Data modyfikacji:

Pirelli Scorpion Zero All Season 285/45 R22 114Y XL PNCS LR FR

Opona całoroczna Pirelli Scorpion Zero All Season 285/45 R2

Zdjęcie poglądowe modelu Scorpion Zero All Season w rozmiarze 285/45 R22 XL, PNCS, LR

Porównujemy oferty 21 sklepów z oponami całorocznymi firmy Pirelli w rozmiarze 285/45R22. Zobacz gdzie kupić opony Scorpion Zero All Season w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.

Co oznacza zapis "114 Y XL, PNCS, LR, FR" w nazwie opony?

Parametry techniczne

Pirelli Scorpion Zero All Season w rozmiarze 285/45 R22 114Y to opona całoroczna, wzmacniana (XL), homologowana (LR), posiadająca rant ochronny felgi (FR) oraz dodatkowo oznakowana symbolem PNCS. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.

Pełna specyfikacja opony (szczegóły produktu)
Parametr Wartość
Producent Pirelli
Koncern grupa Pirelli
Siedziba Włochy
Klasa premium
Model Scorpion Zero All Season
Poprzedni model -
Następny model -
Sezon opony całoroczne
Rozmiar 285/45 R22
Szerokość 285 mm
Profil 45 % (opona niskoprofilowa)
Średnica 22 cale
Konstrukcja R (radialna)
Wysokość profilu 128,25 mm
Kraj produkcji Niemcy, Wielka Brytania, Hiszpania, Turcja, Rumunia, Francja
Rodzaj bieżnika asymetryczny
Indeks nośności 114
Maksymalna nośność 1180 kg
Indeks prędkości Y
Maksymalna prędkość 300 km/h
Przeznaczenie auta 4x4 / SUV
Gwarancja 7 lat od daty zakupu
Opory toczenia A (spalanie paliwa)
Przyczepność na mokrym C (droga hamowania)
Hałas zewnętrzny 73 dB
Fale (1-3) 2
Waga (ciężar) 17,81 kg
Cena ~ 1576 zł (brutto, z VAT)
Run Flat nie
Wzmocnienie tak (XL)
Homologacja / OE LR (Land Rover, Range Rover)
Rant ochronny felgi tak (FR)
Inne oznaczenia PNCS
Pełna nazwa Pirelli Scorpion Zero All Season 285/45 R22 114Y XL PNCS LR FR

Model Scorpion Zero All Season

Fragment bieżnika Scorpion Zero All Season firmy Pirelli (z

Opis opony Pirelli Scorpion Zero All Season w pigułce. Producentem opon jest marka Pirelli, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Hiszpania, Francja czy Wielka Brytania. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie letnim i zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Pirelli (klasa premium) to wynosi ona 7 lat od daty zakupu. Bieżnik Scorpion Zero All Season ma konstrukcję asymetryczną, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.

Opony całoroczne Pirelli Scorpion Zero All Season w rozmiarze 285/45 R22 114Y XL, PNCS, LR

Opona całoroczna Pirelli Scorpion Zero All Season 285/45 R22 jest zaprojektowana z myślą o samochodach typu auta niemieckie, japońskie, francuskie, włoskie czy amerykańskie i to właśnie w nich jest najczęściej montowana. W ramach europejskiego systemu etykiet omawiany model otrzymał klasę A podczas pomiaru oporów toczenia (wpływają one na spalanie paliwa i emisję CO2 do atmosfery), ocenę C za hamowanie na mokrej nawierzchni, a pomiar emitowanego hałasu zewnętrznego dał wynik na poziomie 73 dB.

Warto także wspomnieć, że prezentowane opony całoroczne Pirelli Scorpion Zero All Season 285/45 R22 mają indeks nośności 114, co oznacza, że przy jeździe z maksymalną prędkością dopuszczalne obciążenie dla jednej opony wynosi 1180 kg. Sama maksymalna prędkość wynosząca tutaj 300 km/h jest oznaczona za pomocą indeksu prędkości Y.

Jak należy rozumieć oznaczenie rozmiaru opon wielosezonowych Pirelli Scorpion Zero All Season? Pierwsza pozycja w rozmiarze opony 285/45 R22 to jej szerokość określona w milimetrach – w tym przypadku jest to 285 mm (28,50 cm). Druga z liczb określa wysokość profilu modelu i jest podawana jako procent z szerokości – tutaj 45% z 285, czyli 128,25 mm. Litera to typ konstrukcji opony ("R" – radialna, "-" – diagonalna, "B" – diagonalna z opasaniem – ang. bias belted). Ostatnia liczba to podana w calach średnica felgi, na jaką należy zamontować oponę – tutaj 22 cali.

Opona do aut 4x4 / SUV

Przeznaczenie - samochody 4x4 (zdjęcie)

Scorpion Zero All Season w rozmiarze 285/45 R22 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie 4x4 / SUV. Opony do aut SUV zyskały na popularności, gdy na drogach zaczęło pojawiać się coraz więcej samochodów osobowych z napędem na cztery koła określanych mianem sportowo-użytkowych czy też crossoverów. Opony tego typu najczęściej mają taki sam bieżnik, jak modele osobowe (nawet takie same nazwy z dopiskiem SUV). Ze względu na większą masę i wyżej położony środek ciężkości aut, w których są montowane, są wyposażone w usztywnione ściany boczne i mają wyższą nośność. Opony do aut SUV mogą mieć technologię Run Flat i rant ochronny felgi.

Klasa - premium. Opony dla wymagających kierowców oferujące innowacyjne rozwiązania

Klasa - premium

Opony firmy Pirelli pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy premium. Opony klasy premium to najnowocześniejsze produkty na rynku. Oferują najwyższy poziom osiągów i są wyposażone w nowatorskie rozwiązania technologicznie. W związku z tym często montowane są w samochodach o dużej mocy, pokonujących duże przebiegi roczne czy przez kierowców o dynamicznym stylu jazdy. Marki opon premium to między innymi: Pirelli, Michelin, Hankook, Dunlop, Continental, Yokohama czy Vredestein. Opony klasy premium najczęściej zajmują czołowe pozycje w testach i są polecane przez większość kierowców.

Etykieta unijna opon Scorpion Zero All Season 285/45 R22 czyli ocena hałasu, hamowania i...

Oznaczenie opon indywidualnymi etykietami wprowadziło rozporządzenie WE Nr 1222/2009. Regulacja nakazuje stosować tego typu oznakowanie w przypadku opon do aut osobowych, dostawczych i ciężarowych. Jej treść zawiera ocenę trzech parametrów: oporów toczenia, drogi hamowania na mokrej nawierzchni i poziomu hałasu. Zobacz jak prezentują się oceny opon Pirelli Scorpion Zero All Season 285/45R22 114Y na etykiecie unijnej.

Spalanie paliwa - ocena A

Etykieta unijna na oponach informuje między innymi o poziomie oporów toczenia, które mają wpływ na zużycie paliwa przez samochód, a w efekcie emisję spalin. Im mniejsze opory, tym auto powinno palić mniej – nawet 0,25 litra na 100 km. W ramach pomiaru oporów toczenia możliwe jest przyznanie klas od A (najlepsza) do G (najgorsza). Taka skala widnieje na etykietach, ale warto wiedzieć, że ocena D nie jest stosowana – jest to tak zwana klasa pusta dla lepszego rozgraniczenia modeli lepszych i gorszych w tej kategorii. Taką samą ocenę - "A" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskały jeszcze 2 inne produkty spełniające kryteria - opony całoroczne (sezon), 22 cali (średnica) oraz premium (klasa).

Hamowanie na mokrym - ocena C

Fragment etykiety unijnej zawierający informacje o przyczepności na mokrej nawierzchni prezentuje wyniki pomiaru drogi hamowania i siły tarcia opon we wspomnianych warunkach w porównaniu do modelu referencyjnego. Etykieta unijna za przyczepność na mokrym przewiduje przyznanie klas od A (najwyższa) do G (najniższa) – warto jednak pamiętać, że klasa D dla rozgraniczenia lepszych i gorszych produktów pozostaje pusta, a opony z klasą G nie są dopuszczane do sprzedaży, więc w praktyce takich się nie spotyka.

Hałas na zewnątrz - 73 dB

Symbol trzech fal dźwiękowych umieszczonych na etykiecie unijnej dołączonej do opon określa hałas zewnętrzny generowany przez oponę podczas jazdy To parametr wpływający na komfort jazdy, dlatego warto zwrócić na niego uwagę wybierając ogumienie. Jedna fala oznacza niski poziom głośności, podczas gdy trzy fale - największy. Poziom głośności oblicza się na podstawie skali logarytmicznej, co oznacza, że opona z trzema falami jest aż czterokrotnie głośniejsza od modelu zaklasyfikowanego jedną falą. Wynik "73 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskał jeszcze 1 produkt spełniający kryteria - opony Pirelli (producent), całoroczne (sezon) oraz 285/45 R22 (rozmiar).

Firma Pirelli

Logo firmy oponiarskiej Pirelli (zdjęcie)

Pirelli to marka opon premium, kojarzona jest z wysokimi osiągami, sportem i motoryzacją. Firma dostarcza na rynek ogumienie przeznaczone głównie do samochodów osobowych i motocykli, z którego korzystają kierowcy ceniący sobie sportowe parametry jazdy i najwyższe bezpieczeństwo. Ta włoska firma, od lat 60. XX wieku wydaje ściśle limitowany kalendarz z aktami modelek, trafiający w ręce 20 tysięcy wybranych osób na świecie. Powstawanie kalendarza rokrocznie staje się wydarzeniem medialnym, w którym biorą udział najsłynniejsze modelki i najlepsi fotografowie.

Jak sprawdza się asymetryczna rzeźba bieżnika w oponie Pirelli Scorpion Zero All Season 285/45 R22 114Y? Poznaj jej wady i zalety

Bieżnik asymetryczny (zdjęcie)

Model Scorpion Zero All Season (Pirelli) wyposażony został w asymetryczną rzeźbę bieżnika. Bieżnik asymetryczny to rozwiązanie, które uznawane jest za najbardziej zaawansowane pod względem technologicznym. Bezpośrednio przekłada się to na osiągi takich opon. Rzeźba asymetryczna dzieli się na część zewnętrzną i wewnętrzną. Pierwsza umożliwia zachowanie panowania nad samochodem podczas manewrowania, a druga odpowiada między innymi za odprowadzanie wody. Bieżnik asymetryczny najlepiej sprawdza się w samochodach o większej mocy. Oprócz bezpieczeństwa oferuje też odporność na nierównomierne zużycie i dobre tłumienie hałasu.

Oznaczenia 114Y, XL, LR, PNCS oraz FR

Napisy "114" oraz "Y" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 1180 kg) oraz prędkości (do 300 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji. Opona z oznaczeniem FR posiada rant chroniący felgę przed zarysowaniami. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie PNCS - dźwiękochłonna gąbka umieszczona wewnątrz opony (przyklejona do spodniej części bieżnika), zapewniająca redukcję hałasu pochodzącego z toczenia się kół po nawierzchni. Model Scorpion Zero All Season (Pirelli 285/45 R22) posiada homologację LR (Land Rover, Range Rover).

Opona całoroczna

Opony całoroczne

Pirelli Scorpion Zero All Season 285/45 R22 należy do grupy opon wielosezonowych. Opony całoroczne (lub wielosezonowe) to technologiczny kompromis pomiędzy modelami letnimi i zimowymi. Ich mieszanka gumowa jest twardsza od zimowych, ale z drugiej strony bardziej miękka od letnich. Bieżnik można z kolei podzielić na części letnią i zimową (ta druga ma więcej lameli, które poprawiają prowadzenie na śniegu). Na oponach całorocznych powinien znaleźć się symbol 3PMSF (trzech górskich szczytów z płatkiem śniegu) potwierdzający ich osiągi w zimowych warunkach.

Gwarancja na opony Scorpion Zero All Season

Gwarancja na opony Pirelli udzielana jest przez producenta na okres 5 lat (60 miesięcy) od daty produkcji. Aby reklamować oponę należy wypełnić formularz reklamacyjny, a także udostępnić produkt na potrzeby specjalistycznego badania. Jeżeli nie jesteś pewien, czy uszkodzenie nie powstało np. w wyniku mechanicznego przebicia lub nie jest skutkiem odkształceń podczas nieprawidłowego przechowywania, warto zdać się na profesjonalistów z serwisu opon, którzy ocenią czy istnieje szansa rekompensaty finansowej albo wymiany opony na nową na drodze postępowania reklamacyjnego.

7 lat od daty zakupu

Opinie kierowców rozmiaru 285/45 R22 o oponach Pirelli Scorpion Zero All Season

Opinie o oponach zamieszczane w Internecie przez użytkowników, to najlepsze źródło wiedzy dla każdego stojącego przed wyborem ogumienia do swojego auta. Opony całoroczne są dobrym rozwiązaniem dla wszystkich pokonujących niewielkie przebiegi i korzystających z samochodu głównie w mieście. Doskonałą propozycją dla nich są opony całoroczne Pirelli. Kierowcy piszą o nich: "pewne prowadzenie podczas upałów, deszczu, na błocie pośniegowym oraz śniegu", "zaskakująco ciche i komfortowe", "to moje pierwsze opony całoroczne Pirelli i czuję, że przy nich zostanę - gwarantują zrównoważone osiągi".

Pirelli w testach opon wielosezonowych

Test opon wielosezonowych Pirelli

Opony całoroczne Pirelli to doskonałe rozwiązanie dla kierowców, którzy rocznie pokonują niewielkie przebiegi. Testy publikowane przez prasę i automobilkluby pozwalają porównać między sobą osiągi różnych modeli i wybrać spośród nich optymalny do swojego auta. W testach opon całorocznych sprawdzono m.in. modele Pirelli Cinturato All Season i Cinturato All Season Plus. Pierwsza z nich zajęła 5 miejsce w teście ADAC w 2016 roku, a druga uplasowała się na 9 lokacie w sprawdzianie Auto Bild przeprowadzonym w 2018 roku.

Test opon (ranking):

Wyniki dotyczą opon wielosezonowych Pirelli, gdyż model Scorpion Zero All Season nie został jeszcze przetestowany przez żadną popularną organizację, automobilclub, czasopismo czy dziennikarzy motoryzacyjnych.

  • 7 miejsce 2021 Auto Bild
  • 12 miejsce 2020 Auto Bild
  • 5 miejsce 2020 Auto Bild
  • 16 miejsce 2019 Auto Bild
  • 10 miejsce 2018 Auto Bild
  • 8 miejsce 2018 Autoklub CR
  • 8 miejsce 2017 Auto Zeitung

Pirelli Scorpion Zero All Season 285/45 R22 114Y XL, PNCS, LR na forach czyli inne formy zapisu prezentowanej opony

Zobacz inne określenia opon Pirelli Scorpion Zero All Season 285/45 R22 114Y XL PNCS LR FR. Sformułowania te często spotykane są w sklepach z oponami czy na forach internetowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu nazwy producenta (Pirelli), rozmiaru (285/45 R22), modelu (Scorpion Zero All Season), indeksów (114Y XL, PNCS, LR) oraz sezonu (opony całoroczne) przedstawione w odmiennej kolejności.

Znalezione m.in. na forum:

  • 285/45R22 Pirelli All Season Scorpion Zero 114 Y XL, PNCS, LR
  • opony całoroczne Pirelli Scorpion Zero All Season 22 285x45
  • Scorpion Zero All Season 285/45 R22 114 Y całoroczne
  • Pirelli Scorpion Zero All Season 285/45R22 XL, PNCS, LR
  • Pirelli 285/45 R22 XL, PNCS, LR 114Y Scorpion Zero All Season

Polecane opony całoroczne 285 45 R22 114Y o podobnych parametrach i cenie

Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 285 mm, profilu 45 %, średnicy 22 cali oraz indeksach 114Y. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.

Opona całoroczna
Opona Yokohama Geolandar A/T G015 285 45 R22 114H XL RPB

Logo firmy Yokohama
Klasa premium

Yokohama Geolandar A/T G015
285/45 R22 114H XL RPB

  • Wzmacniane – XL
  • Rant ochronny – RPB
  • Gwarancja – 5 lat od daty produkcji
  • Indeks nośności – 114 (do 1180 kg/oponę)
  • Indeks prędkości – H (do 210 km/h)
  • Dodatkowe oznaczenia – 3PMSF, M+S
E C 72dB
Cena od 835 zł / szt.

Opona całoroczna
Opona Pirelli Scorpion Verde All Season 285 45 R22 114H XL

Logo firmy Pirelli
Klasa premium

Pirelli Scorpion Verde All Season
285/45 R22 114H XL

  • Wzmacniane – XL
  • Gwarancja – 7 lat od daty zakupu
  • Indeks nośności – 114 (do 1180 kg/oponę)
  • Indeks prędkości – H (do 210 km/h)
C C 73dB
Cena od 1262 zł / szt.

Dodatkowe informacje

Kierowca w samochodzie

Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.

Promocja i wyprzedaż

Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą pamięci przenośne USB, koszulki piłkarskie, bilety na zawody żużlowe, assistance 24/7 oraz karty paliwowe.

Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Pirelli to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 41-56% od ceny detalicznej.

Zakup na raty

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (norauto, oponeo czy oponylux) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Alior Bank, Euro Bank czy BGŻ BNP Paribas. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).

Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych Pirelli w rozmiarze 285/45 R22 XL, PNCS, LR (114Y). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 1576 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 6 304 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 589 (12 rat) do 3 216 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.

Kalkulacja zakupu opon na raty
Ilość rat Miesięczna rata Koszt całkowity Nadpłata
2 3 216 zł 6 432 zł 128 zł
4 1 640 zł 6 560 zł 256 zł
6 1 114 zł 6 684 zł 380 zł
8 852 zł 6 816 zł 512 zł
10 694 zł 6 940 zł 636 zł
12 589 zł 7 068 zł 764 zł

Produkty powiązane

Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Scorpion Zero All Season mogą być m.in. płyny do prania tapicerki, środki do konserwacji opon, worki do opon lub zapachy do samochodu.

Autor: Łukasz Wulkanista
opony całoroczne 205/60 r16 ranking

Test opon całorocznych 205/60 R16. Ranking Wulkanisty 2025 

2025-04-11
Kierowcy są pogodzeni z faktem, że wraz z nadejściem okresu jesienno-zimowego przychodzi pora na wymianę opon. Jednak wielu właścicieli aut zwleka z założeniem i zakupem nowego kompletu, ponieważ wiąże się to z niemałą stratą czasu i dodatkowymi wydatkami. Dlatego w ostatnich latach tak szybko rośnie zainteresowanie oponami całorocznymi, które sprawdzają się w dowolnej aurze. Przedstawiamy ranking polecanych opon wielosezonowych 205/60 R16.
opony całoroczne 195/55 r16 ranking

Test opon całorocznych 195/55 R16. Ranking Wulkanisty 2025 

2025-04-09
Coraz popularniejszym rozwiązaniem na które decydują się właściciele aut, jest zakup specjalnych opon całorocznych, które sprawdzają się zarówno w trakcie letnich upałów, jak i zimowych zamieci. Przedstawiamy ranking polecanych modeli opon wielosezonowych 195/55 R16.
opony wielosezonowe 185/65 r15 ranking

Test opon całorocznych 185/65 R15. Ranking Wulkanisty 2025 

2025-04-07
Rosnącą popularnością cieszą się opony wielosezonowe, które radzą sobie równie dobrze na oblodzonych i mokrych drogach, jak i na autostradach rozgrzanych w letnim upale. Przedstawiamy ranking polecanych opon całorocznych 185/65 R15.
opony wielosezonowe 185/60 r15 ranking

Test opon całorocznych 185/60 R15. Ranking Wulkanisty 2025 

2025-04-04
Opony wielosezonowe cieszą się w naszym kraju coraz większą popularnością, do czego niewątpliwie przyczyniają się coraz łagodniejsze zimy, które sprawiają, że wielu kierowców nie odczuwa potrzeby zakładania ogumienia stworzonego z myślą o niej. Modele te radzą sobie równie dobrze na rozgrzanym asfalcie, jak i zabłoconych lub oblodzonych miejskich drogach. Przedstawiamy ranking polecanych modeli 185/60 R15.
opony całoroczne 215/65 r16 ranking

Test opon całorocznych 215/65 R16. Ranking Wulkanisty 2025

2025-03-31
Coroczna wymiana opon letnich na zimowe jest niewątpliwie kłopotliwa, kierowcy muszą bowiem znaleźć nie tylko miejsce na przechowywanie nieużywanego kompletu, ale również poświecić sporo cennego czasu na wizytę w warsztacie. Z tych powodów coraz większym zainteresowaniem cieszą się opony wielosezonowe, z których możemy korzystać niezależnie od aury za oknem. Przedstawiamy ranking opon całorocznych 215/65 R16.
kormoran all season vs goodyear eagle sport

Kormoran All Season vs. Goodyear Eagle Sport All-Season: Porównanie opon całorocznych

2025-02-03
Wybór odpowiednich opon całorocznych to kluczowy element zapewniający bezpieczeństwo i komfort jazdy przez cały rok. Dziś przyjrzymy się dwóm popularnym modelom: Kormoran All Season oraz Goodyear Eagle Sport All-Season, analizując ich specyfikacje, osiągi i opinie użytkowników.