Porównujemy oferty 27 sklepów z oponami zimowymi firmy Radar w rozmiarze 255/45R20. Zobacz gdzie kupić opony Dimax Winter Sport w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "105 V XL, Run Flat" w nazwie opony?
Radar Dimax Winter Sport w rozmiarze 255/45 R20 105V to opona zimowa, wzmacniana (XL), wykonana w technologii run on flat (Run Flat) oraz dodatkowo oznakowana symbolami 3PMSF, M+S. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy budżetowej. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Producent | Radar |
Koncern | grupa Radar |
Siedziba | Chiny |
Klasa | budżetowa |
Model | Dimax Winter Sport |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony zimowe |
Rozmiar | [size width="255" profile="45" diameter="20"]255/45 R20[/size] |
Szerokość | 255 mm |
Profil | 45 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 20 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 114,75 mm |
Kraj produkcji | Chiny |
Rodzaj bieżnika | asymetryczny |
Indeks nośności | 105 |
Maksymalna nośność | 925 kg |
Indeks prędkości | V |
Maksymalna prędkość | 240 km/h |
Przeznaczenie | auta 4x4 / SUV |
Gwarancja | 2 lata od daty zakupu |
Opory toczenia | C (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | E (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 73 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 17,40 kg |
Cena | ~ 496 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | tak (Run Flat) |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | 3PMSF, M+S |
Pełna nazwa | Radar Dimax Winter Sport 255/45 R20 105V XL Run Flat |
Opis opony Radar Dimax Winter Sport w pigułce. Producentem opon jest marka Radar, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Chiny. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Radar (klasa budżetowa) to wynosi ona 2 lata od daty zakupu. Bieżnik Dimax Winter Sport ma konstrukcję asymetryczną, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Radar Dimax Winter Sport to opony zimowe przeznaczone do samochodów typu Volvo XC90 (I), Porsche Cayenne, Skoda Superb, Volvo S60 czy BMW Seria 7. Prezentowane opony mają rozmiar 255/45 R20, co oznacza, że ich szerokość w milimetrach wynosi 255, a wysokość profilu to 45 – wartość ta na ścianie bocznej jest podawana jako procent z szerokości. W tym przypadku wynosi więc ona 114,75 mm.
Średnica prezentowanych opon Radar Dimax Winter Sport ma z kolei 20 cali, czyli wynosi 50,80 cm. Ich indeks prędkości to V, co oznacza, że dopuszczalna prędkość maksymalna na tych oponach wynosi 240 km/h. Indeks nośności to z kolei 105 (dopuszczalne obciążenie wynosi tutaj 925 kg). Omawiany model ma następujące parametry na europejskich etykietach: C za opory toczenia, E w kategorii hamowania na mokrej nawierzchni i 73 dB za hałas zewnętrzny.
Dimax Winter Sport w rozmiarze 255/45 R20 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie 4x4 / SUV. Opony do aut SUV montowane są głównie w samochodach sportowo-użytkowych, crossoverach czy terenówkach użytkowanych głównie w mieście. Tego typu opony przeznaczone są głównie na nawierzchnię asfaltową, a ich bieżnik nie różni się od modeli osobowych. Bardzo często opony do aut SUV dostępne są w ramach modelu osobowego. Jedyną różnicą jest nieco inna konstrukcja wewnętrzna tego typu opon. Ze względu na większą masę i wyżej położony środek ciężkości aut, w których są montowane, są wyposażone w usztywnione ściany boczne i mają wyższą nośność.
Opony firmy Radar pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy budżetowej. Opony klasy ekonomicznej to idealna propozycja dla kierowców, którzy chcą zaoszczędzić na zakupie opon, pokonują małe przebiegi roczne, posiadają samochód o mniejszej mocy lub preferują spokojny styl jazdy. Opony ekonomiczne produkowane są w oparciu o nieco starsze technologie, niż modele ze średniej lub wyższej półki i z tego wynika ich niższa cena. Oferują dobre osiągi na suchej i mokrej nawierzchni oraz panowanie nad samochodem w warunkach zimowych. Do marek klasy ekonomicznej zaliczają się m.in. Radar, Goodride, Riken, Matador, Sava, Dayton czy Kormoran.
Etykieta unijna na oponach przypomina te znane ze sprzętu AGD/RTV i w przystępnej formie opisuje trzy parametry: opory toczenia, przyczepność na mokrej nawierzchni (pomiar drogi hamowania i siły tarcia między oponą a nawierzchnią) oraz poziom hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. W pierwszych dwóch przypadkach opony mogą otrzymać klasy od A do G, przy czym nie przyznaje się klasy D. Za hałas zewnętrzny opony mogą otrzymać od jednej do trzech fal i wartość liczbową w decybelach. Zapoznanie się z parametrami na etykietach może ułatwić podjęcie decyzji o zakupie opon. Zobacz jak prezentują się oceny opon Radar Dimax Winter Sport 255/45R20 105V na etykiecie unijnej.
Spalanie paliwa to jeden z parametrów zawartych na etykiecie dołączonej do każdej opony sprzedawanej na terenie Unii Europejskiej. Dzięki tym danym, kierowca może zobaczyć, który z modeli jest bardziej ekonomiczny w eksploatacji i na tej podstawie podjąć decyzję o zakupie. Oszczędność paliwa jest określana w zakresie od A do G na kolorowej skali mieszczącej się w lewym górnym rogu etykiety. Litera A i kolor zielony oznaczają największą oszczędność paliwa, a litera G i kolor czerwony - najmniejszą.
Bezpieczeństwo jazdy uzależnione jest w dużej mierze od przyczepności opony na mokrej nawierzchni. Droga hamowania w takich warunkach oceniana jest z pomocą siedmiostopniowej skali literowej. Najlepsze modele nagradzane są literą "A" – najsłabsze zalicza się do klasy "G".
Dzięki informacji o hałasie na zewnątrz auta zamieszczonej na etykiecie unijnej na opony, kierowca decydując się na wybór danego modelu wie z jakim hałasem wiąże się jego użytkowania. Zewnętrzny hałas toczenia opony jest generowany w czasie jazdy i mierzony w decybelach. Na etykiecie wyraża go piktogram obejmujący od jednej do trzech fal, przy czym jedna fala oznacza oponę najcichszą, a trzy – najgłośniejszą. Dane widoczne na etykiecie obejmują jednak tylko głośność na zewnątrz samochodu, a nie w kabinie. Wynik "73 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 16 innych produktów spełniających kryteria - opony 255/45 R20 (rozmiar) oraz zimowe (sezon).
Marka Radar Tires jest własnością firmy Omni United i została wprowadzona na rynek w 2006 roku. Firma produkuje opony do samochodów osobowych, SUV-ów, przyczep oraz opony przemysłowe. Opony Radar łączą najwyższe standardy z doskonałym stosunkiem ceny do jakości. Produkty firmy są certyfikowane zgodnie z kilkoma normami jakości, takimi jak ISO, DOT, ECE, INMETRO, GCC i CCC. Osiem nowoczesnych obiektów rozmieszczonych w trzech krajach produkuje opony bez użycia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych spełniając surowe przepisy UE.
Model Dimax Winter Sport (Radar) wyposażony został w asymetryczną rzeźbę bieżnika. Bieżnik asymetryczny to rozwiązanie, które uznawane jest za najbardziej zaawansowane pod względem technologicznym. Bezpośrednio przekłada się to na osiągi takich opon. Rzeźba asymetryczna dzieli się na część zewnętrzną i wewnętrzną. Pierwsza umożliwia zachowanie panowania nad samochodem podczas manewrowania, a druga odpowiada między innymi za odprowadzanie wody. Bieżnik asymetryczny najlepiej sprawdza się w samochodach o większej mocy. Oprócz bezpieczeństwa oferuje też odporność na nierównomierne zużycie i dobre tłumienie hałasu.
Napisy "105" oraz "V" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 925 kg) oraz prędkości (do 240 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon zimowych. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji. Run Flat to technologia umożliwiająca kontynuację jazdy mimo utraty ciśnienia w oponach (do 80 km/h). Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie 3PMSF - płatek śniegu na potrójnym szczycie oznaczający dopuszczenie opony do poruszania w warunkach zimowych oraz M+S - ang. Mud and Snow (błoto i śnieg) określa opony lepiej radzące sobie w warunkach błota i śniegu, niżeli model standardowy (bez tego symbolu).
Radar Dimax Winter Sport 255/45 R20 należy do grupy opon zimowych. Opony zimowe użytkowane są w okresie od późnej jesieni do wczesnej wiosny. Najczęściej montuje się je, gdy średnie dobowe temperatury zaczynają spadać poniżej 7 st. C. Bieżnik opon zimowych najczęściej ma kształt kierunkowy, rzadziej asymetryczny (w przypadku mocniejszych aut). Mieszanka gumowa opon zimowych zapewnia dobrą przyczepność w niskich temperaturach, a lamele na powierzchni bieżnika ułatwiają zapanowanie nad autem na śliskiej drodze. Najlepsze opony zimowe zajmują czołowe miejsca w testach i mogą pochwalić się doskonałymi opiniami kierowców.
Gwarancja producenta opon Radar udzielana jest na okres 2 lat od daty zakupu. Należy jednak pamiętać, że nie obejmuje ona usterek powstałych z winy użytkownika np. zbyt niskiego ciśnienia w oponach, nieprawidłowego przechowywania, błędów podczas wyważania czy użytkowania na niesprawnym technicznie pojeździe. W jakich sytuacjach warto reklamować opony? Gdy zauważymy wadę wynikającą z winy producenta np. deformację lub brak możliwości wyważenia spowodowane użyciem nieprawidłowych materiałów czy błędami produkcyjnymi.
Opinie o oponie są obecnie zbierane od użytkowników. Czekamy na pierwsze wrażenia z jazdy oraz informacje jak opony zachowują się w różnych warunkach. Dodaj swoją opinię. W komentarzu poza recenzją proszę o podawanie marki i modelu auta, lokalizacji (góry, miasto, trasa) oraz preferowanego stylu jazdy.
"Zrównoważone osiągi w każdej sytuacji pogodowej - zarówno na suchej, jak i na mokrej nawierzchni", "zapewniają bezpieczną jazdę", “sprawne ruszanie z miejsca i krótka droga hamowania to główne zalety tych opon", "gwarantują optymalny komfort prowadzenia i nie zawodzą w trudnych warunkach drogowych" - to tylko niektóre z opinii zadowolonych użytkowników korzystających na co dzień z chińskich opon. Te produkty, które dawniej nie cieszyły się pozytywną opinią użytkowników, obecnie są coraz częściej polecane przez kierowców. Zaawansowanie technologiczne chińskich opon i ich coraz wyższa jakość, sprawiają że mogą konkurować one z oponami produkowanymi w Europie. Chińskie opony są także coraz częściej brane pod uwagę podczas testów opon przygotowywanych przez specjalistów z branży motoryzacyjnej. Wynika z nich, że zapewniają optymalne parametry podczas codziennej jazdy, sprawdzają się w autach małolitrażowych i radzą sobie najlepiej w umiarkowanych warunkach pogodowych.
Zobacz inne określenia opon Radar Dimax Winter Sport 255/45 R20 105V XL Run Flat. Sformułowania te często spotykane są w serwisach ogłoszeniowych czy na portalach społecznościowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu sezonu (opony zimowe), nazwy producenta (Radar), indeksów (105V XL, Run Flat), rozmiaru (255/45 R20) oraz modelu (Dimax Winter Sport) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon zimowych o szerokości 255 mm, profilu 45 %, średnicy 20 cali oraz indeksach 105V. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony zimowe, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą pamięci przenośne USB, karty paliwowe, zwrot części gotówki, promocja "zakup 4 opon w cenie 3" oraz karty przedpłacone.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon zimowych firmy Radar to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 35-62% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (abmoto, oponeo czy sklepopon) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. mBank, Credite Agricole czy Euro Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon zimowych Radar w rozmiarze 255/45 R20 XL, Run Flat (105V). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 496 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 1 984 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 186 (12 rat) do 1 012 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 1 012 zł | 2 024 zł | 40 zł |
4 | 516 zł | 2 064 zł | 80 zł |
6 | 351 zł | 2 106 zł | 122 zł |
8 | 268 zł | 2 144 zł | 160 zł |
10 | 219 zł | 2 190 zł | 206 zł |
12 | 186 zł | 2 232 zł | 248 zł |
Kupując opony zimowe w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Dimax Winter Sport mogą być m.in. zapachy do samochodu, mierniki ciśnienia, worki do opon lub środki do konserwacji opon.