Porównujemy oferty 32 sklepów z oponami zimowymi firmy Nexen w rozmiarze 165/70R14. Zobacz gdzie kupić opony Winguard WT1 w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "89/87 R C" w nazwie opony?
Nexen Winguard WT1 w rozmiarze 165/70 R14 89/87R to opona zimowa, wzmacniana (C) oraz dodatkowo oznakowana symbolami 3PMSF, M+S. 14382 oraz 8807622114984 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy medium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 14382 |
EAN | 8807622114984 |
Producent | Nexen |
Koncern | grupa Nexen |
Siedziba | Korea Południowa |
Klasa | średnia |
Model | Winguard WT1 |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony zimowe |
Rozmiar | [size width="165" profile="70" diameter="14"]165/70 R14[/size] |
Szerokość | 165 mm |
Profil | 70 % |
Średnica | 14 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 115,50 mm |
Kraj produkcji | Czechy, Korea Południowa |
Rodzaj bieżnika | symetryczny |
Indeks nośności | 89/87 |
Maksymalna nośność | 580/545 kg |
Indeks prędkości | R |
Maksymalna prędkość | 170 km/h |
Przeznaczenie | auta dostawcze |
Gwarancja | 5 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | E (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | B (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 69 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 7,90 kg |
Premiera modelu | 2015 rok (podczas targów Moto) |
Cena | ~ 219 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (C) |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | 3PMSF, M+S |
Pełna nazwa | Nexen Winguard WT1 165/70 R14 89/87 R C |
Opis opony Nexen Winguard WT1 w pigułce. Producentem opon jest marka Nexen, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Korea Południowa czy Czechy. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Nexen (klasa średnia) to wynosi ona 5 lat od daty zakupu. Bieżnik Winguard WT1 ma konstrukcję symetryczną, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Opona zimowa Nexen Winguard WT1 165/70 R14 w prezentowanym przypadku ma indeks prędkości R i indeks nośności 89/87. Oznacza to, że przy jeździe z maksymalną dopuszczalną prędkością 170 km/h najwyższa wartość obciążenia dla jednej opony wynosi 580/545 kg.
Oznaczenie rozmiaru omawianych opon zimowych Nexen Winguard WT1 165/70 R14 należy czytać następująco: pierwsza liczba to szerokość w milimetrach, czyli tutaj 165 mm. Druga to wysokość profilu podawana jako procent z szerokości – w tym modelu jest to 70% z 165, czyli 115,50 mm. Ostatnia z liczb w rozmiarze to średnica felgi, na jaką należy zamontować model 165/70 R14 – tutaj 14 cali. Litera to z kolei typ konstrukcji opony.
Etykieta opon zimowych Nexen Winguard WT1 165/70 R14 wygląda następująco: ocena "E" za poziom oporów toczenia, "B" za przyczepność na mokrej nawierzchni oraz 69 dB w pomiarze hałasu zewnętrznego. Opony zimowe Nexen Winguard WT1 w rozmiarze 165/70 R14 są montowane w samochodach typu: Skoda Citigo (J2), Skoda Fabia (I), Nissan Micra (K13), Citroen Berlingo (I) czy Seat Ibiza (III).
Winguard WT1 w rozmiarze 165/70 R14 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie dostawcze. Opony dostawcze są projektowane z myślą o samochodach typu van czy półciężarówkach (o DMC nieprzekraczającej 3,5 tony). Takie pojazdy, z racji swoich zadań, poruszają się z dużym obciążeniem, dlatego muszą być odporne na zużycie i mieć wzmocnioną konstrukcję. W przypadku opon dostawczych spotyka się dwa indeksy nośności (np. 113/111, gdzie pierwszy charakteryzuje oponę zamontowaną na bliźniaku, a drugi oponę na pojedynczej feldze). Opony dostawcze często są oznaczane za pomocą litery "C" (ang. cargo) umieszczonej w ich rozmiarze.
Opony firmy Nexen pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy medium. Opony klasy średniej stanowią kompromis pomiędzy najwyższymi osiągami modeli z segmentu premium a niskimi cenami produktów z półki budżetowej. Na wybór opon klasy średniej decydują się kierowcy, którzy z jednej strony cenią sobie osiągi na odpowiednim poziomie, a z drugiej chcą nieco zaoszczędzić – posiadacze aut o przeciętnej mocy, preferujący umiarkowany styl jazdy i jeżdżący głównie po mieście z okresowymi wyjazdami w trasy. Marki opon klasy średniej to między innymi: Nexen, BFGoodrich, Semperit, Toyo czy Kumho.
Dzięki unijnym etykietom kierowcy stojący przed wyborem opon do swojego auta mogą w szybki sposób porównać osiągi poszczególnych modeli w trzech podstawowych zakresach: efektywności paliwowej, hałasu generowanego podczas jazdy oraz przyczepności na mokrej nawierzchni. Etykiety na oponach są obowiązkowe na terenie Unii Europejskiej od 2012 roku, a prezentowane są w postaci naklejki na bieżniku, która musi znajdować się w widocznym miejscu. Nakaz dotyczy opon do aut osobowych, dostawczych, ciężarowych i naczep u autobusów. Zobacz jak prezentują się oceny opon Nexen Winguard WT1 165/70R14 89/87R na etykiecie unijnej.
Opory toczenia wpływają na ekonomikę jazdy. Na etykietach stosuje się siedem klas oszczędności oznaczonych kolejnymi literami alfabety. Ocena "A" przypisana jest ogumieniu najbardziej oszczędnemu, a nota "G" zarezerwowana jest dla modeli o największych oporach toczenia. Im lepsza klasa, tym większy wpływ na ograniczenie spalania i emisję spalin przez auta. Taką samą ocenę - "E" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskały jeszcze 102 inne produkty spełniające kryteria - opony zimowe (sezon), 14 cali (średnica) oraz średnia (klasa).
Przyczepność na mokrej nawierzchni to zdolność zachowania kontaktu opony z pokrytą wodą jezdnią. Najkrótszą drogą hamowania cechuje się ogumienie zaliczane do klasy "A". Najsłabsze parametry pod tym względem mają modele z notą "F" (w przypadku aut osobowych) lub "G" (dla pozostałych pojazdów). Identyczną notę - "B" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskały jeszcze 3 inne produkty spełniające wytyczne - opony Winguard WT1 (model) oraz 14 cali (średnica).
Hałas na zewnątrz auta to jeden z parametrów określanych na etykietach unijnych dołączanych do opony. Wyrażany jest w decybelach i przedstawiany graficznie w formie od jednej do trzech fal, gdzie jedna fala oznacza najcichsze opony. Wszystkie modele dopuszczone do sprzedaży muszą spełniać normy, dlatego opony, którym przypisano trzy fale, także mieszczą się w tym zakresie. Warto zwrócić uwagę na ten parametr, ponieważ im cichszy model opony, tym bardziej jest on przyjazny dla środowiska naturalnego. Wynik "69 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 8 innych produktów spełniających kryteria - opony 165/70 R14 (rozmiar) oraz zimowe (sezon).
Opony klasy średniej to doskonałe rozwiązanie dla kierowców, którzy chcą cieszyć się komfortowym prowadzeniem i dobrymi osiągami w każdej sytuacji, a jednocześnie nie przepłacać. Wszystko to zapewnia ogumienie południowokoreańskiego producenta opon Nexen. Ta uznana na całym świecie firma z historią sięgającą 1942 roku dostarcza na rynek opony do samochodów osobowych, SUV-ów i aut dostawczych. Obecnie modele Nexen trafiają do kierowców w 120 krajach na całym świecie, a firma zatrudnia tysiące pracowników.
Model Winguard WT1 (Nexen) wyposażony został w symetryczną rzeźbę bieżnika. Bieżnik symetryczny to rzeźba, w której obie połówki mają taki sam kształt, a opona pracuje w jednakowy sposób niezależnie od kierunku jazdy i sposobu montażu. Takie rozwiązanie przekłada się na dość przeciętne osiągi (szczególnie przy wyższych prędkościach i na mokrej nawierzchni), dlatego w przypadku opon osobowych takie rozwiązanie jest obecnie stosowane niezwykle rzadko. Do zalet takich produktów należy przede wszystkim niska cena (dotyczy aut osobowych). Opony symetryczne można częściej spotkać w przypadku samochodów dostawczych.
Napisy "89/87" oraz "R" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 580/545 kg) oraz prędkości (do 170 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon zimowych. C - ogumienie o wzmacnianej konstrukcji, stosowane najczęściej w autach dostawczych. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie 3PMSF - płatek śniegu na potrójnym szczycie oznaczający dopuszczenie opony do poruszania w warunkach zimowych oraz M+S - mud and Snow (ang. błoto i śnieg) określa opony lepiej radzące sobie w warunkach błota i śniegu, niżeli model standardowy (bez tego symbolu).
Nexen Winguard WT1 165/70 R14 należy do grupy opon zimowych. Opony zimowe to segment ogumienia, którego zadaniem jest zapewnienie bezpieczeństwa w okresie od późnej jesieni do wczesnej wiosny, gdy średnie dobowe temperatury regularnie spadają poniżej 7 st. C. Rzeźba bieżnika opon zimowych wyposażona jest w specjalne nacięcia zwane lamelami, które wgryzają się w śnieg zwiększając stabilność samochodu. Z kolei ich elastyczna mieszanka zapewnia odpowiednią przyczepność w niskich temperaturach. W oponach zimowych najczęściej stosowana jest kierunkowa rzeźba bieżnika, ale w modelach do mocniejszych aut można spotkać też asymetryczną.
Gwarancja na opony to dobrowolne oświadczenie producenta, dotyczące czasu w którym klient może reklamować wady zaistniałe w procesie produkcji. W przypadku opon reklamowanie jest trudne, ponieważ dotyczy towaru, który podczas eksploatacji ulega naturalnemu zużyciu. Opony południowokoreańskiego producenta Nexen można reklamować przez 5 lat od daty zakupu, ale nie więcej niż 6 lat od daty produkcji. Należy też pamiętać, że gwarancja nie obejmuje wszelkich wad powstałych w wyniku uszkodzeń mechanicznych, nieprawidłowego przechowywania czy błędów przy montażu i demontażu.
Opinie o oponach zamieszczane przez kierowców w mediach społecznościowych i na forach motoryzacyjnych to najlepszy sposób na poznanie wiarygodnych ocen użytkowników. Jak kierowcy recenzują opony zimowe Nexen? "Bardzo dobre zarówno do jazdy po mieście, jak i na dłuższe trasy", "sprawdzają się na suchej nawierzchni i na śniegu", "bezpieczeństwo i komfort prowadzenia za rozsądną cenę", "wyjątkowo ciche jak na zimówki", "nie widzę różnicy między nimi a oponami wyższej klasy, dlatego nie będę już przepłacać".
Testy opon zimowych przeprowadzane przez organizacje motoryzacyjne i czasopisma branżowe to najlepszy sposób na porównanie osiągów i wyłonienie modeli zachowujących się najlepiej w określonych obszarach. Nexen to opony klasy średniej, które za sprawą zoptymalizowanych parametrów bardzo dobrze sprawdzają się podczas codziennej jazdy zimą. Nexen WinGuard Sport 2 zdobył w 2018 roku 9 miejsce w badaniu przygotowanym przez Auto Bild. Sędziowie przyznali modelowi punkty za jazdę na śniegu i krótką drogę hamowania.
Wyniki dotyczą opon zimowych Nexen, gdyż model Winguard WT1 nie został jeszcze przetestowany przez żadną popularną organizację, automobilclub, czasopismo czy ekspertów z branży.
Zobacz inne określenia opon Nexen Winguard WT1 165/70 R14 89/87 R C. Sformułowania te często spotykane są w sklepach z oponami czy na stronach producentów. Zwroty zawierają różne formy zapisu indeksów (89/87R C), rozmiaru (165/70 R14), modelu (Winguard WT1), sezonu (opony zimowe) oraz nazwy producenta (Nexen) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon zimowych o szerokości 165 mm, profilu 70 %, średnicy 14 cali oraz indeksach 89/87R. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Matador, Barum, Kumho, Goodyear oraz Falken – kosztujące od 247 do 556 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony zimowe, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą zwrot części gotówki, pamięci przenośne USB, bilety na zawody żużlowe, bony Sodexo czy bilety do teatru.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon zimowych firmy Nexen to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 41-55% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (24opony, oponeo czy voida) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. mBank, Santander Consumer Bank czy Euro Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon zimowych Nexen w rozmiarze 165/70 R14 C (89/87R). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 219 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 876 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 82 (12 rat) do 447 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 447 zł | 894 zł | 18 zł |
4 | 228 zł | 912 zł | 36 zł |
6 | 155 zł | 930 zł | 54 zł |
8 | 119 zł | 952 zł | 76 zł |
10 | 97 zł | 970 zł | 94 zł |
12 | 82 zł | 984 zł | 108 zł |
Kupując opony zimowe w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Winguard WT1 mogą być m.in. podkładki antypoślizgowe pod telefon, ubezpieczenie opon, preparaty do mycia felg lub ładowarki do telefonu na USB.