Porównujemy oferty 33 sklepów z oponami całorocznymi firmy Pirelli w rozmiarze 285/35R22. Zobacz gdzie kupić opony Scorpion Zero All Season w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "106 Y XL, PNCS, T0, FR" w nazwie opony?
Pirelli Scorpion Zero All Season w rozmiarze 285/35 R22 106Y to opona całoroczna, wzmacniana (XL), homologowana (T0), posiadająca rant ochronny felgi (FR) oraz dodatkowo oznakowana symbolem PNCS. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Producent | Pirelli |
Koncern | grupa Pirelli |
Siedziba | Włochy |
Klasa | premium |
Model | Scorpion Zero All Season |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony całoroczne |
Rozmiar | 285/35 R22 |
Szerokość | 285 mm |
Profil | 35 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 22 cale |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 99,75 mm |
Kraj produkcji | Turcja, Rumunia, Wielka Brytania, Hiszpania, Francja, Niemcy |
Rodzaj bieżnika | asymetryczny |
Indeks nośności | 106 |
Maksymalna nośność | 950 kg |
Indeks prędkości | Y |
Maksymalna prędkość | 300 km/h |
Przeznaczenie | auta 4x4 / SUV |
Gwarancja | 7 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | B (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | B (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 71 dB |
Fale (1-3) | 1 |
Waga (ciężar) | 15,17 kg |
Cena | ~ 1452 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Homologacja / OE | T0 (Tesla) |
Rant ochronny felgi | tak (FR) |
Inne oznaczenia | PNCS |
Pełna nazwa | Pirelli Scorpion Zero All Season 285/35 R22 106Y XL PNCS T0 FR |
Opis opony Pirelli Scorpion Zero All Season w pigułce. Producentem opon jest marka Pirelli, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Hiszpania, Turcja czy Rumunia. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie letnim i zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Pirelli (klasa premium) to wynosi ona 7 lat od daty zakupu. Bieżnik Scorpion Zero All Season ma konstrukcję asymetryczną, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Opony Pirelli Scorpion Zero All Season 285/35 R22 106 Y zostały wyprodukowane z myślą o zapewnieniu bezpiecznego i komfortowego podróżowania. W przypadku rozmiaru 285/35 R22 ich szerokość wynosi 285 mm, wysokość profilu to procent z szerokości (tutaj 35% z 285 wynosi 99,75), litera stanowi informację o typie konstrukcji opony (zwykle radialny, ale niektóre opony mają też budowę diagonalną), a średnica felgi przeznaczonej do zamontowania na niej tej opony to 22 cali. Kolejne dwa oznaczenia (106 i Y) to odpowiednio indeks nośności i prędkości opon wielosezonowych Pirelli Scorpion Zero All Season 285/35 R22.
Indeks nośności to najwyższa wartość obciążenia przy jeździe z maksymalną prędkością i wynosi ona tu 950 kg, natomiast sama dopuszczalna prędkość w przypadku tych opon to 300 km/h. W ramach europejskiego systemu etykietowania opon model Pirelli Scorpion Zero All Season 285/35 R22 otrzymał klasy B w kategorii hamowania na mokrej nawierzchni, B za opory toczenia oraz wartość 71 dB za emitowany hałas zewnętrzny. Omawiany produkt najlepiej sprawdzi się w samochodach auta niemieckie, japońskie, francuskie, włoskie czy amerykańskie.
Scorpion Zero All Season w rozmiarze 285/35 R22 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie 4x4 / SUV. Opony do aut SUV i crossover są bardzo często poszukiwane przez kierowców ze względu na rosnącą popularność tego typu samochodów. Bardzo często mają rant ochronny felgi lub technologię Run Flat, jeśli budowa samochodu tego wymaga. Auta typu SUV mają większą masę i wyżej położony środek ciężkości, dlatego opony do aut SUV mają wyższą nośność i bardziej sztywne ściany boczne. Bieżniki są takie same, jak w modelach osobowych (często nazwa opony ma tylko dopisek SUV w ramach jednego modelu).
Opony firmy Pirelli pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy premium. Opony klasy premium to głównie marki Pirelli, Vredestein, Dunlop, Hankook, Nokian, Goodyear, Yokohama czy Continental. Opony z tej półki oferują najwyższy poziom przyczepności w zróżnicowanych warunkach pogodowych, są komfortowe i mają małe opory toczenia. Wybierane są przez właścicieli samochodów o dużej mocy, kierowców pokonujących duże przebiegi roczne (np. w trasie) czy preferujących dynamiczny styl jazdy. Tego typu opon najczęściej wygrywają testy opon i zbierają szereg pozytywnych recenzji kierowców.
Oznaczenie opon indywidualnymi etykietami wprowadziło rozporządzenie WE Nr 1222/2009. Regulacja nakazuje stosować tego typu oznakowanie w przypadku opon do aut osobowych, dostawczych i ciężarowych. Jej treść zawiera ocenę trzech parametrów: oporów toczenia, drogi hamowania na mokrej nawierzchni i poziomu hałasu. Zobacz jak prezentują się oceny opon Pirelli Scorpion Zero All Season 285/35R22 106Y na etykiecie unijnej.
Etykieta unijna na oponach zawiera między innymi informacje o oporach toczenia danego produktu. Podczas toczenia na opony działają różne siły (między innymi tarcie, opór powietrza itp.), co w uproszczeniu przekłada się na ilość energii potrzebnej do wprawienia koła w ruch, czy utrzymania pożądanej prędkości. Im większe opory toczenia, tym większe spalanie paliwa i emisja spalin przez samochód. W ramach pomiaru oporów toczenia możliwe jest przyznanie klas od A (najlepsza) do G (najgorsza), przy czym klasa D nie jest stosowana.
Etykieta unijna dołączona do opony zawiera m. in. informację o drodze hamowania na mokrej nawierzchni. To dla kierowców często decydujący parametr przy wyborze ogumienia do codziennej jazdy. Parametr ten wyrażany jest w skali od A do G, gdzie A oznacza najkrótszą drogę hamowania, przy czym kategorie D i G pozostają puste. Warto przyjrzeć się tym danym, ponieważ między modelem z początku i końca skali różnica w drodze hamowania na mokrej jezdni wynosi aż 18 metrów (przy prędkości wynoszącej 80 km/h).
Etykieta unijna (hałas zewnętrzny) w porównaniu do pozostałych parametrów nie przewiduje nadawania klas odpowiadających literom alfabetu. W tym przypadku mamy do czynienia z systemem umieszczania 3 fal i wyniku pomiaru hałasu w dB. Decyzja o umieszczeniu akurat tego parametru wynika z realizacji przez UE polityki ochrony środowiska – warto pamiętać, że mierzona jest tu wartość hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony, a nie tego słyszanego w kabinie pojazdu, co często ma kluczowe znaczenie dla kierowców. Wynik "71 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskał jeszcze 1 produkt spełniający kryteria - opony Scorpion Zero All Season (model) oraz 22 cali (średnica).
Pirelli to włoska marka, która zajmuje obecnie 5 miejsce pod względem wielkości produkcji opon na świecie. Mimo że na co dzień jest kojarzona ze sportem za sprawą dostarczana ogumienia do najsłynniejszych światowych rajdów i wyścigów (w tym Formuły 1), to korzystają z niej także kierowcy ceniący sobie wysokie osiągi i bezpieczną jazdę na co dzień. Co roku Pirelli wydaje kalendarz z artystycznymi aktami modelek, który przez lata swojego istnienia stał się ikoną popkultury, a jego premiera co roku budzi emocje w świecie show biznesu.
Model Scorpion Zero All Season (Pirelli) wyposażony został w asymetryczną rzeźbę bieżnika. Opony asymetryczne to takie, w których bieżnik różni się budową po lewej i prawej stronie. Ich konstrukcja zapewnia maksymalne bezpieczeństwo na drodze, ponieważ każda z części bieżnika odpowiada za inne właściwości jezdne. Jego wewnętrzny segment odprowadza wodę i gwarantuje lepszą przyczepność na mokrej nawierzchni. Zewnętrzna część bieżnika dba z kolei o wysokie osiągi podczas prowadzenia na suchej jezdni oraz stabilność w czasie skręcania i wykonywania gwałtownych manewrów. W efekcie opona sprawdza się podczas dynamicznej jazdy bez względu na warunki pogodowe.
Napisy "106" oraz "Y" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 950 kg) oraz prędkości (do 300 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie PNCS - dźwiękochłonna gąbka umieszczona wewnątrz opony (przyklejona do spodniej części bieżnika), zapewniająca redukcję hałasu pochodzącego z toczenia się kół po nawierzchni. Model Scorpion Zero All Season (Pirelli 285/35 R22) posiada homologację T0 (Tesla). Akronim FR oznacza oponę posiadającą rant ochronny felgi. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji.
Pirelli Scorpion Zero All Season 285/35 R22 należy do grupy opon wielosezonowych. Opony całoroczne (określane również jako uniwersalne lub wielosezonowe) najlepiej sprawdzają się w umiarkowanych warunkach klimatycznych lub w przypadku kierowców o spokojnym stylu jazdy jeżdżących głównie po mieście. Nazwy opon całorocznych kojarzą się z 4 porami roku, np. "4Seasons", "Quatrac", "All Season", "All Weather", a na ich bokach umieszczony jest symbol trzech szczytów z płatkiem śniegu potwierdzający osiągi w zimowych warunkach. Bieżniki opon całorocznych mają niejako dwie strefy: przystosowaną do jazdy latem i zimą (ta druga ma więcej lameli).
Dzięki gwarancji na opony, kierowcy mogą liczyć na wymianę towaru na nowy lub rekompensatę finansową w przypadku wykrycia wady fabrycznej produktu. Na opony włoskiej firmy Pirelli taka gwarancja jest udzielana na okres pięciu lat (60 miesięcy) od daty produkcji. Wyłączone spod niej są przypadku użytkowania opon niezgodnie z zaleceniami producenta, uszkodzenia podczas usług serwisowych czy nieprawidłowego przechowywania i transportu. Należy pamiętać, że im więcej czasu minie od zakupu, a na oponie przejedziemy więcej kilometrów, tym udowodnienie wady będzie trudniejsze.
Opinie o oponach, które można znaleźć w Internecie, są cennym źródłem wiedzy dla wszystkich chcących porównać parametry poszczególnych modeli. W przypadku opon całorocznych Pirelli, kierowcy są zgodni - to doskonałe rozwiązanie dla osób ceniących sobie maksymalne osiągi i bezpieczeństwo. Ich użytkownicy piszą: "najlepsze opony całoroczne na rynku, sprawdzają się w ekstremalnych warunkach pogodowych - zarówno latem, jak i na błocie oraz śniegu", "dają poczucie bezpieczeństwa na drodze i nie gubią przyczepności, nawet podczas gwałtownych manewrów".
Opony całoroczne Pirelli to doskonałe rozwiązanie dla kierowców, którzy rocznie pokonują niewielkie przebiegi. Testy publikowane przez prasę i automobilkluby pozwalają porównać między sobą osiągi różnych modeli i wybrać spośród nich optymalny do swojego auta. W testach opon całorocznych sprawdzono m.in. modele Pirelli Cinturato All Season i Cinturato All Season Plus. Pierwsza z nich zajęła 5 miejsce w teście ADAC w 2016 roku, a druga uplasowała się na 9 lokacie w sprawdzianie Auto Bild przeprowadzonym w 2018 roku.
Wyniki dotyczą opon wielosezonowych Pirelli, gdyż model Scorpion Zero All Season nie został jeszcze przetestowany przez żadną popularną organizację, ekspertów z branży, czasopismo czy automobilclub.
Zobacz inne określenia opon Pirelli Scorpion Zero All Season 285/35 R22 106Y XL PNCS T0 FR. Sformułowania te często spotykane są w porównywarkach cenowych czy na portalach społecznościowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu modelu (Scorpion Zero All Season), indeksów (106Y XL, PNCS, T0), nazwy producenta (Pirelli), rozmiaru (285/35 R22) oraz sezonu (opony całoroczne) przedstawione w odmiennej kolejności.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą foteliki samochodowe, karty przedpłacone, rabat na kolejne zakupy, koszulki piłkarskie oraz karty paliwowe.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Pirelli to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 38-60% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (inopony, oponeo czy oponylux) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. mBank, Alior Bank oraz Santander Consumer Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych Pirelli w rozmiarze 285/35 R22 XL, PNCS, T0 (106Y). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 1452 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 5 808 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 543 (12 rat) do 2 963 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 2 963 zł | 5 926 zł | 118 zł |
4 | 1 511 zł | 6 044 zł | 236 zł |
6 | 1 027 zł | 6 162 zł | 354 zł |
8 | 785 zł | 6 280 zł | 472 zł |
10 | 639 zł | 6 390 zł | 582 zł |
12 | 543 zł | 6 516 zł | 708 zł |
Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Scorpion Zero All Season mogą być m.in. środki do konserwacji opon, ubezpieczenie opon, podkładki antypoślizgowe pod telefon czy mierniki ciśnienia.