Porównujemy oferty 34 sklepów z oponami zimowymi firmy Michelin w rozmiarze 295/40R20. Zobacz gdzie kupić opony Latitude Alpin LA2 o indeksach 110 V XL w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia modelu. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.Szybka nawigacja po karcie produktu (menu)
Michelin Latitude Alpin LA2 w rozmiarze 295/40 R20 110V to opona zimowa, wzmacniana (XL) oraz dodatkowo oznakowana symbolami GRNX. Oznaczenia 128387 oraz 3528701283876 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Producent, model oraz produkt zaklasyfikowane zostały do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 128387 |
EAN | 3528701283876 |
Producent | Michelin |
Koncern | grupa Michelin |
Siedziba | Clermont-Ferrand, Francja |
Klasa | premium |
Model | Latitude Alpin LA2 |
Poprzedni model | Latitude Alpin |
Następny model | - |
Sezon | opony zimowe |
Rozmiar | [size width="295" profile="40" diameter="20"]295/40 R20[/size] |
Szerokość | 295 mm |
Profil | 40 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 20 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 118 mm |
Kraj produkcji | UE |
Rodzaj bieżnika | kierunkowy |
Indeks nośności | 110 |
Maksymalna nośność | 1060 kg |
Indeks prędkości | V |
Maksymalna prędkość | 240 km/h |
Przeznaczenie | auta 4x4 / SUV |
Gwarancja | 5 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | C (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | C (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 75 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 16,30 kg |
Premiera modelu | 2012 rok |
Cena | ~ 1111 zł (z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Homologacja | nie |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | GRNX |
Pełna nazwa | Michelin Latitude Alpin LA2 295/40 R20 110V XL |
Michelin Latitude Alpin LA2 to opony zimowe zaprojektowane z myślą o samochodach typu SUV. Model jest zaliczany do klasy premium, co oznacza, że do jego produkcji zostały wykorzystane najlepsze jakościowo składniki i wyposażony jest on w najnowsze rozwiązania technologicznie. Omawiany produkt jest następcą opony Latitude Alpin.
Agresywny kierunkowy bieżnik z większą liczbą lameli i krawędzi zapewnia lepszą trakcję oraz krótszą drogę hamowania na śniegu i lodzie. Technologia StabiliGrip, czyli głębokie lamele ułożone pod różnymi kątami dodatkowo poprawiają prowadzenie samochodu poprzez zwiększenie stabilności klocków bieżnika i usprawniają odprowadzanie wody spod opony. Dopełnieniem nowoczesnego bieżnika jest trzecia generacja mieszanki gumowej Helio Compound z domieszką krzemionki i oleju słonecznikowego, co zwiększa przyczepność w niskiej temperaturze.
Michelin Latitude Alpin LA2 to model przeznaczony dla najbardziej wymagających samochodów typu SUV i ich kierowców, którzy oczekują od opon najwyższych osiągów. Opona cieszy się także zaufaniem producentów – otrzymała homologacje Porsche, BMW i Mercedesa.
Opona zimowa Michelin Latitude Alpin LA2 295/40 R20 w prezentowanym przypadku ma indeks prędkości V i indeks nośności 110. Oznacza to, że przy jeździe z maksymalną dopuszczalną prędkością 240 km/h najwyższa wartość obciążenia dla jednej opony wynosi 1060 kg.
Oznaczenie rozmiaru omawianych opon zimowych Michelin Latitude Alpin LA2 295/40 R20 należy czytać następująco: pierwsza liczba to szerokość w milimetrach, czyli tutaj 295 mm. Druga to wysokość profilu podawana jako procent z szerokości – w tym modelu jest to 40% z 295, czyli 118 mm. Ostatnia z liczb w rozmiarze to średnica felgi, na jaką należy zamontować model 295/40 R20 – tutaj 20 cali. Litera to z kolei typ konstrukcji opony.
Etykieta opon zimowych Michelin Latitude Alpin LA2 295/40 R20 wygląda następująco: ocena "C" za poziom oporów toczenia, "C" za przyczepność na mokrej nawierzchni oraz 75 dB w pomiarze hałasu zewnętrznego. Opony zimowe Michelin Latitude Alpin LA2 w rozmiarze 295/40 R20 są montowane w samochodach typu: Volvo XC90, BMW X5, BMW X6, BMW Seria 7 czy Volvo S60.
Opony do aut typu SUV charakterystyką przypominają osobowe. Bardzo często mają taki sami bieżnik i oferują typowe dla nich osiągi: dobrą przyczepność na asfalcie i komfort jazdy, niskie opory toczenia itd. Nie nadają się one natomiast do jazdy w terenie. Opony do aut typu SUV przystosowane są do ciężkich samochodów z wyżej położonym środkiem ciężkości, dlatego mają wzmocnione ściany boczne i wyższy indeks nośności. Tego typu opony najczęściej mają bieżnik kierunkowy lub asymetryczny.
Opony premium to doskonała propozycja dla kierowców, którzy posiadają samochód o większej mocy, pokonuję dużą liczbę kilometrów w ciągu roku czy preferują dynamiczny styl jazdy. Tego typu opony produkowane są z wykorzystaniem najbardziej nowoczesnych składników i zaawansowanych rozwiązań technologicznych. Efektem są osiągi na najwyższym poziomie – wysoka przyczepność, oszczędność paliwa, odporność na zużycie i niska emisja hałasu. Opony premium to marki Bridgestone, Continental, Dunlop, Goodyear, Michelin, Nokian czy Pirelli.
Etykieta unijna na oponach ułatwia szybkie zapoznanie się z podstawowymi osiągami poszczególnych modeli i ich porównanie z innymi. Wyglądem etykieta przypomina te znane ze sprzętu AGD/RTV i informuje o poziomie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. Za pierwsze dwa parametry opony mogą otrzymać klasy od A do G (z tym, że D nie jest przyznawana), a za trzeci maksymalnie 3 fale obok których w decybelach przedstawiony jest wynik pomiaru emitowanego hałasu. Zobacz jak prezentują się oceny opon Michelin Latitude Alpin LA2 295/40R20 110V na etykiecie unijnej.
Etykieta unijna na oponach informuje między innymi o poziomie oporów toczenia, które mają wpływ na zużycie paliwa przez samochód, a w efekcie emisję spalin. Im mniejsze opory, tym auto powinno palić mniej – nawet 0,25 litra na 100 km. W ramach pomiaru oporów toczenia możliwe jest przyznanie klas od A (najlepsza) do G (najgorsza). Taka skala widnieje na etykietach, ale warto wiedzieć, że ocena D nie jest stosowana – jest to tak zwana klasa pusta dla lepszego rozgraniczenia modeli lepszych i gorszych w tej kategorii. Taką samą ocenę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskały jeszcze 4 inne produkty spełniające kryteria - opony Latitude Alpin LA2 (model) oraz 20 cali (średnica).
Hamowanie na mokrej nawierzchni określa zdolność opony do zachowania przyczepności na pokrytej wodą jezdni. Jest to szczególnie istotny dla bezpieczeństwa jazdy parametr. Skala podzielona została na siedem klas oznaczonych literami alfabetu – nota "A" oznacza najkrótszą, a "G" – najdłuższą drogę hamowania. Identyczną notę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskały jeszcze 4 inne produkty spełniające wytyczne - opony 295/40 R20 (rozmiar) oraz zimowe (sezon).
Pracująca opona generuje hałas – wysokie jego natężenie sprawia, że jazda jest niekomfortowa. Dlatego też na etykiecie podaje się jego wartość w decybelach i przydziela każdą oponę do jednej z trzech klas głośności, oznaczanych graficznie jedną, dwiema lub trzema symbolami fali. Wynik " dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 0 innych produktów spełniających kryteria - opony Michelin (producent), zimowe (sezon) oraz 295/40 R20 (rozmiar).
Opony Michelin pochodzą z Francji i od ponad 100 lat uznawane są z jedne z najlepszych na rynku (wykorzystywane są między innymi w rajdach samochodowych). Produkowane są w oparciu o najbardziej zaawansowane technologie i z wykorzystaniem najlepszych jakościowo składników. W efekcie mogą pochwalić się wysokimi osiągami, co potwierdzają testy, etykiety i opinie użytkowników. Opony letnie, zimowe i całoroczne Michelin do różnego rodzaju samochodów dostępne są w ponad 171 krajach świata.
Kierunkowa rzeźba bieżnika najczęściej jest spotykana w oponach osobowych przystosowanych do jazdy w trudnych warunkach pogodowych – ma zdolność do doskonałego odprowadzania wody, śniegu czy błota pośniegowego. Kształt rowków bieżnika kierunkowego najczęściej przypomina litery "V" lub "U". Bieżnik kierunkowy charakteryzuje się 20% większą odpornością na aquaplaning w porównaniu do rzeźby asymetrycznej. Opony kierunkowe są projektowane w oparciu o zaawansowane symulacje komputerowe, co pozwala uzyskać najwyższy poziom osiągów.
Napisy "110" oraz "V" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 1060 kg) oraz prędkości (do 240 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon zimowych. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji. 3PMSF (three-peak mountain snow flake) pełnoprawne oznaczenie dla opony zimowej. Na oponie znaleść można także oznaczenie GRNX - opona energooszczędna.
Opony zimowe użytkowane są w okresie od późnej jesieni do wczesnej wiosny. Najczęściej montuje się je, gdy średnie dobowe temperatury zaczynają spadać poniżej 7 st. C. Bieżnik opon zimowych najczęściej ma kształt kierunkowy, rzadziej asymetryczny (w przypadku mocniejszych aut). Mieszanka gumowa opon zimowych zapewnia dobrą przyczepność w niskich temperaturach, a lamele na powierzchni bieżnika ułatwiają zapanowanie nad autem na śliskiej drodze. Najlepsze opony zimowe zajmują czołowe miejsca w testach i mogą pochwalić się doskonałymi opiniami kierowców.
Gwarancja na opony Michelin obowiązuje przez 5 lat od daty zakupu produktu i standardowo obejmuje wszelkie wady związane z jakością wykonania czy materiałów użytych do produkcji opony. Jeśli model zostanie oddany do reklamacji i po przeprowadzonej ekspertyzie zostanie ona uznana, to w przypadku opon zużytych w mniejszym stopniu niż 20%, producent zwróci 100% wartości wadliwego produktu. W innym wypadku udzieli rekompensaty w wysokości proporcjonalnej do jego stopnia zużycia.
Zastanawiając się nad zakupem opon zimowych Michelin wielu kierowców przegląda opinie na ich temat opublikowane na forach branżowych czy portalach społecznościowych. Warto wiedzieć, że opinie o oponach zimowych Michelin są w większości pozytywne. Możemy w nich przeczytać, że "bardzo dobrze spisywały się na zlodowaciałej warstwie śniegu", "doskonałe zarówno w mieście, na trasie, jak i w górach", "bardzo bezpieczne i komfortowe" czy "znakomite także na suchej i mokrej nawierzchni".
Opony zimowe Michelin w testach opon organizowanych przez największe światowe organizacje i czasopisma motoryzacyjne zajmują zazwyczaj czołowe pozycje (zwykle w pierwszej "5", a bardzo często na podium czy nawet je wygrywają). Dotyczy to nie tylko flagowych modeli marki, jak Alpin A4 czy Alpin 5, które są cenione przez ADAC, "Auto Bild" czy "Auto Zeitung", ale też innych mniej popularnych produktów. Opony zimowe Michelin to jedne z najlepszych produktów na rynku, które oferują bezpieczeństwo, komfort i oszczędność paliwa.
Zobacz inne określenia opon Michelin Latitude Alpin LA2 295/40 R20 110V XL. Sformułowania te często spotykane są w komentarzach blogów czy na grupach dyskusyjnych. Zwroty zawierają różne formy zapisu indeksów (110V XL), modelu (Latitude Alpin LA2), nazwy producenta (Michelin), sezonu (opony zimowe) oraz rozmiaru (295/40 R20) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon zimowych o szerokości 295 mm, profilu 40 %, średnicy 20 cali oraz indeksach 110V. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Pirelli oraz Michelin – kosztujące od 1048 do 1255 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony zimowe, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą bilety na mecze piłkarskie, foteliki samochodowe, kubki termiczne, smycze do kluczy czy rabat na kolejne zakupy.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon zimowych firmy Michelin to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 45-61% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Alior Bank, Euro Bank lub Credite Agricole. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon zimowych Michelin w rozmiarze 295/40 R20 XL (110V). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 1111 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 4 444 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 415 (12 rat) do 2 267 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 2 267 zł | 4 534 zł | 90 zł |
4 | 1 156 zł | 4 624 zł | 180 zł |
6 | 786 zł | 4 716 zł | 272 zł |
8 | 600 zł | 4 800 zł | 356 zł |
10 | 489 zł | 4 890 zł | 446 zł |
12 | 415 zł | 4 980 zł | 536 zł |
Kupując opony zimowe w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Latitude Alpin LA2 mogą być m.in. podkładki antypoślizgowe pod telefon, ramki do tablic rejestracyjnych, ładowarki do telefonu na USB czy preparaty do mycia felg.