Porównujemy oferty 35 sklepów z oponami zimowymi firmy Michelin w rozmiarze 205/50R17. Zobacz gdzie kupić opony Alpin 5 o indeksach 93 H XL w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia modelu. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.Szybka nawigacja po karcie produktu (menu)
Michelin Alpin 5 w rozmiarze 205/50 R17 93H to opona zimowa, wzmacniana (XL) oraz posiadająca rant ochronny felgi (FR) - należąca do klasy premium. Oznaczenia 988718 oraz 3528709887182 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 988718 |
EAN | 3528709887182 |
Producent | Michelin |
Koncern | grupa Michelin |
Siedziba | Clermont-Ferrand, Francja |
Klasa | premium |
Model | Alpin 5 |
Poprzedni model | Alpin A4 |
Następny model | Alpin 6 |
Sezon | opony zimowe |
Rozmiar | [size width="205" profile="50" diameter="17"]205/50 R17[/size] |
Szerokość | 205 mm |
Profil | 50 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 17 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 102,50 mm |
Kraj produkcji | UE |
Rodzaj bieżnika | kierunkowy |
Indeks nośności | 93 |
Maksymalna nośność | 650 kg |
Indeks prędkości | H |
Maksymalna prędkość | 210 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 5 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | E (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | B (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 68 dB |
Fale (1-3) | 1 |
Waga (ciężar) | 8,90 kg |
Premiera modelu | 2014 rok |
Cena | ~ 531 zł (z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Homologacja | nie |
Rant ochronny felgi | tak (FR) |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Michelin Alpin 5 205/50 R17 93H XL FR |
Michelin Alpin 5 to jedna z najbardziej zaawansowanych technologicznie opon zimowych na rynku (zaliczana jest do klasy premium). Została ona zaprojektowana z myślą o samochodach osobowych klasy średniej i wyższej. Na rynku pojawiła się jako następczyni równie udanego modelu Michelin Alpin A4.
Model Alpin 5 został wyposażony w kierunkową rzeźbę bieżnika, która nie posiada rowków obwodowych. Takie rozwiązanie ma zapewnić lepsze prowadzenie na zaśnieżonej nawierzchni, większą odporność na aquaplaning i precyzję prowadzenia samochodu. Na całej powierzchni opony znajdują się lamele, które przez cały okres eksploatacji zapewniają bezpieczeństwo na drodze pokrytej śniegiem i lodem. Nowoczesna mieszanka opon Alpin 5 zapewnia niższe zużycie paliwa i lepszą przyczepność w niskich temperaturach.
Michelin Alpin 5 to dopracowany model, którego osiągi zostały potwierdzone przez dobre parametry na etykietach i najwyższą ocenę w teście ADAC w zakresie trakcji na śniegu , przyczepności na mokrej nawierzchni i hamowania na lodzie.
Opona zimowa Michelin Alpin 5 205/50 R17 jest zaprojektowana z myślą o samochodach typu Peugeot 307 (I), BMW Seria 3 (E46), Skoda Superb (I), BMW Seria 1 (F20-F21) czy Seat Toledo (II) i to właśnie w nich jest najczęściej montowana. W ramach europejskiego systemu etykiet omawiany model otrzymał klasę E podczas pomiaru oporów toczenia (wpływają one na spalanie paliwa i emisję CO2 do atmosfery), ocenę B za hamowanie na mokrej nawierzchni, a pomiar emitowanego hałasu zewnętrznego dał wynik na poziomie 68 dB.
Warto także wspomnieć, że prezentowane opony zimowe Michelin Alpin 5 205/50 R17 mają indeks nośności 93, co oznacza, że przy jeździe z maksymalną prędkością dopuszczalne obciążenie dla jednej opony wynosi 650 kg. Sama maksymalna prędkość wynosząca tutaj 210 km/h jest oznaczona za pomocą indeksu prędkości H.
Jak należy rozumieć oznaczenie rozmiaru opon zimowych Michelin Alpin 5? Pierwsza pozycja w rozmiarze opony 205/50 R17 to jej szerokość określona w milimetrach – w tym przypadku jest to 205 mm (20,50 cm). Druga z liczb określa wysokość profilu modelu i jest podawana jako procent z szerokości – tutaj 50% z 205, czyli 102,50 mm. Litera to typ konstrukcji opony ("R" – radialna, "-" – diagonalna, "B" – diagonalna z opasaniem – ang. bias belted). Ostatnia liczba to podana w calach średnica felgi, na jaką należy zamontować oponę – tutaj 17 cali.
Opony do samochodów osobowych są dostępne na rynku w ramach trzech klas: ekonomicznej (najtańsze modele na rynku), średniej (optymalny stosunek cena-jakość) i premium (nowoczesna technologia, wysoki poziom osiągów). Opony osobowe bardzo często oferują dodatkowe rozwiązania, np. rant ochronny felgi, technologię umożliwiającą jazdę po przebiciu czy wzmocnioną konstrukcję. Wśród setek modeli opon osobowych każdy kierowca znajdzie odpowiedni dla siebie i swojego samochodu.
Opony premium to doskonała propozycja dla kierowców, którzy posiadają samochód o większej mocy, pokonuję dużą liczbę kilometrów w ciągu roku czy preferują dynamiczny styl jazdy. Tego typu opony produkowane są z wykorzystaniem najbardziej nowoczesnych składników i zaawansowanych rozwiązań technologicznych. Efektem są osiągi na najwyższym poziomie – wysoka przyczepność, oszczędność paliwa, odporność na zużycie i niska emisja hałasu. Opony premium to marki Bridgestone, Continental, Dunlop, Goodyear, Michelin, Nokian czy Pirelli.
Etykieta unijna na oponach ułatwia szybkie zapoznanie się z podstawowymi osiągami poszczególnych modeli i ich porównanie z innymi. Wyglądem etykieta przypomina te znane ze sprzętu AGD/RTV i informuje o poziomie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. Za pierwsze dwa parametry opony mogą otrzymać klasy od A do G (z tym, że D nie jest przyznawana), a za trzeci maksymalnie 3 fale obok których w decybelach przedstawiony jest wynik pomiaru emitowanego hałasu. Zobacz jak prezentują się oceny opon Michelin Alpin 5 w rozmiarze 205/50R17 93H na etykiecie unijnej.
Opory toczenia to siły działające na opony przeciwnie do kierunku jazdy (tarcie, opór powietrza itd.). Im gorzej dany model się im przeciwstawia, tym ma większe opory toczenia, a więc potrzebuje więcej energii do pozostawania w ruchu. Wiąże się to ze zwiększonym spalaniem paliwa. Opony o małych oporach toczenia są w stanie wpłynąć na spadek jego zużycia nawet o 0,25 litra na 100 km. Za poziom oporów toczenia opony na etykiecie unijnej mogą otrzymać klasy od A do G, ale warto wiedzieć, że klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli lepszych i gorszych. Taką samą ocenę - "E" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 27 innych produktów spełniających kryteria - opony Alpin 5 (model) oraz 17 cali (średnica).
Fragment etykiety unijnej zawierający informacje o przyczepności na mokrej nawierzchni prezentuje wyniki pomiaru drogi hamowania i siły tarcia opon we wspomnianych warunkach w porównaniu do modelu referencyjnego. Etykieta unijna za przyczepność na mokrym przewiduje przyznanie klas od A (najwyższa) do G (najniższa) – warto jednak pamiętać, że klasa D dla rozgraniczenia lepszych i gorszych produktów pozostaje pusta, a opony z klasą G nie są dopuszczane do sprzedaży, więc w praktyce takich się nie spotyka. Identyczną notę - "B" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 87 innych produktów spełniających wytyczne - opony zimowe (sezon), 17 cali (średnica) oraz premium (klasa).
Pracująca opona generuje hałas – wysokie jego natężenie sprawia, że jazda jest niekomfortowa. Dlatego też na etykiecie podaje się jego wartość w decybelach i przydziela każdą oponę do jednej z trzech klas głośności, oznaczanych graficznie jedną, dwiema lub trzema symbolami fali. Wynik "68 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskały jeszcze 3 inne produkty spełniające kryteria - opony 205/50 R17 (rozmiar) oraz zimowe (sezon).
Opony Michelin zaliczane są do klasy premium, co oznacza, że charakteryzują się najwyższym poziomem osiągów wynikającym z nowoczesnych technologii stosowanych podczas produkcji. Francuski koncern od wielu lat jest uznawany za jednego z liderów rynku opon, a jego misją jest poprawienie mobilności i bezpieczeństwa kierowców na całym świecie. Produkty marki są dostępne w ponad 171 krajach. Zarówno letnie, zimowe, jak i całoroczne opony Michelin co roku zdobywają wyróżnienia w testach i bardzo pozytywne opinie użytkowników.
Bieżnik kierunkowy charakteryzuje się kształtem rowków przypominającym litery "V" lub "U". Tego typu opony bardzo dobrze odprowadzają wodę i błoto pośniegowe, dlatego są często polecane na mokrą nawierzchnię i sezon zimowy. Badania dowodzą, że opony kierunkowe mają o 20% większą odporność na aquaplaning w porównaniu z innymi typami bieżnika. Do zalet opon kierunkowych należą także wysoka stabilność podczas jazdy na wprost i atrakcyjny wygląd. Opony kierunkowe są projektowane w oparciu o zaawansowane symulacje komputerowe.
Napisy "93" oraz "H" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 650 kg) oraz prędkości (do 210 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon zimowych. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji. 3PMSF to symbol płatka śniegu na potrójnym szczycie, jedyne oficjalne oznaczenie opon zimowych. Opona z oznaczeniem FR posiada rant chroniący felgę przed zarysowaniami.
Opony zimowe są przystosowane do jazdy w trudnych warunkach drogowych spotykanych w okresie od późnej jesieni do wczesnej wiosny, gdy średnia dobowa temperatura spada poniżej 7 st. C. Bieżnik opon zimowych ma najczęściej rzeźbę kierunkową, w przypadku mocniejszych aut spotyka się też modele asymetryczne. Opony zimowe pokryte są siecią lameli, które wspomagają prowadzenie na śniegu i lodzie, a system rowków odprowadza błoto pośniegowe i wodę. Mieszanka gumowa opon zimowych zachowuje przyczepność w niskich temperaturach.
Gwarancja udzielana na opony Michelin jest pod względem warunków jedną z najbardziej atrakcyjnych na rynku. Obowiązuje ona przez 5 lat od daty zakupu i obejmuje wszelkie wady związane z jakością wykonania opon i materiałami wykorzystanymi do produkcji. Jeśli reklamowana opona nie jest zużyta w większym stopniu niż 20%, producent zwróci 100% wartości opony. W innym przypadku udzielona zostanie stosowana rekompensata w wysokości proporcjonalnej do stopnia zużycia opony. Na rozpatrzenie gwarancji francuski koncern daje sobie 14 dni kalendarzowych.
Zastanawiając się nad zakupem opon zimowych Michelin wielu kierowców przegląda opinie na ich temat opublikowane na forach branżowych czy portalach społecznościowych. Warto wiedzieć, że opinie o oponach zimowych Michelin są w większości pozytywne. Możemy w nich przeczytać, że "bardzo dobrze spisywały się na zlodowaciałej warstwie śniegu", "doskonałe zarówno w mieście, na trasie, jak i w górach", "bardzo bezpieczne i komfortowe" czy "znakomite także na suchej i mokrej nawierzchni".
Opony zimowe Michelin to jedne z najlepszych produktów w swojej klasie, czego dowodem są czołowe pozycje zajmowane przez poszczególne modele w testach organizowanych przez organizacje i czasopisma motoryzacyjne z całego świata. Michelin Alpin A4, Alpin 5 czy inne flagowe modele w sprawdzianach ADAC, "Auto Bild" czy "Auto Zeitung" zajmują najczęściej miejsca na podium mogąc pochwalić się notami: "wzorowa", "polecana" czy "zadowalająca". Do ich najmocniejszych stron należą bezpieczeństwo w zimowych warunkach, wysoki komfort i małe opory toczenia.
Zobacz inne określenia opon Michelin Alpin 5 205/50 R17 93H XL FR. Sformułowania te często spotykane są w sklepach z oponami czy na forach internetowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu rozmiaru (205/50 R17), sezonu (opony zimowe), indeksów (93H XL), modelu (Alpin 5) oraz nazwy producenta (Michelin) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon zimowych o szerokości 205 mm, profilu 50 %, średnicy 17 cali oraz indeksach 93H. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Nokian, Continental oraz Dunlop – kosztujące od 444 do 541 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony zimowe, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą koszulki piłkarskie, smycze do kluczy, bilety na mecze piłkarskie, promocja "zakup 4 opon w cenie 3" czy karty przedpłacone.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon zimowych firmy Michelin to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 38-55% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. BGŻ BNP Paribas, Alior Bank lub Euro Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon zimowych Michelin w rozmiarze 205/50 R17 XL (93H). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 531 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 2 124 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 199 (12 rat) do 1 084 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 1 084 zł | 2 168 zł | 44 zł |
4 | 553 zł | 2 212 zł | 88 zł |
6 | 376 zł | 2 256 zł | 132 zł |
8 | 287 zł | 2 296 zł | 172 zł |
10 | 234 zł | 2 340 zł | 216 zł |
12 | 199 zł | 2 388 zł | 264 zł |
Kupując opony zimowe w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Alpin 5 mogą być m.in. ramki do tablic rejestracyjnych, płyny do prania tapicerki, skrobaczki do szyb lub mierniki ciśnienia.