Porównujemy oferty 23 sklepów z oponami zimowymi firmy Michelin w rozmiarze 235/35R19. Zobacz gdzie kupić opony Pilot Alpin PA4 o indeksach 91 W XL, * w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Michelin Pilot Alpin PA4 w rozmiarze 235/35 R19 91W to opona zimowa, wzmacniana (XL), homologowana (*), posiadająca rant ochronny felgi (FR) oraz dodatkowo oznakowana symbolami GRNX. Oznaczenia 153138 oraz 3528701531380 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 153138 |
EAN | 3528701531380 |
Producent | Michelin |
Koncern | grupa Michelin |
Siedziba | Clermont-Ferrand, Francja |
Klasa | premium |
Model | Pilot Alpin PA4 |
Poprzedni model | Pilot Alpin PA3 |
Następny model | Pilot Alpin 5 |
Sezon | opony zimowe |
Rozmiar | [size width="235" profile="35" diameter="19"]235/35 R19[/size] |
Szerokość | 235 mm |
Profil | 35 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 19 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 82,25 mm |
Kraj produkcji | UE |
Rodzaj bieżnika | asymetryczny |
Indeks nośności | 91 |
Maksymalna nośność | 615 kg |
Indeks prędkości | W |
Maksymalna prędkość | 270 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 5 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | E (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | C (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 70 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 10,00 kg |
Premiera modelu | 2012 rok |
Cena | ~ 1105 zł (z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Homologacja / OE | * - BMW, Mini |
Rant ochronny felgi | tak (FR) |
Inne oznaczenia | GRNX |
Pełna nazwa | Michelin Pilot Alpin PA4 235/35 R19 91W XL * FR |
Michelin Pilot Alpin PA4 to opona, która została stworzona z myślą o limuzynach i autach sportowych, czyli samochodach o dużej mocy. Zaliczana jest do klasy premium, czyli charakteryzuje się najwyższą jakością i oferuje maksymalne osiągi niezależnie od warunków panujących na drodze.
Asymetryczna rzeźba bieżnika charakterystyczna dla opon sportowych została pokryta gęstą siecią lameli i krawędzi, co skraca drogę hamowania na śniegu i lodzie oraz poprawia trakcję w najtrudniejszych warunkach. Głębokie, ułożone pod różnymi kątem trójwymiarowe lamele, określane mianem technologii StabiliGrip, poprawiają precyzję prowadzenia samochodu i stabilizują tor jazdy. Z kolei nowoczesna mieszanka Helio Compound z domieszką krzemionki i oleju słonecznikowego zwiększa przyczepność modelu Pilot Alpin PA4 w niskich temperaturach.
O jakości modelu Pilot Alpin PA4 świadczą doskonałe wyniki w testach, dobre parametry na etykietach i 31 rozmiarów z homologacjami Porsche, BMW, Mercedesa, Audi, AMG i BMW M. To produkt, który spełnia wszelkie oczekiwania kierowców.
Opony na sezon zimowy Michelin Pilot Alpin PA4 235/35 R19 91 W są projektowane z myślą o modelach samochodów takich, jak Seat Leon (III), VW Golf (VII FL), Ford Focus (II FL), Peugeot 308 (T9), Mercedes CLA (117) czy VW Passat (B6). Jak należy interpretować oznaczenie rozmiaru opony umieszczone na jej ścianie bocznej? Pierwsza z liczb (tutaj 235) to szerokość mierzona w milimetrach. Druga to wysokość profilu określana jako procent z szerokości (w tym przypadku jest to 35), a więc 82,25.
Litera "R" oznacza, że opony Michelin Pilot Alpin PA4 235/35 R19 posiadają konstrukcję radialną. Ostatnia z liczb w rozmiarze to średnica opony w calach – tutaj 19 cali. Indeks prędkości prezentowanego modelu wynosi W, co oznacza, że dopuszczalna prędkość maksymalna na tych oponach wynosi 270 km/h. Indeks nośności to z kolei 91 (dopuszczalne obciążenie to 615 kg). Jak wygląda etykieta opon Michelin Pilot Alpin PA4 235/35 R19 91 W? Hamowanie na mokrej nawierzchni to klasa C, opory toczenia E, a hałas zewnętrzny to 70 dB.
Opony osobowe montowane są na przykład w miejskich kompaktach, rodzinnych sedanach czy kombi, a także popularnych crossoverach. Najczęściej posiadają bieżnik kierunkowy lub asymetryczny. Modele opon osobowych dzielą się na trzy klasy: premium (najbardziej zaawansowane technologicznie, o największych osiągach), średnią (optymalny stosunek cena-jakość) i ekonomiczną (najtańsze). Opony osobowe mogą posiadać szereg dodatkowych cech: technologię Run Flat, rant ochronny czy wzmocnioną konstrukcję.
Opony klasy premium określane są mianem najbardziej zaawansowanych technologicznie na rynku. Każdy producent posiadający w swoim portfolio markę premium, nowe rozwiązania wprowadza właśnie do niej. W efekcie opony kasy premium oferują doskonałą przyczepność w zmiennych warunkach drogowych, mają małe opory toczenia oraz są ciche i odporne na zużycie. W efekcie mogą pochwalić się doskonałymi wynikami w testach, co z kolei przyciąga zainteresowanie kierowców. Najważniejsze marki to: Michelin, Bridgestone, Pirelli, Continental, Nokian, Yokohama, Goodyear czy Dunlop.
Etykieta unijna na oponach ułatwia szybkie zapoznanie się z podstawowymi osiągami poszczególnych modeli i ich porównanie z innymi. Wyglądem etykieta przypomina te znane ze sprzętu AGD/RTV i informuje o poziomie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. Za pierwsze dwa parametry opony mogą otrzymać klasy od A do G (z tym, że D nie jest przyznawana), a za trzeci maksymalnie 3 fale obok których w decybelach przedstawiony jest wynik pomiaru emitowanego hałasu. Zobacz jak prezentują się oceny opon Michelin Pilot Alpin PA4 235/35R19 91W na etykiecie unijnej.
Opory toczenia wpływają na ekonomikę jazdy. Na etykietach stosuje się siedem klas oszczędności oznaczonych kolejnymi literami alfabety. Ocena "A" przypisana jest ogumieniu najbardziej oszczędnemu, a nota "G" zarezerwowana jest dla modeli o największych oporach toczenia. Im lepsza klasa, tym większy wpływ na ograniczenie spalania i emisję spalin przez auta. Taką samą ocenę - "E" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 17 innych produktów spełniających kryteria - opony Pilot Alpin PA4 (model) oraz 19 cali (średnica).
Przyczepność na mokrej nawierzchni określa długość drogi hamowania i bezpieczeństwo jazdy po jezdni pokrytej wodą. Tu również stosuje się skalę siedmiostopniową, w której najwyższe osiągi nagradzane są klasą "A", a kolejne litery od "B" do "G" oznaczają coraz słabsze zachowanie na mokrej drodze. Identyczną notę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskał jeszcze 1 produkt spełniający wytyczne - opony Michelin (producent), zimowe (sezon) oraz 235/35 R19 (rozmiar).
Duży poziom hałasu generowanego przez oponę pogarsza komfort jazdy. Trzystopniowe oznaczenie informuje, czy dany model zalicza się do cichych, standardowych czy głośnych opon. Dodatkowo podaje się również głośność wyrażona w decybelach (dB). Wynik "70 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 20 innych produktów spełniających kryteria - opony zimowe (sezon), 19 cali (średnica) oraz premium (klasa).
Opony Michelin pochodzą z Francji i od ponad 100 lat uznawane są z jedne z najlepszych na rynku (wykorzystywane są między innymi w rajdach samochodowych). Produkowane są w oparciu o najbardziej zaawansowane technologie i z wykorzystaniem najlepszych jakościowo składników. W efekcie mogą pochwalić się wysokimi osiągami, co potwierdzają testy, etykiety i opinie użytkowników. Opony letnie, zimowe i całoroczne Michelin do różnego rodzaju samochodów dostępne są w ponad 171 krajach świata.
Bieżnik asymetryczny jest wraz z kierunkowym najczęściej spotykany w oponach osobowych. Kształt takiego bieżnika pozwala wyróżnić jego część zewnętrzną (o bardziej masywnych blokach) i wewnętrzną (z większą liczbą rowków). Pierwsza z nich odpowiada za stabilność podczas dynamicznego manewrowania i pokonywania zakrętów, a druga za odprowadzenie wody. Opony asymetryczne dobrze tłumią też hałas i są odporne na ząbkowanie. Często wybierają je kierowcy o agresywnym stylu jazdy i właściciele aut o większej mocy.
Napisy "91" oraz "W" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 615 kg) oraz prędkości (do 270 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon zimowych. Na oponie znaleść można także oznaczenie GRNX - opona energooszczędna. 3PMSF to tzw. symbol alpejski potwierdzający zimowe właściwości opony. Model Pilot Alpin PA4 (Michelin 235/35 R19) posiada homologację * (BMW, Mini). XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji. Akronim FR oznacza oponę posiadającą rant ochronny felgi.
Opony zimowe to produkty, które zapewniają bezpieczeństwo na śniegu, błocie pośniegowym, wodzie i w niskich temperaturach (średnio poniżej 7 st. C). Bieżnik opon zimowych najczęściej jest kierunkowy, a w przypadku modeli do mocniejszych aut zwykle mamy do czynienia z asymetrycznym. Każdy z tych bieżników pokryty jest siecią lameli – nacięć poprawiających stabilność na śliskiej nawierzchni. Opony letnie zimą nie sprawdzają się, ponieważ nie posiadają takich rozwiązań. Pomocne w wyborze opon zimowych są testy i opinie kierowców.
Koncern Michelin oferuje opony najwyższej jakości wyprodukowane w oparciu o najbardziej zaawansowane rozwiązania technologiczne. Może się jednak zdarzyć, że dany produkt będzie miał ukrytą wadę związaną z wykonaniem czy materiałami użytymi do produkcji. Wówczas można skorzystać z gwarancji, która obowiązuje przez 5 lat od daty zakupu. Jeśli reklamacja zostanie uznana, producent zwraca 100% wartości opony, jeśli nie jest ona zużyta bardziej niż 20%. W innym wypadku udzielana jest rekompensata finansowa w wysokości proporcjonalnej do stopnia zużycia opony.
Opinie o oponach zimowych Michelin w większości przypadków są bardzo pozytywne. Publikowane na różnego rodzaju forach internetowych, portalach społecznościowych czy stronach sklepów komentarze podkreślają doskonałe zachowanie zimowych modeli Michelin w trudnych warunkach drogowych i doskonałe właściwości użytkowe. Możemy w nich na przykład przeczytać: "zużycie minimalne", "bardzo cicha i komfortowa", "jest wręcz przyklejona do drogi" czy "niezawodne w głębokim śniegu i przy gołoledzi".
Opony zimowe Michelin w testach opon organizowanych przez największe światowe organizacje i czasopisma motoryzacyjne zajmują zazwyczaj czołowe pozycje (zwykle w pierwszej "5", a bardzo często na podium czy nawet je wygrywają). Dotyczy to nie tylko flagowych modeli marki, jak Alpin A4 czy Alpin 5, które są cenione przez ADAC, "Auto Bild" czy "Auto Zeitung", ale też innych mniej popularnych produktów. Opony zimowe Michelin to jedne z najlepszych produktów na rynku, które oferują bezpieczeństwo, komfort i oszczędność paliwa.
Zobacz inne określenia opon Michelin Pilot Alpin PA4 235/35 R19 91W XL * FR. Sformułowania te często spotykane są w komentarzach blogów czy na grupach dyskusyjnych. Zwroty zawierają różne formy zapisu rozmiaru (235/35 R19), modelu (Pilot Alpin PA4), sezonu (opony zimowe), indeksów (91W XL, *) oraz nazwy producenta (Michelin) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon zimowych o szerokości 235 mm, profilu 35 %, średnicy 19 cali oraz indeksach 91W. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Hankook, Nokian, Nexen oraz Pirelli – kosztujące od 667 do 971 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony zimowe, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą promocja "zakup 4 opon w cenie 3", zwrot części gotówki, bilety do teatru, smycze do kluczy oraz karty paliwowe.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon zimowych firmy Michelin to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 37-60% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. BGŻ BNP Paribas, Credite Agricole oraz mBank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon zimowych Michelin w rozmiarze 235/35 R19 XL, * (91W). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 1105 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 4 420 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 413 (12 rat) do 2 255 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 2 255 zł | 4 510 zł | 90 zł |
4 | 1 150 zł | 4 600 zł | 180 zł |
6 | 781 zł | 4 686 zł | 266 zł |
8 | 597 zł | 4 776 zł | 356 zł |
10 | 487 zł | 4 870 zł | 450 zł |
12 | 413 zł | 4 956 zł | 536 zł |
Kupując opony zimowe w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Pilot Alpin PA4 mogą być m.in. ramki do tablic rejestracyjnych, montaż w serwisie, podkładki antypoślizgowe pod telefon lub ubezpieczenie opon.