Data modyfikacji:

Pirelli Scorpion Verde All Season 235/50 R19 103V XL PNCS VOL (FR)

Autor: Łukasz Wulkanista

Opona całoroczna Pirelli Scorpion Verde All Season 235/50 R

Zdjęcie poglądowe modelu Scorpion Verde All Season w rozmiarze 235/50 R19 XL, PNCS, VOL

Porównujemy oferty 30 sklepów z oponami całorocznymi firmy Pirelli w rozmiarze 235/50R19. Zobacz gdzie kupić opony Scorpion Verde All Season w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.

Co oznacza zapis "103 V XL, PNCS, VOL, (FR)" w nazwie opony?

Parametry techniczne

Pirelli Scorpion Verde All Season w rozmiarze 235/50 R19 103V to opona całoroczna, wzmacniana (XL), homologowana (VOL), posiadająca rant ochronny felgi (FR) oraz dodatkowo oznakowana symbolami PNCS, M+S. Oznaczenia 2591400 oraz 8019227259148 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.

Pełna specyfikacja opony (szczegóły produktu)
Parametr Wartość
Kod produktu 2591400
EAN 8019227259148
Producent Pirelli
Koncern grupa Pirelli
Siedziba Włochy
Klasa premium
Model Scorpion Verde All Season
Poprzedni model -
Następny model -
Sezon opony całoroczne
Rozmiar [size width="235" profile="50" diameter="19"]235/50 R19[/size]
Szerokość 235 mm
Profil 50 % (opona niskoprofilowa)
Średnica 19 cali
Konstrukcja R (radialna)
Wysokość profilu 117,50 mm
Kraj produkcji Turcja, Rumunia, Niemcy, Wielka Brytania, Hiszpania, Francja
Rodzaj bieżnika asymetryczny
Indeks nośności 103
Maksymalna nośność 875 kg
Indeks prędkości V
Maksymalna prędkość 240 km/h
Przeznaczenie auta 4x4 / SUV
Gwarancja 5 lat od daty produkcji
Opory toczenia C (spalanie paliwa)
Przyczepność na mokrym C (droga hamowania)
Hałas zewnętrzny 70 dB
Fale (1-3) 2
Waga (ciężar) 12,96 kg
Premiera modelu 2011 rok (podczas targów Moto)
Cena ~ 742 zł (brutto, z VAT)
Run Flat nie
Wzmocnienie tak (XL)
Homologacja / OE VOL (Volvo)
Rant ochronny felgi tak (FR)
Inne oznaczenia PNCS, M+S
Pełna nazwa Pirelli Scorpion Verde All Season 235/50 R19 103V XL PNCS VOL (FR)

Model Scorpion Verde All Season

Fragment bieżnika Scorpion Verde All Season firmy Pirelli (

Opis modelu Scorpion Verde All Season jest w trakcie opracowywania. Zbieramy materiały, dane techniczne oraz zastosowane technologie, niezbędne do przygotowania wyczerpującej prezentacji. Proszę o chwilę wytchnienia, mamy już prawie wszystkie potrzebne informacje by stworzyć małe podsumowanie prezentowanej opony. Poszczególne elementy wspomnianego opisu znajdziesz na tej stronie w innych akapitach.

Opony całoroczne Pirelli Scorpion Verde All Season w rozmiarze 235/50 R19 103V XL, PNCS, VOL

Opony całoroczne Pirelli Scorpion Verde All Season zostały zaprojektowane z myślą o spełnieniu oczekiwań kierowców samochodów typu Peugeot 5008 (II), Peugeot 3008 (II), Chevrolet Captiva (I Facelift), VW Golf, VW Passat czy Seat Leon. Prezentowany produkt ma rozmiar 235/50 R19, co oznacza, że jego szerokość wynosi 235 mm, wysokość profilu 117,50 mm (50 w rozmiarze to procent z szerokości), a średnica 19 cali. Litera przed oznaczeniem średnicy oznacza typ konstrukcji opony – może być radialna lub diagonalna. W oponach osobowych mamy do czynienia z tą pierwszą.

Opony Pirelli Scorpion Verde All Season 235/50 R19 mają indeks prędkości wynoszący V (dopuszczalna prędkość 240 km/h) i indeks nośności 103 przekładający się dopuszczalne obciążenie 875 kg. W ramach europejskiego systemu etykiet model Pirelli Scorpion Verde All Season 235/50 R19 otrzymał klasę C za poziom oporów toczenia, C w pomiarze drogi hamowania na mokrej drodze i 70 dB za emisję hałasu zewnętrznego.

Opona 4x4 / SUV

Przeznaczenie - samochody 4x4 (zdjęcie)

Scorpion Verde All Season w rozmiarze 235/50 R19 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie 4x4 / SUV. Opony do aut SUV i crossover są bardzo często poszukiwane przez kierowców ze względu na rosnącą popularność tego typu samochodów. Bardzo często mają rant ochronny felgi lub technologię Run Flat, jeśli budowa samochodu tego wymaga. Auta typu SUV mają większą masę i wyżej położony środek ciężkości, dlatego opony do aut SUV mają wyższą nośność i bardziej sztywne ściany boczne. Bieżniki są takie same, jak w modelach osobowych (często nazwa opony ma tylko dopisek SUV w ramach jednego modelu).

Klasa - premium. Opony zapewniające najwyższy poziom bezpieczeństwa i komfortu

Klasa - premium

Opony firmy Pirelli pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy premium. Opony klasy premium to najbardziej nowoczesne modele na rynku, które oferują najwyższy poziom osiągów. Opony tego typu często są wybierane do samochodów o dużej mocy, przez kierowców pokonujących dużą liczbę kilometrów w ciągu roku czy preferujących agresywny styl jazdy. Opony klasy premium to modele oferowane między innymi przez Pirelli, Bridgestone, Continental, Yokohama, Hankook, Dunlop, Michelin czy Goodyear. O jakości opon premium świadczą ich czołowe pozycje w rankingach, najwyższe klasy na etykietach oraz wiele pozytywnych recenzji kierowców.

Etykieta unijna opon Scorpion Verde All Season 235/50 R19 czyli ocena spalania, hałasu i...

Etykieta unijna na oponach przypomina te znane ze sprzętu AGD/RTV i w przystępnej formie opisuje trzy parametry: opory toczenia, przyczepność na mokrej nawierzchni (pomiar drogi hamowania i siły tarcia między oponą a nawierzchnią) oraz poziom hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. W pierwszych dwóch przypadkach opony mogą otrzymać klasy od A do G, przy czym nie przyznaje się klasy D. Za hałas zewnętrzny opony mogą otrzymać od jednej do trzech fal i wartość liczbową w decybelach. Zapoznanie się z parametrami na etykietach może ułatwić podjęcie decyzji o zakupie opon. Zobacz jak prezentują się oceny opon Pirelli Scorpion Verde All Season 235/50R19 103V na etykiecie unijnej.

Spalanie paliwa - ocena C

Opory toczenia to siły działające na opony przeciwnie do kierunku jazdy (tarcie, opór powietrza itd.). Im gorzej dany model się im przeciwstawia, tym ma większe opory toczenia, a więc potrzebuje więcej energii do pozostawania w ruchu. Wiąże się to ze zwiększonym spalaniem paliwa. Opony o małych oporach toczenia są w stanie wpłynąć na spadek jego zużycia nawet o 0,25 litra na 100 km. Za poziom oporów toczenia opony na etykiecie unijnej mogą otrzymać klasy od A do G, ale warto wiedzieć, że klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli lepszych i gorszych. Taką samą ocenę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 47 innych produktów spełniających kryteria - opony całoroczne (sezon), 19 cali (średnica) oraz premium (klasa).

Hamowanie na mokrym - ocena C

Etykieta unijna dołączona do opony zawiera m. in. informację o drodze hamowania na mokrej nawierzchni. To dla kierowców często decydujący parametr przy wyborze ogumienia do codziennej jazdy. Parametr ten wyrażany jest w skali od A do G, gdzie A oznacza najkrótszą drogę hamowania, przy czym kategorie D i G pozostają puste. Warto przyjrzeć się tym danym, ponieważ między modelem z początku i końca skali różnica w drodze hamowania na mokrej jezdni wynosi aż 18 metrów (przy prędkości wynoszącej 80 km/h). Identyczną notę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskały jeszcze 3 inne produkty spełniające wytyczne - opony 235/50 R19 (rozmiar) oraz całoroczne (sezon).

Hałas na zewnątrz - 70 dB

Hałas zewnętrzny to inaczej natężenie dźwięku, który wytwarzany jest przez pracująca oponę. Pod tym względem ogumienie dzieli się na trzy kategorie oznaczane od najcichszych do najgłośniejszych graficznymi symbolami jednej, dwóch lub trzech fal. Dodatkowo umieszcza się w tym miejscu również liczbę oznaczającą średnie natężenie hałasu w decybelach.

Firma Pirelli

Logo firmy oponiarskiej Pirelli (zdjęcie)

Włoska marka Pirelli jest szczególnie ceniona przez kierowców lubiących sportowe osiągi. Nie dziwi to, ponieważ od początku swojego istnienia kojarzona jest ze sportami motorowymi, ze względu na wspieranie rozmaitych rajdów i wyścigów. Opony Pirelli są od 2011 roku dostarczane zespołom najbardziej prestiżowych wyścigów świata - Formuły 1. Firma słynie również z limitowanego, wydawanego co roku kalendarza z aktami modelek, który trafia do wybranych 20 tysięcy osób na całym świecie, a jego premiera za każdym razem staje się dużym wydarzeniem medialnym.

Asymetryczna rzeźba bieżnika

Bieżnik asymetryczny (zdjęcie)

Model Scorpion Verde All Season (Pirelli) wyposażony został w asymetryczną rzeźbę bieżnika. Bieżnik asymetryczny to rozwiązanie przeznaczone w szczególności do samochodów o większej mocy (typu SUV, luksusowych limuzyn czy o sportowym charakterze). Opony asymetryczne dzielą się na dwie części: zewnętrzną i wewnętrzną. Pierwsza z nich odpowiada za trakcję podczas dynamicznego manewrowania czy pokonywania zakrętów. Zadaniem drugiej jest zapewnienie odpowiedniej przyczepności podczas hamowania i przyspieszania oraz odprowadzanie wody spod opony. Do zalet opon asymetrycznych należy także wysoka odporność na szybkie i nieregularne zużycie.

Oznaczenia 103V, XL, VOL, PNCS, FR oraz M+S

Napisy "103" oraz "V" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 875 kg) oraz prędkości (do 240 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych. Model Scorpion Verde All Season (Pirelli 235/50 R19) posiada homologację VOL (Volvo). Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie M+S - mud and Snow (ang. błoto i śnieg) określa opony lepiej radzące sobie w warunkach błota i śniegu, niżeli model standardowy (bez tego symbolu) oraz PNCS - dźwiękochłonna gąbka umieszczona wewnątrz opony (przyklejona do spodniej części bieżnika), zapewniająca redukcję hałasu pochodzącego z toczenia się kół po nawierzchni. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji. Akronim FR oznacza oponę posiadającą rant ochronny felgi.

Opony całoroczne

Opony całoroczne

Pirelli Scorpion Verde All Season 235/50 R19 należy do grupy opon wielosezonowych. Opony całoroczne, zwane też wielosezonowymi, polecane są kierowcom, którzy mieszkają w miejscu o łagodnym klimacie (zima bez dużych mrozów, lato bez upałów). Ich właściwości stanowią kompromis pomiędzy osiągami opon letnich i zimowych. Opony całoroczne przystosowane są do jazdy na śniegu (świadczy o tym symbol trzech górskich szczytów z płatkiem śniegu). Ich bieżnik często dzieli na dwie strefy – bardziej zimową z lamelami i letnią. Opony całoroczne w nazwie mają zwykle skojarzenie z 4 porami roku: 4Seasons", "Quatrac", "All Season", "All Weather" itd.

Gwarancja na opony Scorpion Verde All Season

Gwarancja na opony Pirelli udzielana jest przez producenta na okres 5 lat (60 miesięcy) od daty produkcji. Aby reklamować oponę należy wypełnić formularz reklamacyjny, a także udostępnić produkt na potrzeby specjalistycznego badania. Jeżeli nie jesteś pewien, czy uszkodzenie nie powstało np. w wyniku mechanicznego przebicia lub nie jest skutkiem odkształceń podczas nieprawidłowego przechowywania, warto zdać się na profesjonalistów z serwisu opon, którzy ocenią czy istnieje szansa rekompensaty finansowej albo wymiany opony na nową na drodze postępowania reklamacyjnego.

5 lat od daty produkcji

Opinie kierowców rozmiaru 235/50 R19 o oponach Pirelli Scorpion Verde All Season

Dzięki oponom całorocznym, kierowcy chcący uniknąć zmiany opon dwa razy w roku, mogą cieszyć się bezpieczną jazda i doskonałymi osiągami. Wszystko to oferują opony całoroczne Pirelli, na temat których użytkownicy zamieszczają pozytywne opinie w sieci. Kierowcy piszą, że "dzięki tym oponom wiem, że nie wrócę do opon sezonowych - przy moich przebiegach Pirelli to najlepsze rozwiązanie, zapewniające bezpieczeństwo w każdej sytuacji", "opony ciche, gwarantują wysoki komfort jazdy bez względu na pogodę".

Pirelli w testach opon wielosezonowych

Test opon wielosezonowych Pirelli

Dzięki sezonowym testom opon można porównać między sobą rzeczywiste zachowanie różnych modeli opon w różnych warunkach pogodowych. Ułatwia to wybór ogumienia dopasowanego do auta danego kierowcy i jego potrzeb. W testach opon całorocznych wielokrotnie sprawdzano modele: Cinturato All Season i Cinturato All Season Plus. Pierwszy z nich zajął 3 miejsce w teście Auto Bild w 2015 roku i 5 miejsce w teście ADAC rok później, a drugi - 9 lokatę w sprawdzianie Auto Bild w 2018 roku.

Test opon (ranking):

Wyniki dotyczą opon wielosezonowych Pirelli, gdyż model Scorpion Verde All Season nie został jeszcze przetestowany przez żadną popularną organizację, stowarzyszenie, automobilclub czy czasopismo.

  • 8 miejsce 2018 Autoklub CR
  • 10 miejsce 2018 Auto Bild
  • 5 miejsce 2017 Auto Bild
  • 3 miejsce 2017 Auto Bild
  • 8 miejsce 2017 Auto Zeitung
  • 9 miejsce 2016 ACE
  • 5 miejsce 2016 ADAC

Inne nazwy

Zobacz inne określenia opon Pirelli Scorpion Verde All Season 235/50 R19 103V XL PNCS VOL (FR). Sformułowania te często spotykane są w komentarzach blogów czy na grupach dyskusyjnych. Zwroty zawierają różne formy zapisu nazwy producenta (Pirelli), rozmiaru (235/50 R19), modelu (Scorpion Verde All Season), sezonu (opony całoroczne) oraz indeksów (103V XL, PNCS, VOL) przedstawione w odmiennej kolejności.

Znalezione m.in. na forum:

  • 19 235x50 103V XL, PNCS, VOL Pirelli Scorpion Verde All Season
  • Pirelli Scorpion Verde All Season 235/50R19 XL, PNCS, VOL
  • opony całoroczne Pirelli 235/50R19 Scorpion Verde All Season
  • Scorpion Verde All Season 235/50 R19 103 V całoroczne
  • opony 235/50 R19 All Season Scorpion Verde Pirelli

Polecane opony całoroczne 235 50 R19 103V o podobnej cenie i parametrach

Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 235 mm, profilu 50 %, średnicy 19 cali oraz indeksach 103V. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Vredestein, Michelin oraz Dunlop – kosztujące od 558 do 752 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.

Vredestein
Quatrac 5
235/50 R19 99V

  • Opory toczenia: C
  • Hamowanie na mokrym: C
  • Hałas zewnętrzny: 70 dB
  • Gwarancja: 3 lata od daty produkcji
  • Cena: 570 zł

Dunlop
Grandtrek Touring A/S
235/50 R19 99H MO

  • Opory toczenia: E
  • Hamowanie na mokrym: C
  • Hałas zewnętrzny: 70 dB
  • Gwarancja: 5 lat od daty produkcji
  • Cena: 558 zł

Michelin
CrossClimate SUV
235/50 R19 103W XL FR

  • Opory toczenia: C
  • Hamowanie na mokrym: B
  • Hałas zewnętrzny: 70 dB
  • Gwarancja: 5 lat od daty zakupu
  • Cena: 743 zł

Dunlop
Grandtrek Touring A/S
235/50 R19 99H ROF MB2, MOE MOE

  • Opory toczenia: E
  • Hamowanie na mokrym: C
  • Hałas zewnętrzny: 69 dB
  • Gwarancja: 5 lat od daty produkcji
  • Cena: 752 zł

Dunlop
Grandtrek Touring A/S
235/50 R19 99H MO

  • Opory toczenia: E
  • Hamowanie na mokrym: C
  • Hałas zewnętrzny: 70 dB
  • Gwarancja: 5 lat od daty produkcji
  • Cena: 585 zł

Dodatkowe informacje

Kierowca w samochodzie

Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.

Promocja i wyprzedaż

Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą wycieczki zagraniczne, bilety do teatru, bilety na mecze piłkarskie, zwrot części gotówki oraz foteliki samochodowe.

Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Pirelli to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 43-64% od ceny detalicznej.

Zakup na raty

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (norauto, oponeo czy 24opony) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Santander Consumer Bank, BGŻ BNP Paribas oraz Euro Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).

Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych Pirelli w rozmiarze 235/50 R19 XL, PNCS, VOL (103V). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 742 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 2 968 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 278 (12 rat) do 1 514 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.

Kalkulacja zakupu opon na raty
Ilość rat Miesięczna rata Koszt całkowity Nadpłata
2 1 514 zł 3 028 zł 60 zł
4 772 zł 3 088 zł 120 zł
6 525 zł 3 150 zł 182 zł
8 401 zł 3 208 zł 240 zł
10 327 zł 3 270 zł 302 zł
12 278 zł 3 336 zł 368 zł

Produkty powiązane

Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Scorpion Verde All Season mogą być m.in. pianki naprawcze, środki do konserwacji opon, ramki do tablic rejestracyjnych oraz ładowarki do telefonu na USB.

yokohama geolandar a t g015

Yokohama Geolandar A/T G015

2022-11-27
Na rynku dostępnych jest wiele modeli ogumienia dostępnego w różnych klasach i posiadającego zróżnicowane udogodnienia i rozwiązania. To również możliwość wyboru opon, dzięki którym nie trzeba będzie ich zmieniać dwa razy w roku, ponosząc dodatkowy koszt i czekając w kolejkach. Rozwiązaniem są opony całoroczne. Wśród tego typu ogumienia również znaleźć można idealne produkty dla osób bardzo wymagających. Przykładem może być model opon wielosezonowych Yokohama Geolandar A/T G015. Co wyróżnia to ogumienie i dlaczego jego zakup to doskonały wybór?
uniroyal allseasonexpert 2

Uniroyal AllSeasonExpert 2. Charakterystyka opony całorocznej

2022-11-19
Jednym z polecanych modeli opon samochodowych są opony Uniroyal AllSeasonExpert 2. Czym charakteryzuje się ten model opon? Co wiadomo o ich producencie? W jakich rozmiarach występują opony Uniroyal AllSeasonExpert 2? Dla kogo opony Uniroyal AllSeasonExpert 2 będą dobrym wyborem oraz jakie wyniki uzyskały te opony w przeprowadzonych testach? Odpowiedzi na te pytania znaleźć można w poniższym artykule, dlatego warto zapoznać się z jego treścią.
opony całoroczne 155/60 R15

Opony całoroczne 155/60 R15

2022-11-14
Opony całoroczne stają się coraz bardziej popularne wśród kierowców. Kiedyś nosiły miano tańszego ogumienia uniwersalnego, o znacznie gorszej jakości. W dzisiejszych czasach, gdy produkcją ogumienia całosezonowego zajęły się największe marki oponiarskie, ogumienie całoroczne wyznacza nowe standardy i zbiera coraz większą rzeszę zwolenników. Opony całoroczne to ogumienie przystosowane do większej części pojazdów, szczególnie miejskich i kompaktowych. Jest to doskonałe rozwiązanie dla kierowców, którzy chcą zaoszczędzić zarówno czas, jak i pieniądze. Oszczędność finansowa to przede wszystkim brak cosezonowej wymiany opon oraz inwestycja w jeden uniwersalny model, zamiast dwóch osobnych. Oszczędność czasu, to jak wyżej, brak wymiany opon w serwisach. Opony całoroczne łączą w sobie cechy zarówno letnich, jak i zimowych egzemplarzy. Najlepsze egzemplarze łączą te elementy w zróżnicowanej, asymetrycznej rzeźbie bieżnika, której jedna część odpowiada za letnie parametry jazdy, druga za zimowe. Opony całoroczne wykazują optymalne parametry przyczepności na suchej, mokrej i zaśnieżonej drodze oraz przyzwoite drogi hamowania na różnych nawierzchniach. Jest to świetne rozwiązanie dla kierowców, którzy nie pokonują bardzo dużych odległości, a większość czasu spędzają na jeździe po mieście i okolicach. Nie oznacza to jednak, że na trasie opony te się nie sprawdzą. Wręcz przeciwnie, ich wysoka trwałość pozwala na pokonywanie dużych przebiegów.
Cooper Discoverer AT3 4S

Cooper Discoverer AT3 4S. Dobre opony całoroczne klasy średniej

2022-11-10
Chociaż na rynku dostępne są zarówno najlepsze pod względem jakości, technologii i zastosowanych materiałów opony klasy premium, jak i najtańsze ogumienie budżetowe wykorzystujące nieco starsze technologie, największym powodzeniem cieszą się opony klasy średniej. Tego typu ogumienie wyróżnia najlepszy stosunek jakości do ceny, co jest często głównym argumentem podczas zakupu. W tej grupie znajdują się również opony całoroczne Cooper Discoverer AT3 4S. Czym się charakteryzują, czy warto je kupić i jakie opinie mają wśród niezależnych instytucji testujących i dotychczasowych użytkowników?
Imperial All Season Driver

Imperial All Season Driver. Testy, opinie kierowców

2022-11-08
Opony Imperial All Season Driver cieszą się ogólnym powodzeniem i bardzo pozytywnymi opiniami. Czym charakteryzuje się to ogumienie, jakie modele dostępne są na rynku i czy warto zainwestować w tego typu rozwiązanie? Sprawdź, co do zaoferowania mają opony Imperial All Season Driver.
Pirelli Scorpion Verde All Season

Pirelli Scorpion Verde All Season. Popularne opony wielosezonowe

2022-11-05
Pirelli Scorpion Verde All Season. Popularne opony wielosezonowe Wybór opon to decyzja, z którą zmagają się niemal wszyscy kierowcy. Na rynku dostępnych jest wiele rodzajów i modeli opon letnich i zimowych, które różnią się swoimi właściwościami, zastosowanymi technologiami, rozmiarami, a przede wszystkim ceną. Dla wielu osób wymiana lub zakup nowych opon wraz ze zmianą sezonu to duża niedogodność. Jednak jest rozwiązanie tego problemu. Na rynku z powodzeniem znaleźć można również opony wielosezonowe, czyli całoroczne, których nie trzeba zmieniać wraz z porą roku. Jednym z bardzo wysoko ocenianych modeli są opony Pirelli Scorpion Verde All Season. Czym charakteryzuje się tego typu ogumienie i czym wyróżnia ten konkretny model? Sprawdź, czy warto wybrać opony wielosezonowe właśnie od Pirelli.