Porównujemy oferty 20 sklepów z oponami zimowymi firmy Michelin w rozmiarze 275/50R19. Zobacz gdzie kupić opony Pilot Alpin 5 SUV o indeksach 112 V XL, N0 w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Michelin Pilot Alpin 5 SUV w rozmiarze 275/50 R19 112V to opona zimowa, wzmacniana (XL), homologowana (N0) oraz posiadająca rant ochronny felgi (FR). Oznaczenia 312659 oraz 3528703126591 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 312659 |
EAN | 3528703126591 |
Producent | Michelin |
Koncern | grupa Michelin |
Siedziba | Clermont-Ferrand, Francja |
Klasa | premium |
Model | Pilot Alpin 5 SUV |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony zimowe |
Rozmiar | [size width="275" profile="50" diameter="19"]275/50 R19[/size] |
Szerokość | 275 mm |
Profil | 50 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 19 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 137,50 mm |
Kraj produkcji | UE |
Rodzaj bieżnika | kierunkowy |
Indeks nośności | 112 |
Maksymalna nośność | 1120 kg |
Indeks prędkości | V |
Maksymalna prędkość | 240 km/h |
Przeznaczenie | auta 4x4 / SUV |
Gwarancja | 5 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | C (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | C (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 70 dB |
Fale (1-3) | 1 |
Waga (ciężar) | 15,70 kg |
Premiera modelu | 2018 rok |
Cena | ~ 909 zł (z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Homologacja / OE | N0 - Porsche, Volkswagen Touareg |
Rant ochronny felgi | tak (FR) |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Michelin Pilot Alpin 5 SUV 275/50 R19 112V XL N0 FR |
Opony zimowe Michelin Pilot Alpin 5 SUV przeznaczone są do najbardziej popularnych samochodów sportowo-użytkowych czy też crossover. Model jest zaliczany do klasy premium, co oznacza, że zostały w nim zastosowane najbardziej nowoczesne rozwiązania technologiczne i składniki najwyższej jakości.
Michelin Pilot Alpin 5 SUV posiada kierunkowy bieżnik, który idealnie sprawdza się w typowo zimowych warunkach i na mokrej nawierzchni. W centralnej części opony znajduje się rowek, który zwiększa odporność na aquaplaning i stopień kontroli nad pojazdem. Funkcjonalne polimery w składzie mieszanki gumowej poprawiają przyczepność na drodze suchej, mokrej i pokrytej śniegiem. Dodatkowo ma ona wpływ na zmniejszenie oporów toczenia, co pozwala zoptymalizować zużycie paliwa. Michelin Pilot Alpin 5 SUV otrzymał wzmocniony karkas, co ma znaczenie w przypadku bardziej wymagających pojazdów, a niepowtarzalny wygląd ściany bocznej wizualnie uatrakcyjnia oponę (efekt "Premium Touch").
Michelin Pilot Alpin 5 SUV to opona homologowana przez AMG (GLC), BMW (X3) oraz Porsche (Cayenne). Model dzięki swojej zaawansowanej konstrukcji sprawdzi się w najbardziej wymagających samochodach.
Opony zimowe Michelin Pilot Alpin 5 SUV 275/50 R19 zostały zaprojektowane z myślą o samochodach typu Chevrolet Captiva, BMW X5, Volvo XC90, Audi Q7, Mercedes Klasa M czy Mazda 6. Ich konstrukcja i osiągi są dostosowane do możliwości właśnie takich aut i oczekiwań ich kierowców. Prezentowany tutaj model Michelin Pilot Alpin 5 SUV 275/50 R19 w ramach europejskiego systemu etykiet otrzymał klasę C za poziom oporów toczenia, C w pomiarze drogi hamowania na mokrej drodze i 70 dB za emisję hałasu zewnętrznego.
Rozmiar 275/50 R19 opon Michelin Pilot Alpin 5 SUV należy czytać następująco: szerokość 275 mm, wysokość profilu 50 (jako procent z szerokości, czyli 137,50 mm) i średnica 19 cali. Litera przed oznaczeniem średnicy oznacza typ konstrukcji opony – może być radialna lub diagonalna. Omawiane opony Michelin Pilot Alpin 5 SUV 275/50 R19 mają indeks prędkości V (oznacza to dopuszczalną prędkość 240 km/h) i indeks nośności 112 (dopuszczalne obciążenie wynosi tutaj 1120 kg).
Opony 4x4 przeznaczone są do samochodów z napędem na cztery koła, które często poruszają się po bezdrożach (nie mylić z SUV). W związku z tym opony do aut terenowych wyposażone są w agresywny bieżnik o wyraźnych blokach i odporności na zapychanie się błotem, kamieniami czy trawą. Opony terenowe dzielą się na przystosowane do każdego terenu (A/T – all terrain – mniej agresywny bieżnik, także na asfalt), błotnistego (M/T – większa zdolność terenowa, ale dopuszczalna jazda po asfalcie) czy Extrem (rzadziej spotykane, wyłącznie w teren).
Opony klasy premium oferują najwyższy poziom osiągów niezależnie od warunków panujących na drodze. Są też zwykle najbardziej komfortowe i mają najmniejsze opory toczenia. Jest to zasługa doskonałych jakościowo składników i najbardziej zaawansowanych technologii stosowanych podczas ich produkcji. Największą popularnością wśród opon klasy premium charakteryzują się marki: Bridgestone, Continental, Dunlop, Goodyear, Michelin, Nokian, Pirelli, Vredestein czy Yokohama. Zwykle kupują je posiadacze samochodów o dużej mocy, kierowcy o agresywnym stylu jazdy czy pokonujący dużą liczbę kilometrów w ciągu roku.
Etykieta unijna na oponach przypomina te znane ze sprzętu AGD/RTV i w przystępnej formie opisuje trzy parametry: opory toczenia, przyczepność na mokrej nawierzchni (pomiar drogi hamowania i siły tarcia między oponą a nawierzchnią) oraz poziom hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. W pierwszych dwóch przypadkach opony mogą otrzymać klasy od A do G, przy czym nie przyznaje się klasy D. Za hałas zewnętrzny opony mogą otrzymać od jednej do trzech fal i wartość liczbową w decybelach. Zapoznanie się z parametrami na etykietach może ułatwić podjęcie decyzji o zakupie opon. Zobacz jak prezentują się oceny opon Michelin Pilot Alpin 5 SUV 275/50R19 112V na etykiecie unijnej.
Opory toczenia to siły działające na opony przeciwnie do kierunku jazdy (tarcie, opór powietrza itd.). Im gorzej dany model się im przeciwstawia, tym ma większe opory toczenia, a więc potrzebuje więcej energii do pozostawania w ruchu. Wiąże się to ze zwiększonym spalaniem paliwa. Opony o małych oporach toczenia są w stanie wpłynąć na spadek jego zużycia nawet o 0,25 litra na 100 km. Za poziom oporów toczenia opony na etykiecie unijnej mogą otrzymać klasy od A do G, ale warto wiedzieć, że klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli lepszych i gorszych. Taką samą ocenę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 56 innych produktów spełniających kryteria - opony zimowe (sezon), 19 cali (średnica) oraz premium (klasa).
Przyczepność na mokrej nawierzchni to zdolność zachowania kontaktu opony z pokrytą wodą jezdnią. Najkrótszą drogą hamowania cechuje się ogumienie zaliczane do klasy "A". Najsłabsze parametry pod tym względem mają modele z notą "F" (w przypadku aut osobowych) lub "G" (dla pozostałych pojazdów). Identyczną notę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskał jeszcze 1 produkt spełniający wytyczne - opony Pilot Alpin 5 SUV (model) oraz 19 cali (średnica).
Etykiety unijne na oponach zawierają między innymi informację na temat poziomu hałasu zewnętrznego emitowanego przez dany model. W przeciwieństwie do oporów toczenia i przyczepności na mokrej nawierzchni tutaj nie są nadawane klasy od A do G, tylko ocena w postaci 3 fal i wynik pomiaru w dB. Parametr ten wzbudza kontrowersje, ponieważ dla kierowców największe znaczenie ma poziom hałasu wewnętrznego, który jest odczuwany w kabinie i wpływa na komfort jazdy. Hałas zewnętrzny jest istotny w kontekście głośności ruchu drogowego i wynika unijnej z polityki ochrony środowiska. Wynik " dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 0 innych produktów spełniających kryteria - opony Michelin (producent), zimowe (sezon) oraz 275/50 R19 (rozmiar).
Opony Michelin uznawane są z jedne z najlepszych na świecie. Poszczególne modele marki zajmują czołowe pozycje w testach, mają dobre parametry na etykietach i są polecane przez setki tysięcy kierowców. Warto wiedzieć, że jedna z najbardziej nowoczesnych fabryk koncernu znajduje się w Olsztynie. Opony Michelin zawsze mają do zaproponowania nowatorskie rozwiązania technologiczne i najwyższą jakość wykonania. Marka słynie z uczestnictwa w cyklu WRC i rekordowej liczby zwycięstw w wyścigu 24h Le Mans.
Opony kierunkowe charakteryzują się doskonałym odprowadzaniem wody, błota pośniegowego i śniegu (badania wykazały, że mają o 20% większą odporność na aquaplaning od modeli asymetrycznych). Jest to zasługa rowków, które kształtem przypominają litery "V" i "U" lub charakterystyczną jodełkę. Do pozostałych zalet opon kierunkowych zalicza się także doskonałą przyczepność podczas jazdy na wprost i atrakcyjny wygląd. Rzeźba kierunkowa jest najczęściej stosowana w oponach zimowych, w letnich występuje praktycznie na równi z asymetrykami.
Napisy "112" oraz "V" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 1120 kg) oraz prędkości (do 240 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon zimowych. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji. Akronim FR oznacza oponę posiadającą rant ochronny felgi. 3PMSF to symbol płatka śniegu na potrójnym szczycie, jedyne oficjalne oznaczenie opon zimowych. Model Pilot Alpin 5 SUV (Michelin 275/50 R19) posiada homologację N0 (Porsche, Volkswagen Touareg).
Opony zimowe są projektowane w celu zapewnienia bezpiecznej i komfortowej jazdy w trudnych warunkach – na śniegu, lodzie, mokrej nawierzchni i generalnie w niskich temperaturach. W tym celu większość opon zimowych posiada kierunkowy bieżnik (asymetryczny jest stosowany w modelach do mocniejszych aut) pokryty gęstą siecią lameli, które wgryzają się w śnieg ułatwiając zachowanie kontroli nad pojazdem. Mieszanka gumowa opon zimowych jest dostosowana do niskich temperatur – zachowuje wówczas elastyczność, co przekłada się na dobrą przyczepność.
Gwarancja na opony Michelin obowiązuje przez 5 lat od daty zakupu produktu i standardowo obejmuje wszelkie wady związane z jakością wykonania czy materiałów użytych do produkcji opony. Jeśli model zostanie oddany do reklamacji i po przeprowadzonej ekspertyzie zostanie ona uznana, to w przypadku opon zużytych w mniejszym stopniu niż 20%, producent zwróci 100% wartości wadliwego produktu. W innym wypadku udzieli rekompensaty w wysokości proporcjonalnej do jego stopnia zużycia.
Wielu kierowców przed podjęciem ostatecznej decyzji o zakupie opon przegląda opinie dotyczące interesującego ich modelu. Można je znaleźć różnego rodzaju forach internetowych, stronach sklepów z oponami czy portalach społecznościowych. Opinie o oponach zimowych Michelin mają bardzo pozytywny wydźwięk. Podczas lektury można wyciągnąć wniosek, że są to jedne z najlepszych produktów na rynku. Jak przykłady można podać następujące opinie: "stabilna nawet na lodzie", "świetne prowadzenie na śniegu", "bezpieczna, komfortowa i oszczędna".
Opony zimowe Michelin w testach i rankingach zajmują zwykle jedne z czołowych pozycji. Ich osiągi wyróżniają je spośród konkurencyjnych marek. Produkty francuskiego koncernu zapewniają wysoki poziom bezpieczeństwa, są ekologiczne i komfortowe. Model Alpin 5 w sprawdzianach zorganizowanych między innymi ADAC, "Auto Bild" czy "Auto Zeitung" zajmuje zwykle miejsca w czołowej "trójce rankingu" zdobywając noty "zadowalająca", "polecana" itp. Inne flagowe modele opon zimowych Michelin mogą pochwalić się podobnymi wynikami.
Zobacz inne określenia opon Michelin Pilot Alpin 5 SUV 275/50 R19 112V XL N0 FR. Sformułowania te często spotykane są w serwisach ogłoszeniowych czy na forach internetowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu modelu (Pilot Alpin 5 SUV), sezonu (opony zimowe), indeksów (112V XL, N0), rozmiaru (275/50 R19) oraz nazwy producenta (Michelin) przedstawione w odmiennej kolejności.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony zimowe, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą koszulki piłkarskie, smycze do kluczy, pamięci przenośne USB, assistance 24/7 lub rabat na kolejne zakupy.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon zimowych firmy Michelin to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 40-56% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. mBank, Santander Consumer Bank czy Alior Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon zimowych Michelin w rozmiarze 275/50 R19 XL, N0 (112V). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 909 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 3 636 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 340 (12 rat) do 1 855 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 1 855 zł | 3 710 zł | 74 zł |
4 | 946 zł | 3 784 zł | 148 zł |
6 | 643 zł | 3 858 zł | 222 zł |
8 | 491 zł | 3 928 zł | 292 zł |
10 | 400 zł | 4 000 zł | 364 zł |
12 | 340 zł | 4 080 zł | 444 zł |
Kupując opony zimowe w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Pilot Alpin 5 SUV mogą być m.in. zapachy do samochodu, mierniki ciśnienia, skrobaczki do szyb lub ubezpieczenie opon.