Porównujemy oferty 29 sklepów z oponami całorocznymi firmy Radar w rozmiarze 205/50R17. Zobacz gdzie kupić opony Dimax 4Season w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "93 W XL" w nazwie opony?
Radar Dimax 4Season w rozmiarze 205/50 R17 93W to opona całoroczna oraz wzmacniana (XL). Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy budżetowej. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Producent | Radar |
Koncern | grupa Radar |
Siedziba | Chiny |
Klasa | budżetowa |
Model | Dimax 4Season |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony całoroczne |
Rozmiar | [size width="205" profile="50" diameter="17"]205/50 R17[/size] |
Szerokość | 205 mm |
Profil | 50 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 17 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 102,50 mm |
Kraj produkcji | Chiny |
Rodzaj bieżnika | symetryczny |
Indeks nośności | 93 |
Maksymalna nośność | 650 kg |
Indeks prędkości | W |
Maksymalna prędkość | 270 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 2 lata od daty zakupu |
Opory toczenia | E (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | C (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 72 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 10,98 kg |
Cena | ~ 143 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Radar Dimax 4Season 205/50 R17 93W XL |
Opis opony Radar Dimax 4Season w pigułce. Producentem opon jest marka Radar, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Chiny. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie letnim i zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Radar (klasa budżetowa) to wynosi ona 2 lata od daty zakupu. Bieżnik Dimax 4Season ma konstrukcję symetryczną, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Opony całoroczne Radar Dimax 4Season zostały zaprojektowane z myślą o spełnieniu oczekiwań kierowców samochodów typu Seat Toledo (II), Mercedes CLA (117), Chevrolet Aveo (T300), BMW Seria 3 (E46), Opel Vectra (C FL) czy Peugeot 307 (I). Prezentowany produkt ma rozmiar 205/50 R17, co oznacza, że jego szerokość wynosi 205 mm, wysokość profilu 102,50 mm (50 w rozmiarze to procent z szerokości), a średnica 17 cali. Litera przed oznaczeniem średnicy oznacza typ konstrukcji opony – może być radialna lub diagonalna. W oponach osobowych mamy do czynienia z tą pierwszą.
Opony Radar Dimax 4Season 205/50 R17 mają indeks prędkości wynoszący W (dopuszczalna prędkość 270 km/h) i indeks nośności 93 przekładający się dopuszczalne obciążenie 650 kg. W ramach europejskiego systemu etykiet model Radar Dimax 4Season 205/50 R17 otrzymał klasę E za poziom oporów toczenia, C w pomiarze drogi hamowania na mokrej drodze i 72 dB za emisję hałasu zewnętrznego.
Dimax 4Season w rozmiarze 205/50 R17 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie osobowe. Opony do samochodów osobowych różnią się w zależności od rodzaju bieżnika, składu mieszanki gumowej, klasy, a także sezonu, na jaki są przeznaczony. W sprzedaży są dostępne opony osobowe z trzema rodzajami bieżnika - kierunkowym, symetrycznym i asymetrycznym. Każdy z nich dba o różne osiągi, ale wszystkie gwarantują pewną jazdę w zróżnicowanych warunkach pogodowych. Kierowcy, którzy preferują sportowy styl jazdy, powinni zwrócić uwagę na indeks prędkości opon osobowych, od którego zależy bezpieczeństwo jazdy.
Opony firmy Radar pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy budżetowej. Wybierając opony do swojego samochodu warto zastanowić się nad klasą opon, które zamierzamy kupić. Opony klasy ekonomicznej to dobre rozwiązanie dla wszystkich, którzy nie lubią przepłacać i zależy im na zoptymalizowanych osiągach oraz bezpieczeństwie. W jakiej sytuacji się sprawdzą? Wtedy, gdy poruszamy się głównie po mieście, pokonujemy niewielkie przebiegi i zamierzamy je zamontować w typowo miejskim aucie o niewielkiej mocy silnika. Najpopularniejsze opony klasy ekonomicznej, to: Radar, Goodride, Apollo, Sunny, Neolin, Barum i Riken.
Etykieta Unijna wprowadzona została w roku 2012, aby ułatwić konsumentom wybór opon cechujących się optymalnymi dla nich parametrami. Dzięki temu informacje o istotnych danych technicznych umieszczane są na każdej dostępnej na rynku oponie samochodowej. Treść etykiety zawiera ocenę ekonomiki jazdy, drogi hamowania na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego. Zobacz jak prezentują się oceny opon Radar Dimax 4Season 205/50R17 93W na etykiecie unijnej.
Ekonomika jazdy związana jest z oporami toczenia jakimi cechuje się dany model. Wpływ na to może mieć konstrukcja bieżnika, typ użytej mieszanki czy masa opony. Ogumienie klasyfikuje się w jednej z siedmiu klas – nota "A" zarezerwowana jest dla bieżników o najniższych oporach toczenia, podczas gdy ocenę "G" otrzymują modele najmniej ekonomiczne. Taką samą ocenę - "E" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 13 innych produktów spełniających kryteria - opony 205/50 R17 (rozmiar) oraz całoroczne (sezon).
Na etykiecie dołączonej do opony można znaleźć informację o przyczepności na mokrej nawierzchni. To parametr, który w znacznym stopniu decyduje o bezpieczeństwie jazdy w zróżnicowanych warunkach pogodowych. Skala obejmuje litery od A do G, gdzie A oznacza najkrótszą drogę hamowania. Opona z tym oznaczeniem pozwala na wytracenie prędkości o 30% skuteczniej od opony z końca skali, co przekłada się na drogę hamowania aż o 18 krótszą (przy orientacyjnej szybkości wynoszącej 80 km/h). Identyczną notę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskały jeszcze 92 inne produkty spełniające wytyczne - opony całoroczne (sezon), 17 cali (średnica) oraz budżetowa (klasa).
Natężenie hałasu podczas pracy opony oznaczane jest wartością liczbową podaną w decybelach (dB) oraz graficznym znakiem z jedną falą (hałas co najmniej 3 dB poniżej limitu UE), dwoma falami (hałas na poziomie równym lub niższym maksymalnie o 3dB od limitu UE) oraz trzema falami (natężenie powyżej limitu unijnego). Wynik "72 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskały jeszcze 22 inne produkty spełniające kryteria - opony Dimax 4Season (model) oraz 17 cali (średnica).
Marka Radar Tires jest własnością firmy Omni United i została wprowadzona na rynek w 2006 roku. Firma produkuje opony do samochodów osobowych, SUV-ów, przyczep oraz opony przemysłowe. Opony Radar łączą najwyższe standardy z doskonałym stosunkiem ceny do jakości. Produkty firmy są certyfikowane zgodnie z kilkoma normami jakości, takimi jak ISO, DOT, ECE, INMETRO, GCC i CCC. Osiem nowoczesnych obiektów rozmieszczonych w trzech krajach produkuje opony bez użycia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych spełniając surowe przepisy UE.
Model Dimax 4Season (Radar) wyposażony został w symetryczną rzeźbę bieżnika. Bieżnik symetryczny to rozwiązanie, które jest najstarsze pod względem technologicznym. Jest ono także najtańsze pod względem projektowania i produkcji. Dwie połowy opony z omawianą rzeźbą są takie same, co sprawia, że można je dowolnie zamontować na samochodzie i niezależnie od kierunku toczenia pracują tak samo. W efekcie osiągi opon z bieżnikiem symetrycznym są dość przeciętne, szczególnie przy wyższych prędkościach. Bieżnik symetryczny można obecnie spotkać głównie w oponach ciężarowych i dostawczych.
Napisy "93" oraz "W" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 650 kg) oraz prędkości (do 270 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji.
Radar Dimax 4Season 205/50 R17 należy do grupy opon wielosezonowych. Opony całoroczne to uniwersalne rozwiązanie zapewniające zoptymalizowane osiągi zarówno latem, jak i zimą. Szczególnie zadowoleni z nich będą kierowcy, którzy pokonują rocznie niewielkie przebiegi i jeżdżą głównie w mieście. Ogumienie wielosezonowe to kompromisowe rozwiązanie, ponieważ stworzone są z mieszanki gumowej zachowującej się najlepiej w umiarkowanych temperaturach, a bieżnik łączy w sobie najważniejsze cechy bieżnika letniego i zimowego, zapewniając dobre prowadzenie w różnych warunkach pogodowych.
Zastanawiasz się nad reklamowaniem uszkodzonej opony? To dobry pomysł w przypadku wykrycia wady fabrycznej ogumienia. Musisz przy tym pamiętać, że opony to produkt, który ulega naturalnemu zużyciu, dlatego im szybciej zgłosisz sprzedawcy wystąpienie usterki, tym większa szansa na pozytywne i sprawne rozstrzygnięcie sprawy. Okresy gwarancyjne mogą się różnić w zależności od wytycznych producenta. W przypadku opon klasy budżetowej Radar, firma udziela pełnej gwarancji na okres 2 lat od daty zakupu.
Opinie o oponie są obecnie zbierane od użytkowników. Czekamy na pierwsze wrażenia z jazdy oraz informacje jak opony zachowują się w różnych warunkach. Dodaj swoją opinię. W komentarzu poza recenzją proszę o podawanie marki i modelu auta, lokalizacji (góry, miasto, trasa) oraz preferowanego stylu jazdy.
"Zrównoważone osiągi w każdej sytuacji pogodowej - zarówno na suchej, jak i na mokrej nawierzchni", "zapewniają bezpieczną jazdę", “sprawne ruszanie z miejsca i krótka droga hamowania to główne zalety tych opon", "gwarantują optymalny komfort prowadzenia i nie zawodzą w trudnych warunkach drogowych" - to tylko niektóre z opinii zadowolonych użytkowników korzystających na co dzień z chińskich opon. Te produkty, które dawniej nie cieszyły się pozytywną opinią użytkowników, obecnie są coraz częściej polecane przez kierowców. Zaawansowanie technologiczne chińskich opon i ich coraz wyższa jakość, sprawiają że mogą konkurować one z oponami produkowanymi w Europie. Chińskie opony są także coraz częściej brane pod uwagę podczas testów opon przygotowywanych przez specjalistów z branży motoryzacyjnej. Wynika z nich, że zapewniają optymalne parametry podczas codziennej jazdy, sprawdzają się w autach małolitrażowych i radzą sobie najlepiej w umiarkowanych warunkach pogodowych.
Zobacz inne określenia opon Radar Dimax 4Season 205/50 R17 93W XL. Sformułowania te często spotykane są w porównywarkach cenowych czy na stronach producentów. Zwroty zawierają różne formy zapisu indeksów (93W XL), rozmiaru (205/50 R17), modelu (Dimax 4Season), nazwy producenta (Radar) oraz sezonu (opony całoroczne) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 205 mm, profilu 50 %, średnicy 17 cali oraz indeksach 93W. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą bilety na mecze piłkarskie, pamięci przenośne USB, smycze do kluczy, oficjalne piłki nożne czy karty przedpłacone.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Radar to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 42-60% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (sklepopon, oponeo czy norauto) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Santander Consumer Bank, mBank lub Credite Agricole. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych Radar w rozmiarze 205/50 R17 XL (93W). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 143 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 572 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 54 (12 rat) do 292 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 292 zł | 584 zł | 12 zł |
4 | 149 zł | 596 zł | 24 zł |
6 | 102 zł | 612 zł | 40 zł |
8 | 78 zł | 624 zł | 52 zł |
10 | 63 zł | 630 zł | 58 zł |
12 | 54 zł | 648 zł | 76 zł |
Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Dimax 4Season mogą być m.in. ubezpieczenie opon, zapachy do samochodu, ramki do tablic rejestracyjnych oraz preparaty do mycia felg.