Porównujemy oferty 21 sklepów z oponami zimowymi firmy Michelin w rozmiarze 225/50R17. Zobacz gdzie kupić opony Alpin 5 o indeksach 98 H XL w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Michelin Alpin 5 w rozmiarze 225/50 R17 98H to opona zimowa oraz wzmacniana (XL). Oznaczenia 452030 oraz 3528704520305 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 452030 |
EAN | 3528704520305 |
Producent | Michelin |
Koncern | grupa Michelin |
Siedziba | Clermont-Ferrand, Francja |
Klasa | premium |
Model | Alpin 5 |
Poprzedni model | Alpin A4 |
Następny model | Alpin 6 |
Sezon | opony zimowe |
Rozmiar | [size width="225" profile="50" diameter="17"]225/50 R17[/size] |
Szerokość | 225 mm |
Profil | 50 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 17 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 112,50 mm |
Kraj produkcji | UE |
Rodzaj bieżnika | kierunkowy |
Indeks nośności | 98 |
Maksymalna nośność | 750 kg |
Indeks prędkości | H |
Maksymalna prędkość | 210 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 5 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | E (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | B (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 71 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | - |
Premiera modelu | 2014 rok |
Cena | ~ 531 zł (z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Homologacja / OE | nie |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Michelin Alpin 5 225/50 R17 98H XL |
Michelin Alpin 5 to jedna z najbardziej zaawansowanych technologicznie opon zimowych na rynku (zaliczana jest do klasy premium). Została ona zaprojektowana z myślą o samochodach osobowych klasy średniej i wyższej. Na rynku pojawiła się jako następczyni równie udanego modelu Michelin Alpin A4.
Model Alpin 5 został wyposażony w kierunkową rzeźbę bieżnika, która nie posiada rowków obwodowych. Takie rozwiązanie ma zapewnić lepsze prowadzenie na zaśnieżonej nawierzchni, większą odporność na aquaplaning i precyzję prowadzenia samochodu. Na całej powierzchni opony znajdują się lamele, które przez cały okres eksploatacji zapewniają bezpieczeństwo na drodze pokrytej śniegiem i lodem. Nowoczesna mieszanka opon Alpin 5 zapewnia niższe zużycie paliwa i lepszą przyczepność w niskich temperaturach.
Michelin Alpin 5 to dopracowany model, którego osiągi zostały potwierdzone przez dobre parametry na etykietach i najwyższą ocenę w teście ADAC w zakresie trakcji na śniegu , przyczepności na mokrej nawierzchni i hamowania na lodzie.
Opona zimowa Michelin Alpin 5 225/50 R17 jest zaprojektowana z myślą o samochodach typu Ford S-MAX (I), Opel Astra (J FL), Audi A4 (B8), BMW Seria 3 (F30 FL) czy Audi A4 (B9) i to właśnie w nich jest najczęściej montowana. W ramach europejskiego systemu etykiet omawiany model otrzymał klasę E podczas pomiaru oporów toczenia (wpływają one na spalanie paliwa i emisję CO2 do atmosfery), ocenę B za hamowanie na mokrej nawierzchni, a pomiar emitowanego hałasu zewnętrznego dał wynik na poziomie 71 dB.
Warto także wspomnieć, że prezentowane opony zimowe Michelin Alpin 5 225/50 R17 mają indeks nośności 98, co oznacza, że przy jeździe z maksymalną prędkością dopuszczalne obciążenie dla jednej opony wynosi 750 kg. Sama maksymalna prędkość wynosząca tutaj 210 km/h jest oznaczona za pomocą indeksu prędkości H.
Jak należy rozumieć oznaczenie rozmiaru opon zimowych Michelin Alpin 5? Pierwsza pozycja w rozmiarze opony 225/50 R17 to jej szerokość określona w milimetrach – w tym przypadku jest to 225 mm (22,50 cm). Druga z liczb określa wysokość profilu modelu i jest podawana jako procent z szerokości – tutaj 50% z 225, czyli 112,50 mm. Litera to typ konstrukcji opony ("R" – radialna, "-" – diagonalna, "B" – diagonalna z opasaniem – ang. bias belted). Ostatnia liczba to podana w calach średnica felgi, na jaką należy zamontować oponę – tutaj 17 cali.
Opony osobowe montowane są na przykład w miejskich kompaktach, rodzinnych sedanach czy kombi, a także popularnych crossoverach. Najczęściej posiadają bieżnik kierunkowy lub asymetryczny. Modele opon osobowych dzielą się na trzy klasy: premium (najbardziej zaawansowane technologicznie, o największych osiągach), średnią (optymalny stosunek cena-jakość) i ekonomiczną (najtańsze). Opony osobowe mogą posiadać szereg dodatkowych cech: technologię Run Flat, rant ochronny czy wzmocnioną konstrukcję.
Opony klasy premium (wyższej) to najbardziej zaawansowane modele na rynku. Podczas ich projektowania i produkcji wykorzystywane są nowoczesne technologie i doskonałe jakościowo składniki. W efekcie opony klasy premium oferują najwyższy poziom osiągów niezależnie od panujących warunków. Na zakup opon z tego segmentu najczęściej decydują się kierowcy o dynamicznym stylu jazdy, posiadający mocny samochód czy pokonujący dużą liczbę kilometrów w ciągu roku. Popularne marki: Bridgestone, Continental, Dunlop, Goodyear, Michelin, Nokian, Pirelli, Vredestein czy Yokohama.
Etykieta unijna na oponach ułatwia szybkie zapoznanie się z podstawowymi osiągami poszczególnych modeli i ich porównanie z innymi. Wyglądem etykieta przypomina te znane ze sprzętu AGD/RTV i informuje o poziomie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. Za pierwsze dwa parametry opony mogą otrzymać klasy od A do G (z tym, że D nie jest przyznawana), a za trzeci maksymalnie 3 fale obok których w decybelach przedstawiony jest wynik pomiaru emitowanego hałasu. Zobacz jak prezentują się oceny opon Michelin Alpin 5 225/50R17 98H na etykiecie unijnej.
Ekonomika jazdy związana jest z oporami toczenia jakimi cechuje się dany model. Wpływ na to może mieć konstrukcja bieżnika, typ użytej mieszanki czy masa opony. Ogumienie klasyfikuje się w jednej z siedmiu klas – nota "A" zarezerwowana jest dla bieżników o najniższych oporach toczenia, podczas gdy ocenę "G" otrzymują modele najmniej ekonomiczne. Taką samą ocenę - "E" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 58 innych produktów spełniających kryteria - opony zimowe (sezon), 17 cali (średnica) oraz premium (klasa).
Przyczepność na mokrej nawierzchni to zdolność zachowania kontaktu opony z pokrytą wodą jezdnią. Najkrótszą drogą hamowania cechuje się ogumienie zaliczane do klasy "A". Najsłabsze parametry pod tym względem mają modele z notą "F" (w przypadku aut osobowych) lub "G" (dla pozostałych pojazdów). Identyczną notę - "B" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskały jeszcze 33 inne produkty spełniające wytyczne - opony Alpin 5 (model) oraz 17 cali (średnica).
Etykiety unijne na oponach zawierają między innymi informację na temat poziomu hałasu zewnętrznego emitowanego przez dany model. W przeciwieństwie do oporów toczenia i przyczepności na mokrej nawierzchni tutaj nie są nadawane klasy od A do G, tylko ocena w postaci 3 fal i wynik pomiaru w dB. Parametr ten wzbudza kontrowersje, ponieważ dla kierowców największe znaczenie ma poziom hałasu wewnętrznego, który jest odczuwany w kabinie i wpływa na komfort jazdy. Hałas zewnętrzny jest istotny w kontekście głośności ruchu drogowego i wynika unijnej z polityki ochrony środowiska. Wynik "71 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskały jeszcze 2 inne produkty spełniające kryteria - opony 225/50 R17 (rozmiar) oraz zimowe (sezon).
Opony Michelin uznawane są z jedne z najlepszych na świecie. Poszczególne modele marki zajmują czołowe pozycje w testach, mają dobre parametry na etykietach i są polecane przez setki tysięcy kierowców. Warto wiedzieć, że jedna z najbardziej nowoczesnych fabryk koncernu znajduje się w Olsztynie. Opony Michelin zawsze mają do zaproponowania nowatorskie rozwiązania technologiczne i najwyższą jakość wykonania. Marka słynie z uczestnictwa w cyklu WRC i rekordowej liczby zwycięstw w wyścigu 24h Le Mans.
Opony kierunkowe uznawane są z najlepsze rozwiązanie na trudne warunki pogodowe. Charakteryzują się 20% większą odpornością na aquaplaning w porównaniu do modeli asymetrycznych. Bardzo dobrze odprowadzają wodę, błoto pośniegowe czy śnieg. Opony kierunkowe można rozpoznać po kształcie rowków, który przypomina "V" i "U" lub charakterystyczną jodełkę. Podczas montażu należy pamiętać o założeniu ich głównie z kierunkiem jazdy (oznaczenie "Rotation" na ścianie bocznej). Opony kierunkowe są spotykane wśród modeli letnich, zimowych i całorocznych.
Napisy "98" oraz "H" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 750 kg) oraz prędkości (do 210 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon zimowych. 3PMSF to tzw. symbol alpejski potwierdzający zimowe właściwości opony. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji.
Opony zimowe to segment ogumienia, który powstał w celu zapewnienia bezpiecznego i komfortowego podróżowania w zimowych warunkach. Najczęściej są wyposażone w bieżnik kierunkowy (dla lepszego odprowadzania śniegu, wody i błota pośniegowego) lub rzadziej asymetryczny (w przypadku modeli do aut o dużej mocy). Bieżnik każdej opony zimowe pokryty jest siecią drobnych nacięć (lameli), które wgryzają się w śnieg zwiększając stopień panowania nad samochodem. Montaż opon zimowych jest zalecany, gdy temperatury regularnie spadają poniżej 7 st. C.
Gwarancja udzielana na opony Michelin jest pod względem warunków jedną z najbardziej atrakcyjnych na rynku. Obowiązuje ona przez 5 lat od daty zakupu i obejmuje wszelkie wady związane z jakością wykonania opon i materiałami wykorzystanymi do produkcji. Jeśli reklamowana opona nie jest zużyta w większym stopniu niż 20%, producent zwróci 100% wartości opony. W innym przypadku udzielona zostanie stosowana rekompensata w wysokości proporcjonalnej do stopnia zużycia opony. Na rozpatrzenie gwarancji francuski koncern daje sobie 14 dni kalendarzowych.
Wielu kierowców przed podjęciem ostatecznej decyzji o zakupie opon przegląda opinie dotyczące interesującego ich modelu. Można je znaleźć różnego rodzaju forach internetowych, stronach sklepów z oponami czy portalach społecznościowych. Opinie o oponach zimowych Michelin mają bardzo pozytywny wydźwięk. Podczas lektury można wyciągnąć wniosek, że są to jedne z najlepszych produktów na rynku. Jak przykłady można podać następujące opinie: "stabilna nawet na lodzie", "świetne prowadzenie na śniegu", "bezpieczna, komfortowa i oszczędna".
Opony zimowe Michelin uznawane są za jedne z najlepszych na rynku. Oferują dobrą przyczepność w zróżnicowanych warunkach pogodowych, komfort jazdy i oszczędność paliwa. W efekcie zdobywają doskonałe oceny w testach organizowanych przez największe czasopisma i organizacje motoryzacyjne na świecie (np. ADAC, "Auto Bild" czy "Auto Zeitung"). Flagowe modele opon zimowych Michelin (takie jak Alpin A4 czy Alpin 5) zajmują w nich zwykle czołowe pozycje otrzymując noty "wzorowa", "polecana" czy "zadowalająca".
Zobacz inne określenia opon Michelin Alpin 5 225/50 R17 98H XL. Sformułowania te często spotykane są w serwisach ogłoszeniowych czy na stronach producentów. Zwroty zawierają różne formy zapisu modelu (Alpin 5), sezonu (opony zimowe), nazwy producenta (Michelin), rozmiaru (225/50 R17) oraz indeksów (98H XL) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon zimowych o szerokości 225 mm, profilu 50 %, średnicy 17 cali oraz indeksach 98H. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Michelin, Goodyear, Dunlop oraz Nokian – kosztujące od 439 do 509 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony zimowe, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą karty przedpłacone, pamięci przenośne USB, karty paliwowe, promocja "zakup 4 opon w cenie 3" lub bilety do teatru.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon zimowych firmy Michelin to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 36-64% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Alior Bank, BGŻ BNP Paribas czy Santander Consumer Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon zimowych Michelin w rozmiarze 225/50 R17 XL (98H). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 531 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 2 124 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 199 (12 rat) do 1 084 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 1 084 zł | 2 168 zł | 44 zł |
4 | 553 zł | 2 212 zł | 88 zł |
6 | 376 zł | 2 256 zł | 132 zł |
8 | 287 zł | 2 296 zł | 172 zł |
10 | 234 zł | 2 340 zł | 216 zł |
12 | 199 zł | 2 388 zł | 264 zł |
Kupując opony zimowe w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Alpin 5 mogą być m.in. montaż w serwisie, preparaty do mycia felg, skrobaczki do szyb oraz worki do opon.