Porównujemy oferty 23 sklepów z oponami zimowymi firmy Michelin w rozmiarze 235/40R18. Zobacz gdzie kupić opony Pilot Alpin 5 o indeksach 95 W XL w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Michelin Pilot Alpin 5 w rozmiarze 235/40 R18 95W to opona zimowa, wzmacniana (XL) oraz posiadająca rant ochronny felgi (FR). Oznaczenia 951727 oraz 3528709517270 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 951727 |
EAN | 3528709517270 |
Producent | Michelin |
Koncern | grupa Michelin |
Siedziba | Clermont-Ferrand, Francja |
Klasa | premium |
Model | Pilot Alpin 5 |
Poprzedni model | Pilot Alpin PA4 |
Następny model | - |
Sezon | opony zimowe |
Rozmiar | [size width="235" profile="40" diameter="18"]235/40 R18[/size] |
Szerokość | 235 mm |
Profil | 40 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 18 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 94 mm |
Kraj produkcji | UE |
Rodzaj bieżnika | kierunkowy |
Indeks nośności | 95 |
Maksymalna nośność | 690 kg |
Indeks prędkości | W |
Maksymalna prędkość | 270 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 5 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | czekamy na potw. producenta |
Przyczepność na mokrym | czekamy na potw. producenta |
Hałas zewnętrzny | czekamy na potw. producenta |
Fale (1-3) | czekamy na potw. producenta |
Waga (ciężar) | - |
Premiera modelu | 2018 rok |
Produkcja od | od 05.2019 |
Cena | ~ 1072 zł (z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Homologacja / OE | nie |
Rant ochronny felgi | tak (FR) |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Michelin Pilot Alpin 5 235/40 R18 95W XL FR |
Michelin Pilot Alpin 5 to opony zimowe klasy premium, które zostały zaprojektowane z myślą o samochodach osobowych o bardziej dynamicznym charakterze (dysponujących większą mocą).
Pilot Alpin 5 został wyposażony w kierunkową rzeźbę bieżnika, która doskonale spisuje się w zróżnicowanych warunkach panujących na drogach w okresie jesienno-zimowym. Symetryczny układ bieżnika w połączeniu z centralnym rowkiem zwiększa odporność na aquaplaning i stopień kontroli nad pojazdem. Nowoczesna mieszanka gumowa z nowymi funkcjonalnymi polimerami zapewnia lepszą przyczepność na drodze suchej, mokrej i zaśnieżonej. Dodatkowo ma ona wpływ na zmniejszenie oporów toczenia, co pozwala zoptymalizować zużycie paliwa. Model Michelin Pilot Alpin 5 ma też niepowtarzalny wygląd ściany bocznej, co wizualnie uatrakcyjnia oponę (efekt "Premium Touch").
Michelin Pilot Alpin 5 to dopracowane opony zimowe, które spełnią oczekiwania najbardziej wymagających użytkowników. Model homologowany jest przez przez AMG (klasa E, CLS Sport, Coupé i Cabriolet klasy E), Audi (A7, A8), BMW (M5) i Mercedesa (klasa A, klasa B, CLA).
Opony zimowe Michelin Pilot Alpin 5 zostały zaprojektowane z myślą o spełnieniu oczekiwań kierowców samochodów typu Ford Focus (III FL), VW Passat (B7), Mercedes CLA (117), VW CC (Restyling), Volvo V60 (P3) czy VW Passat (B6). Prezentowany produkt ma rozmiar 235/40 R18, co oznacza, że jego szerokość wynosi 235 mm, wysokość profilu 94 mm (40 w rozmiarze to procent z szerokości), a średnica 18 cali. Litera przed oznaczeniem średnicy oznacza typ konstrukcji opony – może być radialna lub diagonalna. W oponach osobowych mamy do czynienia z tą pierwszą.
Opony Michelin Pilot Alpin 5 235/40 R18 mają indeks prędkości wynoszący W (dopuszczalna prędkość 270 km/h) i indeks nośności 95 przekładający się dopuszczalne obciążenie 690 kg.
Opony osobowe to produkty, które projektowane są z myślą o autach miejskich, klasy średniej, rodzinnych sedanach i kombi, a także luksusowych limuzynach i samochodach sportowych. Ich zadaniem jest zapewnienie bezpiecznego prowadzenia w zróżnicowanych warunkach, a także komfortu i optymalnego zużycia paliwa (poprzez redukcję oporów toczenia). Kierowcy mogą wybierać spośród opon osobowych klasy budżetowej, średniej i premium. Niektóre z nich mają wzmocnioną konstrukcję, rant ochronny lub technologię Run Flat.
Opony klasy premium określane są mianem najbardziej zaawansowanych technologicznie na rynku. Każdy producent posiadający w swoim portfolio markę premium, nowe rozwiązania wprowadza właśnie do niej. W efekcie opony kasy premium oferują doskonałą przyczepność w zmiennych warunkach drogowych, mają małe opory toczenia oraz są ciche i odporne na zużycie. W efekcie mogą pochwalić się doskonałymi wynikami w testach, co z kolei przyciąga zainteresowanie kierowców. Najważniejsze marki to: Michelin, Bridgestone, Pirelli, Continental, Nokian, Yokohama, Goodyear czy Dunlop.
Etykieta Unijna wprowadzona została w roku 2012, aby ułatwić konsumentom wybór opon cechujących się optymalnymi dla nich parametrami. Dzięki temu informacje o istotnych danych technicznych umieszczane są na każdej dostępnej na rynku oponie samochodowej. Treść etykiety zawiera ocenę ekonomiki jazdy, drogi hamowania na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego. Czekamy na potwierdzenie (przez producenta) ocen, jakie uzyskała na etykiecie unijnej opona Michelin Pilot Alpin 5 w rozmiarze 235/40R18 95W.
Etykieta unijna na oponach informuje między innymi o poziomie oporów toczenia, które mają wpływ na zużycie paliwa przez samochód, a w efekcie emisję spalin. Im mniejsze opory, tym auto powinno palić mniej – nawet 0,25 litra na 100 km. W ramach pomiaru oporów toczenia możliwe jest przyznanie klas od A (najlepsza) do G (najgorsza). Taka skala widnieje na etykietach, ale warto wiedzieć, że ocena D nie jest stosowana – jest to tak zwana klasa pusta dla lepszego rozgraniczenia modeli lepszych i gorszych w tej kategorii. Jako ciekawostkę dodam, iż 4 produkty spełniające kryteria - opony 235/40 R18 (rozmiar) oraz zimowe (sezon) - uzyskały ocenę "C" na etykiecie unijnej w kategorii oporów toczenia.
Bezpieczeństwo jazdy uzależnione jest w dużej mierze od przyczepności opony na mokrej nawierzchni. Droga hamowania w takich warunkach oceniana jest z pomocą siedmiostopniowej skali literowej. Najlepsze modele nagradzane są literą "A" – najsłabsze zalicza się do klasy "G". Wspomnę także, że 5 produktów spełniających wytyczne - opony zimowe (sezon), 18 cali (średnica) oraz premium (klasa) - uzyskało ocenę "A" na etykiecie unijnej w kategorii przyczepności na mokrej nawierzchni.
Za hałas zewnętrzny unijna etykieta przewiduje przyznanie od 1 do 3 fal i umieszczenie obok nich liczbowego wyniku pomiaru w dB. Warto wspomnieć, że decyzja o umieszczeniu na etykietach właśnie tego parametru budzi pewne kontrowersje. Dla kierowców większe znaczenie ma poziom hałasu wewnętrznego, który jest odczuwany w kabinie i wpływa na komfort jazdy. Informacja o hałasie zewnętrznym emitowanym przez opony wynika z prowadzonej przez UE polityki ochrony środowiska. Na koniec informacja, iż 7 produktów spełniających kryteria - opony Pilot Alpin 5 (model) oraz 18 cali (średnica) - uzyskało ocenę "68 dB" na etykiecie unijnej w kategorii generowanego hałasu.
Opony Michelin pochodzą z Francji i są produkowane od ponad 100 lat. Marka jest obecnie zaliczana do klasy premium – jej modele charakteryzują się wysokim poziomem osiągów, co znajduje potwierdzenie w rankingach opon, opiniach użytkowników i na europejskich etykietach. Na oponach Michelin można podróżować bezpiecznie, komfortowo i oszczędnie niezależnie od warunków panujących na drodze. Opony Michelin dostępne są do różnego rodzaju pojazdów na sezon letni, zimowy lub w wariancie całorocznym.
Bieżnik kierunkowy układem rowków przypomina literę "V" lub charakterystyczną jodełkę. Tego typu opony są stosowane w samochodach osobowych, szczególnie na sezon zimowy. Bieżnik kierunkowy najlepiej odprowadza śnieg, błoto pośniegowe czy wodę. Dzięki temu możliwe jest zapanowanie nad samochodem w trudnych warunkach pogodowych. Bieżnik kierunkowy charakteryzuje się także bardzo atrakcyjnym wyglądem i doskonałym prowadzeniem podczas jazdy na wprost. Opony kierunkowe można spotkać w wielu typach samochodów – od małych miejskich po mocne o sportowym charakterze.
Napisy "95" oraz "W" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 690 kg) oraz prędkości (do 270 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon zimowych. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji. Opona z oznaczeniem FR posiada rant chroniący felgę przed zarysowaniami. 3PMSF (three-peak mountain snow flake) pełnoprawne oznaczenie dla opony zimowej.
Opony zimowe to taki rodzaj ogumienia, który jest zaprojektowany w celu zapewnienia bezpieczeństwa w warunkach pogodowych panujących w okresie od późnej jesieni do wczesnej wiosny. Opony zimowe najczęściej są montowane, gdy średnie dobowe temperatury spadają poniżej 7 st. C. W oponach zimowych najczęściej stosowany jest bieżnik kierunkowy, rzadziej asymetryczny. Taki rodzaj bieżnika najlepiej odprowadza śnieg, błoto pośniegowe i wodę. Bieżnik opon zimowych jest pokryty siecią lameli, które wgryzają się w śnieg, a ich mieszanka zapewnia przyczepność w niskich temperaturach.
Koncern Michelin oferuje opony najwyższej jakości wyprodukowane w oparciu o najbardziej zaawansowane rozwiązania technologiczne. Może się jednak zdarzyć, że dany produkt będzie miał ukrytą wadę związaną z wykonaniem czy materiałami użytymi do produkcji. Wówczas można skorzystać z gwarancji, która obowiązuje przez 5 lat od daty zakupu. Jeśli reklamacja zostanie uznana, producent zwraca 100% wartości opony, jeśli nie jest ona zużyta bardziej niż 20%. W innym wypadku udzielana jest rekompensata finansowa w wysokości proporcjonalnej do stopnia zużycia opony.
Opinie o oponach zimowych Michelin publikowane na różnego rodzaju forach internetowych czy portalach społecznościowych pokazują, że modele francuskiej marki cieszą się bardzo dużym uznaniem wśród kierowców i przez większość z nich są polecane. W przykładowych opiniach o oponach zimowych Michelin możemy znaleźć następujące zwroty: "dopracowane pod każdym względem", "niezawodne nawet w głębokim śniegu", "samochód jeszcze nigdy nie był tak łatwy do opanowania zimą" czy "opony zimowe Michelin to klasa sama w sobie".
Opony zimowe Michelin w testach i rankingach zajmują zwykle jedne z czołowych pozycji. Ich osiągi wyróżniają je spośród konkurencyjnych marek. Produkty francuskiego koncernu zapewniają wysoki poziom bezpieczeństwa, są ekologiczne i komfortowe. Model Alpin 5 w sprawdzianach zorganizowanych między innymi ADAC, "Auto Bild" czy "Auto Zeitung" zajmuje zwykle miejsca w czołowej "trójce rankingu" zdobywając noty "zadowalająca", "polecana" itp. Inne flagowe modele opon zimowych Michelin mogą pochwalić się podobnymi wynikami.
Zobacz inne określenia opon Michelin Pilot Alpin 5 235/40 R18 95W XL FR. Sformułowania te często spotykane są w sklepach z oponami czy na portalach społecznościowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu modelu (Pilot Alpin 5), rozmiaru (235/40 R18), nazwy producenta (Michelin), sezonu (opony zimowe) oraz indeksów (95W XL) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon zimowych o szerokości 235 mm, profilu 40 %, średnicy 18 cali oraz indeksach 95W. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Dunlop, Hankook, Kormoran, Kleber oraz Pirelli – kosztujące od 358 do 649 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony zimowe, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą assistance 24/7, wycieczki zagraniczne, promocja "zakup 4 opon w cenie 3", wejściówki do kina oraz kubki termiczne.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon zimowych firmy Michelin to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 35-59% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Santander Consumer Bank, Euro Bank czy BGŻ BNP Paribas. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon zimowych Michelin w rozmiarze 235/40 R18 XL (95W). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 1072 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 4 288 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 401 (12 rat) do 2 187 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 2 187 zł | 4 374 zł | 86 zł |
4 | 1 115 zł | 4 460 zł | 172 zł |
6 | 758 zł | 4 548 zł | 260 zł |
8 | 579 zł | 4 632 zł | 344 zł |
10 | 472 zł | 4 720 zł | 432 zł |
12 | 401 zł | 4 812 zł | 524 zł |
Kupując opony zimowe w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Pilot Alpin 5 mogą być m.in. ubezpieczenie opon, podkładki antypoślizgowe pod telefon, ładowarki do telefonu na USB czy płyny do prania tapicerki.