Porównujemy oferty 35 sklepów z oponami zimowymi firmy Michelin w rozmiarze 225/35R19. Zobacz gdzie kupić opony Pilot Alpin PA4 o indeksach 88 W XL w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia modelu. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.Szybka nawigacja po karcie produktu (menu)
Michelin Pilot Alpin PA4 w rozmiarze 225/35 R19 88W to opona zimowa, wzmacniana (XL), posiadająca rant ochronny felgi (FR) oraz dodatkowo oznakowana symbolami GRNX - należąca do klasy premium. Oznaczenia 929342 oraz 3528709293426 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 929342 |
EAN | 3528709293426 |
Producent | Michelin |
Koncern | grupa Michelin |
Siedziba | Clermont-Ferrand, Francja |
Klasa | premium |
Model | Pilot Alpin PA4 |
Poprzedni model | Pilot Alpin PA3 |
Następny model | Pilot Alpin 5 |
Sezon | opony zimowe |
Rozmiar | [size width="225" profile="35" diameter="19"]225/35 R19[/size] |
Szerokość | 225 mm |
Profil | 35 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 19 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 78,75 mm |
Kraj produkcji | UE |
Rodzaj bieżnika | asymetryczny |
Indeks nośności | 88 |
Maksymalna nośność | 560 kg |
Indeks prędkości | W |
Maksymalna prędkość | 270 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 5 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | E (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | C (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 70 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 9,60 kg |
Premiera modelu | 2012 rok |
Cena | ~ 990 zł (z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Homologacja | nie |
Rant ochronny felgi | tak (FR) |
Inne oznaczenia | GRNX |
Pełna nazwa | Michelin Pilot Alpin PA4 225/35 R19 88W XL FR |
Michelin Pilot Alpin PA4 to opona, która została stworzona z myślą o limuzynach i autach sportowych, czyli samochodach o dużej mocy. Zaliczana jest do klasy premium, czyli charakteryzuje się najwyższą jakością i oferuje maksymalne osiągi niezależnie od warunków panujących na drodze.
Asymetryczna rzeźba bieżnika charakterystyczna dla opon sportowych została pokryta gęstą siecią lameli i krawędzi, co skraca drogę hamowania na śniegu i lodzie oraz poprawia trakcję w najtrudniejszych warunkach. Głębokie, ułożone pod różnymi kątem trójwymiarowe lamele, określane mianem technologii StabiliGrip, poprawiają precyzję prowadzenia samochodu i stabilizują tor jazdy. Z kolei nowoczesna mieszanka Helio Compound z domieszką krzemionki i oleju słonecznikowego zwiększa przyczepność modelu Pilot Alpin PA4 w niskich temperaturach.
O jakości modelu Pilot Alpin PA4 świadczą doskonałe wyniki w testach, dobre parametry na etykietach i 31 rozmiarów z homologacjami Porsche, BMW, Mercedesa, Audi, AMG i BMW M. To produkt, który spełnia wszelkie oczekiwania kierowców.
Opony zimowe Michelin Pilot Alpin PA4 w rozmiarze 225/35 R19 zostały zaprojektowane z myślą o samochodach typu Skoda Octavia (III), Audi A6, Volvo S60, Ford Galaxy, Peugeot 3008 czy Audi A8. Omawiany rozmiar oznacza, że opona posiada szerokość 225 mm, jej wysokość profilu (procent z szerokości) wynosi 35 (czyli 78,75 mm), a średnica 19 cali.
Etykieta opon Michelin Pilot Alpin PA4 prezentuje się następująco: E za opory toczenia, C w kategorii hamowania na mokrej nawierzchni i 70 dB w pomiarze hałasu zewnętrznego. Omawiane opony Michelin Pilot Alpin PA4 225/35 R19 mają indeks prędkości W (oznacza to dopuszczalną prędkość 270 km/h) i indeks nośności 88 (dopuszczalne obciążenie wynosi tutaj 560 kg).
Opony osobowe to modele zaprojektowane z myślą o różnego rodzaju samochodach: małolitrażowych aut miejskich, przez rodzinne sedany czy kombi po auta sportowe i limuzyny. Tego typu produkty najczęściej wyposażone są w kierunkowy lub asymetryczny bieżnik (pierwsza nich jest częściej spotykana w modelach zimowych, a druga w produktach przeznaczonych o mocniejszych samochodów). Opony osobowe dostępne są w ramach klas ekonomicznej, średniej i premium. Mogą mieć wzmocnioną konstrukcję, technologię Run Flat czy rant ochronny felgi.
Opony klasy premium to głównie marki Michelin, Bridgestone, Pirelli, Continental, Nokian, Yokohama, Goodyear czy Dunlop. Opony z tej półki oferują najwyższy poziom przyczepności w zróżnicowanych warunkach pogodowych, są komfortowe i mają małe opory toczenia. Wybierane są przez właścicieli samochodów o dużej mocy, kierowców pokonujących duże przebiegi roczne (np. w trasie) czy preferujących dynamiczny styl jazdy. Tego typu opon najczęściej wygrywają testy opon i zbierają szereg pozytywnych recenzji kierowców.
Oznaczenie opon indywidualnymi etykietami wprowadziło rozporządzenie WE Nr 1222/2009. Regulacja nakazuje stosować tego typu oznakowanie w przypadku opon do aut osobowych, dostawczych i ciężarowych. Jej treść zawiera ocenę trzech parametrów: oporów toczenia, drogi hamowania na mokrej nawierzchni i poziomu hałasu. Zobacz jak prezentują się oceny opon Michelin Pilot Alpin PA4 w rozmiarze 225/35R19 88W na etykiecie unijnej.
Etykieta unijna na oponach informuje między innymi o poziomie oporów toczenia, które mają wpływ na zużycie paliwa przez samochód, a w efekcie emisję spalin. Im mniejsze opory, tym auto powinno palić mniej – nawet 0,25 litra na 100 km. W ramach pomiaru oporów toczenia możliwe jest przyznanie klas od A (najlepsza) do G (najgorsza). Taka skala widnieje na etykietach, ale warto wiedzieć, że ocena D nie jest stosowana – jest to tak zwana klasa pusta dla lepszego rozgraniczenia modeli lepszych i gorszych w tej kategorii. Taką samą ocenę - "E" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 17 innych produktów spełniających kryteria - opony Pilot Alpin PA4 (model) oraz 19 cali (średnica).
Za przyczepność na mokrej nawierzchni etykieta unijna przewiduje przyznawanie oponom klas od A do G, ale klasa D pozostaje pusta dla rozgraniczenia modeli z lepszym wynikiem pomiaru. Z kolei produkty z klasą G są na tyle słabe pod względem przyczepności, że mogą stanowić zagrożenie i nie dopuszcza się ich do sprzedaży. Wartości przyczepność na mokrej nawierzchni na potrzeby systemu etykiet wyznacza się w pomiarze drogi hamowania i siły tarcia opon. Zapoznając się z tym parametrem można wyrobić sobie opinię na temat zachowania danego modelu w trudnych warunkach. Identyczną notę - "" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 0 innych produktów spełniających wytyczne - opony 225/35 R19 (rozmiar) oraz zimowe (sezon).
Etykiety unijne na oponach zawierają między innymi informację na temat poziomu hałasu zewnętrznego emitowanego przez dany model. W przeciwieństwie do oporów toczenia i przyczepności na mokrej nawierzchni tutaj nie są nadawane klasy od A do G, tylko ocena w postaci 3 fal i wynik pomiaru w dB. Parametr ten wzbudza kontrowersje, ponieważ dla kierowców największe znaczenie ma poziom hałasu wewnętrznego, który jest odczuwany w kabinie i wpływa na komfort jazdy. Hałas zewnętrzny jest istotny w kontekście głośności ruchu drogowego i wynika unijnej z polityki ochrony środowiska. Wynik "70 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 20 innych produktów spełniających kryteria - opony zimowe (sezon), 19 cali (średnica) oraz premium (klasa).
Opony Michelin zaliczane są do klasy premium, co oznacza, że charakteryzują się najwyższym poziomem osiągów wynikającym z nowoczesnych technologii stosowanych podczas produkcji. Francuski koncern od wielu lat jest uznawany za jednego z liderów rynku opon, a jego misją jest poprawienie mobilności i bezpieczeństwa kierowców na całym świecie. Produkty marki są dostępne w ponad 171 krajach. Zarówno letnie, zimowe, jak i całoroczne opony Michelin co roku zdobywają wyróżnienia w testach i bardzo pozytywne opinie użytkowników.
Opony z asymetryczną rzeźbą bieżnika umownie dzielą się na dwie części: zewnętrzną i wewnętrzną, które mają odmienny kształt, przez co odpowiadają za inne grupy osiągów. Zadaniem pierwszej jest między innymi zapewnienie stabilnego pokonywania zakrętów, a drugiej odprowadzanie wody i zwiększenie odporności na aquaplaning. Do największych zalet opon asymetrycznych należą także dobre tłumienie wibracji i odporność na zużycie. Podczas montażu należy pamiętać o założeniu opony asymetrycznej odpowiednią stroną na feldze (oznaczenie outside/inside).
Napisy "88" oraz "W" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 560 kg) oraz prędkości (do 270 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon zimowych. Akronim FR oznacza oponę posiadającą rant ochronny felgi. Na oponie znaleść można także oznaczenie GRNX - opona energooszczędna. 3PMSF (three-peak mountain snow flake) pełnoprawne oznaczenie dla opony zimowej. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji.
Opony zimowe to segment ogumienia, który najlepiej sprawdza się na śniegu, lodzie i błocie pośniegowym oraz w dni, podczas których średnia dobowa temperatura spada poniżej 7 st. C. Takie osiągi wynikają z bieżnika i mieszanki gumowej opon zimowych. Rzeźba ma najczęściej kształt kierunkowy (do mocniejszych samochodów oferowane są też modele asymetryczne) pokryty gęstą siecią lameli, które chwytają się śniegu. Mieszanka gumowa opon zimowych zachowuje elastyczność na mrozie, co przekłada się na dobrą przyczepność zimą.
Każdy producent zapewnia o wysokiej jakości i niezawodności swoich produktów, ale każdemu mogą zdarzyć się błędy czy niedopatrzenia. W takich sytuacjach kupujący może skorzystać z gwarancji, która w przypadku opon Michelin obowiązuje przez 5 lat od daty zakupu i dotyczy wad związanych z wykonaniem czy materiałami użytymi do produkcji. Przy uznanej reklamacji, w przypadku opon zużytych w mniejszym stopniu niż 20% producent zwraca 100% wartości wadliwego produktu. Przy bardziej zużytej oponie udziela rekompensaty w wysokości proporcjonalnej do jej stopnia zużycia.
Wielu kierowców przed podjęciem ostatecznej decyzji o zakupie opon przegląda opinie dotyczące interesującego ich modelu. Można je znaleźć różnego rodzaju forach internetowych, stronach sklepów z oponami czy portalach społecznościowych. Opinie o oponach zimowych Michelin mają bardzo pozytywny wydźwięk. Podczas lektury można wyciągnąć wniosek, że są to jedne z najlepszych produktów na rynku. Jak przykłady można podać następujące opinie: "stabilna nawet na lodzie", "świetne prowadzenie na śniegu", "bezpieczna, komfortowa i oszczędna".
Opony zimowe Michelin w testach opon organizowanych przez największe światowe organizacje i czasopisma motoryzacyjne zajmują zazwyczaj czołowe pozycje (zwykle w pierwszej "5", a bardzo często na podium czy nawet je wygrywają). Dotyczy to nie tylko flagowych modeli marki, jak Alpin A4 czy Alpin 5, które są cenione przez ADAC, "Auto Bild" czy "Auto Zeitung", ale też innych mniej popularnych produktów. Opony zimowe Michelin to jedne z najlepszych produktów na rynku, które oferują bezpieczeństwo, komfort i oszczędność paliwa.
Zobacz inne określenia opon Michelin Pilot Alpin PA4 225/35 R19 88W XL FR. Sformułowania te często spotykane są w sklepach z oponami czy na portalach społecznościowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu rozmiaru (225/35 R19), indeksów (88W XL), modelu (Pilot Alpin PA4), sezonu (opony zimowe) oraz nazwy producenta (Michelin) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon zimowych o szerokości 225 mm, profilu 35 %, średnicy 19 cali oraz indeksach 88W. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Minerva, Continental, Dunlop oraz Achilles – kosztujące od 314 do 1118 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony zimowe, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą assistance 24/7, koszulki piłkarskie, kubki termiczne, oficjalne piłki nożne lub bony Sodexo.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon zimowych firmy Michelin to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 39-57% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Santander Consumer Bank, Credite Agricole oraz Euro Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon zimowych Michelin w rozmiarze 225/35 R19 XL (88W). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 990 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 3 960 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 370 (12 rat) do 2 020 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 2 020 zł | 4 040 zł | 80 zł |
4 | 1 030 zł | 4 120 zł | 160 zł |
6 | 700 zł | 4 200 zł | 240 zł |
8 | 535 zł | 4 280 zł | 320 zł |
10 | 436 zł | 4 360 zł | 400 zł |
12 | 370 zł | 4 440 zł | 480 zł |
Kupując opony zimowe w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Pilot Alpin PA4 mogą być m.in. płyny do prania tapicerki, zapachy do samochodu, ładowarki do telefonu na USB czy ubezpieczenie opon.