Porównujemy oferty 30 sklepów z oponami całorocznymi firmy Pirelli w rozmiarze 235/50R19. Zobacz gdzie kupić opony Scorpion Verde All Season w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "103 V XL, PNCS, VOL, (FR)" w nazwie opony?
Pirelli Scorpion Verde All Season w rozmiarze 235/50 R19 103V to opona całoroczna, wzmacniana (XL), homologowana (VOL), posiadająca rant ochronny felgi (FR) oraz dodatkowo oznakowana symbolami PNCS, M+S. Oznaczenia 2591400 oraz 8019227259148 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 2591400 |
EAN | 8019227259148 |
Producent | Pirelli |
Koncern | grupa Pirelli |
Siedziba | Włochy |
Klasa | premium |
Model | Scorpion Verde All Season |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony całoroczne |
Rozmiar | [size width="235" profile="50" diameter="19"]235/50 R19[/size] |
Szerokość | 235 mm |
Profil | 50 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 19 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 117,50 mm |
Kraj produkcji | Turcja, Rumunia, Niemcy, Wielka Brytania, Hiszpania, Francja |
Rodzaj bieżnika | asymetryczny |
Indeks nośności | 103 |
Maksymalna nośność | 875 kg |
Indeks prędkości | V |
Maksymalna prędkość | 240 km/h |
Przeznaczenie | auta 4x4 / SUV |
Gwarancja | 5 lat od daty produkcji |
Opory toczenia | C (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | C (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 70 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 12,96 kg |
Premiera modelu | 2011 rok (podczas targów Moto) |
Cena | ~ 742 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Homologacja / OE | VOL (Volvo) |
Rant ochronny felgi | tak (FR) |
Inne oznaczenia | PNCS, M+S |
Pełna nazwa | Pirelli Scorpion Verde All Season 235/50 R19 103V XL PNCS VOL (FR) |
Opis modelu Scorpion Verde All Season jest w trakcie opracowywania. Zbieramy materiały, dane techniczne oraz zastosowane technologie, niezbędne do przygotowania wyczerpującej prezentacji. Proszę o chwilę wytchnienia, mamy już prawie wszystkie potrzebne informacje by stworzyć małe podsumowanie prezentowanej opony. Poszczególne elementy wspomnianego opisu znajdziesz na tej stronie w innych akapitach.
Opony całoroczne Pirelli Scorpion Verde All Season zostały zaprojektowane z myślą o spełnieniu oczekiwań kierowców samochodów typu Peugeot 5008 (II), Peugeot 3008 (II), Chevrolet Captiva (I Facelift), VW Golf, VW Passat czy Seat Leon. Prezentowany produkt ma rozmiar 235/50 R19, co oznacza, że jego szerokość wynosi 235 mm, wysokość profilu 117,50 mm (50 w rozmiarze to procent z szerokości), a średnica 19 cali. Litera przed oznaczeniem średnicy oznacza typ konstrukcji opony – może być radialna lub diagonalna. W oponach osobowych mamy do czynienia z tą pierwszą.
Opony Pirelli Scorpion Verde All Season 235/50 R19 mają indeks prędkości wynoszący V (dopuszczalna prędkość 240 km/h) i indeks nośności 103 przekładający się dopuszczalne obciążenie 875 kg. W ramach europejskiego systemu etykiet model Pirelli Scorpion Verde All Season 235/50 R19 otrzymał klasę C za poziom oporów toczenia, C w pomiarze drogi hamowania na mokrej drodze i 70 dB za emisję hałasu zewnętrznego.
Scorpion Verde All Season w rozmiarze 235/50 R19 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie 4x4 / SUV. Opony do aut SUV i crossover są bardzo często poszukiwane przez kierowców ze względu na rosnącą popularność tego typu samochodów. Bardzo często mają rant ochronny felgi lub technologię Run Flat, jeśli budowa samochodu tego wymaga. Auta typu SUV mają większą masę i wyżej położony środek ciężkości, dlatego opony do aut SUV mają wyższą nośność i bardziej sztywne ściany boczne. Bieżniki są takie same, jak w modelach osobowych (często nazwa opony ma tylko dopisek SUV w ramach jednego modelu).
Opony firmy Pirelli pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy premium. Opony klasy premium to najbardziej nowoczesne modele na rynku, które oferują najwyższy poziom osiągów. Opony tego typu często są wybierane do samochodów o dużej mocy, przez kierowców pokonujących dużą liczbę kilometrów w ciągu roku czy preferujących agresywny styl jazdy. Opony klasy premium to modele oferowane między innymi przez Pirelli, Bridgestone, Continental, Yokohama, Hankook, Dunlop, Michelin czy Goodyear. O jakości opon premium świadczą ich czołowe pozycje w rankingach, najwyższe klasy na etykietach oraz wiele pozytywnych recenzji kierowców.
Etykieta unijna na oponach przypomina te znane ze sprzętu AGD/RTV i w przystępnej formie opisuje trzy parametry: opory toczenia, przyczepność na mokrej nawierzchni (pomiar drogi hamowania i siły tarcia między oponą a nawierzchnią) oraz poziom hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. W pierwszych dwóch przypadkach opony mogą otrzymać klasy od A do G, przy czym nie przyznaje się klasy D. Za hałas zewnętrzny opony mogą otrzymać od jednej do trzech fal i wartość liczbową w decybelach. Zapoznanie się z parametrami na etykietach może ułatwić podjęcie decyzji o zakupie opon. Zobacz jak prezentują się oceny opon Pirelli Scorpion Verde All Season 235/50R19 103V na etykiecie unijnej.
Opory toczenia to siły działające na opony przeciwnie do kierunku jazdy (tarcie, opór powietrza itd.). Im gorzej dany model się im przeciwstawia, tym ma większe opory toczenia, a więc potrzebuje więcej energii do pozostawania w ruchu. Wiąże się to ze zwiększonym spalaniem paliwa. Opony o małych oporach toczenia są w stanie wpłynąć na spadek jego zużycia nawet o 0,25 litra na 100 km. Za poziom oporów toczenia opony na etykiecie unijnej mogą otrzymać klasy od A do G, ale warto wiedzieć, że klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli lepszych i gorszych. Taką samą ocenę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 47 innych produktów spełniających kryteria - opony całoroczne (sezon), 19 cali (średnica) oraz premium (klasa).
Etykieta unijna dołączona do opony zawiera m. in. informację o drodze hamowania na mokrej nawierzchni. To dla kierowców często decydujący parametr przy wyborze ogumienia do codziennej jazdy. Parametr ten wyrażany jest w skali od A do G, gdzie A oznacza najkrótszą drogę hamowania, przy czym kategorie D i G pozostają puste. Warto przyjrzeć się tym danym, ponieważ między modelem z początku i końca skali różnica w drodze hamowania na mokrej jezdni wynosi aż 18 metrów (przy prędkości wynoszącej 80 km/h). Identyczną notę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskały jeszcze 3 inne produkty spełniające wytyczne - opony 235/50 R19 (rozmiar) oraz całoroczne (sezon).
Hałas zewnętrzny to inaczej natężenie dźwięku, który wytwarzany jest przez pracująca oponę. Pod tym względem ogumienie dzieli się na trzy kategorie oznaczane od najcichszych do najgłośniejszych graficznymi symbolami jednej, dwóch lub trzech fal. Dodatkowo umieszcza się w tym miejscu również liczbę oznaczającą średnie natężenie hałasu w decybelach.
Włoska marka Pirelli jest szczególnie ceniona przez kierowców lubiących sportowe osiągi. Nie dziwi to, ponieważ od początku swojego istnienia kojarzona jest ze sportami motorowymi, ze względu na wspieranie rozmaitych rajdów i wyścigów. Opony Pirelli są od 2011 roku dostarczane zespołom najbardziej prestiżowych wyścigów świata - Formuły 1. Firma słynie również z limitowanego, wydawanego co roku kalendarza z aktami modelek, który trafia do wybranych 20 tysięcy osób na całym świecie, a jego premiera za każdym razem staje się dużym wydarzeniem medialnym.
Model Scorpion Verde All Season (Pirelli) wyposażony został w asymetryczną rzeźbę bieżnika. Bieżnik asymetryczny to rozwiązanie przeznaczone w szczególności do samochodów o większej mocy (typu SUV, luksusowych limuzyn czy o sportowym charakterze). Opony asymetryczne dzielą się na dwie części: zewnętrzną i wewnętrzną. Pierwsza z nich odpowiada za trakcję podczas dynamicznego manewrowania czy pokonywania zakrętów. Zadaniem drugiej jest zapewnienie odpowiedniej przyczepności podczas hamowania i przyspieszania oraz odprowadzanie wody spod opony. Do zalet opon asymetrycznych należy także wysoka odporność na szybkie i nieregularne zużycie.
Napisy "103" oraz "V" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 875 kg) oraz prędkości (do 240 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych. Model Scorpion Verde All Season (Pirelli 235/50 R19) posiada homologację VOL (Volvo). Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie M+S - mud and Snow (ang. błoto i śnieg) określa opony lepiej radzące sobie w warunkach błota i śniegu, niżeli model standardowy (bez tego symbolu) oraz PNCS - dźwiękochłonna gąbka umieszczona wewnątrz opony (przyklejona do spodniej części bieżnika), zapewniająca redukcję hałasu pochodzącego z toczenia się kół po nawierzchni. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji. Akronim FR oznacza oponę posiadającą rant ochronny felgi.
Pirelli Scorpion Verde All Season 235/50 R19 należy do grupy opon wielosezonowych. Opony całoroczne, zwane też wielosezonowymi, polecane są kierowcom, którzy mieszkają w miejscu o łagodnym klimacie (zima bez dużych mrozów, lato bez upałów). Ich właściwości stanowią kompromis pomiędzy osiągami opon letnich i zimowych. Opony całoroczne przystosowane są do jazdy na śniegu (świadczy o tym symbol trzech górskich szczytów z płatkiem śniegu). Ich bieżnik często dzieli na dwie strefy – bardziej zimową z lamelami i letnią. Opony całoroczne w nazwie mają zwykle skojarzenie z 4 porami roku: 4Seasons", "Quatrac", "All Season", "All Weather" itd.
Gwarancja na opony Pirelli udzielana jest przez producenta na okres 5 lat (60 miesięcy) od daty produkcji. Aby reklamować oponę należy wypełnić formularz reklamacyjny, a także udostępnić produkt na potrzeby specjalistycznego badania. Jeżeli nie jesteś pewien, czy uszkodzenie nie powstało np. w wyniku mechanicznego przebicia lub nie jest skutkiem odkształceń podczas nieprawidłowego przechowywania, warto zdać się na profesjonalistów z serwisu opon, którzy ocenią czy istnieje szansa rekompensaty finansowej albo wymiany opony na nową na drodze postępowania reklamacyjnego.
Dzięki oponom całorocznym, kierowcy chcący uniknąć zmiany opon dwa razy w roku, mogą cieszyć się bezpieczną jazda i doskonałymi osiągami. Wszystko to oferują opony całoroczne Pirelli, na temat których użytkownicy zamieszczają pozytywne opinie w sieci. Kierowcy piszą, że "dzięki tym oponom wiem, że nie wrócę do opon sezonowych - przy moich przebiegach Pirelli to najlepsze rozwiązanie, zapewniające bezpieczeństwo w każdej sytuacji", "opony ciche, gwarantują wysoki komfort jazdy bez względu na pogodę".
Dzięki sezonowym testom opon można porównać między sobą rzeczywiste zachowanie różnych modeli opon w różnych warunkach pogodowych. Ułatwia to wybór ogumienia dopasowanego do auta danego kierowcy i jego potrzeb. W testach opon całorocznych wielokrotnie sprawdzano modele: Cinturato All Season i Cinturato All Season Plus. Pierwszy z nich zajął 3 miejsce w teście Auto Bild w 2015 roku i 5 miejsce w teście ADAC rok później, a drugi - 9 lokatę w sprawdzianie Auto Bild w 2018 roku.
Wyniki dotyczą opon wielosezonowych Pirelli, gdyż model Scorpion Verde All Season nie został jeszcze przetestowany przez żadną popularną organizację, stowarzyszenie, automobilclub czy czasopismo.
Zobacz inne określenia opon Pirelli Scorpion Verde All Season 235/50 R19 103V XL PNCS VOL (FR). Sformułowania te często spotykane są w komentarzach blogów czy na grupach dyskusyjnych. Zwroty zawierają różne formy zapisu nazwy producenta (Pirelli), rozmiaru (235/50 R19), modelu (Scorpion Verde All Season), sezonu (opony całoroczne) oraz indeksów (103V XL, PNCS, VOL) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 235 mm, profilu 50 %, średnicy 19 cali oraz indeksach 103V. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Vredestein, Michelin oraz Dunlop – kosztujące od 558 do 752 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą wycieczki zagraniczne, bilety do teatru, bilety na mecze piłkarskie, zwrot części gotówki oraz foteliki samochodowe.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Pirelli to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 43-64% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (norauto, oponeo czy 24opony) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Santander Consumer Bank, BGŻ BNP Paribas oraz Euro Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych Pirelli w rozmiarze 235/50 R19 XL, PNCS, VOL (103V). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 742 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 2 968 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 278 (12 rat) do 1 514 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 1 514 zł | 3 028 zł | 60 zł |
4 | 772 zł | 3 088 zł | 120 zł |
6 | 525 zł | 3 150 zł | 182 zł |
8 | 401 zł | 3 208 zł | 240 zł |
10 | 327 zł | 3 270 zł | 302 zł |
12 | 278 zł | 3 336 zł | 368 zł |
Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Scorpion Verde All Season mogą być m.in. pianki naprawcze, środki do konserwacji opon, ramki do tablic rejestracyjnych oraz ładowarki do telefonu na USB.