Data modyfikacji:

Michelin Pilot Alpin PA4 225/40 R18 92V XL FR

Autor: Łukasz Wulkanista

Opona zimowa Michelin Pilot Alpin PA4 225/40 R18 92V XL FR

Zdjęcie poglądowe modelu Pilot Alpin PA4 w rozmiarze 225/40 R18 XL

Szybka nawigacja po karcie produktu (menu)

Porównujemy oferty 30 sklepów z oponami zimowymi firmy Michelin w rozmiarze 225/40R18. Zobacz gdzie kupić opony Pilot Alpin PA4 o indeksach 92 V XL w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia modelu. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.

Parametry techniczne

Michelin Pilot Alpin PA4 w rozmiarze 225/40 R18 92V to opona zimowa, wzmacniana (XL), posiadająca rant ochronny felgi (FR) oraz dodatkowo oznakowana symbolami GRNX. Oznaczenia 305745 oraz 3528703057451 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Producent, model oraz produkt zaklasyfikowane zostały do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.

Pełna specyfikacja opony (szczegóły produktu)
Parametr Wartość
Kod produktu 305745
EAN 3528703057451
Producent Michelin
Koncern grupa Michelin
Siedziba Clermont-Ferrand, Francja
Klasa premium
Model Pilot Alpin PA4
Poprzedni model Pilot Alpin PA3
Następny model Pilot Alpin 5
Sezon opony zimowe
Rozmiar [size width="225" profile="40" diameter="18"]225/40 R18[/size]
Szerokość 225 mm
Profil 40 % (opona niskoprofilowa)
Średnica 18 cali
Konstrukcja R (radialna)
Wysokość profilu 90 mm
Kraj produkcji UE
Rodzaj bieżnika asymetryczny
Indeks nośności 92
Maksymalna nośność 630 kg
Indeks prędkości V
Maksymalna prędkość 240 km/h
Przeznaczenie auta osobowe
Gwarancja 5 lat od daty zakupu
Opory toczenia E (spalanie paliwa)
Przyczepność na mokrym C (droga hamowania)
Hałas zewnętrzny 70 dB
Fale (1-3) 2
Waga (ciężar) 9,90 kg
Premiera modelu 2012 rok
Produkcja do do 04.2019
Cena ~ 546 zł (z VAT)
Run Flat nie
Wzmocnienie tak (XL)
Homologacja nie
Rant ochronny felgi tak (FR)
Inne oznaczenia GRNX
Pełna nazwa Michelin Pilot Alpin PA4 225/40 R18 92V XL FR

Model Pilot Alpin PA4

Bieżnik asymetryczny (zdjęcie)

Michelin Pilot Alpin PA4 to opona, która została stworzona z myślą o limuzynach i autach sportowych, czyli samochodach o dużej mocy. Zaliczana jest do klasy premium, czyli charakteryzuje się najwyższą jakością i oferuje maksymalne osiągi niezależnie od warunków panujących na drodze.

Asymetryczna rzeźba bieżnika charakterystyczna dla opon sportowych została pokryta gęstą siecią lameli i krawędzi, co skraca drogę hamowania na śniegu i lodzie oraz poprawia trakcję w najtrudniejszych warunkach. Głębokie, ułożone pod różnymi kątem trójwymiarowe lamele, określane mianem technologii StabiliGrip, poprawiają precyzję prowadzenia samochodu i stabilizują tor jazdy. Z kolei nowoczesna mieszanka Helio Compound z domieszką krzemionki i oleju słonecznikowego zwiększa przyczepność modelu Pilot Alpin PA4 w niskich temperaturach.

O jakości modelu Pilot Alpin PA4 świadczą doskonałe wyniki w testach, dobre parametry na etykietach i 31 rozmiarów z homologacjami Porsche, BMW, Mercedesa, Audi, AMG i BMW M. To produkt, który spełnia wszelkie oczekiwania kierowców.

Opony zimowe Michelin Pilot Alpin PA4 w rozmiarze 225/40 R18 92V XL

Jak należy interpretować rozmiar 225/40 R18 omawianych opon zimowych? Pierwsza liczba w rozmiarze określa jej szerokość i jest zazwyczaj podawana w milimetrach – w tym przypadku jest to 225 mm (22,50 cm). Druga liczba to wysokość profilu opony – wartość ta jest w rozmiarze podawana jako procent z szerokości – tutaj 40 to nic innego jak 40% z 225, czyli 90 mm. Litera to typ konstrukcji opony, najczęściej spotykane "R" to budowa radialna. Ostatnia z liczb w rozmiarze to średnica felgi, na jaką należy zamontować dany produkt – w tym przypadku 18 cali, czyli 45,72 cm.

Prezentowane opony Michelin Pilot Alpin PA4 225/40 R18 mają indeks nośności 92 - najwyższa wartość obciążenia przy jeździe z maksymalną prędkością wynosi tu 630 kg. Z kolei maksymalna dopuszczalna prędkość, z jaką można jechać na tym modelu to 240 km/h, co daje indeks prędkości V.

Model zimowy Michelin Pilot Alpin PA4 225/40 R18 w ramach europejskiego systemu etykiet otrzymał klasę E za poziom oporów toczenia, klasę C za przyczepność na mokrej nawierzchni oraz 70 dB w pomiarze hałasu zewnętrznego. Opony zimowe Michelin Pilot Alpin PA4 225/40 R18 są projektowane z myślą o samochodach typu Mercedes Klasa A (W176), Skoda Octavia (III), Ford Focus (I), Mini Clubman (III) czy Seat Leon (III).

Opony do samochodów osobowych

Przeznaczenie - samochody osobowe (zdjęcie)

Opony osobowe produkowane są z myślą o różnego rodzaju samochodach – od małych aut miejskich po mocne sportowe. Najczęściej wyposażone są bieżnik kierunkowy lub asymetryczny. Mogą w nich być również zastosowane dodatkowe rozwiązania, jak rant ochronny felgi, technologia Run Flat (umożliwiająca jazdę po przebiciu) czy wzmocniona konstrukcja. Opony osobowe są dostępne w ramach trzech klas: ekonomicznej (najbardziej atrakcyjne cenowo), średniej (optymalny stosunek cena-jakość) i premium (najwyższy poziom osiągów, nowoczesna technologia).

Klasa - premium. Opony dla wymagających kierowców gwarantujące najwyższą jakość

Klasa - premium

Opony premium to doskonała propozycja dla kierowców, którzy posiadają samochód o większej mocy, pokonuję dużą liczbę kilometrów w ciągu roku czy preferują dynamiczny styl jazdy. Tego typu opony produkowane są z wykorzystaniem najbardziej nowoczesnych składników i zaawansowanych rozwiązań technologicznych. Efektem są osiągi na najwyższym poziomie – wysoka przyczepność, oszczędność paliwa, odporność na zużycie i niska emisja hałasu. Opony premium to marki Bridgestone, Continental, Dunlop, Goodyear, Michelin, Nokian czy Pirelli.

Etykieta unijna opon Pilot Alpin PA4 225/40 R18 czyli ocena spalania, hamowania i hałasu

Etykieta unijna na oponach ułatwia szybkie zapoznanie się z podstawowymi osiągami poszczególnych modeli i ich porównanie z innymi. Wyglądem etykieta przypomina te znane ze sprzętu AGD/RTV i informuje o poziomie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. Za pierwsze dwa parametry opony mogą otrzymać klasy od A do G (z tym, że D nie jest przyznawana), a za trzeci maksymalnie 3 fale obok których w decybelach przedstawiony jest wynik pomiaru emitowanego hałasu. Zobacz jak prezentują się oceny opon Michelin Pilot Alpin PA4 225/40R18 92V na etykiecie unijnej.

Spalanie paliwa - ocena E

Etykieta unijna na oponach informuje między innymi o poziomie oporów toczenia, które mają wpływ na zużycie paliwa przez samochód, a w efekcie emisję spalin. Im mniejsze opory, tym auto powinno palić mniej – nawet 0,25 litra na 100 km. W ramach pomiaru oporów toczenia możliwe jest przyznanie klas od A (najlepsza) do G (najgorsza). Taka skala widnieje na etykietach, ale warto wiedzieć, że ocena D nie jest stosowana – jest to tak zwana klasa pusta dla lepszego rozgraniczenia modeli lepszych i gorszych w tej kategorii. Taką samą ocenę - "E" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 9 innych produktów spełniających kryteria - opony 225/40 R18 (rozmiar) oraz zimowe (sezon).

Hamowanie na mokrym - ocena C

Za przyczepność na mokrej nawierzchni etykieta unijna przewiduje przyznawanie oponom klas od A do G, ale klasa D pozostaje pusta dla rozgraniczenia modeli z lepszym wynikiem pomiaru. Z kolei produkty z klasą G są na tyle słabe pod względem przyczepności, że mogą stanowić zagrożenie i nie dopuszcza się ich do sprzedaży. Wartości przyczepność na mokrej nawierzchni na potrzeby systemu etykiet wyznacza się w pomiarze drogi hamowania i siły tarcia opon. Zapoznając się z tym parametrem można wyrobić sobie opinię na temat zachowania danego modelu w trudnych warunkach. Identyczną notę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 59 innych produktów spełniających wytyczne - opony zimowe (sezon), 18 cali (średnica) oraz premium (klasa).

Hałas na zewnątrz - 70 dB

Umieszczana na oponach etykieta unijna informuje o hałasie zewnętrznym, który jest przez nie emitowany. Jest to wynik polityki ochrony środowiska prowadzonej przez UE. Dla kierowców z pewnością bardziej istotna byłaby informacja o poziomie hałasu wewnętrznego, który jest odczuwany w kabinie pojazdu i ma wpływ ma komfort podróżowania (szczególnie na długich trasach). W przeciwieństwie do oporów toczenia i przyczepności na mokrej nawierzchni w przypadku hałasu zewnętrznego nie są nadawane klasy od A do G, tylko ocena w postaci 3 fal i wynik pomiaru w dB. Wynik "70 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskały jeszcze 3 inne produkty spełniające kryteria - opony Michelin (producent), zimowe (sezon) oraz 225/40 R18 (rozmiar).

Firma Michelin

Logo firmy oponiarskiej Michelin (zdjęcie)

Opony Michelin pochodzą z Francji i od ponad 100 lat uznawane są z jedne z najlepszych na rynku (wykorzystywane są między innymi w rajdach samochodowych). Produkowane są w oparciu o najbardziej zaawansowane technologie i z wykorzystaniem najlepszych jakościowo składników. W efekcie mogą pochwalić się wysokimi osiągami, co potwierdzają testy, etykiety i opinie użytkowników. Opony letnie, zimowe i całoroczne Michelin do różnego rodzaju samochodów dostępne są w ponad 171 krajach świata.

Asymetryczna rzeźba bieżnika

Bieżnik asymetryczny (zdjęcie)

Opony z bieżnikiem asymetrycznym dzielą się na dwa obszary – zewnętrzny i wewnętrzny. Takie modele wygląda jakby były przecięte na pół. Ma to ogromny wpływ na osiągi takiego ogumienia. Część zewnętrzna odpowiada za trakcję podczas dynamicznego manewrowania czy pokonywania zakrętów, a wewnętrzna umożliwia skuteczne hamowanie i przyspieszanie oraz odprowadza wodę spod opony. Oprócz tego bieżnik asymetryczny jest wyjątkowo odporny na nieregularne zużycie. Opony asymetryczne często są montowane w samochodach o dużej mocy.

Oznaczenia 92V, XL, FR, GRNX oraz 3PMSF

Napisy "92" oraz "V" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 630 kg) oraz prędkości (do 240 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon zimowych. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji. Akronim FR oznacza oponę posiadającą rant ochronny felgi. Na oponie znaleść można także oznaczenie GRNX - opona energooszczędna. 3PMSF to tzw. symbol alpejski potwierdzający zimowe właściwości opony.

Opony zimowe

Opony zimowe

Opony zimowe to segment ogumienia, który najlepiej sprawdza się na śniegu, lodzie i błocie pośniegowym oraz w dni, podczas których średnia dobowa temperatura spada poniżej 7 st. C. Takie osiągi wynikają z bieżnika i mieszanki gumowej opon zimowych. Rzeźba ma najczęściej kształt kierunkowy (do mocniejszych samochodów oferowane są też modele asymetryczne) pokryty gęstą siecią lameli, które chwytają się śniegu. Mieszanka gumowa opon zimowych zachowuje elastyczność na mrozie, co przekłada się na dobrą przyczepność zimą.

Gwarancja na opony Pilot Alpin PA4

Gwarancja udzielana na opony Michelin jest pod względem warunków jedną z najbardziej atrakcyjnych na rynku. Obowiązuje ona przez 5 lat od daty zakupu i obejmuje wszelkie wady związane z jakością wykonania opon i materiałami wykorzystanymi do produkcji. Jeśli reklamowana opona nie jest zużyta w większym stopniu niż 20%, producent zwróci 100% wartości opony. W innym przypadku udzielona zostanie stosowana rekompensata w wysokości proporcjonalnej do stopnia zużycia opony. Na rozpatrzenie gwarancji francuski koncern daje sobie 14 dni kalendarzowych.

5 lat od daty zakupu

Opinie kierowców rozmiaru 225/40 R18 o oponach Michelin Pilot Alpin PA4

Opinie o oponach zimowych Michelin w większości przypadków są bardzo pozytywne. Publikowane na różnego rodzaju forach internetowych, portalach społecznościowych czy stronach sklepów komentarze podkreślają doskonałe zachowanie zimowych modeli Michelin w trudnych warunkach drogowych i doskonałe właściwości użytkowe. Możemy w nich na przykład przeczytać: "zużycie minimalne", "bardzo cicha i komfortowa", "jest wręcz przyklejona do drogi" czy "niezawodne w głębokim śniegu i przy gołoledzi".

Michelin w testach opon zimowych

Test opon zimowych Michelin

Opony zimowe Michelin w testach opon organizowanych przez największe światowe organizacje i czasopisma motoryzacyjne zajmują zazwyczaj czołowe pozycje (zwykle w pierwszej "5", a bardzo często na podium czy nawet je wygrywają). Dotyczy to nie tylko flagowych modeli marki, jak Alpin A4 czy Alpin 5, które są cenione przez ADAC, "Auto Bild" czy "Auto Zeitung", ale też innych mniej popularnych produktów. Opony zimowe Michelin to jedne z najlepszych produktów na rynku, które oferują bezpieczeństwo, komfort i oszczędność paliwa.

Test opon modelu Pilot Alpin PA4:

  • 4 miejsce 2017 Auto Motor und Sport
  • 2 miejsce 2017 SportsCars
  • Szczególnie polecane 2016 SportsCars
  • 2 miejsce 2014 SportsCars

Inne nazwy

Zobacz inne określenia opon Michelin Pilot Alpin PA4 225/40 R18 92V XL FR. Sformułowania te często spotykane są w komentarzach blogów czy na portalach społecznościowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu rozmiaru (225/40 R18), sezonu (opony zimowe), modelu (Pilot Alpin PA4), indeksów (92V XL) oraz nazwy producenta (Michelin) przedstawione w odmiennej kolejności.

Opony Michelin 225/40 R18 na forum:

  • Michelin Pilot Alpin PA4 225/40R18 XL
  • 225/40 R18 Michelin Pilot Alpin PA4 92 V XL
  • Pilot Alpin PA4 225/40 R18 92 V zimowe
  • opony 225/40R18 Pilot Alpin A4 Michelin
  • opony zimowe Michelin Pilot Aplin PA4 225/40 R18

Polecane opony zimowe 225 40 R18 92V o podobnych parametrach i cenie

Poniżej lista alternatywnych opon zimowych o szerokości 225 mm, profilu 40 %, średnicy 18 cali oraz indeksach 92V. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Toyo, Kleber, Nokian oraz Goodyear – kosztujące od 399 do 491 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.

Nokian
WR D4
225/40 R18 92V XL

  • Opory toczenia: C
  • Hamowanie na mokrym: B
  • Hałas zewnętrzny: 69 dB
  • Gwarancja: 5 lat od daty zakupu
  • Cena: 479 zł

Nokian
WR A4
225/40 R18 92V XL

  • Opory toczenia: C
  • Hamowanie na mokrym: B
  • Hałas zewnętrzny: 72 dB
  • Gwarancja: 5 lat od daty zakupu
  • Cena: 484 zł

Kleber
Krisalp HP3
225/40 R18 92V XL

  • Opory toczenia: E
  • Hamowanie na mokrym: B
  • Hałas zewnętrzny: 69 dB
  • Gwarancja: 5 lat od daty zakupu
  • Cena: 415 zł

Toyo
Snowprox S954
225/40 R18 92W

  • Opory toczenia: E
  • Hamowanie na mokrym: B
  • Hałas zewnętrzny: 71 dB
  • Gwarancja: 5 lat od daty produkcji
  • Cena: 399 zł

Goodyear
UltraGrip Performance Gen-1
225/40 R18 92V XL FP

  • Opory toczenia: E
  • Hamowanie na mokrym: B
  • Hałas zewnętrzny: 71 dB
  • Gwarancja: 5 lat od daty produkcji
  • Cena: 491 zł

Dodatkowe informacje

Kierowca w samochodzie

Na koniec kilka słów o promocjach na opony zimowe, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.

Promocja i wyprzedaż

Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą bilety na mecze piłkarskie, karty przedpłacone, oficjalne piłki nożne, rabat na kolejne zakupy oraz bilety na zawody żużlowe.

Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon zimowych firmy Michelin to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 39-55% od ceny detalicznej.

Zakup na raty

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Alior Bank, Credite Agricole czy mBank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).

Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon zimowych Michelin w rozmiarze 225/40 R18 XL (92V). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 546 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 2 184 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 204 (12 rat) do 1 114 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.

Kalkulacja zakupu opon na raty
Ilość rat Miesięczna rata Koszt całkowity Nadpłata
2 1 114 zł 2 228 zł 44 zł
4 568 zł 2 272 zł 88 zł
6 386 zł 2 316 zł 132 zł
8 295 zł 2 360 zł 176 zł
10 241 zł 2 410 zł 226 zł
12 204 zł 2 448 zł 264 zł

Produkty powiązane

Kupując opony zimowe w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Pilot Alpin PA4 mogą być m.in. worki do opon, płyny do prania tapicerki, ubezpieczenie opon czy preparaty do mycia felg.

Opony zimowe 15 cali

Opony zimowe 15 cali. Jakie 15-calowe zimówki wybrać?

2023-08-12
Jak powszechnie wiadomo, zima to czas, który jest szczególnie wymagający dla kierowców. Ta pora roku wymaga nie tylko wyjątkowej ostrożności podczas kierowania pojazdem, ale także – o czym nie wolno zapominać – konieczności dostosowania samochodu do mniej sprzyjających warunków. Jednym z elementów, o które należy w szczególności zadbać, są opony. Jakie zimowe opony 15 cali warto wybrać?
marki opon ranking

Najlepsze marki opon. Ranking Wulkanisty

2023-02-01
Co roku największe serwisy motoryzacyjne testują setki modeli opon, aby wybrać ich zdaniem najlepszy egzemplarz. Spośród wszystkich rodzajów ogumienia wyróżniamy trzy główne rodzaje, które charakteryzują przystosowanie opon. Są to opony letnie, zimowe i całoroczne. Przeglądając rankingi najlepszych modeli zauważyć można, że czołówka jest bardzo ciasna, lecz w każdym z podanych przed chwilą rodzajów opon powtarzają się ci sami producenci. Świadczy to o ich jakości i popularności. Dziś przedstawimy naszym zdaniem najlepsze marki opon w oparciu i analizowane rankingi i doświadczenie, dzieląc producentów zgodnie z przeznaczeniem i rodzajem ogumienia.
Dębica Frigo 2 - Najpopularniejsza opona zimowa w Polsce

Dębica Frigo 2 - Najpopularniejsza opona zimowa w Polsce

2022-12-28
Dębica Frigo 2 to jedna z najchętniej wybieranych opon zimowych w Polsce. Zobacz opinie kierowców na temat modelu Frigo 2, zapoznaj się z wynikami testów oraz sprawdź gdzie kupisz najtaniej Dębicę Frigo 2 z darmową dostawą.
michelin alpin a3

Michelin Alpin A3

2022-12-17
Zakup opon zimowych jest kluczowy dla bezpieczeństwa i komfortu jazdy podczas chłodnych miesięcy. Na rynku dostępnych jest wiele modeli ogumienia zimowego, które skonstruowano z zastosowaniem najnowocześniejszych i sprawdzonych technologii. Jednak w każdym przypadku opony powinny być dopasowane zarówno do danego modelu auta, jak i stylu jazdy i wymagań danego kierowcy. Jedną z wysoko ocenianych propozycji opon zimowych jest model Michelin Alpin A3. To nie tylko gwarancja niezawodności i obecność w najważniejszych testach branżowych na bardzo wysokich pozycjach, ale również doskonały wybór dla osób dbających o detale i praktyczne rozwiązania.
Pirelli Cinturato Winter

Pirelli Cinturato Winter. Opona zimowa od włoskiego producenta

2022-12-02
Ogumienie Pirelli Cinturato Winter już od momentu, w którym pojawiło się na rynku, stało się ogromnym hitem w kategorii opon zimowych. Już w roku, w którym rozpoczęto jej dystrybucję, wzięła udział w przynajmniej sześciu testach opon i została w nich wyróżniona jako polecana lub szczególnie polecana. W dzisiejszym artykule omówimy wszystkie aspekty związane z użytkowaniem tego modelu opon, a także dostępnymi rozmiarami, bieżnikiem czy zastosowanymi technologiami. Przytoczymy też najważniejsze wnioski z opinii użytkowników i przybliżymy profil tej włoskiej marki.
goodride z507

Opona zimowa Goodride Z507

2022-12-01
Ogumienie do auta zaliczyć można do najważniejszych elementów wyposażenia pojazdu. Na szczególną uwagę zasługują opony zimowe, ponieważ ich głównym zadaniem jest zapewnienie bezpieczeństwa i komfortu jazdy w niekorzystnych i mało przyjaznych warunkach. To nie tylko niskie temperatury, ale też mokra, zaśnieżona i oblodzona nawierzchnia wraz z dużo większym ryzykiem utraty panowania nad autem. Dlatego wybierając opony zimowe, warto postawić na modele polecane i sprawdzone. Doskonałym przykładem jest tu ogumienie zimowe Goodride Z507. Co wyróżnia te opony i dlaczego to dobry wybór?