Porównujemy oferty 31 sklepów z oponami zimowymi firmy Michelin w rozmiarze 225/50R17. Zobacz gdzie kupić opony Alpin 5 o indeksach 94 H w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Michelin Alpin 5 w rozmiarze 225/50 R17 94H to opona zimowa. Oznaczenia 980809 oraz 3528709808095 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 980809 |
EAN | 3528709808095 |
Producent | Michelin |
Koncern | grupa Michelin |
Siedziba | Clermont-Ferrand, Francja |
Klasa | premium |
Model | Alpin 5 |
Poprzedni model | Alpin A4 |
Następny model | Alpin 6 |
Sezon | opony zimowe |
Rozmiar | [size width="225" profile="50" diameter="17"]225/50 R17[/size] |
Szerokość | 225 mm |
Profil | 50 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 17 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 112,50 mm |
Kraj produkcji | UE |
Rodzaj bieżnika | kierunkowy |
Indeks nośności | 94 |
Maksymalna nośność | 670 kg |
Indeks prędkości | H |
Maksymalna prędkość | 210 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 5 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | E (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | B (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 71 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | - |
Premiera modelu | 2014 rok |
Cena | ~ 570 zł (z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | nie |
Homologacja / OE | nie |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Michelin Alpin 5 225/50 R17 94H |
Michelin Alpin 5 to jedna z najbardziej zaawansowanych technologicznie opon zimowych na rynku (zaliczana jest do klasy premium). Została ona zaprojektowana z myślą o samochodach osobowych klasy średniej i wyższej. Na rynku pojawiła się jako następczyni równie udanego modelu Michelin Alpin A4.
Model Alpin 5 został wyposażony w kierunkową rzeźbę bieżnika, która nie posiada rowków obwodowych. Takie rozwiązanie ma zapewnić lepsze prowadzenie na zaśnieżonej nawierzchni, większą odporność na aquaplaning i precyzję prowadzenia samochodu. Na całej powierzchni opony znajdują się lamele, które przez cały okres eksploatacji zapewniają bezpieczeństwo na drodze pokrytej śniegiem i lodem. Nowoczesna mieszanka opon Alpin 5 zapewnia niższe zużycie paliwa i lepszą przyczepność w niskich temperaturach.
Michelin Alpin 5 to dopracowany model, którego osiągi zostały potwierdzone przez dobre parametry na etykietach i najwyższą ocenę w teście ADAC w zakresie trakcji na śniegu , przyczepności na mokrej nawierzchni i hamowania na lodzie.
Opony zimowe Michelin Alpin 5 mają w tym przypadku rozmiar 225/50 R17. Oznaczenie to jest zawsze umieszczone na ścianie bocznej danego produktu. Jak należy je interpretować? Pierwsza liczba w rozmiarze to szerokość opony podawana w milimetrach (tutaj 225 mm). Druga liczba to wysokość profilu, która w oznaczeniu rozmiaru podawana jest jako procent z szerokości (w tym przypadku 50% z 225 wynosi 112,50). Litera umieszczona po wysokości profilu to informacja o typie konstrukcji opony (może być radialny lub diagonalny).
Trzecia liczba w rozmiarze to informacja o średnicy felgi, na jakiej powinna być zamontowana dana opona – w omawianym przypadku jest to 17 cali. Opony Michelin Alpin 5 225/50 R17 mają indeks prędkości H i indeks nośności 94. Oznacza to, że podczas jazdy z maksymalną dopuszczalną prędkością 210 km/h opona wytrzyma obciążenie do 670 kg. Prezentowany model ma następujące parametry na etykietach: E za opory toczenia, B za hamowanie na mokrej nawierzchni i wartość 71 dB emitowanego hałasu zewnętrznego. Opony Michelin Alpin 5 225/50 R17 najlepiej sprawdzą się w samochodach typu BMW Seria 3 (F30), Opel Zafira (Tourer C), Mercedes Klasa B (W246), Audi A5 (II) czy Mercedes Klasa C (205).
Opony do samochodów osobowych są dostępne na rynku w ramach trzech klas: ekonomicznej (najtańsze modele na rynku), średniej (optymalny stosunek cena-jakość) i premium (nowoczesna technologia, wysoki poziom osiągów). Opony osobowe bardzo często oferują dodatkowe rozwiązania, np. rant ochronny felgi, technologię umożliwiającą jazdę po przebiciu czy wzmocnioną konstrukcję. Wśród setek modeli opon osobowych każdy kierowca znajdzie odpowiedni dla siebie i swojego samochodu.
Opony klasy premium to najbardziej nowoczesne modele na rynku, które oferują najwyższy poziom osiągów. Opony tego typu często są wybierane do samochodów o dużej mocy, przez kierowców pokonujących dużą liczbę kilometrów w ciągu roku czy preferujących agresywny styl jazdy. Opony klasy premium to modele oferowane między innymi przez Michelin, Bridgestone, Pirelli, Continental, Nokian, Yokohama, Goodyear czy Dunlop. O jakości opon premium świadczą ich czołowe pozycje w rankingach, najwyższe klasy na etykietach oraz wiele pozytywnych recenzji kierowców.
Etykieta unijna na oponach przypomina te znane ze sprzętu AGD/RTV i w przystępnej formie opisuje trzy parametry: opory toczenia, przyczepność na mokrej nawierzchni (pomiar drogi hamowania i siły tarcia między oponą a nawierzchnią) oraz poziom hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. W pierwszych dwóch przypadkach opony mogą otrzymać klasy od A do G, przy czym nie przyznaje się klasy D. Za hałas zewnętrzny opony mogą otrzymać od jednej do trzech fal i wartość liczbową w decybelach. Zapoznanie się z parametrami na etykietach może ułatwić podjęcie decyzji o zakupie opon. Zobacz jak prezentują się oceny opon Michelin Alpin 5 225/50R17 94H na etykiecie unijnej.
Opory toczenia wpływają na ekonomikę jazdy. Na etykietach stosuje się siedem klas oszczędności oznaczonych kolejnymi literami alfabety. Ocena "A" przypisana jest ogumieniu najbardziej oszczędnemu, a nota "G" zarezerwowana jest dla modeli o największych oporach toczenia. Im lepsza klasa, tym większy wpływ na ograniczenie spalania i emisję spalin przez auta. Taką samą ocenę - "E" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 14 innych produktów spełniających kryteria - opony 225/50 R17 (rozmiar) oraz zimowe (sezon).
Przyczepność na mokrej nawierzchni określa długość drogi hamowania i bezpieczeństwo jazdy po jezdni pokrytej wodą. Tu również stosuje się skalę siedmiostopniową, w której najwyższe osiągi nagradzane są klasą "A", a kolejne litery od "B" do "G" oznaczają coraz słabsze zachowanie na mokrej drodze. Identyczną notę - "B" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 87 innych produktów spełniających wytyczne - opony zimowe (sezon), 17 cali (średnica) oraz premium (klasa).
Za hałas zewnętrzny unijna etykieta przewiduje przyznanie od 1 do 3 fal i umieszczenie obok nich liczbowego wyniku pomiaru w dB. Warto wspomnieć, że decyzja o umieszczeniu na etykietach właśnie tego parametru budzi pewne kontrowersje. Dla kierowców większe znaczenie ma poziom hałasu wewnętrznego, który jest odczuwany w kabinie i wpływa na komfort jazdy. Informacja o hałasie zewnętrznym emitowanym przez opony wynika z prowadzonej przez UE polityki ochrony środowiska. Wynik "71 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 21 innych produktów spełniających kryteria - opony Alpin 5 (model) oraz 17 cali (średnica).
Opony Michelin zaliczane są do klasy premium, co oznacza, że charakteryzują się najwyższym poziomem osiągów wynikającym z nowoczesnych technologii stosowanych podczas produkcji. Francuski koncern od wielu lat jest uznawany za jednego z liderów rynku opon, a jego misją jest poprawienie mobilności i bezpieczeństwa kierowców na całym świecie. Produkty marki są dostępne w ponad 171 krajach. Zarówno letnie, zimowe, jak i całoroczne opony Michelin co roku zdobywają wyróżnienia w testach i bardzo pozytywne opinie użytkowników.
Opony z bieżnikiem kierunkowym zapewniają najlepsze osiągi na mokrej nawierzchni, śniegu i błocie pośniegowym. Szacuje się, że tego typu rozwiązanie zapewnia 20% większą odporność na aquaplaning w porównaniu z innymi rzeźbami bieżnika. Bieżnik kierunkowy charakteryzuje się układem rowków przypominającym kształtem literę "V". Opony z tego typu rzeźbą należy montować zgodnie z kierunkiem toczenia (oznaczenie "rotation" na ścianie bocznej). Opony kierunkowe są także cenione za dobrą sterowność na prostej i atrakcyjny wygląd.
Napisy "94" oraz "H" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 670 kg) oraz prędkości (do 210 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon zimowych. 3PMSF to symbol płatka śniegu na potrójnym szczycie, jedyne oficjalne oznaczenie opon zimowych.
Opony zimowe są projektowane w celu zapewnienia bezpiecznej i komfortowej jazdy w trudnych warunkach – na śniegu, lodzie, mokrej nawierzchni i generalnie w niskich temperaturach. W tym celu większość opon zimowych posiada kierunkowy bieżnik (asymetryczny jest stosowany w modelach do mocniejszych aut) pokryty gęstą siecią lameli, które wgryzają się w śnieg ułatwiając zachowanie kontroli nad pojazdem. Mieszanka gumowa opon zimowych jest dostosowana do niskich temperatur – zachowuje wówczas elastyczność, co przekłada się na dobrą przyczepność.
Koncern Michelin oferuje opony najwyższej jakości wyprodukowane w oparciu o najbardziej zaawansowane rozwiązania technologiczne. Może się jednak zdarzyć, że dany produkt będzie miał ukrytą wadę związaną z wykonaniem czy materiałami użytymi do produkcji. Wówczas można skorzystać z gwarancji, która obowiązuje przez 5 lat od daty zakupu. Jeśli reklamacja zostanie uznana, producent zwraca 100% wartości opony, jeśli nie jest ona zużyta bardziej niż 20%. W innym wypadku udzielana jest rekompensata finansowa w wysokości proporcjonalnej do stopnia zużycia opony.
Opinie o oponach zimowych Michelin w większości przypadków są bardzo pozytywne. Publikowane na różnego rodzaju forach internetowych, portalach społecznościowych czy stronach sklepów komentarze podkreślają doskonałe zachowanie zimowych modeli Michelin w trudnych warunkach drogowych i doskonałe właściwości użytkowe. Możemy w nich na przykład przeczytać: "zużycie minimalne", "bardzo cicha i komfortowa", "jest wręcz przyklejona do drogi" czy "niezawodne w głębokim śniegu i przy gołoledzi".
Opony zimowe Michelin to jedne z najlepszych produktów w swojej klasie, czego dowodem są czołowe pozycje zajmowane przez poszczególne modele w testach organizowanych przez organizacje i czasopisma motoryzacyjne z całego świata. Michelin Alpin A4, Alpin 5 czy inne flagowe modele w sprawdzianach ADAC, "Auto Bild" czy "Auto Zeitung" zajmują najczęściej miejsca na podium mogąc pochwalić się notami: "wzorowa", "polecana" czy "zadowalająca". Do ich najmocniejszych stron należą bezpieczeństwo w zimowych warunkach, wysoki komfort i małe opory toczenia.
Zobacz inne określenia opon Michelin Alpin 5 225/50 R17 94H. Sformułowania te często spotykane są w serwisach ogłoszeniowych czy na stronach producentów. Zwroty zawierają różne formy zapisu indeksów (94H), modelu (Alpin 5), nazwy producenta (Michelin), rozmiaru (225/50 R17) oraz sezonu (opony zimowe) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon zimowych o szerokości 225 mm, profilu 50 %, średnicy 17 cali oraz indeksach 94H. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Dunlop, Goodyear, Nokian oraz Michelin – kosztujące od 439 do 509 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony zimowe, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą smycze do kluczy, wejściówki do kina, pamięci przenośne USB, promocja "zakup 4 opon w cenie 3" lub bony Sodexo.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon zimowych firmy Michelin to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 35-62% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Alior Bank, Santander Consumer Bank lub Euro Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon zimowych Michelin w rozmiarze 225/50 R17 (94H). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 570 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 2 280 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 213 (12 rat) do 1 163 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 1 163 zł | 2 326 zł | 46 zł |
4 | 593 zł | 2 372 zł | 92 zł |
6 | 403 zł | 2 418 zł | 138 zł |
8 | 308 zł | 2 464 zł | 184 zł |
10 | 251 zł | 2 510 zł | 230 zł |
12 | 213 zł | 2 556 zł | 276 zł |
Kupując opony zimowe w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Alpin 5 mogą być m.in. mierniki grubości bieżnika, worki do opon, podkładki antypoślizgowe pod telefon oraz mierniki ciśnienia.