Porównujemy oferty 35 sklepów z oponami zimowymi firmy Nexen w rozmiarze 175/70R14. Zobacz gdzie kupić opony Winguard WT1 w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "95/93 T C" w nazwie opony?
Nexen Winguard WT1 w rozmiarze 175/70 R14 95/93T to opona zimowa, wzmacniana (C) oraz dodatkowo oznakowana symbolami 3PMSF, M+S. 14500 oraz 8807622182907 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy medium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 14500 |
EAN | 8807622182907 |
Producent | Nexen |
Koncern | grupa Nexen |
Siedziba | Korea Południowa |
Klasa | średnia |
Model | Winguard WT1 |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony zimowe |
Rozmiar | [size width="175" profile="70" diameter="14"]175/70 R14[/size] |
Szerokość | 175 mm |
Profil | 70 % |
Średnica | 14 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 122,50 mm |
Kraj produkcji | Korea Południowa, Czechy |
Rodzaj bieżnika | symetryczny |
Indeks nośności | 95/93 |
Maksymalna nośność | 690/650 kg |
Indeks prędkości | T |
Maksymalna prędkość | 190 km/h |
Przeznaczenie | auta dostawcze |
Gwarancja | 5 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | E (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | B (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 69 dB |
Fale (1-3) | 1 |
Waga (ciężar) | 8,97 kg |
Premiera modelu | 2015 rok (podczas targów Moto) |
Cena | ~ 236 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (C) |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | 3PMSF, M+S |
Pełna nazwa | Nexen Winguard WT1 175/70 R14 95/93 T C |
Opis opony Nexen Winguard WT1 w pigułce. Producentem opon jest marka Nexen, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Czechy czy Korea Południowa. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Nexen (klasa średnia) to wynosi ona 5 lat od daty zakupu. Bieżnik Winguard WT1 ma konstrukcję symetryczną, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Opona zimowa Nexen Winguard WT1 175/70 R14 jest zaprojektowana z myślą o samochodach typu Skoda Rapid (I), VW Passat (B4), Opel Vectra (B), Toyota Corolla (IX) czy Seat Ibiza (IV FL) i to właśnie w nich jest najczęściej montowana. W ramach europejskiego systemu etykiet omawiany model otrzymał klasę E podczas pomiaru oporów toczenia (wpływają one na spalanie paliwa i emisję CO2 do atmosfery), ocenę B za hamowanie na mokrej nawierzchni, a pomiar emitowanego hałasu zewnętrznego dał wynik na poziomie 69 dB.
Warto także wspomnieć, że prezentowane opony zimowe Nexen Winguard WT1 175/70 R14 mają indeks nośności 95/93, co oznacza, że przy jeździe z maksymalną prędkością dopuszczalne obciążenie dla jednej opony wynosi 690/650 kg. Sama maksymalna prędkość wynosząca tutaj 190 km/h jest oznaczona za pomocą indeksu prędkości T.
Jak należy rozumieć oznaczenie rozmiaru opon zimowych Nexen Winguard WT1? Pierwsza pozycja w rozmiarze opony 175/70 R14 to jej szerokość określona w milimetrach – w tym przypadku jest to 175 mm (17,50 cm). Druga z liczb określa wysokość profilu modelu i jest podawana jako procent z szerokości – tutaj 70% z 175, czyli 122,50 mm. Litera to typ konstrukcji opony ("R" – radialna, "-" – diagonalna, "B" – diagonalna z opasaniem – ang. bias belted). Ostatnia liczba to podana w calach średnica felgi, na jaką należy zamontować oponę – tutaj 14 cali.
Winguard WT1 w rozmiarze 175/70 R14 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie dostawcze. Opony dostawcze są projektowane z myślą o samochodach o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony. Dobrej jakości produkty z tego segmentu powinny oferować dobre prowadzenie przy każdej pogodzie oraz być odporne na przeciążenia, uszkodzenia mechaniczne i przyspieszone zużycie. Opony dostawcze są dostępne w ramach klas ekonomicznej, średniej i premium. Można je rozpoznać po podwójnym indeksie nośności (np. 109/107 dla montażu na bliźniaku i pojedynczej feldze) oraz literze "C" w rozmiarze opony.
Opony firmy Nexen pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy medium. Jeżeli jesteś kierowcą, który pokonuje zróżnicowane dystanse, dużo prowadzisz w mieście, korzystasz z auta o średniej mocy i preferujesz spokojny styl jazdy, opony klasy średniej są bardzo dobrym wyborem do Twoich potrzeb. Sprawdzają się w przypadku większości popularnych aut, a z ich osiągów będziesz zadowolony zarówno w ruchu miejskim, jak i na dłuższych trasach. Kierowcy, którzy decydują się na zakup opon tej klasy, najczęściej stawiają na marki: Nexen, Uniroyal, Fulda, Semperit oraz Firestone.
Etykieta UE zawiera najważniejsze informacje o parametrach bezpieczeństwa, komfortu i ekonomiki jazdy. Wprowadzony w 2012 roku system oznaczeń pozwala z łatwością porównać opony pod względem generowanego podczas pracy hałasu, oporów toczenia oraz przyczepności na mokrej nawierzchni. Zobacz jak prezentują się oceny opon Nexen Winguard WT1 175/70R14 95/93T na etykiecie unijnej.
Opory toczenia oceniane są w siedmiostopniowej skali. Opony w aż 20% odpowiadają za zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Najbardziej oszczędne i ekologiczne są modele przydzielone do klasy "A" – najsłabsze pod tym względem jest ogumienie oznaczone notą "G". Taką samą ocenę - "E" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 36 innych produktów spełniających kryteria - opony 175/70 R14 (rozmiar) oraz zimowe (sezon).
Etykieta unijna informuje między innymi o poziomie przyczepności opon na mokrej nawierzchni. Parametr ten jest oceniany w pomiarze drogi hamowania i siły tarcia opon w wyżej wspomnianych warunkach. Za przyczepność na mokrej nawierzchni dany model może otrzymać klasy od A do G. Warto jednak wiedzieć, że klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia opon o lepszych i gorszych parametrach, a modele z klasą G są po prostu niebezpieczne i nie dopuszcza się ich do sprzedaży. Identyczną notę - "B" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskał jeszcze 1 produkt spełniający wytyczne - opony Nexen (producent), zimowe (sezon) oraz 175/70 R14 (rozmiar).
Hałas zewnętrzny to inaczej natężenie dźwięku, który wytwarzany jest przez pracująca oponę. Pod tym względem ogumienie dzieli się na trzy kategorie oznaczane od najcichszych do najgłośniejszych graficznymi symbolami jednej, dwóch lub trzech fal. Dodatkowo umieszcza się w tym miejscu również liczbę oznaczającą średnie natężenie hałasu w decybelach. Wynik "69 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskały jeszcze 2 inne produkty spełniające kryteria - opony Winguard WT1 (model) oraz 14 cali (średnica).
Nexen to jeden z najstarszych południowokoreańskich producentów opon - jego historia sięga 1942 roku. Dzięki zrównoważonym osiągom, dobrej jakości i wykorzystaniu innowacyjnych technologii przy produkcji, ogumienie tej marki cieszy się zaufaniem kierowców na całym świecie. Opony zaliczane są do klasy średniej ze względu na zoptymalizowane parametry i komfortowe prowadzenie. Producent dostarcza opony Nexen do 120 krajów - są to modele przeznaczone do samochodów osobowych, Suv-ów i aut dostawczych.
Model Winguard WT1 (Nexen) wyposażony został w symetryczną rzeźbę bieżnika. Bieżnik symetryczny to rzeźba, w której obie połówki mają taki sam kształt, a opona pracuje w jednakowy sposób niezależnie od kierunku jazdy i sposobu montażu. Takie rozwiązanie przekłada się na dość przeciętne osiągi (szczególnie przy wyższych prędkościach i na mokrej nawierzchni), dlatego w przypadku opon osobowych takie rozwiązanie jest obecnie stosowane niezwykle rzadko. Do zalet takich produktów należy przede wszystkim niska cena (dotyczy aut osobowych). Opony symetryczne można częściej spotkać w przypadku samochodów dostawczych.
Napisy "95/93" oraz "T" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 690/650 kg) oraz prędkości (do 190 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon zimowych. C - ogumienie o wzmacnianej konstrukcji, stosowane najczęściej w autach dostawczych. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie 3PMSF - płatek śniegu na potrójnym szczycie oznaczający dopuszczenie opony do poruszania w warunkach zimowych oraz M+S - mud and Snow (ang. błoto i śnieg) określa opony lepiej radzące sobie w warunkach błota i śniegu, niżeli model standardowy (bez tego symbolu).
Nexen Winguard WT1 175/70 R14 należy do grupy opon zimowych. Opony zimowe użytkowane są w okresie od późnej jesieni do wczesnej wiosny. Najczęściej montuje się je, gdy średnie dobowe temperatury zaczynają spadać poniżej 7 st. C. Bieżnik opon zimowych najczęściej ma kształt kierunkowy, rzadziej asymetryczny (w przypadku mocniejszych aut). Mieszanka gumowa opon zimowych zapewnia dobrą przyczepność w niskich temperaturach, a lamele na powierzchni bieżnika ułatwiają zapanowanie nad autem na śliskiej drodze. Najlepsze opony zimowe zajmują czołowe miejsca w testach i mogą pochwalić się doskonałymi opiniami kierowców.
Dzięki gwarancji na opony, klienci mogą odzyskać pieniądze lub wymienić oponę na nową w przypadku ujawnienia się wady fabrycznej. Nexen zapewnia gwarancję na swoje produkty obejmującą 5 lat od daty zakupu (jednak nie więcej niż 6 lat od daty produkcji). Przed zgłoszeniem reklamacji warto upewnić się, czy uszkodzenie nie powstało mechanicznie lub w wyniku nieprawidłowej techniki jazdy - takich wad gwarancja nie obejmuje. Pomoże to zrobić specjalista z serwisu opon, który doradzi jak duża szansa uznania reklamacji istnieje.
Opinie o oponach zamieszczane przez kierowców w mediach społecznościowych i na forach motoryzacyjnych to najlepszy sposób na poznanie wiarygodnych ocen użytkowników. Jak kierowcy recenzują opony zimowe Nexen? "Bardzo dobre zarówno do jazdy po mieście, jak i na dłuższe trasy", "sprawdzają się na suchej nawierzchni i na śniegu", "bezpieczeństwo i komfort prowadzenia za rozsądną cenę", "wyjątkowo ciche jak na zimówki", "nie widzę różnicy między nimi a oponami wyższej klasy, dlatego nie będę już przepłacać".
Testy opon zimowych pozwalają na porównanie osiągów różnych modeli opon, dzięki czemu ułatwiają decyzję zakupową tysiącom kierowców. Rankingi, w których uwzględniono opony zimowe Nexen, potwierdzają że są to opony klasy średniej o doskonałym stosunku ceny do jakości i zoptymalizowanym bezpieczeństwie jazdy. Wśród dobrze ocenianych opon znalazła się m. in. Nexen Winguard Snow G WH2, która zajęła w 2018 roku 6 miejsce w teście ogumienia zimowego prestiżowego automobilklubu ADAC. Model sprawdził się z zakresie jazdy na suchej nawierzchni, a także niskiego zużycia.
Wyniki dotyczą opon zimowych Nexen, gdyż model Winguard WT1 nie został jeszcze przetestowany przez żadną popularną organizację, stowarzyszenie, czasopismo czy dziennikarzy motoryzacyjnych.
Zobacz inne określenia opon Nexen Winguard WT1 175/70 R14 95/93 T C. Sformułowania te często spotykane są w komentarzach blogów czy na portalach społecznościowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu rozmiaru (175/70 R14), indeksów (95/93T C), modelu (Winguard WT1), sezonu (opony zimowe) oraz nazwy producenta (Nexen) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon zimowych o szerokości 175 mm, profilu 70 %, średnicy 14 cali oraz indeksach 95/93T. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Falken, Continental, Nokian, Minerva oraz Vredestein – kosztujące od 233 do 432 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony zimowe, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą rabat na kolejne zakupy, karty paliwowe, oficjalne piłki nożne, bilety do teatru czy foteliki samochodowe.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon zimowych firmy Nexen to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 35-62% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (norauto, oponeo czy 24opony) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. BGŻ BNP Paribas, Santander Consumer Bank czy Credite Agricole. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon zimowych Nexen w rozmiarze 175/70 R14 C (95/93T). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 236 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 944 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 89 (12 rat) do 482 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 482 zł | 964 zł | 20 zł |
4 | 246 zł | 984 zł | 40 zł |
6 | 167 zł | 1 002 zł | 58 zł |
8 | 128 zł | 1 024 zł | 80 zł |
10 | 104 zł | 1 040 zł | 96 zł |
12 | 89 zł | 1 068 zł | 124 zł |
Kupując opony zimowe w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Winguard WT1 mogą być m.in. ramki do tablic rejestracyjnych, środki do konserwacji opon, ubezpieczenie opon czy mierniki grubości bieżnika.