Porównujemy oferty 27 sklepów z oponami zimowymi firmy Pirelli w rozmiarze 235/35R20. Zobacz gdzie kupić opony SottoZero 3 w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "92 W XL, FR" w nazwie opony?
Pirelli SottoZero 3 w rozmiarze 235/35 R20 92W to opona zimowa, wzmacniana (XL), posiadająca rant ochronny felgi (FR) oraz dodatkowo oznakowana symbolami 3PMSF, M+S. 3647200 oraz 8019227364729 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 3647200 |
EAN | 8019227364729 |
Producent | Pirelli |
Koncern | grupa Pirelli |
Siedziba | Włochy |
Klasa | premium |
Model | SottoZero 3 |
Poprzedni model | SottoZero 2 |
Następny model | - |
Sezon | opony zimowe |
Rozmiar | [size width="235" profile="35" diameter="20"]235/35 R20[/size] |
Szerokość | 235 mm |
Profil | 35 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 20 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 82,25 mm |
Kraj produkcji | Rumunia, Francja, Hiszpania, Wielka Brytania, Turcja, Niemcy |
Rodzaj bieżnika | kierunkowy |
Indeks nośności | 92 |
Maksymalna nośność | 630 kg |
Indeks prędkości | W |
Maksymalna prędkość | 270 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 5 lat od daty produkcji |
Opory toczenia | C (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | B (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 72 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 10,15 kg |
Premiera modelu | 2011 rok (podczas targów Moto) |
Cena | ~ 1538 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Rant ochronny felgi | tak (FR) |
Inne oznaczenia | 3PMSF, M+S |
Pełna nazwa | Pirelli SottoZero 3 235/35 R20 92W XL FR |
Opis opony Pirelli SottoZero 3 w pigułce. Producentem opon jest marka Pirelli, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Hiszpania, Rumunia czy Turcja. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Pirelli (klasa premium) to wynosi ona 5 lat od daty produkcji. Bieżnik SottoZero 3 ma konstrukcję kierunkową, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Opony zimowe Pirelli SottoZero 3 zaprojektowane zostały z myślą o zapewnieniu bezpieczeństwa podczas codziennego podróżowania samochodem. Prezentowany tutaj rozmiar 235/35 R20 pasuje do modeli samochodów typu Volvo S60, BMW Seria 7, Porsche Cayenne, Skoda Superb, Renault Grand Scenic czy BMW X5.
Jak należy czytać rozmiar opony? Pierwsza liczba w rozmiarze 235/35 R20 oznacza szerokość opony w milimetrach (tutaj 235 mm). Druga liczba to wysokość profilu opon. W rozmiarze jest podawana jako procent z szerokości – tutaj profil 35 w milimetrach wynosi 82,25. Średnica tego modelu ma z kolei 20 cali. Opony Pirelli SottoZero 3 235/35 R20 mają indeks prędkości W (oznacza to dopuszczalną prędkość 270 km/h) i indeks nośności 92 (dopuszczalne obciążenie wynosi tutaj 630 kg). Etykieta opon Pirelli SottoZero 3 235/35 R20 prezentuje się następująco: C za opory toczenia, B za hamowanie na mokrej drodze i 72 dB w pomiarze hałasu zewnętrznego.
SottoZero 3 w rozmiarze 235/35 R20 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie osobowe. Opony osobowe montowane są na przykład w miejskich kompaktach, rodzinnych sedanach czy kombi, a także popularnych crossoverach. Najczęściej posiadają bieżnik kierunkowy lub asymetryczny. Modele opon osobowych dzielą się na trzy klasy: premium (najbardziej zaawansowane technologicznie, o największych osiągach), średnią (optymalny stosunek cena-jakość) i ekonomiczną (najtańsze). Opony osobowe mogą posiadać szereg dodatkowych cech: technologię Run Flat, rant ochronny czy wzmocnioną konstrukcję.
Opony firmy Pirelli pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy premium. Opony klasy premium to najbardziej zaawansowane technologicznie produkty na rynku. Do ich produkcji stosowane są najlepsze jakościowo składniki (między innymi nowatorskie mieszanki gumowe), co przekłada się na wysoki poziom osiągów w obszarze bezpieczeństwa, komfortu i kosztów użytkowania. Opony premium najczęściej wygrywają testy organizowane przez czołowe organizacje motoryzacyjne, otrzymują wysokie klasy na etykietach i wiele pozytywnych recenzji kierowców. Czołowe marki premium to: Pirelli, Bridgestone, Goodyear, Vredestein, Michelin, Yokohama, Nokian czy Dunlop.
Etykieta unijna na oponie w prosty i przejrzysty sposób informuje nabywcę o trzech podstawowych osiągach danego modelu: przyczepności na mokrej nawierzchni, efektywności paliwowej (oporów toczenia), a także poziomu hałasu, jaki generuje podczas jazdy. Przedstawione są w formie piktogramów przypominających te, które znajdują się na sprzęcie AGD. Efektywność paliwowa i przyczepność na mokrym obejmuje zakres klas od A do G, gdzie A oznacza najkrótszą drogę hamowania i najlepszą efektywność. Hałas przedstawiony jest natomiast w formie decybeli i piktogramu od 1 do 3 fal. Zobacz jak prezentują się oceny opon Pirelli SottoZero 3 235/35R20 92W na etykiecie unijnej.
Opory toczenia mają wpływ na zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Najlepszymi i najbardziej oszczędnymi oponami są modele oznaczone literą "A" – najmniej ekonomiczne ogumienie zaliczane jest do klasy "G". Klasy "D" nie stosuje się w odniesieniu do samochodów osobowych. Taką samą ocenę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 13 innych produktów spełniających kryteria - opony SottoZero 3 (model) oraz 20 cali (średnica).
Etykieta unijna dołączona do opony zawiera m. in. informację o drodze hamowania na mokrej nawierzchni. To dla kierowców często decydujący parametr przy wyborze ogumienia do codziennej jazdy. Parametr ten wyrażany jest w skali od A do G, gdzie A oznacza najkrótszą drogę hamowania, przy czym kategorie D i G pozostają puste. Warto przyjrzeć się tym danym, ponieważ między modelem z początku i końca skali różnica w drodze hamowania na mokrej jezdni wynosi aż 18 metrów (przy prędkości wynoszącej 80 km/h).
Umieszczana na oponach etykieta unijna informuje o hałasie zewnętrznym, który jest przez nie emitowany. Jest to wynik polityki ochrony środowiska prowadzonej przez UE. Dla kierowców z pewnością bardziej istotna byłaby informacja o poziomie hałasu wewnętrznego, który jest odczuwany w kabinie pojazdu i ma wpływ ma komfort podróżowania (szczególnie na długich trasach). W przeciwieństwie do oporów toczenia i przyczepności na mokrej nawierzchni w przypadku hałasu zewnętrznego nie są nadawane klasy od A do G, tylko ocena w postaci 3 fal i wynik pomiaru w dB. Wynik "72 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 78 innych produktów spełniających kryteria - opony zimowe (sezon), 20 cali (średnica) oraz premium (klasa).
Włoska marka Pirelli jest szczególnie ceniona przez kierowców lubiących sportowe osiągi. Nie dziwi to, ponieważ od początku swojego istnienia kojarzona jest ze sportami motorowymi, ze względu na wspieranie rozmaitych rajdów i wyścigów. Opony Pirelli są od 2011 roku dostarczane zespołom najbardziej prestiżowych wyścigów świata - Formuły 1. Firma słynie również z limitowanego, wydawanego co roku kalendarza z aktami modelek, który trafia do wybranych 20 tysięcy osób na całym świecie, a jego premiera za każdym razem staje się dużym wydarzeniem medialnym.
Model SottoZero 3 (Pirelli) wyposażony został w kierunkową rzeźbę bieżnika. Kierunkowa rzeźba bieżnika to najlepszy wybór dla kierowców, którzy oczekują od opon doskonałego prowadzenia na wodzie, błocie pośniegowym czy śniegu (jest ona stosowana w modelach letnich, zimowych i całorocznych. Oferują one 20% większą odporność na aquaplaning w porównaniu do opon asymetrycznych. Opony kierunkowe można rozpoznać po rowkach ukośnych, które zbiegają się do centrum opony (układ bieżnika przypomina litery "V" lub "U"). Opony kierunkowe należy zawsze montować zgodnie z kierunkiem toczenia (oznaczenie "Rotation" znajduje się na ścianie bocznej).
Napisy "92" oraz "W" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 630 kg) oraz prędkości (do 270 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon zimowych. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie 3PMSF - płatek śniegu na potrójnym szczycie oznaczający dopuszczenie opony do poruszania w warunkach zimowych oraz M+S - mud and Snow (ang. błoto i śnieg) określa opony lepiej radzące sobie w warunkach błota i śniegu, niżeli model standardowy (bez tego symbolu). Akronim FR oznacza oponę posiadającą rant ochronny felgi.
Pirelli SottoZero 3 235/35 R20 należy do grupy opon zimowych. Opony zimowe gwarantują komfort i bezpieczeństwo w zróżnicowanych warunkach pogodowych charakterystycznych dla tej pory roku. Różnią się od opon letnich nie tylko budową bieżnika, ale także mieszanką gumową ze zwiększoną ilością krzemionki, która zapewnia większą elastyczność i przyczepność w temperaturze poniżej 7 st. Celsjusza. Dzięki solidnym blokom bieżnika w strefie barkowej, a także zwiększonej liczbie lameli, zapewniają stabilność i pewne prowadzenie w każdych warunkach drogowych, bez względu na panującą aurę.
Dzięki gwarancji na opony, kierowcy mogą liczyć na wymianę towaru na nowy lub rekompensatę finansową w przypadku wykrycia wady fabrycznej produktu. Na opony włoskiej firmy Pirelli taka gwarancja jest udzielana na okres pięciu lat (60 miesięcy) od daty produkcji. Wyłączone spod niej są przypadku użytkowania opon niezgodnie z zaleceniami producenta, uszkodzenia podczas usług serwisowych czy nieprawidłowego przechowywania i transportu. Należy pamiętać, że im więcej czasu minie od zakupu, a na oponie przejedziemy więcej kilometrów, tym udowodnienie wady będzie trudniejsze.
Opinie o oponach Pirelli można znaleźć zarówno na forach motoryzacyjnych, jak i porównywarkach cenowych czy grupach dyskusyjnych. Dzięki tym recenzjom, kierowcy stojący przed wyborem ogumienia do swojego auta, mogą porównać cechy poszczególnych modeli i wybrać ten najlepiej dopasowany do ich potrzeb. O oponach zimowych Pirelli użytkownicy piszą, że: "to jedne z najlepszych opon na rynku, które sprawdzają się nawet podczas ekstremalnej pogody", "niezawodne i trwałe, a przy tym ekonomiczne w eksploatacji".
Dzięki testom opon przeprowadzanym przez organizacje motoryzacyjne i specjalistów z czasopism branżowych, osoby stojące przed wyborem opon do swojego auta mają ułatwiony wybór. Opony zimowe Pirelli gwarantują bezpieczeństwo i doskonały komfort jazdy bez względu na pogodę. Model Pirelli Winter Snow Control Series 3 zajął w 2015 roku 2 miejsce w teście Auto Bild. Model wykazał się sportowymi osiągami i stabilnym prowadzeniem na mokrych i zaśnieżonych nawierzchniach, a także doskonałym komfortem jazdy.
Wyniki dotyczą modelu SottoZero 3.
Zobacz inne określenia opon Pirelli SottoZero 3 235/35 R20 92W XL FR. Sformułowania te często spotykane są w serwisach ogłoszeniowych czy na grupach dyskusyjnych. Zwroty zawierają różne formy zapisu modelu (SottoZero 3), rozmiaru (235/35 R20), indeksów (92W XL), sezonu (opony zimowe) oraz nazwy producenta (Pirelli) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon zimowych o szerokości 235 mm, profilu 35 %, średnicy 20 cali oraz indeksach 92W. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Michelin oraz Pirelli – kosztujące od 1430 do 1513 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony zimowe, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą karty paliwowe, oficjalne piłki nożne, promocja "zakup 4 opon w cenie 3", bony Sodexo lub wejściówki do kina.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon zimowych firmy Pirelli to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 35-56% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (norauto, oponeo czy voida) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Alior Bank, Euro Bank czy Credite Agricole. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon zimowych Pirelli w rozmiarze 235/35 R20 XL (92W). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 1538 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 6 152 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 575 (12 rat) do 3 138 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 3 138 zł | 6 276 zł | 124 zł |
4 | 1 600 zł | 6 400 zł | 248 zł |
6 | 1 087 zł | 6 522 zł | 370 zł |
8 | 831 zł | 6 648 zł | 496 zł |
10 | 677 zł | 6 770 zł | 618 zł |
12 | 575 zł | 6 900 zł | 748 zł |
Kupując opony zimowe w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu SottoZero 3 mogą być m.in. podkładki antypoślizgowe pod telefon, worki do opon, skrobaczki do szyb czy pianki naprawcze.