Porównujemy oferty 25 sklepów z oponami zimowymi firmy Michelin w rozmiarze 225/40R18. Zobacz gdzie kupić opony Pilot Alpin 5 o indeksach 92 W XL w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Michelin Pilot Alpin 5 w rozmiarze 225/40 R18 92W to opona zimowa, wzmacniana (XL) oraz posiadająca rant ochronny felgi (FR). Oznaczenia 629167 oraz 3528706291678 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 629167 |
EAN | 3528706291678 |
Producent | Michelin |
Koncern | grupa Michelin |
Siedziba | Clermont-Ferrand, Francja |
Klasa | premium |
Model | Pilot Alpin 5 |
Poprzedni model | Pilot Alpin PA4 |
Następny model | - |
Sezon | opony zimowe |
Rozmiar | [size width="225" profile="40" diameter="18"]225/40 R18[/size] |
Szerokość | 225 mm |
Profil | 40 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 18 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 90 mm |
Kraj produkcji | UE |
Rodzaj bieżnika | kierunkowy |
Indeks nośności | 92 |
Maksymalna nośność | 630 kg |
Indeks prędkości | W |
Maksymalna prędkość | 270 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 5 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | czekamy na potw. producenta |
Przyczepność na mokrym | czekamy na potw. producenta |
Hałas zewnętrzny | czekamy na potw. producenta |
Fale (1-3) | czekamy na potw. producenta |
Waga (ciężar) | - |
Premiera modelu | 2018 rok |
Produkcja od | od 05.2019 |
Cena | ~ 835 zł (z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Homologacja / OE | nie |
Rant ochronny felgi | tak (FR) |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Michelin Pilot Alpin 5 225/40 R18 92W XL FR |
Michelin Pilot Alpin 5 to opony zimowe klasy premium, które zostały zaprojektowane z myślą o samochodach osobowych o bardziej dynamicznym charakterze (dysponujących większą mocą).
Pilot Alpin 5 został wyposażony w kierunkową rzeźbę bieżnika, która doskonale spisuje się w zróżnicowanych warunkach panujących na drogach w okresie jesienno-zimowym. Symetryczny układ bieżnika w połączeniu z centralnym rowkiem zwiększa odporność na aquaplaning i stopień kontroli nad pojazdem. Nowoczesna mieszanka gumowa z nowymi funkcjonalnymi polimerami zapewnia lepszą przyczepność na drodze suchej, mokrej i zaśnieżonej. Dodatkowo ma ona wpływ na zmniejszenie oporów toczenia, co pozwala zoptymalizować zużycie paliwa. Model Michelin Pilot Alpin 5 ma też niepowtarzalny wygląd ściany bocznej, co wizualnie uatrakcyjnia oponę (efekt "Premium Touch").
Michelin Pilot Alpin 5 to dopracowane opony zimowe, które spełnią oczekiwania najbardziej wymagających użytkowników. Model homologowany jest przez przez AMG (klasa E, CLS Sport, Coupé i Cabriolet klasy E), Audi (A7, A8), BMW (M5) i Mercedesa (klasa A, klasa B, CLA).
Opony zimowe Michelin Pilot Alpin 5 225/40 R18 mają za zadanie zapewnić bezpieczne podróżowanie niezależnie od warunków drogowych. Jak należy rozumieć oznaczenie rozmiaru opony? Pierwsza liczba w rozmiarze 225/40 R18 to szerokość opony podawana w milimetrach (tutaj 225 mm). Wysokość profilu to 40 (liczba jest procentem z szerokości – tutaj 90. Średnica tego modelu ma z kolei 18 cali.
Indeks nośności modelu Michelin Pilot Alpin 5 225/40 R18 to 92, a indeks prędkości W. Opony 225/40 R18 najczęściej montowane są w samochodach takich, jak Peugeot 308 (T9), Seat Toledo (III), Seat Leon (II), Skoda Octavia (III), Ford Focus (I) czy Mercedes CLA (117). Konstrukcja opon zimowe Michelin Pilot Alpin 5 225/40 R18 jest przystosowana do osiągów czy możliwości właśnie takich aut.
Opony osobowe produkowane są z myślą o różnego rodzaju samochodach – od małych aut miejskich po mocne sportowe. Najczęściej wyposażone są bieżnik kierunkowy lub asymetryczny. Mogą w nich być również zastosowane dodatkowe rozwiązania, jak rant ochronny felgi, technologia Run Flat (umożliwiająca jazdę po przebiciu) czy wzmocniona konstrukcja. Opony osobowe są dostępne w ramach trzech klas: ekonomicznej (najbardziej atrakcyjne cenowo), średniej (optymalny stosunek cena-jakość) i premium (najwyższy poziom osiągów, nowoczesna technologia).
Opony klasy premium to najbardziej zaawansowane technologicznie produkty na rynku. Nowatorskie rozwiązania pojawiają się na początku właśnie w oponach klasy wyższej. W efekcie oferują one doskonałą przyczepność niezależnie od warunków panujących na drodze, wysoki poziom komfortu, odporność na zużycie i małe opory toczenia. Opony klasy premium zajmują czołowe pozycje w testach organizowanych przez organizacje i czasopisma motoryzacyjne. Najważniejsze marki to: Michelin, Bridgestone, Pirelli, Continental, Nokian, Yokohama, Goodyear czy Dunlop.
Od listopada 2012 roku na terenie Unii Europejskiej obowiązują przepisy nakazujące umieszczanie na wszystkich sprzedawanych oponach specjalnych etykiet z najważniejszymi parametrami danego modelu. Dzięki nim można zapoznać się z informacjami na temat oporów toczenia, drogi hamowania na mokrej nawierzchni i generowanego hałasu. Czekamy na potwierdzenie (przez producenta) ocen, jakie uzyskała na etykiecie unijnej opona Michelin Pilot Alpin 5 w rozmiarze 225/40R18 92W.
Etykieta unijna na oponach informuje między innymi o poziomie oporów toczenia, które mają wpływ na zużycie paliwa przez samochód, a w efekcie emisję spalin. Im mniejsze opory, tym auto powinno palić mniej – nawet 0,25 litra na 100 km. W ramach pomiaru oporów toczenia możliwe jest przyznanie klas od A (najlepsza) do G (najgorsza). Taka skala widnieje na etykietach, ale warto wiedzieć, że ocena D nie jest stosowana – jest to tak zwana klasa pusta dla lepszego rozgraniczenia modeli lepszych i gorszych w tej kategorii. Jako ciekawostkę dodam, iż 4 produkty spełniające kryteria - opony Michelin (producent), zimowe (sezon) oraz 225/40 R18 (rozmiar) - uzyskały ocenę "E" na etykiecie unijnej w kategorii oporów toczenia.
Za przyczepność na mokrej nawierzchni etykieta unijna przewiduje przyznawanie oponom klas od A do G, ale klasa D pozostaje pusta dla rozgraniczenia modeli z lepszym wynikiem pomiaru. Z kolei produkty z klasą G są na tyle słabe pod względem przyczepności, że mogą stanowić zagrożenie i nie dopuszcza się ich do sprzedaży. Wartości przyczepność na mokrej nawierzchni na potrzeby systemu etykiet wyznacza się w pomiarze drogi hamowania i siły tarcia opon. Zapoznając się z tym parametrem można wyrobić sobie opinię na temat zachowania danego modelu w trudnych warunkach. Wspomnę także, że 4 produkty spełniające wytyczne - opony 225/40 R18 (rozmiar) oraz zimowe (sezon) - uzyskały ocenę "B" na etykiecie unijnej w kategorii przyczepności na mokrej nawierzchni.
Hałas zewnętrzny to inaczej natężenie dźwięku, który wytwarzany jest przez pracująca oponę. Pod tym względem ogumienie dzieli się na trzy kategorie oznaczane od najcichszych do najgłośniejszych graficznymi symbolami jednej, dwóch lub trzech fal. Dodatkowo umieszcza się w tym miejscu również liczbę oznaczającą średnie natężenie hałasu w decybelach. Na koniec informacja, iż 7 produktów spełniających kryteria - opony Pilot Alpin 5 (model) oraz 18 cali (średnica) - uzyskało ocenę "68 dB" na etykiecie unijnej w kategorii generowanego hałasu.
Opony Michelin pochodzą z Francji i od ponad 100 lat uznawane są z jedne z najlepszych na rynku (wykorzystywane są między innymi w rajdach samochodowych). Produkowane są w oparciu o najbardziej zaawansowane technologie i z wykorzystaniem najlepszych jakościowo składników. W efekcie mogą pochwalić się wysokimi osiągami, co potwierdzają testy, etykiety i opinie użytkowników. Opony letnie, zimowe i całoroczne Michelin do różnego rodzaju samochodów dostępne są w ponad 171 krajach świata.
Opony kierunkowe uznawane są z najlepsze rozwiązanie na trudne warunki pogodowe. Charakteryzują się 20% większą odpornością na aquaplaning w porównaniu do modeli asymetrycznych. Bardzo dobrze odprowadzają wodę, błoto pośniegowe czy śnieg. Opony kierunkowe można rozpoznać po kształcie rowków, który przypomina "V" i "U" lub charakterystyczną jodełkę. Podczas montażu należy pamiętać o założeniu ich głównie z kierunkiem jazdy (oznaczenie "Rotation" na ścianie bocznej). Opony kierunkowe są spotykane wśród modeli letnich, zimowych i całorocznych.
Napisy "92" oraz "W" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 630 kg) oraz prędkości (do 270 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon zimowych. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji. 3PMSF to symbol płatka śniegu na potrójnym szczycie, jedyne oficjalne oznaczenie opon zimowych. Opona z oznaczeniem FR posiada rant chroniący felgę przed zarysowaniami.
Opony zimowe to segment ogumienia, którego zadaniem jest zapewnienie bezpieczeństwa w okresie od późnej jesieni do wczesnej wiosny, gdy średnie dobowe temperatury regularnie spadają poniżej 7 st. C. Rzeźba bieżnika opon zimowych wyposażona jest w specjalne nacięcia zwane lamelami, które wgryzają się w śnieg zwiększając stabilność samochodu. Z kolei ich elastyczna mieszanka zapewnia odpowiednią przyczepność w niskich temperaturach. W oponach zimowych najczęściej stosowana jest kierunkowa rzeźba bieżnika, ale w modelach do mocniejszych aut można spotkać też asymetryczną.
Każdy producent zapewnia o wysokiej jakości i niezawodności swoich produktów, ale każdemu mogą zdarzyć się błędy czy niedopatrzenia. W takich sytuacjach kupujący może skorzystać z gwarancji, która w przypadku opon Michelin obowiązuje przez 5 lat od daty zakupu i dotyczy wad związanych z wykonaniem czy materiałami użytymi do produkcji. Przy uznanej reklamacji, w przypadku opon zużytych w mniejszym stopniu niż 20% producent zwraca 100% wartości wadliwego produktu. Przy bardziej zużytej oponie udziela rekompensaty w wysokości proporcjonalnej do jej stopnia zużycia.
Zastanawiając się nad zakupem opon zimowych Michelin wielu kierowców przegląda opinie na ich temat opublikowane na forach branżowych czy portalach społecznościowych. Warto wiedzieć, że opinie o oponach zimowych Michelin są w większości pozytywne. Możemy w nich przeczytać, że "bardzo dobrze spisywały się na zlodowaciałej warstwie śniegu", "doskonałe zarówno w mieście, na trasie, jak i w górach", "bardzo bezpieczne i komfortowe" czy "znakomite także na suchej i mokrej nawierzchni".
Opony zimowe Michelin uznawane są za jedne z najlepszych na rynku. Oferują dobrą przyczepność w zróżnicowanych warunkach pogodowych, komfort jazdy i oszczędność paliwa. W efekcie zdobywają doskonałe oceny w testach organizowanych przez największe czasopisma i organizacje motoryzacyjne na świecie (np. ADAC, "Auto Bild" czy "Auto Zeitung"). Flagowe modele opon zimowych Michelin (takie jak Alpin A4 czy Alpin 5) zajmują w nich zwykle czołowe pozycje otrzymując noty "wzorowa", "polecana" czy "zadowalająca".
Zobacz inne określenia opon Michelin Pilot Alpin 5 225/40 R18 92W XL FR. Sformułowania te często spotykane są w sklepach z oponami czy na grupach dyskusyjnych. Zwroty zawierają różne formy zapisu indeksów (92W XL), modelu (Pilot Alpin 5), nazwy producenta (Michelin), sezonu (opony zimowe) oraz rozmiaru (225/40 R18) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon zimowych o szerokości 225 mm, profilu 40 %, średnicy 18 cali oraz indeksach 92W. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Michelin, Nokian, Sunny, Goodyear oraz Toyo – kosztujące od 212 do 563 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony zimowe, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą foteliki samochodowe, rabat na kolejne zakupy, zwrot części gotówki, promocja "zakup 4 opon w cenie 3" czy wejściówki do kina.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon zimowych firmy Michelin to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 45-60% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Alior Bank, Santander Consumer Bank lub BGŻ BNP Paribas. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon zimowych Michelin w rozmiarze 225/40 R18 XL (92W). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 835 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 3 340 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 312 (12 rat) do 1 704 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 1 704 zł | 3 408 zł | 68 zł |
4 | 869 zł | 3 476 zł | 136 zł |
6 | 591 zł | 3 546 zł | 206 zł |
8 | 451 zł | 3 608 zł | 268 zł |
10 | 368 zł | 3 680 zł | 340 zł |
12 | 312 zł | 3 744 zł | 404 zł |
Kupując opony zimowe w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Pilot Alpin 5 mogą być m.in. preparaty do mycia felg, ubezpieczenie opon, worki do opon oraz płyny do prania tapicerki.