Porównujemy oferty 27 sklepów z oponami zimowymi firmy Toyo w rozmiarze 235/50R18. Zobacz gdzie kupić opony Snowprox S954 SUV w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "101 V XL, FSL" w nazwie opony?
Toyo Snowprox S954 SUV w rozmiarze 235/50 R18 101V to opona zimowa, wzmacniana (XL), posiadająca rant ochronny felgi (FSL) oraz dodatkowo oznakowana symbolami 3PMSF, M+S. 3810700 oraz 4981910500773 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy medium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 3810700 |
EAN | 4981910500773 |
Producent | Toyo |
Koncern | grupa Toyo |
Siedziba | Japonia |
Klasa | średnia |
Model | Snowprox S954 SUV |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony zimowe |
Rozmiar | [size width="235" profile="50" diameter="18"]235/50 R18[/size] |
Szerokość | 235 mm |
Profil | 50 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 18 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 117,50 mm |
Kraj produkcji | Japonia, Tajlandia, Chiny, USA, Malezja |
Rodzaj bieżnika | asymetryczny |
Indeks nośności | 101 |
Maksymalna nośność | 825 kg |
Indeks prędkości | V |
Maksymalna prędkość | 240 km/h |
Przeznaczenie | auta 4x4 / SUV |
Gwarancja | 5 lat od daty produkcji |
Opory toczenia | E (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | C (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 72 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | - |
Premiera modelu | 2017 rok (podczas targów Moto) |
Cena | ~ 496 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Rant ochronny felgi | tak (FSL) |
Inne oznaczenia | 3PMSF, M+S |
Pełna nazwa | Toyo Snowprox S954 SUV 235/50 R18 101V XL FSL |
Opis opony Toyo Snowprox S954 SUV w pigułce. Producentem opon jest marka Toyo, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Malezja, USA czy Chiny. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Toyo (klasa średnia) to wynosi ona 5 lat od daty produkcji. Bieżnik Snowprox S954 SUV ma konstrukcję asymetryczną, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Opony zimowe Toyo Snowprox S954 SUV w rozmiarze 235/50 R18 zostały zaprojektowane z myślą o samochodach typu Opel Insignia (A FL), Ford Kuga (II), Opel Insignia (A), Ford Galaxy (III), Ford Kuga (I) czy Ford S-MAX (II). Omawiany rozmiar oznacza, że opona posiada szerokość 235 mm, jej wysokość profilu (procent z szerokości) wynosi 50 (czyli 117,50 mm), a średnica 18 cali.
Etykieta opon Toyo Snowprox S954 SUV prezentuje się następująco: E za opory toczenia, C w kategorii hamowania na mokrej nawierzchni i 72 dB w pomiarze hałasu zewnętrznego. Omawiane opony Toyo Snowprox S954 SUV 235/50 R18 mają indeks prędkości V (oznacza to dopuszczalną prędkość 240 km/h) i indeks nośności 101 (dopuszczalne obciążenie wynosi tutaj 825 kg).
Snowprox S954 SUV w rozmiarze 235/50 R18 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie 4x4 / SUV. Opony do aut typu SUV/4x4 charakterystyką bardzo przypominają modele osobowe – ich zadaniem jest zapewnienie w szczególności stabilnego i komfortowego prowadzenia auta na asfalcie oraz oszczędności paliwa. Wiele opon do aut typu SUV/4x4 to warianty modeli osobowych. Samochody typu SUV są cięższe od osobówek i mają wyżej położony środek ciężkości, dlatego opony do nich przeznaczone mają większą nośność i sztywniejsze, często wzmocnione ściany boczne.
Opony firmy Toyo pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy medium. Opony klasy średniej sprawdzą się w większości popularnych samochodów. To modele o zrównoważonych osiągach, które gwarantują krótką drogę hamowania, komfort i bezpieczeństwo jazdy zarówno w mieście, jak i w trasie. Ze względu na te zalety, a także zoptymalizowaną cenę, to bardzo popularny segment opon wśród użytkowników preferujących umiarkowany styl jazdy. Jacy producenci opon klasy średniej cieszą się największym zaufaniem kierowców? To głównie Toyo, Cooper, Nexen, Kleber i BFGoodrich.
Oznaczenie opon indywidualnymi etykietami wprowadziło rozporządzenie WE Nr 1222/2009. Regulacja nakazuje stosować tego typu oznakowanie w przypadku opon do aut osobowych, dostawczych i ciężarowych. Jej treść zawiera ocenę trzech parametrów: oporów toczenia, drogi hamowania na mokrej nawierzchni i poziomu hałasu. Zobacz jak prezentują się oceny opon Toyo Snowprox S954 SUV 235/50R18 101V na etykiecie unijnej.
Podczas toczenia na opony działają różne siły – w zależności od konstrukcji mogą one przeciwstawiać się im lepiej lub gorzej. Pokonywanie oporów toczenia pochłania prawie 20% spalania paliwa. Dlatego parametr ten jest tak ważny i został zawarty na etykietach. Za poziom oporów toczenia opony mogą otrzymać klasy od A do G, ale warto wiedzieć, że klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli lepszych i gorszych. Kupując opony o niskich oporach toczenia można zaoszczędzić nawet 0,25 litra paliwa na 100 km. Taką samą ocenę - "E" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskały jeszcze 4 inne produkty spełniające kryteria - opony Snowprox S954 SUV (model) oraz 18 cali (średnica).
Etykieta unijna ocenia między innymi przyczepność na mokrej nawierzchni. Aby wyznaczyć klasy w ramach tego parametru mierzy się drogę hamowania opon i ich siłę tarcia o nawierzchnię, a następnie porównuje z wynikami modelu referencyjnego. Za przyczepność na mokrej nawierzchni na etykietach opony mogą otrzymać klasy od A do G. Trzeba jednak pamiętać, klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli o lepszych i gorszych parametrach, a produkty z klasą G są po prostu niebezpieczne i nie dopuszcza się ich do obrotu. Identyczną notę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 85 innych produktów spełniających wytyczne - opony zimowe (sezon), 18 cali (średnica) oraz średnia (klasa).
Hałas zewnętrzny to inaczej natężenie dźwięku, który wytwarzany jest przez pracująca oponę. Pod tym względem ogumienie dzieli się na trzy kategorie oznaczane od najcichszych do najgłośniejszych graficznymi symbolami jednej, dwóch lub trzech fal. Dodatkowo umieszcza się w tym miejscu również liczbę oznaczającą średnie natężenie hałasu w decybelach.
Toyo to japoński producent dostarczający opony klasy średniej od 1945 roku. Firma, której siedziba znajduje się w Osace, zyskała popularność wśród kierowców za sprawą swoich opon sportowych przeznaczonych do driftu, spopularyzowanych m.in. dzięki filmowi "Szybcy i wściekli". Z modeli Toyo przeznaczonych do codziennej jazdy zadowoleni są kierowcy w ponad 100 krajach, w których dystrybuowane są te opony. Użytkownicy podkreślają, że oferują one doskonałe parametry, a przy tym są dostępne w rozsądnej cenie.
Model Snowprox S954 SUV (Toyo) wyposażony został w asymetryczną rzeźbę bieżnika. Asymetryczny bieżnik to technologicznie zaawansowany element, który cieszy się dużą popularnością wśród producentów opon, ponieważ znacząco przekłada się na bezpieczeństwo i komfort jazdy. Taki bieżnik składa się z dwóch niezależnych części, z których każda odpowiada za inne właściwości. Do zewnętrznej części bieżnika złożonej z masywnych bloków należy pewne i stabilne prowadzenie na suchej jezdni oraz bezpieczne pokonywanie zakrętów. Zadaniem części wewnętrznej bieżnika jest z kolei efektywne odprowadzenie wody i dbałość o trakcję na mokrej nawierzchni.
Napisy "101" oraz "V" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 825 kg) oraz prędkości (do 240 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon zimowych. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie 3PMSF - płatek śniegu na potrójnym szczycie oznaczający dopuszczenie opony do poruszania w warunkach zimowych oraz M+S - mud and Snow (ang. błoto i śnieg) określa opony lepiej radzące sobie w warunkach błota i śniegu, niżeli model standardowy (bez tego symbolu). Opona z oznaczeniem FSL posiada rant chroniący felgę przed zarysowaniami.
Toyo Snowprox S954 SUV 235/50 R18 należy do grupy opon zimowych. Opony zimowe to segment ogumienia, który powstał w celu zapewnienia bezpiecznego i komfortowego podróżowania w zimowych warunkach. Najczęściej są wyposażone w bieżnik kierunkowy (dla lepszego odprowadzania śniegu, wody i błota pośniegowego) lub rzadziej asymetryczny (w przypadku modeli do aut o dużej mocy). Bieżnik każdej opony zimowe pokryty jest siecią drobnych nacięć (lameli), które wgryzają się w śnieg zwiększając stopień panowania nad samochodem. Montaż opon zimowych jest zalecany, gdy temperatury regularnie spadają poniżej 7 st. C.
Na opony Toyo udzielana jest gwarancja, która obowiązuje przez okres 5 lat od daty produkcji. Oznacza to, że w tym czasie można zgłaszać usterki powstałe z winy producenta. Warto jednak pamiętać, że opony to produkty ulegające naturalnemu zużyciu, dlatego im dłużej będziemy zwlekać ze złożeniem reklamacji, tym trudniej będzie uzyskać pozytywne rozpatrzenie wniosku. W przypadku wątpliwości dotyczących powstania usterki warto skorzystać z porady eksperta w serwisie oponiarskim, aby zwiększyć szansę na wymianę produktu lub rekompensatę finansową.
Dzięki opiniom kierowców zamieszczanych w Internecie, można sprawdzić jak poszczególne modele zachowują się podczas długotrwałej eksploatacji. W przypadku opon japońskiej marki Toyo, użytkownicy zwracają uwagę na dobre osiągi w zróżnicowanych warunkach pogodowych oraz pewne prowadzenia na zakrętach. O ogumieniu zimowym tej marki zaliczanej do klasy średniej piszą: "bezpieczne na suchej i mokrej nawierzchni, ale radzą sobie dobrze również z odprowadzaniem błota pośniegowego i wody", "niezawodne podczas codziennej jazdy po mieście i na trasach".
Opony zimowe japońskiej marki Toyo to rozwiązanie dla kierowców chcących cieszyć się bezpieczną jazdą w zróżnicowanych warunkach pogodowych. Te opony klasy średniej były wielokrotnie sprawdzane przez specjalistów przeprowadzających sezonowe testy opon. Zajmowały w nich różne pozycje, za każdym razem jednak udowadniając bezpieczeństwo w kluczowych dla zimy obszarach i zapewniając krótką drogę hamowania. Przykładowo, model Toyo Snowprox S954, który zajął 10 miejsce w zestawieniu Auto Express w 2019 roku, uplasował się na drugim miejscu w tabeli w zakresie hamowania na suchej nawierzchni.
Wyniki dotyczą opon zimowych Toyo, gdyż model Snowprox S954 SUV nie został jeszcze przetestowany przez żadną popularną organizację, automobilclub, stowarzyszenie czy ekspertów z branży.
Zobacz inne określenia opon Toyo Snowprox S954 SUV 235/50 R18 101V XL FSL. Sformułowania te często spotykane są w porównywarkach cenowych czy na stronach producentów. Zwroty zawierają różne formy zapisu modelu (Snowprox S954 SUV), indeksów (101V XL), sezonu (opony zimowe), nazwy producenta (Toyo) oraz rozmiaru (235/50 R18) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon zimowych o szerokości 235 mm, profilu 50 %, średnicy 18 cali oraz indeksach 101V. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony zimowe, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą wejściówki do kina, koszulki piłkarskie, bilety do teatru, bilety na mecze piłkarskie lub karty paliwowe.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon zimowych firmy Toyo to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 39-62% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (oponylux, oponeo czy 24opony) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Alior Bank, Santander Consumer Bank lub Euro Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon zimowych Toyo w rozmiarze 235/50 R18 XL (101V). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 496 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 1 984 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 186 (12 rat) do 1 012 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 1 012 zł | 2 024 zł | 40 zł |
4 | 516 zł | 2 064 zł | 80 zł |
6 | 351 zł | 2 106 zł | 122 zł |
8 | 268 zł | 2 144 zł | 160 zł |
10 | 219 zł | 2 190 zł | 206 zł |
12 | 186 zł | 2 232 zł | 248 zł |
Kupując opony zimowe w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Snowprox S954 SUV mogą być m.in. pianki naprawcze, mierniki grubości bieżnika, ładowarki do telefonu na USB czy preparaty do mycia felg.