Porównujemy oferty 33 sklepów z oponami całorocznymi firmy Pirelli w rozmiarze 255/50R19. Zobacz gdzie kupić opony Scorpion Verde All Season w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "103 V N0, (FR)" w nazwie opony?
Pirelli Scorpion Verde All Season w rozmiarze 255/50 R19 103V to opona całoroczna, homologowana (N0), posiadająca rant ochronny felgi (FR) oraz dodatkowo oznakowana symbolami M+S. Oznaczenia 2204900 oraz 8019227220490 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 2204900 |
EAN | 8019227220490 |
Producent | Pirelli |
Koncern | grupa Pirelli |
Siedziba | Włochy |
Klasa | premium |
Model | Scorpion Verde All Season |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony całoroczne |
Rozmiar | [size width="255" profile="50" diameter="19"]255/50 R19[/size] |
Szerokość | 255 mm |
Profil | 50 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 19 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 127,50 mm |
Kraj produkcji | Niemcy, Wielka Brytania, Hiszpania, Rumunia, Turcja, Francja |
Rodzaj bieżnika | asymetryczny |
Indeks nośności | 103 |
Maksymalna nośność | 875 kg |
Indeks prędkości | V |
Maksymalna prędkość | 240 km/h |
Przeznaczenie | auta 4x4 / SUV |
Gwarancja | 5 lat od daty produkcji |
Opory toczenia | B (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | C (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 71 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 15,18 kg |
Premiera modelu | 2011 rok (podczas targów Moto) |
Cena | ~ 562 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | nie |
Homologacja / OE | N0 (Porsche, Volkswagen Touareg) |
Rant ochronny felgi | tak (FR) |
Inne oznaczenia | M+S |
Pełna nazwa | Pirelli Scorpion Verde All Season 255/50 R19 103V N0 (FR) |
Opis modelu Scorpion Verde All Season jest w trakcie opracowywania. Zbieramy materiały, dane techniczne oraz zastosowane technologie, niezbędne do przygotowania wyczerpującej prezentacji. Proszę o chwilę wytchnienia, mamy już prawie wszystkie potrzebne informacje by stworzyć małe podsumowanie prezentowanej opony. Poszczególne elementy wspomnianego opisu znajdziesz na tej stronie w innych akapitach.
Pirelli Scorpion Verde All Season to opony całoroczne przeznaczone do samochodów typu BMW X5 (E70 FL), BMW X6 (I (E71) Restyling), BMW X6 (I (E71)), Volvo XC90 (I) czy BMW X6 (II (F16)). Prezentowane opony mają rozmiar 255/50 R19, co oznacza, że ich szerokość w milimetrach wynosi 255, a wysokość profilu to 50 – wartość ta na ścianie bocznej jest podawana jako procent z szerokości. W tym przypadku wynosi więc ona 127,50 mm.
Średnica prezentowanych opon Pirelli Scorpion Verde All Season ma z kolei 19 cali, czyli wynosi 48,26 cm. Ich indeks prędkości to V, co oznacza, że dopuszczalna prędkość maksymalna na tych oponach wynosi 240 km/h. Indeks nośności to z kolei 103 (dopuszczalne obciążenie wynosi tutaj 875 kg). Omawiany model ma następujące parametry na europejskich etykietach: B za opory toczenia, C w kategorii hamowania na mokrej nawierzchni i 71 dB za hałas zewnętrzny.
Scorpion Verde All Season w rozmiarze 255/50 R19 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie 4x4 / SUV. Opony 4x4 przeznaczone są do samochodów z napędem na cztery koła, które często poruszają się po bezdrożach (nie mylić z SUV). W związku z tym opony do aut terenowych wyposażone są w agresywny bieżnik o wyraźnych blokach i odporności na zapychanie się błotem, kamieniami czy trawą. Opony terenowe dzielą się na przystosowane do każdego terenu (A/T – all terrain – mniej agresywny bieżnik, także na asfalt), błotnistego (M/T – większa zdolność terenowa, ale dopuszczalna jazda po asfalcie) czy Extrem (rzadziej spotykane, wyłącznie w teren).
Opony firmy Pirelli pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy premium. Opony klasy premium (zwanej też wyższą) to najbardziej zaawansowane technologicznie modele na rynku. Wynika to z faktu stosowania innowacyjnych metod produkcji i doskonałych jakościowo materiałów. Wśród ogumienia tego segmentu największą popularnością cieszą się: Pirelli, Dunlop, Continental, Bridgestone, Nokian, Hankook, Michelin, Vredestein czy Yokohama. Na zakup opon klasy premium najczęściej decydują się kierowcy o dynamicznym stylu jazdy, posiadający mocny samochód czy pokonujący dużą liczbę kilometrów w ciągu roku.
Etykieta unijna na oponach to doskonałe źródło informacji o ich podstawowych osiągach. W wielu przypadkach ułatwia ona porównanie wybranego modelu z innymi i podjęcie decyzji o zakupie. Na etykietach zawarte są informacje o poziomie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. Wyglądem przypominają one oznaczenia znane ze sprzętu AGD/RTV. Za opory toczenia i przyczepność opony mogą otrzymać klasy od A do G, a za hałas zewnętrzny od 1 do 3 fal obok których znajduje się informacja o wartości emitowanego dźwięku w dB. Zobacz jak prezentują się oceny opon Pirelli Scorpion Verde All Season 255/50R19 103V na etykiecie unijnej.
Ekonomiczność paliwa to jedna z informacji zawartej na unijnej etykiecie dołączonej do opony. Każdy model ma określoną klasę spalania – od A do G, która informuje o oporach toczenia opony. To bardzo ważny parametr, ponieważ ma bezpośrednie przełożenie na zużycie paliwa, a co za tym idzie – ekonomiczny aspekt jazdy. Najwyższa klasa efektywności czyli A oznacza najmniejsze zużycie paliwa. Informacja o spalaniu jest także istotna pod względem ochrony środowiska – bardziej ekonomiczne modele emitują mniejszą ilość spalin do atmosfery.
Etykieta unijna ocenia między innymi przyczepność na mokrej nawierzchni. Aby wyznaczyć klasy w ramach tego parametru mierzy się drogę hamowania opon i ich siłę tarcia o nawierzchnię, a następnie porównuje z wynikami modelu referencyjnego. Za przyczepność na mokrej nawierzchni na etykietach opony mogą otrzymać klasy od A do G. Trzeba jednak pamiętać, klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli o lepszych i gorszych parametrach, a produkty z klasą G są po prostu niebezpieczne i nie dopuszcza się ich do obrotu. Identyczną notę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 26 innych produktów spełniających wytyczne - opony całoroczne (sezon), 19 cali (średnica) oraz premium (klasa).
Pracująca opona generuje hałas – wysokie jego natężenie sprawia, że jazda jest niekomfortowa. Dlatego też na etykiecie podaje się jego wartość w decybelach i przydziela każdą oponę do jednej z trzech klas głośności, oznaczanych graficznie jedną, dwiema lub trzema symbolami fali.
Pirelli to włoska marka, która zajmuje obecnie 5 miejsce pod względem wielkości produkcji opon na świecie. Mimo że na co dzień jest kojarzona ze sportem za sprawą dostarczana ogumienia do najsłynniejszych światowych rajdów i wyścigów (w tym Formuły 1), to korzystają z niej także kierowcy ceniący sobie wysokie osiągi i bezpieczną jazdę na co dzień. Co roku Pirelli wydaje kalendarz z artystycznymi aktami modelek, który przez lata swojego istnienia stał się ikoną popkultury, a jego premiera co roku budzi emocje w świecie show biznesu.
Model Scorpion Verde All Season (Pirelli) wyposażony został w asymetryczną rzeźbę bieżnika. Opony z asymetryczną rzeźbą bieżnika umownie dzielą się na dwie części: zewnętrzną i wewnętrzną, które mają odmienny kształt, przez co odpowiadają za inne grupy osiągów. Zadaniem pierwszej jest między innymi zapewnienie stabilnego pokonywania zakrętów, a drugiej odprowadzanie wody i zwiększenie odporności na aquaplaning. Do największych zalet opon asymetrycznych należą także dobre tłumienie wibracji i odporność na zużycie. Podczas montażu należy pamiętać o założeniu opony asymetrycznej odpowiednią stroną na feldze (oznaczenie outside/inside).
Napisy "103" oraz "V" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 875 kg) oraz prędkości (do 240 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych. Model Scorpion Verde All Season (Pirelli 255/50 R19) posiada homologację N0 (Porsche, Volkswagen Touareg). Akronim FR oznacza oponę posiadającą rant ochronny felgi. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie M+S - mud and Snow (ang. błoto i śnieg) określa opony lepiej radzące sobie w warunkach błota i śniegu, niżeli model standardowy (bez tego symbolu).
Pirelli Scorpion Verde All Season 255/50 R19 należy do grupy opon wielosezonowych. Opony całoroczne to uniwersalne rozwiązanie zapewniające zoptymalizowane osiągi zarówno latem, jak i zimą. Szczególnie zadowoleni z nich będą kierowcy, którzy pokonują rocznie niewielkie przebiegi i jeżdżą głównie w mieście. Ogumienie wielosezonowe to kompromisowe rozwiązanie, ponieważ stworzone są z mieszanki gumowej zachowującej się najlepiej w umiarkowanych temperaturach, a bieżnik łączy w sobie najważniejsze cechy bieżnika letniego i zimowego, zapewniając dobre prowadzenie w różnych warunkach pogodowych.
Gwarancja na opony Pirelli obowiązuje przez 5 lat od daty produkcji. Opony warto reklamować, gdy użytkownik zauważy nieprawidłowości - najczęściej pojawiające się przy montażu lub po pierwszych przejechanych kilometrach. Należy pamiętać, że nie można reklamować opon, które były użytkowane niezgodnie z zaleceniami producenta, zniekształcone na skutek niewłaściwego transportu lub przechowywania, czy uszkodzone podczas eksploatacji. Trzeba przy tym pamiętać, że reklamowanie opon bywa trudne ze względu na ich naturalne zużycie, dlatego najlepiej nie zwlekać w przypadku zauważenia wady.
Opony całoroczne to doskonałe rozwiązanie dla kierowców, którzy chcą uniknąć sezonowej zmiany opon, a jednocześnie zadbać o bezpieczne prowadzenie przez cały rok. Opinie o oponach całorocznych Pirelli, które kierowcy zamieszczają w Internecie, to potwierdzenie ich doskonałych osiągów w każdych warunkach pogodowych. Użytkownicy piszą: "opony wyśmienicie trzymają się drogi, niski hałas i niskie opory toczenia, polecam wszystkim", "bardzo dobre opony wielosezonowe, które przez cały rok gwarantują maksymalne osiągi".
Z opon całorocznych szczególnie chętnie korzystają kierowcy, którzy nie chcą dwa razy w roku odwiedzać serwisu oponiarskiego w celu wymiany opon i którym wystarczają opony o zoptymalizowanych osiągach przez cały rok. Aby porównać parametry ogumienia całorocznego, i najlepiej skorzystać wyników profesjonalnych testów opon. Opony całoroczne Pirelli z reguły plasują się w sprawdzianach pośrodku stawki. Pirelli Cinturato All Season zajęła 5 miejsce w sprawdzianie opon całorocznych Auto Bild z 2017 roku i 5 lokatę w analogicznym teście ADAC rok wcześniej.
Wyniki dotyczą opon wielosezonowych Pirelli, gdyż model Scorpion Verde All Season nie został jeszcze przetestowany przez żadną popularną organizację, ekspertów z branży, czasopismo czy stowarzyszenie.
Zobacz inne określenia opon Pirelli Scorpion Verde All Season 255/50 R19 103V N0 (FR). Sformułowania te często spotykane są w sklepach z oponami czy na portalach społecznościowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu modelu (Scorpion Verde All Season), rozmiaru (255/50 R19), indeksów (103V N0), sezonu (opony całoroczne) oraz nazwy producenta (Pirelli) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 255 mm, profilu 50 %, średnicy 19 cali oraz indeksach 103V. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Nokian, Goodyear, Pirelli oraz Michelin – kosztujące od 601 do 831 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą karty paliwowe, assistance 24/7, smycze do kluczy, wycieczki zagraniczne lub foteliki samochodowe.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Pirelli to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 37-65% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (24opony, oponeo czy norauto) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. mBank, BGŻ BNP Paribas czy Credite Agricole. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych Pirelli w rozmiarze 255/50 R19 N0 (103V). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 562 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 2 248 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 210 (12 rat) do 1 147 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 1 147 zł | 2 294 zł | 46 zł |
4 | 585 zł | 2 340 zł | 92 zł |
6 | 398 zł | 2 388 zł | 140 zł |
8 | 304 zł | 2 432 zł | 184 zł |
10 | 248 zł | 2 480 zł | 232 zł |
12 | 210 zł | 2 520 zł | 272 zł |
Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Scorpion Verde All Season mogą być m.in. skrobaczki do szyb, płyny do prania tapicerki, pianki naprawcze czy mierniki ciśnienia.