Porównujemy oferty 26 sklepów z oponami zimowymi firmy Radar w rozmiarze 225/35R19. Zobacz gdzie kupić opony Dimax Alpine w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "88 V XL" w nazwie opony?
Radar Dimax Alpine w rozmiarze 225/35 R19 88V to opona zimowa, wzmacniana (XL) oraz dodatkowo oznakowana symbolami 3PMSF, M+S. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy budżetowej. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Producent | Radar |
Koncern | grupa Radar |
Siedziba | Chiny |
Klasa | budżetowa |
Model | Dimax Alpine |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony zimowe |
Rozmiar | [size width="225" profile="35" diameter="19"]225/35 R19[/size] |
Szerokość | 225 mm |
Profil | 35 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 19 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 78,75 mm |
Kraj produkcji | Chiny |
Rodzaj bieżnika | kierunkowy |
Indeks nośności | 88 |
Maksymalna nośność | 560 kg |
Indeks prędkości | V |
Maksymalna prędkość | 240 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 2 lata od daty zakupu |
Opory toczenia | E (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | C (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 68 dB |
Fale (1-3) | 1 |
Waga (ciężar) | 10,01 kg |
Cena | ~ 156 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | 3PMSF, M+S |
Pełna nazwa | Radar Dimax Alpine 225/35 R19 88V XL |
Opis opony Radar Dimax Alpine w pigułce. Producentem opon jest marka Radar, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Chiny. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Radar (klasa budżetowa) to wynosi ona 2 lata od daty zakupu. Bieżnik Dimax Alpine ma konstrukcję kierunkową, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Opony zimowe Radar Dimax Alpine w rozmiarze 225/35 R19 zostały zaprojektowane z myślą o samochodach typu Skoda Octavia (III), Porsche Cayenne, Ford S-MAX, Ford Focus, Mercedes GLA czy Volvo V60. Omawiany rozmiar oznacza, że opona posiada szerokość 225 mm, jej wysokość profilu (procent z szerokości) wynosi 35 (czyli 78,75 mm), a średnica 19 cali.
Etykieta opon Radar Dimax Alpine prezentuje się następująco: E za opory toczenia, C w kategorii hamowania na mokrej nawierzchni i 68 dB w pomiarze hałasu zewnętrznego. Omawiane opony Radar Dimax Alpine 225/35 R19 mają indeks prędkości V (oznacza to dopuszczalną prędkość 240 km/h) i indeks nośności 88 (dopuszczalne obciążenie wynosi tutaj 560 kg).
Dimax Alpine w rozmiarze 225/35 R19 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie osobowe. Opony osobowe mogą być wyposażone w bieżnik kierunkowy lub asymetryczny. Bardzo rzadko spotyka się obecnie rzeźbę symetryczną. Kierowcy zainteresowani oponami osobowymi mogą wybierać wśród setek produktów zaliczanych do klasy ekonomicznej (najtańsze), średniej (kompromis pomiędzy ceną a jakością) i premium (najbardziej zaawansowane technologicznie produkty). Opony do samochodów osobowych mogą być wyposażone w rant ochronny felgi, mieć wzmocnioną konstrukcję lub technologię Run Flat umożliwiającą jazdę po przebiciu.
Opony firmy Radar pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy budżetowej. Opony klasy ekonomicznej (budżetowej) to optymalny wybór dla kierowców, którzy pokonują niewielkie przebiegi głownie w mieście i nie chcą przepłacać. Modele tej klasy sprawdzą się w niewielkich, miejskich autach o silnikach słabszej mocy i w przypadku kierowców prowadzących na co dzień spokojnie. Ich największą zaletą jest niewygórowana cena, przy czym gwarantują one bezpieczeństwo w kluczowych zakresach. Do najchętniej wybieranych marek opon klasy ekonomicznej należą: Radar, Matador, Sunny, Imperial, Kormoran, Achilles czy Laufenn.
Etykieta unijna na oponach to doskonałe źródło informacji o ich podstawowych osiągach. W wielu przypadkach ułatwia ona porównanie wybranego modelu z innymi i podjęcie decyzji o zakupie. Na etykietach zawarte są informacje o poziomie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. Wyglądem przypominają one oznaczenia znane ze sprzętu AGD/RTV. Za opory toczenia i przyczepność opony mogą otrzymać klasy od A do G, a za hałas zewnętrzny od 1 do 3 fal obok których znajduje się informacja o wartości emitowanego dźwięku w dB. Zobacz jak prezentują się oceny opon Radar Dimax Alpine 225/35R19 88V na etykiecie unijnej.
Efektywność paliwowa to jeden z parametrów zawartych na etykiecie dołączanej do każdej opony sprzedawanej na terenie Unii Europejskiej. Segment w lewym górnym rogu etykiety określa spalanie paliwa - im opona jest oszczędniejsza w eksploatacji, tym posiada wyższą klasę w skali od A do G. To ważna informacja dla wszystkich kierowców chcących oszczędzać; A (kolor zielony) oznacza bardzo ekonomiczną oponę, podczas gdy G (kolor czerwony) - najmniej ekonomiczną. Jednocześnie, klasy D nie stosuje się w odniesieniu do samochodów osobowych.
Jednym z parametrów, który uwzględniono na etykiecie unijnej dołączonej do opony jest przyczepność na mokrej nawierzchni. To bardzo istotna wiadomość dla osób, które chcą wybrać najlepsze opony, ponieważ określa on bezpieczne zachowanie samochodu podczas trudnych warunków pogodowych. Skala parametru obejmuje litery od A do G, gdzie A oznacza najkrótszą drogę hamowania. Co ciekawe, różnice w odległości hamowania na mokrym między modelem z literą A, a tym z F (ocena G nie jest używana) wynoszą aż 18 metrów. Identyczną notę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 75 innych produktów spełniających wytyczne - opony zimowe (sezon), 19 cali (średnica) oraz budżetowa (klasa).
Jednym z parametrów, jaki określa unijna etykieta dołączona do wszystkich opon sprzedawanych na terenie Unii Europejskiej, jest hałas zewnętrzny. Wyraża się go w dwojaki sposób - zarówno w decybelach, jak i za pomocą piktogramu przedstawiającego trzy fale. Najgłośniejsze opony to te oznaczone 3 falami w trzystopniowej skali. Najcichsze opony, czyli te z oznaczeniem jednej fali, są najbardziej przyjazne środowisku. To także ważna informacja dla wszystkich kierowców szukających opon do swojego samochodu, które zagwarantują komfortową i cichą jazdę.
Radar to singapurski producent zajmujący się wytwarzaniem opon od 2006 roku. Marka należy do koncernu Omni United, który jest też właścicielem takich brandów jak Achilles, Roadlux czy Patriot. Kierowcy cenią opony Radar ze względu na bezpieczeństwo prowadzenia, korzystną cenę i zoptymalizowany komfort jazdy. Ogumienie Radar, które przeznaczone jest do aut osobowych, aut dostawczych, pojazdów przemysłowych i rolniczych, powstaje w zakładach Omni United rozlokowanych w Chinach, Indiach, Indonezji i na Sri Lance.
Model Dimax Alpine (Radar) wyposażony został w kierunkową rzeźbę bieżnika. Bieżnik kierunkowy układem rowków przypomina literę "V" lub charakterystyczną jodełkę. Tego typu opony są stosowane w samochodach osobowych, szczególnie na sezon zimowy. Bieżnik kierunkowy najlepiej odprowadza śnieg, błoto pośniegowe czy wodę. Dzięki temu możliwe jest zapanowanie nad samochodem w trudnych warunkach pogodowych. Bieżnik kierunkowy charakteryzuje się także bardzo atrakcyjnym wyglądem i doskonałym prowadzeniem podczas jazdy na wprost. Opony kierunkowe można spotkać w wielu typach samochodów – od małych miejskich po mocne o sportowym charakterze.
Napisy "88" oraz "V" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 560 kg) oraz prędkości (do 240 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon zimowych. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie 3PMSF - płatek śniegu na potrójnym szczycie oznaczający dopuszczenie opony do poruszania w warunkach zimowych oraz M+S - ang. Mud and Snow (błoto i śnieg) określa opony lepiej radzące sobie w warunkach błota i śniegu, niżeli model standardowy (bez tego symbolu).
Radar Dimax Alpine 225/35 R19 należy do grupy opon zimowych. Opony zimowe gwarantują komfort i bezpieczeństwo w zróżnicowanych warunkach pogodowych charakterystycznych dla tej pory roku. Różnią się od opon letnich nie tylko budową bieżnika, ale także mieszanką gumową ze zwiększoną ilością krzemionki, która zapewnia większą elastyczność i przyczepność w temperaturze poniżej 7oC. Dzięki solidnym blokom bieżnika w strefie barkowej, a także zwiększonej liczbie lameli, zapewniają stabilność i pewne prowadzenie w każdych warunkach drogowych, bez względu na panującą aurę.
Gwarancja na opony Radar obowiązuje przez 2 lata od daty zakupu, co oznacza, że w tym czasie można zgłosić wszelkie wady produkcyjne ogumienia. Na uznanie reklamacji można liczyć w przypadku usterek związanych z konstrukcją opony, użytymi materiałami, a także jakością wykonania. Jeżeli kupujący opony nie ma pewności co do sposobu powstania wady, warto poradzić się specjalisty z serwisu ogumienia. Pomoże on w określeniu powstania usterki, a także pomoże w złożeniu reklamacji i dochodzeniu swoich praw przed producentem.
Opinie o oponie są obecnie zbierane od użytkowników. Czekamy na pierwsze wrażenia z jazdy oraz informacje jak opony zachowują się w różnych warunkach. Dodaj swoją opinię. W komentarzu poza recenzją proszę o podawanie marki i modelu auta, lokalizacji (góry, miasto, trasa) oraz preferowanego stylu jazdy.
"Zrównoważone osiągi w każdej sytuacji pogodowej - zarówno na suchej, jak i na mokrej nawierzchni", "zapewniają bezpieczną jazdę", “sprawne ruszanie z miejsca i krótka droga hamowania to główne zalety tych opon", "gwarantują optymalny komfort prowadzenia i nie zawodzą w trudnych warunkach drogowych" - to tylko niektóre z opinii zadowolonych użytkowników korzystających na co dzień z chińskich opon. Te produkty, które dawniej nie cieszyły się pozytywną opinią użytkowników, obecnie są coraz częściej polecane przez kierowców. Zaawansowanie technologiczne chińskich opon i ich coraz wyższa jakość, sprawiają że mogą konkurować one z oponami produkowanymi w Europie. Chińskie opony są także coraz częściej brane pod uwagę podczas testów opon przygotowywanych przez specjalistów z branży motoryzacyjnej. Wynika z nich, że zapewniają optymalne parametry podczas codziennej jazdy, sprawdzają się w autach małolitrażowych i radzą sobie najlepiej w umiarkowanych warunkach pogodowych.
Zobacz inne określenia opon Radar Dimax Alpine 225/35 R19 88V XL. Sformułowania te często spotykane są w sklepach z oponami czy na forach internetowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu nazwy producenta (Radar), indeksów (88V XL), rozmiaru (225/35 R19), modelu (Dimax Alpine) oraz sezonu (opony zimowe) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon zimowych o szerokości 225 mm, profilu 35 %, średnicy 19 cali oraz indeksach 88V. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony zimowe, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą bony Sodexo, karty przedpłacone, pamięci przenośne USB, promocja "zakup 4 opon w cenie 3" czy karty paliwowe.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon zimowych firmy Radar to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 35-57% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (oponylux, oponeo czy voida) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. mBank, Santander Consumer Bank lub BGŻ BNP Paribas. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon zimowych Radar w rozmiarze 225/35 R19 XL (88V). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 156 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 624 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 59 (12 rat) do 319 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 319 zł | 638 zł | 14 zł |
4 | 163 zł | 652 zł | 28 zł |
6 | 111 zł | 666 zł | 42 zł |
8 | 85 zł | 680 zł | 56 zł |
10 | 69 zł | 690 zł | 66 zł |
12 | 59 zł | 708 zł | 84 zł |
Kupując opony zimowe w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Dimax Alpine mogą być m.in. montaż w serwisie, ładowarki do telefonu na USB, pianki naprawcze lub ubezpieczenie opon.