Porównujemy oferty 23 sklepów z oponami całorocznymi firmy Matador w rozmiarze 235/55R17. Zobacz gdzie kupić opony MP62 All Weather Evo w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "103 V XL, FR" w nazwie opony?
Matador MP62 All Weather Evo w rozmiarze 235/55 R17 103V to opona całoroczna, wzmacniana (XL) oraz posiadająca rant ochronny felgi (FR). 15855300000 oraz 4050496002206 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy ekonomicznej. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 15855300000 |
EAN | 4050496002206 |
Producent | Matador |
Koncern | grupa Continental |
Siedziba | Słowacja |
Klasa | ekonomiczna |
Model | MP62 All Weather Evo |
Poprzedni model | MP61 Adhessa Evo |
Następny model | - |
Sezon | opony całoroczne |
Rozmiar | [size width="235" profile="55" diameter="17"]235/55 R17[/size] |
Szerokość | 235 mm |
Profil | 55 % |
Średnica | 17 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 129,25 mm |
Kraj produkcji | Czechy, Polska, Słowenia, Słowacja |
Rodzaj bieżnika | kierunkowy |
Indeks nośności | 103 |
Maksymalna nośność | kg |
Indeks prędkości | V |
Maksymalna prędkość | 0 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 7 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | czekamy na potw. producenta |
Przyczepność na mokrym | czekamy na potw. producenta |
Hałas zewnętrzny | czekamy na potw. producenta |
Fale (1-3) | czekamy na potw. producenta |
Waga (ciężar) | 11,78 kg |
Premiera modelu | 2018 rok (podczas targów Moto) |
Rozpoczęcie produkcji | 05.2020 |
Cena | ~ 258 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Rant ochronny felgi | tak (FR) |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Matador MP62 All Weather Evo 235/55 R17 103V XL FR |
Opis opony Matador MP62 All Weather Evo w pigułce. Producentem opon jest marka Matador, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Polska, Słowenia czy Słowacja. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie letnim i zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Matador (klasa ekonomiczna) to wynosi ona 7 lat od daty zakupu. Bieżnik MP62 All Weather Evo ma konstrukcję kierunkową, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Opony całoroczne Matador MP62 All Weather Evo 235/55 R17 zostały zaprojektowane i wyprodukowane z myślą o samochodach typu VW Multivan (T6), Hyundai Tucson (I), Mercedes Klasa S (W221), VW Multivan (T5) czy Ford Kuga (I). Opony całoroczne Matador MP62 All Weather Evo 235/55 R17 posiadają indeks prędkości V (maksymalnie na tym modelu można jechać 0 km/h) oraz indeks nośności 103 (najwyższa wartość obciążenia przy jeździe z maksymalną prędkością wynosi tu kg).
Warto wiedzieć, że samo oznaczenie rozmiaru 235/55 R17 należy odczytywać następująco: pierwsza liczba to szerokość opony w milimetrach, druga to wysokość profilu liczona jako procent z szerokości (tutaj 55 przekłada się na wartość 129,25 mm), a trzecia to średnica felgi, na jaką należy założyć daną oponę - w tym przypadku wynosi ona 17 cali. Litera przed oznaczeniem średnicy to typ konstrukcji opony (radialny lub diagonalny).
MP62 All Weather Evo w rozmiarze 235/55 R17 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie osobowe. Opony osobowe to najbardziej liczna grupa ogumienia na rynku. Tego typu produkty dostępne są do samochodów miejskich, kompaktowych, klasy średniej, wyższej i o sportowym charakterze. Kierowcy samochodów osobowych mogą wybrać najlepszy dla siebie model spośród tysiąca różnych produktów dostępnych w ofertach setek producentów. W zależności od stylu jazdy, mocy samochodu, pokonywanych kilometrów w ciągu roku czy budżetu przeznaczonego na zakup, można zdecydować się na opony osobowe klasy ekonomicznej, średniej lub premium.
Opony firmy Matador pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy ekonomicznej. Opony klasy ekonomicznej (lub innymi słowy budżetowej) oferują osiągi na dobrym poziomie, ale niższym niż w przypadku modeli ze średniej lub wyższej półki. Z drugiej strony są dostępne w najbardziej atrakcyjnych cenach. Opony klasy ekonomicznej są najczęściej kupowane przez posiadaczy małych aut, którzy preferują spokojny styl jazdy i nie pokonują rocznie dużej liczby kilometrów (jeżdżą głównie po mieście lub w ogóle sporadycznie użytkują samochód). Największą popularnością wśród opon klasy ekonomicznej cieszą się: Matador, Imperial, Zeetex, Goodride, Laufenn, Apollo, Barum czy Dayton.
Etykieta unijna na oponach to doskonałe źródło informacji o ich podstawowych osiągach. W wielu przypadkach ułatwia ona porównanie wybranego modelu z innymi i podjęcie decyzji o zakupie. Na etykietach zawarte są informacje o poziomie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. Wyglądem przypominają one oznaczenia znane ze sprzętu AGD/RTV. Za opory toczenia i przyczepność opony mogą otrzymać klasy od A do G, a za hałas zewnętrzny od 1 do 3 fal obok których znajduje się informacja o wartości emitowanego dźwięku w dB. Czekamy na potwierdzenie (przez producenta) ocen, jakie uzyskała na etykiecie unijnej opona Matador MP62 All Weather Evo w rozmiarze 235/55R17 103V.
Efektywność paliwowa to jeden z parametrów zawartych na etykiecie dołączanej do każdej opony sprzedawanej na terenie Unii Europejskiej. Segment w lewym górnym rogu etykiety określa spalanie paliwa - im opona jest oszczędniejsza w eksploatacji, tym posiada wyższą klasę w skali od A do G. To ważna informacja dla wszystkich kierowców chcących oszczędzać; A (kolor zielony) oznacza bardzo ekonomiczną oponę, podczas gdy G (kolor czerwony) - najmniej ekonomiczną. Jednocześnie, klasy D nie stosuje się w odniesieniu do samochodów osobowych.
Jednym z parametrów, o którym informuje unijna etykieta na opony, jest przyczepność na mokrej nawierzchni. To bardzo ważny wskaźnik, ponieważ wpływa na bezpieczeństwo jazdy na danym modelu ogumienia. Określa się ją na skali od A do G, gdzie A opisuje najkrótszą drogę hamowania, a F najdłuższą (kategoriami D i G nie określa się opon do samochodów osobowych). Różnica jednej klasy to około 3 metry dystansu w drodze hamowania, co oznacza, że między oponami skategoryzowanymi jako A i F, występuje rozbieżność drogi hamowania obejmująca aż 18 metrów. Wspomnę także, że 1 produkt spełniający wytyczne - opony MP62 All Weather Evo (model) oraz 17 cali (średnica) - uzyskał ocenę "C" na etykiecie unijnej w kategorii przyczepności na mokrej nawierzchni.
Dzięki informacji o hałasie na zewnątrz auta zamieszczonej na etykiecie unijnej na opony, kierowca decydując się na wybór danego modelu wie z jakim hałasem wiąże się jego użytkowania. Zewnętrzny hałas toczenia opony jest generowany w czasie jazdy i mierzony w decybelach. Na etykiecie wyraża go piktogram obejmujący od jednej do trzech fal, przy czym jedna fala oznacza oponę najcichszą, a trzy – najgłośniejszą. Dane widoczne na etykiecie obejmują jednak tylko głośność na zewnątrz samochodu, a nie w kabinie. Na koniec informacja, iż 1 produkt spełniający kryteria - opony 235/55 R17 (rozmiar) oraz całoroczne (sezon) - uzyskał ocenę "67 dB" na etykiecie unijnej w kategorii generowanego hałasu.
Matador dostarcza na rynek opony klasy ekonomicznej, które cieszą się popularnością wśród kierowców na całym świecie. Cechują się one niewygórowaną ceną, bezpieczeństwem w kluczowych dla opon do samochodów osobowych osiągach, a także zoptymalizowanym komfortem jazdy. Wieloletnie doświadczenie firmy sięgające od 1925 roku, a także przynależność marki do koncernu Continental, przekłada się na wysoką jakość oraz zaufanie użytkowników. Opony tej słowackiej firmy są eksportowane do 80 krajów na całym świecie.
Model MP62 All Weather Evo (Matador) wyposażony został w kierunkową rzeźbę bieżnika. Bieżnik kierunkowy charakteryzuje się kształtem rowków przypominającym litery "V" lub "U". Tego typu opony bardzo dobrze odprowadzają wodę i błoto pośniegowe, dlatego są często polecane na mokrą nawierzchnię i sezon zimowy. Badania dowodzą, że opony kierunkowe mają o 20% większą odporność na aquaplaning w porównaniu z innymi typami bieżnika. Do zalet opon kierunkowych należą także wysoka stabilność podczas jazdy na wprost i atrakcyjny wygląd. Opony kierunkowe są projektowane w oparciu o zaawansowane symulacje komputerowe.
Napisy "103" oraz "V" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do kg) oraz prędkości (do 0 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji. Akronim FR oznacza oponę posiadającą rant ochronny felgi.
Matador MP62 All Weather Evo 235/55 R17 należy do grupy opon wielosezonowych. Opony całoroczne (określane również jako uniwersalne lub wielosezonowe) najlepiej sprawdzają się w umiarkowanych warunkach klimatycznych lub w przypadku kierowców o spokojnym stylu jazdy jeżdżących głównie po mieście. Nazwy opon całorocznych kojarzą się z 4 porami roku, np. "4Seasons", "Quatrac", "All Season", "All Weather", a na ich bokach umieszczony jest symbol trzech szczytów z płatkiem śniegu potwierdzający osiągi w zimowych warunkach. Bieżniki opon całorocznych mają niejako dwie strefy: przystosowaną do jazdy latem i zimą (ta druga ma więcej lameli).
Gwarancja na opony Matador standardowo obejmuje wady związane z konstrukcją produktu, jakością użytych do budowy materiałów czy usterki wynikające z błędów technologicznych. Ogumienie Matador, podobnie jak opony innych marek wchodzących w skład niemieckiego koncernu Continental, można reklamować przez okres 7 lat od daty zakupu. Po pozytywnym rozpatrzeniu sprawy, klient może wymienić towar na nowy lub uzyskać rekompensatę finansową proporcjonalną do stopnia zużycia uszkodzonego produktu.
"Korzystny stosunek jakości do ceny", "bezpieczne hamowanie na suchej i mokrej nawierzchni, pewnie zachowują się na zakrętach" - to tylko dwie spośród dziesiątek korzystnych opinii dotyczących opon całorocznych Matador, jakie można przeczytać w Internecie. Zamieszczający je kierowcy podkreślają, że modele całoroczne tej słowackiej marki to najlepsza opcja cenowa dla wszystkich pokonujących niewielkie przebiegi i korzystających z auta głównie w mieście, a także dla kierowców preferujących spokojny styl prowadzenia.
Testy opon całorocznych pomagają kierowcom szukającym opon na cały rok w wyborze najlepszych opon do swojego auta. Mimo że ogumienie klasy ekonomicznej nie jest zbyt często badane przez specjalistów z branży motoryzacyjnej, to opony całoroczne Matador zostały ujęte w kilku zestawieniach. Model Matador MP 62 All Weather Evo został przetestowany przez Auto Bild w 2019 roku i zajął 21 miejsce wykazując się dobrym zachowaniem na mokrej nawierzchni i zoptymalizowanym komfortem jazdy w zróżnicowanych warunkach pogodowych.
Wyniki dotyczą opon wielosezonowych Matador, gdyż model MP62 All Weather Evo nie został jeszcze przetestowany przez żadną popularną organizację, automobilclub, stowarzyszenie czy dziennikarzy motoryzacyjnych.
Zobacz inne określenia opon Matador MP62 All Weather Evo 235/55 R17 103V XL FR. Sformułowania te często spotykane są w porównywarkach cenowych czy na forach internetowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu sezonu (opony całoroczne), modelu (MP62 All Weather Evo), rozmiaru (235/55 R17), nazwy producenta (Matador) oraz indeksów (103V XL) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 235 mm, profilu 55 %, średnicy 17 cali oraz indeksach 103V. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą smycze do kluczy, foteliki samochodowe, karty przedpłacone, bilety na zawody żużlowe oraz pamięci przenośne USB.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Matador to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 44-60% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (24opony, oponeo czy inopony) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Euro Bank, BGŻ BNP Paribas czy mBank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych Matador w rozmiarze 235/55 R17 XL (103V). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 258 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 1 032 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 97 (12 rat) do 527 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 527 zł | 1 054 zł | 22 zł |
4 | 269 zł | 1 076 zł | 44 zł |
6 | 183 zł | 1 098 zł | 66 zł |
8 | 140 zł | 1 120 zł | 88 zł |
10 | 114 zł | 1 140 zł | 108 zł |
12 | 97 zł | 1 164 zł | 132 zł |
Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu MP62 All Weather Evo mogą być m.in. montaż w serwisie, ubezpieczenie opon, ramki do tablic rejestracyjnych czy pianki naprawcze.