijna na oponach przypomina te znane ze sprzętu AGD/RTV i w przystępnej formie opisuje trzy parametry: opory toczenia, przyczepność na mokrej nawierzchni (pomiar drogi hamowania i siły tarcia między oponą a nawierzchnią) oraz poziom hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. W pierwszych dwóch przypadkach opony mogą otrzymać klasy od A do G, przy czym nie przyznaje się klasy D. Za hałas zewnętrzny opony mogą otrzymać od jednej do trzech fal i wartość liczbową w decybelach. Zapoznanie się z parametrami na etykietach może ułatwić podjęcie decyzji o zakupie opon. Zobacz jak prezentują się oceny opon Michelin CrossClimate+ 205/50R17 93W na etykiecie unijnej.
Opory toczenia wpływają na ekonomikę jazdy. Na etykietach stosuje się siedem klas oszczędności oznaczonych kolejnymi literami alfabety. Ocena "A" przypisana jest ogumieniu najbardziej oszczędnemu, a nota "G" zarezerwowana jest dla modeli o największych oporach toczenia. Im lepsza klasa, tym większy wpływ na ograniczenie spalania i emisję spalin przez auta. Taką samą ocenę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 5 innych produktów spełniających kryteria - opony 205/50 R17 (rozmiar) oraz całoroczne (sezon).
Bezpieczeństwo jazdy uzależnione jest w dużej mierze od przyczepności opony na mokrej nawierzchni. Droga hamowania w takich warunkach oceniana jest z pomocą siedmiostopniowej skali literowej. Najlepsze modele nagradzane są literą "A" – najsłabsze zalicza się do klasy "G". Identyczną notę - "B" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 14 innych produktów spełniających wytyczne - opony CrossClimate+ (model) oraz 17 cali (średnica).
Umieszczana na oponach etykieta unijna informuje o hałasie zewnętrznym, który jest przez nie emitowany. Jest to wynik polityki ochrony środowiska prowadzonej przez UE. Dla kierowców z pewnością bardziej istotna byłaby informacja o poziomie hałasu wewnętrznego, który jest odczuwany w kabinie pojazdu i ma wpływ ma komfort podróżowania (szczególnie na długich trasach). W przeciwieństwie do oporów toczenia i przyczepności na mokrej nawierzchni w przypadku hałasu zewnętrznego nie są nadawane klasy od A do G, tylko ocena w postaci 3 fal i wynik pomiaru w dB. Wynik "69 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskały jeszcze 43 inne produkty spełniające kryteria - opony całoroczne (sezon), 17 cali (średnica) oraz premium (klasa).
Opony Michelin zaliczane są do klasy premium, co oznacza, że charakteryzują się najwyższym poziomem osiągów wynikającym z nowoczesnych technologii stosowanych podczas produkcji. Francuski koncern od wielu lat jest uznawany za jednego z liderów rynku opon, a jego misją jest poprawienie mobilności i bezpieczeństwa kierowców na całym świecie. Produkty marki są dostępne w ponad 171 krajach. Zarówno letnie, zimowe, jak i całoroczne opony Michelin co roku zdobywają wyróżnienia w testach i bardzo pozytywne opinie użytkowników.
Bieżnik kierunkowy, obok asymetrycznego, jest obecnie najczęściej stosowanym rozwiązaniem w przypadku opon osobowych. Układ rowków w oponach kierunkowych przypomina litery "V", "U" lub charakterystyczną jodełkę. Takie rozwiązanie zapewnia 20% większą odporność na aquaplaning w porównaniu z innymi rzeźbami bieżnika. Ponadto opony kierunkowe zapewniają wysoką stabilność i sterowność pojazdu podczas jazdy na wprost i według wielu kierowców mają bardzo atrakcyjny wygląd.
Napisy "93" oraz "W" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 650 kg) oraz prędkości (do 270 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji. Opona z oznaczeniem FR posiada rant chroniący felgę przed zarysowaniami.
Opony całoroczne/wielosezonowe to kompromisowe rozwiązanie pomiędzy letnimi a zimowymi. Produkty tego typu są lepsze od opon letnich zimą, a latem od zimowych. Najlepiej sprawdzają się w umiarkowanych warunkach klimatycznych, gdzie lato nie jest upalne, a zima zbyt ostra. Na oponach całorocznych powinien znajdować się symbol 3PMSF (trzech górskich szczytów z płatkiem śniegu) potwierdzający ich przystosowanie do jazdy w zimowych warunkach. Nazwy popularnych opon całorocznych kojarzą się z 4 porami roku: 4Seasons", "Quatrac", "All Season", "All Weather" itd.
Gwarancja na opony Michelin obowiązuje przez 5 lat od daty zakupu produktu i standardowo obejmuje wszelkie wady związane z jakością wykonania czy materiałów użytych do produkcji opony. Jeśli model zostanie oddany do reklamacji i po przeprowadzonej ekspertyzie zostanie ona uznana, to w przypadku opon zużytych w mniejszym stopniu niż 20%, producent zwróci 100% wartości wadliwego produktu. W innym wypadku udzieli rekompensaty w wysokości proporcjonalnej do jego stopnia zużycia.
Opinie o oponach całorocznych Michelin dotyczą przede wszystkim modelu CrossClimate, który przebojem wdarł się na rynek ogumienia. W recenzjach publikowanych przez kierowców na stronach sklepów, forach branżowych czy portalach społecznościowych możemy przeczytać w większości pozytywne komentarze. Jako przykład warto przytoczyć następujące: "opony doskonale sprawują się latem, zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni", "na śniegu można zachować stabilność, a przy tym można zaoszczędzić na sezonowych wymianach opon".
Opony całoroczne Michelin w testach opon prezentują się bardzo dobrze. Mowa tu głównie o wynikach modeli z rodziny CrossClimate (do aut osobowych, dostawczych czy 4x4). Czołowe organizacje (ADAC, ACE, TCS, OAMTC) i czasopisma ("Auto Bild", "Auto Zeitung", "Auto, Motor und Sport" itd.) najczęściej oceniają je jako "zadowalające", "polecane" itp. Dobrym przykładem jest test ADAC z 2016 roku, gdzie CrossClimate zajął pierwsze miejsce doskonale prezentując się pod względem oferowanej przyczepności, oporów toczenia czy odporności na zużycie.
Zobacz inne określenia opon Michelin CrossClimate+ 205/50 R17 93W XL FR. Sformułowania te często spotykane są w porównywarkach cenowych czy na portalach społecznościowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu modelu (CrossClimate+), sezonu (opony całoroczne), nazwy producenta (Michelin), indeksów (93W XL) oraz rozmiaru (205/50 R17) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 205 mm, profilu 50 %, średnicy 17 cali oraz indeksach 93W. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Goodyear, Nokian, Hankook oraz Michelin – kosztujące od 412 do 674 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą smycze do kluczy, bilety na zawody żużlowe, bilety do teatru, karty paliwowe lub wycieczki zagraniczne.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Michelin to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 41-61% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Alior Bank, Santander Consumer Bank oraz Credite Agricole. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych Michelin w rozmiarze 205/50 R17 XL (93W). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 552 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 2 208 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 207 (12 rat) do 1 127 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 1 127 zł | 2 254 zł | 46 zł |
4 | 575 zł | 2 300 zł | 92 zł |
6 | 391 zł | 2 346 zł | 138 zł |
8 | 299 zł | 2 392 zł | 184 zł |
10 | 243 zł | 2 430 zł | 222 zł |
12 | 207 zł | 2 484 zł | 276 zł |
Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu CrossClimate+ mogą być m.in. podkładki antypoślizgowe pod telefon, środki do konserwacji opon, mierniki grubości bieżnika oraz ładowarki do telefonu na USB.