Porównujemy oferty 25 sklepów z oponami zimowymi firmy Pirelli w rozmiarze 235/55R17. Zobacz gdzie kupić opony SottoZero 3 w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "103 V XL, FR" w nazwie opony?
Pirelli SottoZero 3 w rozmiarze 235/55 R17 103V to opona zimowa, wzmacniana (XL), posiadająca rant ochronny felgi (FR) oraz dodatkowo oznakowana symbolami 3PMSF, M+S. 2352000 oraz 8019227235203 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 2352000 |
EAN | 8019227235203 |
Producent | Pirelli |
Koncern | grupa Pirelli |
Siedziba | Włochy |
Klasa | premium |
Model | SottoZero 3 |
Poprzedni model | SottoZero 2 |
Następny model | - |
Sezon | opony zimowe |
Rozmiar | [size width="235" profile="55" diameter="17"]235/55 R17[/size] |
Szerokość | 235 mm |
Profil | 55 % |
Średnica | 17 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 129,25 mm |
Kraj produkcji | Wielka Brytania, Niemcy, Rumunia, Turcja, Hiszpania, Francja |
Rodzaj bieżnika | kierunkowy |
Indeks nośności | 103 |
Maksymalna nośność | 875 kg |
Indeks prędkości | V |
Maksymalna prędkość | 240 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 5 lat od daty produkcji |
Opory toczenia | C (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | B (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 72 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 12,61 kg |
Premiera modelu | 2011 rok (podczas targów Moto) |
Cena | ~ 578 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Rant ochronny felgi | tak (FR) |
Inne oznaczenia | 3PMSF, M+S |
Pełna nazwa | Pirelli SottoZero 3 235/55 R17 103V XL FR |
Opis opony Pirelli SottoZero 3 w pigułce. Producentem opon jest marka Pirelli, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Hiszpania, Rumunia czy Niemcy. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Pirelli (klasa premium) to wynosi ona 5 lat od daty produkcji. Bieżnik SottoZero 3 ma konstrukcję kierunkową, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Opony na sezon zimowy Pirelli SottoZero 3 235/55 R17 103 V są projektowane z myślą o modelach samochodów takich, jak Ford Kuga (I), Hyundai Tucson (I), Ford S-MAX (II), VW Multivan (T5 FL), Audi A8 (D3) czy VW Multivan (T6). Jak należy interpretować oznaczenie rozmiaru opony umieszczone na jej ścianie bocznej? Pierwsza z liczb (tutaj 235) to szerokość mierzona w milimetrach. Druga to wysokość profilu określana jako procent z szerokości (w tym przypadku jest to 55), a więc 129,25.
Litera "R" oznacza, że opony Pirelli SottoZero 3 235/55 R17 posiadają konstrukcję radialną. Ostatnia z liczb w rozmiarze to średnica opony w calach – tutaj 17 cali. Indeks prędkości prezentowanego modelu wynosi V, co oznacza, że dopuszczalna prędkość maksymalna na tych oponach wynosi 240 km/h. Indeks nośności to z kolei 103 (dopuszczalne obciążenie to 875 kg). Jak wygląda etykieta opon Pirelli SottoZero 3 235/55 R17 103 V? Hamowanie na mokrej nawierzchni to klasa B, opory toczenia C, a hałas zewnętrzny to 72 dB.
SottoZero 3 w rozmiarze 235/55 R17 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie osobowe. Opony osobowe to modele zaprojektowane z myślą o różnego rodzaju samochodach: małolitrażowych aut miejskich, przez rodzinne sedany czy kombi po auta sportowe i limuzyny. Tego typu produkty najczęściej wyposażone są w kierunkowy lub asymetryczny bieżnik (pierwsza nich jest częściej spotykana w modelach zimowych, a druga w produktach przeznaczonych o mocniejszych samochodów). Opony osobowe dostępne są w ramach klas ekonomicznej, średniej i premium. Mogą mieć wzmocnioną konstrukcję, technologię Run Flat czy rant ochronny felgi.
Opony firmy Pirelli pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy premium. Opony klasy premium to głównie marki Pirelli, Hankook, Vredestein, Nokian, Yokohama, Goodyear, Dunlop czy Bridgestone. Opony z tej półki oferują najwyższy poziom przyczepności w zróżnicowanych warunkach pogodowych, są komfortowe i mają małe opory toczenia. Wybierane są przez właścicieli samochodów o dużej mocy, kierowców pokonujących duże przebiegi roczne (np. w trasie) czy preferujących dynamiczny styl jazdy. Tego typu opon najczęściej wygrywają testy opon i zbierają szereg pozytywnych recenzji kierowców.
Unijna etykieta na oponie to oznaczenie podobne do tego, jakie znajduje się np. przy określaniu efektywności energetycznej sprzętu AGD. Jakie informacje uwzględnia etykieta dołączona do opony, która na terenie Unii Europejskiej jest obowiązkowa już od 2012 roku? Dane dotyczące efektywności paliwowej (oporów toczenia), przyczepności na mokrej nawierzchni, a także poziomu generowanego podczas jazdy hałasu. Wszystko to pomaga kierowcom w wyborze modelu optymalnego do ich samochodu i stylu prowadzenia. Zobacz jak prezentują się oceny opon Pirelli SottoZero 3 235/55R17 103V na etykiecie unijnej.
Podczas toczenia na opony działają różne siły – w zależności od konstrukcji mogą one przeciwstawiać się im lepiej lub gorzej. Pokonywanie oporów toczenia pochłania prawie 20% spalania paliwa. Dlatego parametr ten jest tak ważny i został zawarty na etykietach. Za poziom oporów toczenia opony mogą otrzymać klasy od A do G, ale warto wiedzieć, że klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli lepszych i gorszych. Kupując opony o niskich oporach toczenia można zaoszczędzić nawet 0,25 litra paliwa na 100 km. Taką samą ocenę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 337 innych produktów spełniających kryteria - opony zimowe (sezon), 17 cali (średnica) oraz premium (klasa).
Etykieta unijna informuje między innymi o poziomie przyczepności opon na mokrej nawierzchni. Parametr ten jest oceniany w pomiarze drogi hamowania i siły tarcia opon w wyżej wspomnianych warunkach. Za przyczepność na mokrej nawierzchni dany model może otrzymać klasy od A do G. Warto jednak wiedzieć, że klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia opon o lepszych i gorszych parametrach, a modele z klasą G są po prostu niebezpieczne i nie dopuszcza się ich do sprzedaży. Identyczną notę - "B" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskały jeszcze 2 inne produkty spełniające wytyczne - opony Pirelli (producent), zimowe (sezon) oraz 235/55 R17 (rozmiar).
Za hałas zewnętrzny unijna etykieta przewiduje przyznanie od 1 do 3 fal i umieszczenie obok nich liczbowego wyniku pomiaru w dB. Warto wspomnieć, że decyzja o umieszczeniu na etykietach właśnie tego parametru budzi pewne kontrowersje. Dla kierowców większe znaczenie ma poziom hałasu wewnętrznego, który jest odczuwany w kabinie i wpływa na komfort jazdy. Informacja o hałasie zewnętrznym emitowanym przez opony wynika z prowadzonej przez UE polityki ochrony środowiska. Wynik "72 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 35 innych produktów spełniających kryteria - opony SottoZero 3 (model) oraz 17 cali (średnica).
Pirelli to włoski producent opon, którego historia sięga 1872 roku. Produkty marki są synonimem sportowych osiągów - firma od początku istnienia kojarzona była ze sportami motorowymi, dzięki wspieraniu rozmaitych rajdów i wyścigów. Międzynarodową sławę Pirelli przyniósł rajd Paryż-Pekin w 1970 roku, którego zwycięzcy używali opon tej marki podczas wyścigu. Dzięki najwyższej jakości wykonania i sportowym parametrom, opony Pirelli są cenione przez kierowców na całym świecie, nie tylko podczas sportowej jazdy, ale także na co dzień.
Model SottoZero 3 (Pirelli) wyposażony został w kierunkową rzeźbę bieżnika. Bieżnik kierunkowy jest rzeźbą, w której układ rowków przypomina kształtem litery "V" lub "U". Czasami określany jest też mianem "jodełki". W oponach letnich jest stosowany na równi z asymetrycznym, a w przypadku zimowych pojawia się zdecydowanie najczęściej. Do największych zalet bieżnika kierunkowego należy 20% większa odporność na aquaplaning w porównaniu do innych rzeźb – doskonałe odprowadzanie wody, śniegu i błota pośniegowego. Opony kierunkowe to także wysoka stabilność podczas jazdy na wprost i atrakcyjny wygląd.
Napisy "103" oraz "V" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 875 kg) oraz prędkości (do 240 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon zimowych. Akronim FR oznacza oponę posiadającą rant ochronny felgi. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie 3PMSF - płatek śniegu na potrójnym szczycie oznaczający dopuszczenie opony do poruszania w warunkach zimowych oraz M+S - mud and Snow (ang. błoto i śnieg) określa opony lepiej radzące sobie w warunkach błota i śniegu, niżeli model standardowy (bez tego symbolu). XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji.
Pirelli SottoZero 3 235/55 R17 należy do grupy opon zimowych. Opony zimowe to taki rodzaj ogumienia, który jest zaprojektowany w celu zapewnienia bezpieczeństwa w warunkach pogodowych panujących w okresie od późnej jesieni do wczesnej wiosny. Opony zimowe najczęściej są montowane, gdy średnie dobowe temperatury spadają poniżej 7 st. C. W oponach zimowych najczęściej stosowany jest bieżnik kierunkowy, rzadziej asymetryczny. Taki rodzaj bieżnika najlepiej odprowadza śnieg, błoto pośniegowe i wodę. Bieżnik opon zimowych jest pokryty siecią lameli, które wgryzają się w śnieg, a ich mieszanka zapewnia przyczepność w niskich temperaturach.
Dzięki gwarancji na opony, kierowcy mogą liczyć na wymianę towaru na nowy lub rekompensatę finansową w przypadku wykrycia wady fabrycznej produktu. Na opony włoskiej firmy Pirelli taka gwarancja jest udzielana na okres pięciu lat (60 miesięcy) od daty produkcji. Wyłączone spod niej są przypadku użytkowania opon niezgodnie z zaleceniami producenta, uszkodzenia podczas usług serwisowych czy nieprawidłowego przechowywania i transportu. Należy pamiętać, że im więcej czasu minie od zakupu, a na oponie przejedziemy więcej kilometrów, tym udowodnienie wady będzie trudniejsze.
Opinie o oponach zimowych Pirelli pokazują, że są to jedne z najlepszych opon na rynku. Kierowcy podkreślają ich zaawansowanie technologiczne i bezpieczeństwo użytkowania bez względu na pogodę. W swoich recenzjach publikowanych w Internecie, użytkownicy zwracają uwagę również na ekonomiczny aspekt ich użytkowania. Na forach motoryzacyjnych piszą: "doskonałe rozwiązanie dla wszystkich stawiających na jakość", "super przyczepność w czasie jazdy i krótka droga hamowania - jadać na nich czuję się bardzo bezpiecznie".
Dzięki testom opon przeprowadzanym przez organizacje motoryzacyjne i specjalistów z czasopism branżowych, osoby stojące przed wyborem opon do swojego auta mają ułatwiony wybór. Opony zimowe Pirelli gwarantują bezpieczeństwo i doskonały komfort jazdy bez względu na pogodę. Model Pirelli Winter Snow Control Series 3 zajął w 2015 roku 2 miejsce w teście Auto Bild. Model wykazał się sportowymi osiągami i stabilnym prowadzeniem na mokrych i zaśnieżonych nawierzchniach, a także doskonałym komfortem jazdy.
Wyniki dotyczą modelu SottoZero 3.
Zobacz inne określenia opon Pirelli SottoZero 3 235/55 R17 103V XL FR. Sformułowania te często spotykane są w porównywarkach cenowych czy na forach internetowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu rozmiaru (235/55 R17), indeksów (103V XL), nazwy producenta (Pirelli), modelu (SottoZero 3) oraz sezonu (opony zimowe) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon zimowych o szerokości 235 mm, profilu 55 %, średnicy 17 cali oraz indeksach 103V. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Nokian, Toyo oraz Pirelli – kosztujące od 477 do 578 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony zimowe, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą oficjalne piłki nożne, koszulki piłkarskie, assistance 24/7, rabat na kolejne zakupy czy karty przedpłacone.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon zimowych firmy Pirelli to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 42-59% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (abmoto, oponeo czy oponylux) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Santander Consumer Bank, Euro Bank lub Credite Agricole. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon zimowych Pirelli w rozmiarze 235/55 R17 XL (103V). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 578 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 2 312 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 216 (12 rat) do 1 180 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 1 180 zł | 2 360 zł | 48 zł |
4 | 602 zł | 2 408 zł | 96 zł |
6 | 409 zł | 2 454 zł | 142 zł |
8 | 313 zł | 2 504 zł | 192 zł |
10 | 255 zł | 2 550 zł | 238 zł |
12 | 216 zł | 2 592 zł | 280 zł |
Kupując opony zimowe w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu SottoZero 3 mogą być m.in. mierniki ciśnienia, podkładki antypoślizgowe pod telefon, pianki naprawcze lub płyny do prania tapicerki.