Data modyfikacji:

Pirelli Scorpion Verde All Season 245/45 R20 103V XL LR (FR)

Autor: Łukasz Wulkanista

Opona całoroczna Pirelli Scorpion Verde All Season 245/45 R

Zdjęcie poglądowe modelu Scorpion Verde All Season w rozmiarze 245/45 R20 XL, LR

Porównujemy oferty 21 sklepów z oponami całorocznymi firmy Pirelli w rozmiarze 245/45R20. Zobacz gdzie kupić opony Scorpion Verde All Season w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.

Co oznacza zapis "103 V XL, LR, (FR)" w nazwie opony?

Parametry techniczne

Pirelli Scorpion Verde All Season w rozmiarze 245/45 R20 103V to opona całoroczna, wzmacniana (XL), homologowana (LR), posiadająca rant ochronny felgi (FR) oraz dodatkowo oznakowana symbolami M+S. Oznaczenia 2664100 oraz 8019227266412 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.

Pełna specyfikacja opony (szczegóły produktu)
Parametr Wartość
Kod produktu 2664100
EAN 8019227266412
Producent Pirelli
Koncern grupa Pirelli
Siedziba Włochy
Klasa premium
Model Scorpion Verde All Season
Poprzedni model -
Następny model -
Sezon opony całoroczne
Rozmiar [size width="245" profile="45" diameter="20"]245/45 R20[/size]
Szerokość 245 mm
Profil 45 % (opona niskoprofilowa)
Średnica 20 cali
Konstrukcja R (radialna)
Wysokość profilu 110,25 mm
Kraj produkcji Niemcy, Hiszpania, Francja, Wielka Brytania, Turcja, Rumunia
Rodzaj bieżnika asymetryczny
Indeks nośności 103
Maksymalna nośność 875 kg
Indeks prędkości V
Maksymalna prędkość 240 km/h
Przeznaczenie auta 4x4 / SUV
Gwarancja 5 lat od daty produkcji
Opory toczenia C (spalanie paliwa)
Przyczepność na mokrym C (droga hamowania)
Hałas zewnętrzny 71 dB
Fale (1-3) 2
Waga (ciężar) 13,62 kg
Premiera modelu 2011 rok (podczas targów Moto)
Cena ~ 804 zł (brutto, z VAT)
Run Flat nie
Wzmocnienie tak (XL)
Homologacja / OE LR (Land Rover, Range Rover)
Rant ochronny felgi tak (FR)
Inne oznaczenia M+S
Pełna nazwa Pirelli Scorpion Verde All Season 245/45 R20 103V XL LR (FR)

Model Scorpion Verde All Season

Fragment bieżnika Scorpion Verde All Season firmy Pirelli (

Opis modelu Scorpion Verde All Season jest w trakcie opracowywania. Zbieramy materiały, dane techniczne oraz zastosowane technologie, niezbędne do przygotowania wyczerpującej prezentacji. Proszę o chwilę wytchnienia, mamy już prawie wszystkie potrzebne informacje by stworzyć małe podsumowanie prezentowanej opony. Poszczególne elementy wspomnianego opisu znajdziesz na tej stronie w innych akapitach.

Opony całoroczne Pirelli Scorpion Verde All Season w rozmiarze 245/45 R20 103V XL, LR

Zadaniem opon Pirelli Scorpion Verde All Season 245/45 R20 jest zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i komfortu podczas podróżowania w zróżnicowanych, i często zmiennych, warunkach drogowych. Są to opony całoroczne. Ich rozmiar należy interpretować w następujący sposób: pierwsza liczba w oznaczeniu rozmiaru to szerokość opony w milimetrach (w prezentowanym przypadku 245 mm), druga liczba jest wysokością profilu podawaną jako procent z szerokości (45 w milimetrach wynosi 110,25), a trzecia to średnica opony najczęściej podawana w calach (tutaj 20 cali).

Opony Pirelli Scorpion Verde All Season 245/45 R20 mają mają indeks prędkości V (oznacza to dopuszczalną prędkość 240 km/h) i indeks nośności 103 (dopuszczalne obciążenie wynosi tutaj 875 kg). Przeznaczone są do samochodów typu Volvo XC90, BMW Seria 7 czy Skoda Superb. W ramach systemu etykietowana otrzymały klasę C w ramach pomiaru oporów toczenia (wpływ na spalanie paliwa), C za hamowanie na mokrej drodze i 71 dB w pomiarze hałasu zewnętrznego.

Opony 4x4 / SUV

Przeznaczenie - samochody 4x4 (zdjęcie)

Scorpion Verde All Season w rozmiarze 245/45 R20 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie 4x4 / SUV. Opony do aut typu SUV są zaprojektowane tak, aby zapewnić bezpieczną i stabilną jazdę samochodem o większej masie i mocy. Tego typu opony mają takie same bieżniki, jak modele osobowe (a nawet często takie same nazwy produktów z dopiskiem "SUV"), ale różnią się od nich wzmocnioną konstrukcją i większą nośnością. Dzięki temu zapewniają stabilność samochodu o wyżej położonym środku ciężkości, a co za tym idzie bezpieczne i komfortowe podróżowanie niezależnie od warunków panujących na drodze.

Klasa - premium. Opony zapewniające najwyższy poziom bezpieczeństwa i komfortu

Klasa - premium

Opony firmy Pirelli pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy premium. Opony klasy premium to najnowocześniejsze produkty na rynku. Oferują najwyższy poziom osiągów i są wyposażone w nowatorskie rozwiązania technologicznie. W związku z tym często montowane są w samochodach o dużej mocy, pokonujących duże przebiegi roczne czy przez kierowców o dynamicznym stylu jazdy. Marki opon premium to między innymi: Pirelli, Vredestein, Dunlop, Goodyear, Hankook, Continental czy Michelin. Opony klasy premium najczęściej zajmują czołowe pozycje w testach i są polecane przez większość kierowców.

Etykieta unijna opon Scorpion Verde All Season 245/45 R20 czyli ocena hamowania, spalania i...

Etykieta unijna na oponach to doskonałe źródło informacji o ich podstawowych osiągach. W wielu przypadkach ułatwia ona porównanie wybranego modelu z innymi i podjęcie decyzji o zakupie. Na etykietach zawarte są informacje o poziomie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. Wyglądem przypominają one oznaczenia znane ze sprzętu AGD/RTV. Za opory toczenia i przyczepność opony mogą otrzymać klasy od A do G, a za hałas zewnętrzny od 1 do 3 fal obok których znajduje się informacja o wartości emitowanego dźwięku w dB. Zobacz jak prezentują się oceny opon Pirelli Scorpion Verde All Season 245/45R20 103V na etykiecie unijnej.

Spalanie paliwa - ocena C

Podczas toczenia na opony działają różne siły – w zależności od konstrukcji mogą one przeciwstawiać się im lepiej lub gorzej. Pokonywanie oporów toczenia pochłania prawie 20% spalania paliwa. Dlatego parametr ten jest tak ważny i został zawarty na etykietach. Za poziom oporów toczenia opony mogą otrzymać klasy od A do G, ale warto wiedzieć, że klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli lepszych i gorszych. Kupując opony o niskich oporach toczenia można zaoszczędzić nawet 0,25 litra paliwa na 100 km. Taką samą ocenę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 26 innych produktów spełniających kryteria - opony całoroczne (sezon), 20 cali (średnica) oraz premium (klasa).

Hamowanie na mokrym - ocena C

Etykieta unijna informuje między innymi o poziomie przyczepności opon na mokrej nawierzchni. Parametr ten jest oceniany w pomiarze drogi hamowania i siły tarcia opon w wyżej wspomnianych warunkach. Za przyczepność na mokrej nawierzchni dany model może otrzymać klasy od A do G. Warto jednak wiedzieć, że klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia opon o lepszych i gorszych parametrach, a modele z klasą G są po prostu niebezpieczne i nie dopuszcza się ich do sprzedaży. Identyczną notę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskały jeszcze 2 inne produkty spełniające wytyczne - opony 245/45 R20 (rozmiar) oraz całoroczne (sezon).

Hałas na zewnątrz - 71 dB

Etykiety unijne na oponach zawierają między innymi informację na temat poziomu hałasu zewnętrznego emitowanego przez dany model. W przeciwieństwie do oporów toczenia i przyczepności na mokrej nawierzchni tutaj nie są nadawane klasy od A do G, tylko ocena w postaci 3 fal i wynik pomiaru w dB. Parametr ten wzbudza kontrowersje, ponieważ dla kierowców największe znaczenie ma poziom hałasu wewnętrznego, który jest odczuwany w kabinie i wpływa na komfort jazdy. Hałas zewnętrzny jest istotny w kontekście głośności ruchu drogowego i wynika unijnej z polityki ochrony środowiska. Wynik "71 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskał jeszcze 1 produkt spełniający kryteria - opony Pirelli (producent), całoroczne (sezon) oraz 245/45 R20 (rozmiar).

Firma Pirelli

Logo firmy oponiarskiej Pirelli (zdjęcie)

Pirelli to włoska marka, która zajmuje obecnie 5 miejsce pod względem wielkości produkcji opon na świecie. Mimo że na co dzień jest kojarzona ze sportem za sprawą dostarczana ogumienia do najsłynniejszych światowych rajdów i wyścigów (w tym Formuły 1), to korzystają z niej także kierowcy ceniący sobie wysokie osiągi i bezpieczną jazdę na co dzień. Co roku Pirelli wydaje kalendarz z artystycznymi aktami modelek, który przez lata swojego istnienia stał się ikoną popkultury, a jego premiera co roku budzi emocje w świecie show biznesu.

Asymetryczna rzeźba bieżnika

Bieżnik asymetryczny (zdjęcie)

Model Scorpion Verde All Season (Pirelli) wyposażony został w asymetryczną rzeźbę bieżnika. Bieżnik asymetryczny to rzeźba, która dzieli się na dwie części: zewnętrzną i wewnętrzną. Zadaniem pierwszej z nich jest zapewnienie odpowiedniej stabilności podczas pokonywania zakrętów. Druga z nich odpowiada głównie za odprowadzanie wody. Opony asymetryczne bardzo często są polecane do samochodów o większej mocy zarówno na sezon letni, jak i zimowy. Oferują one doskonałe panowanie nad autem przy wyższej prędkości oraz zużywają się bardzo powoli i równomiernie. Bieżnik asymetryczny jest uznawany za najbardziej zaawansowany technologicznie.

Oznaczenia 103V, XL, LR, FR oraz M+S

Napisy "103" oraz "V" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 875 kg) oraz prędkości (do 240 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych. Model Scorpion Verde All Season (Pirelli 245/45 R20) posiada homologację LR (Land Rover, Range Rover). Akronim FR oznacza oponę posiadającą rant ochronny felgi. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie M+S - mud and Snow (ang. błoto i śnieg) określa opony lepiej radzące sobie w warunkach błota i śniegu, niżeli model standardowy (bez tego symbolu). XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji.

Opona całoroczna

Opony całoroczne

Pirelli Scorpion Verde All Season 245/45 R20 należy do grupy opon wielosezonowych. Opony całoroczne to kompromisowe rozwiązanie pomiędzy modelami przeznaczonymi typowo na lato lub na zimę. W uproszczeniu można wyjaśnić, że są one lepsze od opon letnich w czasie zimy i od zimowych latem. Bieżniki opon całorocznych łączą cechy modeli na lato i na zimę (np. centralna część ma więcej lameli ułatwiających jazdę po śniegu). Nazwy popularnych opon całorocznych kojarzą się z 4 porami roku. Na oponach całorocznych powinien widnieć symbol 3PMSF (trzech górskich szczytów z płatkiem śniegu) potwierdzający ich przystosowanie do zimowych warunków.

Gwarancja na opony Scorpion Verde All Season

Opony Pirelli można reklamować przez okres 5 lat od daty produkcji. Aby uzyskać pozytywne rozpatrzenie sprawy, należy wypełnić formularz reklamacyjny udostępniony przez producenta, a także udostępnić oponę na potrzeby badania wykonywanego przez personel techniczny. Należy pamiętać, że gwarancja nie obejmuje szeregu problemów, które mogą wystąpić w związku z nieprawidłowym przechowywaniem i transportem opon, użytkowaniem ogumienia niezgodnie z zaleceniami producenta czy uszkodzeniem mechanicznym podczas eksploatacji (np. przebiciem przez szkło lub gwóźdź w czasie jazdy).

5 lat od daty produkcji

Opinie kierowców rozmiaru 245/45 R20 o oponach Pirelli Scorpion Verde All Season

Opony całoroczne to doskonałe rozwiązanie dla kierowców, którzy chcą uniknąć sezonowej zmiany opon, a jednocześnie zadbać o bezpieczne prowadzenie przez cały rok. Opinie o oponach całorocznych Pirelli, które kierowcy zamieszczają w Internecie, to potwierdzenie ich doskonałych osiągów w każdych warunkach pogodowych. Użytkownicy piszą: "opony wyśmienicie trzymają się drogi, niski hałas i niskie opory toczenia, polecam wszystkim", "bardzo dobre opony wielosezonowe, które przez cały rok gwarantują maksymalne osiągi".

Pirelli w testach opon wielosezonowych

Test opon wielosezonowych Pirelli

Opony całoroczne Pirelli to doskonałe rozwiązanie dla kierowców, którzy rocznie pokonują niewielkie przebiegi. Testy publikowane przez prasę i automobilkluby pozwalają porównać między sobą osiągi różnych modeli i wybrać spośród nich optymalny do swojego auta. W testach opon całorocznych sprawdzono m.in. modele Pirelli Cinturato All Season i Cinturato All Season Plus. Pierwsza z nich zajęła 5 miejsce w teście ADAC w 2016 roku, a druga uplasowała się na 9 lokacie w sprawdzianie Auto Bild przeprowadzonym w 2018 roku.

Test opon (ranking):

Wyniki dotyczą opon wielosezonowych Pirelli, gdyż model Scorpion Verde All Season nie został jeszcze przetestowany przez żadną popularną organizację, ekspertów z branży, stowarzyszenie czy dziennikarzy motoryzacyjnych.

  • 8 miejsce 2018 Autoklub CR
  • 10 miejsce 2018 Auto Bild
  • 8 miejsce 2017 Auto Zeitung
  • 3 miejsce 2017 Auto Bild
  • 5 miejsce 2017 Auto Bild
  • 5 miejsce 2016 ADAC
  • 9 miejsce 2016 ACE

Inne nazwy

Zobacz inne określenia opon Pirelli Scorpion Verde All Season 245/45 R20 103V XL LR (FR). Sformułowania te często spotykane są w serwisach ogłoszeniowych czy na portalach społecznościowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu modelu (Scorpion Verde All Season), sezonu (opony całoroczne), indeksów (103V XL, LR), rozmiaru (245/45 R20) oraz nazwy producenta (Pirelli) przedstawione w odmiennej kolejności.

Znalezione m.in. na forum:

  • Pirelli Scorpion Verde All Season 245/45R20 XL, LR
  • 245/45 R20 XL, LR All Season Scorpion Verde Pirelli
  • Pirelli 245/45R20 103 V Scorpion Verde All Season
  • opony 245 45 R20 Pirelli Scorpion Verde AllSeason
  • opony całoroczne Pirelli Scorpion Verde All Season 245x45x20

Polecane opony całoroczne 245 45 R20 103V o zbliżonej cenie i parametrach

Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 245 mm, profilu 45 %, średnicy 20 cali oraz indeksach 103V. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Michelin oraz Pirelli – kosztujące od 769 do 1012 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.

Pirelli
Scorpion Zero All Season
245/45 R20 103H

  • Opory toczenia: B
  • Hamowanie na mokrym: B
  • Hałas zewnętrzny: 69 dB
  • Gwarancja: 5 lat od daty produkcji
  • Cena: 850 zł

Michelin
CrossClimate SUV
245/45 R20 103V XL FR

  • Opory toczenia: C
  • Hamowanie na mokrym: B
  • Hałas zewnętrzny: 70 dB
  • Gwarancja: 5 lat od daty zakupu
  • Cena: 1012 zł

Pirelli
Scorpion Verde All Season
245/45 R20 99V LR

  • Opory toczenia: C
  • Hamowanie na mokrym: C
  • Hałas zewnętrzny: 71 dB
  • Gwarancja: 5 lat od daty produkcji
  • Cena: 769 zł

Dodatkowe informacje

Kierowca w samochodzie

Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.

Promocja i wyprzedaż

Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą oficjalne piłki nożne, assistance 24/7, bilety na zawody żużlowe, koszulki piłkarskie czy foteliki samochodowe.

Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Pirelli to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 39-63% od ceny detalicznej.

Zakup na raty

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (norauto, oponeo czy oponylux) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. mBank, Credite Agricole czy BGŻ BNP Paribas. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).

Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych Pirelli w rozmiarze 245/45 R20 XL, LR (103V). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 804 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 3 216 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 301 (12 rat) do 1 641 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.

Kalkulacja zakupu opon na raty
Ilość rat Miesięczna rata Koszt całkowity Nadpłata
2 1 641 zł 3 282 zł 66 zł
4 837 zł 3 348 zł 132 zł
6 569 zł 3 414 zł 198 zł
8 435 zł 3 480 zł 264 zł
10 354 zł 3 540 zł 324 zł
12 301 zł 3 612 zł 396 zł

Produkty powiązane

Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Scorpion Verde All Season mogą być m.in. montaż w serwisie, zapachy do samochodu, mierniki grubości bieżnika oraz ramki do tablic rejestracyjnych.

opony całoroczne 205/60 r16 ranking

Test opon całorocznych 205/60 R16. Ranking Wulkanisty 2025 

2025-04-11
Kierowcy są pogodzeni z faktem, że wraz z nadejściem okresu jesienno-zimowego przychodzi pora na wymianę opon. Jednak wielu właścicieli aut zwleka z założeniem i zakupem nowego kompletu, ponieważ wiąże się to z niemałą stratą czasu i dodatkowymi wydatkami. Dlatego w ostatnich latach tak szybko rośnie zainteresowanie oponami całorocznymi, które sprawdzają się w dowolnej aurze. Przedstawiamy ranking polecanych opon wielosezonowych 205/60 R16.
opony całoroczne 195/55 r16 ranking

Test opon całorocznych 195/55 R16. Ranking Wulkanisty 2025 

2025-04-09
Coraz popularniejszym rozwiązaniem na które decydują się właściciele aut, jest zakup specjalnych opon całorocznych, które sprawdzają się zarówno w trakcie letnich upałów, jak i zimowych zamieci. Przedstawiamy ranking polecanych modeli opon wielosezonowych 195/55 R16.
opony wielosezonowe 185/65 r15 ranking

Test opon całorocznych 185/65 R15. Ranking Wulkanisty 2025 

2025-04-07
Rosnącą popularnością cieszą się opony wielosezonowe, które radzą sobie równie dobrze na oblodzonych i mokrych drogach, jak i na autostradach rozgrzanych w letnim upale. Przedstawiamy ranking polecanych opon całorocznych 185/65 R15.
opony wielosezonowe 185/60 r15 ranking

Test opon całorocznych 185/60 R15. Ranking Wulkanisty 2025 

2025-04-04
Opony wielosezonowe cieszą się w naszym kraju coraz większą popularnością, do czego niewątpliwie przyczyniają się coraz łagodniejsze zimy, które sprawiają, że wielu kierowców nie odczuwa potrzeby zakładania ogumienia stworzonego z myślą o niej. Modele te radzą sobie równie dobrze na rozgrzanym asfalcie, jak i zabłoconych lub oblodzonych miejskich drogach. Przedstawiamy ranking polecanych modeli 185/60 R15.
opony całoroczne 215/65 r16 ranking

Test opon całorocznych 215/65 R16. Ranking Wulkanisty 2025

2025-03-31
Coroczna wymiana opon letnich na zimowe jest niewątpliwie kłopotliwa, kierowcy muszą bowiem znaleźć nie tylko miejsce na przechowywanie nieużywanego kompletu, ale również poświecić sporo cennego czasu na wizytę w warsztacie. Z tych powodów coraz większym zainteresowaniem cieszą się opony wielosezonowe, z których możemy korzystać niezależnie od aury za oknem. Przedstawiamy ranking opon całorocznych 215/65 R16.
kormoran all season vs goodyear eagle sport

Kormoran All Season vs. Goodyear Eagle Sport All-Season: Porównanie opon całorocznych

2025-02-03
Wybór odpowiednich opon całorocznych to kluczowy element zapewniający bezpieczeństwo i komfort jazdy przez cały rok. Dziś przyjrzymy się dwóm popularnym modelom: Kormoran All Season oraz Goodyear Eagle Sport All-Season, analizując ich specyfikacje, osiągi i opinie użytkowników.