Porównujemy oferty 24 sklepów z oponami zimowymi firmy Michelin w rozmiarze 255/35R18. Zobacz gdzie kupić opony Pilot Alpin PA4 o indeksach 94 V XL w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Michelin Pilot Alpin PA4 w rozmiarze 255/35 R18 94V to opona zimowa, wzmacniana (XL), posiadająca rant ochronny felgi (FR) oraz dodatkowo oznakowana symbolami GRNX. Oznaczenia 959250 oraz 3528709592505 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 959250 |
EAN | 3528709592505 |
Producent | Michelin |
Koncern | grupa Michelin |
Siedziba | Clermont-Ferrand, Francja |
Klasa | premium |
Model | Pilot Alpin PA4 |
Poprzedni model | Pilot Alpin PA3 |
Następny model | Pilot Alpin 5 |
Sezon | opony zimowe |
Rozmiar | [size width="255" profile="35" diameter="18"]255/35 R18[/size] |
Szerokość | 255 mm |
Profil | 35 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 18 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 89,25 mm |
Kraj produkcji | UE |
Rodzaj bieżnika | asymetryczny |
Indeks nośności | 94 |
Maksymalna nośność | 670 kg |
Indeks prędkości | V |
Maksymalna prędkość | 240 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 5 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | E (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | C (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 71 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 11,90 kg |
Premiera modelu | 2012 rok |
Cena | ~ 751 zł (z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Homologacja / OE | nie |
Rant ochronny felgi | tak (FR) |
Inne oznaczenia | GRNX |
Pełna nazwa | Michelin Pilot Alpin PA4 255/35 R18 94V XL FR |
Michelin Pilot Alpin PA4 to opona, która została stworzona z myślą o limuzynach i autach sportowych, czyli samochodach o dużej mocy. Zaliczana jest do klasy premium, czyli charakteryzuje się najwyższą jakością i oferuje maksymalne osiągi niezależnie od warunków panujących na drodze.
Asymetryczna rzeźba bieżnika charakterystyczna dla opon sportowych została pokryta gęstą siecią lameli i krawędzi, co skraca drogę hamowania na śniegu i lodzie oraz poprawia trakcję w najtrudniejszych warunkach. Głębokie, ułożone pod różnymi kątem trójwymiarowe lamele, określane mianem technologii StabiliGrip, poprawiają precyzję prowadzenia samochodu i stabilizują tor jazdy. Z kolei nowoczesna mieszanka Helio Compound z domieszką krzemionki i oleju słonecznikowego zwiększa przyczepność modelu Pilot Alpin PA4 w niskich temperaturach.
O jakości modelu Pilot Alpin PA4 świadczą doskonałe wyniki w testach, dobre parametry na etykietach i 31 rozmiarów z homologacjami Porsche, BMW, Mercedesa, Audi, AMG i BMW M. To produkt, który spełnia wszelkie oczekiwania kierowców.
Opony zimowe Michelin Pilot Alpin PA4 w rozmiarze 255/35 R18 zostały zaprojektowane z myślą o samochodach typu BMW X5, Nissan Juke, Volvo XC90, Chevrolet Captiva, Peugeot 508 czy Audi A6. Omawiany rozmiar oznacza, że opona posiada szerokość 255 mm, jej wysokość profilu (procent z szerokości) wynosi 35 (czyli 89,25 mm), a średnica 18 cali.
Etykieta opon Michelin Pilot Alpin PA4 prezentuje się następująco: E za opory toczenia, C w kategorii hamowania na mokrej nawierzchni i 71 dB w pomiarze hałasu zewnętrznego. Omawiane opony Michelin Pilot Alpin PA4 255/35 R18 mają indeks prędkości V (oznacza to dopuszczalną prędkość 240 km/h) i indeks nośności 94 (dopuszczalne obciążenie wynosi tutaj 670 kg).
Opony osobowe oferują dobrą przyczepność w zróżnicowanych warunkach pogodowych, a przy tym zapewniają odpowiedni komfort jazdy i często niskie opory toczenia, które wpływają na poziom spalania paliwa. Montuje się je w autach miejskich, klasy średniej, rodzinnych sedanach i kombi, a także luksusowych limuzynach i samochodach sportowych. W zależności od posiadanego budżetu, miejsca użytkowania auta, jego mocy, stylu jazdy czy pokonywanych przebiegów rocznych kierowcy mogą wybierać wśród opon osobowych klas ekonomicznej, średniej i premium.
Opony premium są produkowane między innymi przez koncerny Bridgestone, Continental, Dunlop, Goodyear, Michelin, Nokian czy Pirelli. Charakteryzuje je doskonała stabilność w zróżnicowanych warunkach, wysoka odporność na zużycie, niska emisja hałasu czy oszczędność paliwa. W efekcie opony premium zajmują czołowe miejsca w testach organizowanych przez największe organizacje i czasopisma motoryzacyjne oraz mogą pochwalić się pozytywnymi opiniami użytkowników. Opony premium to najbardziej zaawansowane technologicznie produkty na rynku.
Etykieta Unijna wprowadzona została w roku 2012, aby ułatwić konsumentom wybór opon cechujących się optymalnymi dla nich parametrami. Dzięki temu informacje o istotnych danych technicznych umieszczane są na każdej dostępnej na rynku oponie samochodowej. Treść etykiety zawiera ocenę ekonomiki jazdy, drogi hamowania na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego. Zobacz jak prezentują się oceny opon Michelin Pilot Alpin PA4 255/35R18 94V na etykiecie unijnej.
Etykieta unijna na oponach informuje między innymi o poziomie oporów toczenia, które mają wpływ na zużycie paliwa przez samochód, a w efekcie emisję spalin. Im mniejsze opory, tym auto powinno palić mniej – nawet 0,25 litra na 100 km. W ramach pomiaru oporów toczenia możliwe jest przyznanie klas od A (najlepsza) do G (najgorsza). Taka skala widnieje na etykietach, ale warto wiedzieć, że ocena D nie jest stosowana – jest to tak zwana klasa pusta dla lepszego rozgraniczenia modeli lepszych i gorszych w tej kategorii. Taką samą ocenę - "E" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 30 innych produktów spełniających kryteria - opony Pilot Alpin PA4 (model) oraz 18 cali (średnica).
Hamowanie na mokrej nawierzchni określa zdolność opony do zachowania przyczepności na pokrytej wodą jezdni. Jest to szczególnie istotny dla bezpieczeństwa jazdy parametr. Skala podzielona została na siedem klas oznaczonych literami alfabetu – nota "A" oznacza najkrótszą, a "G" – najdłuższą drogę hamowania. Identyczną notę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskał jeszcze 1 produkt spełniający wytyczne - opony Michelin (producent), zimowe (sezon) oraz 255/35 R18 (rozmiar).
Etykieta unijna (hałas zewnętrzny) w porównaniu do pozostałych parametrów nie przewiduje nadawania klas odpowiadających literom alfabetu. W tym przypadku mamy do czynienia z systemem umieszczania 3 fal i wyniku pomiaru hałasu w dB. Decyzja o umieszczeniu akurat tego parametru wynika z realizacji przez UE polityki ochrony środowiska – warto pamiętać, że mierzona jest tu wartość hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony, a nie tego słyszanego w kabinie pojazdu, co często ma kluczowe znaczenie dla kierowców. Wynik "71 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskał jeszcze 1 produkt spełniający kryteria - opony 255/35 R18 (rozmiar) oraz zimowe (sezon).
Opony Michelin zaliczane są do klasy premium, co oznacza, że charakteryzują się najwyższym poziomem osiągów wynikającym z nowoczesnych technologii stosowanych podczas produkcji. Francuski koncern od wielu lat jest uznawany za jednego z liderów rynku opon, a jego misją jest poprawienie mobilności i bezpieczeństwa kierowców na całym świecie. Produkty marki są dostępne w ponad 171 krajach. Zarówno letnie, zimowe, jak i całoroczne opony Michelin co roku zdobywają wyróżnienia w testach i bardzo pozytywne opinie użytkowników.
Bieżnik asymetryczny najczęściej jest stosowany w przypadku opon przeznaczonych do samochodów o większej mocy. Taka rzeźba dzieli się na dwa obszary: zewnętrzny i wewnętrzny, które odpowiedzialne są za różne grupy osiągów. Pierwszy odpowiada za sprawność manewrowania czy też umożliwia dynamiczne pokonywanie zakrętów. Zadaniem drugiego jest głównie odprowadzanie wody. Do zalet opon asymetrycznych należą też równomierne zużycie, dobre tłumienie wibracji i atrakcyjny wygląd.
Napisy "94" oraz "V" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 670 kg) oraz prędkości (do 240 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon zimowych. Akronim FR oznacza oponę posiadającą rant ochronny felgi. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji. 3PMSF to symbol płatka śniegu na potrójnym szczycie, jedyne oficjalne oznaczenie opon zimowych. Na oponie znaleść można także oznaczenie GRNX - opona energooszczędna.
Opony zimowe są przystosowane do jazdy w trudnych warunkach drogowych spotykanych w okresie od późnej jesieni do wczesnej wiosny, gdy średnia dobowa temperatura spada poniżej 7 st. C. Bieżnik opon zimowych ma najczęściej rzeźbę kierunkową, w przypadku mocniejszych aut spotyka się też modele asymetryczne. Opony zimowe pokryte są siecią lameli, które wspomagają prowadzenie na śniegu i lodzie, a system rowków odprowadza błoto pośniegowe i wodę. Mieszanka gumowa opon zimowych zachowuje przyczepność w niskich temperaturach.
Każdy producent zapewnia o wysokiej jakości i niezawodności swoich produktów, ale każdemu mogą zdarzyć się błędy czy niedopatrzenia. W takich sytuacjach kupujący może skorzystać z gwarancji, która w przypadku opon Michelin obowiązuje przez 5 lat od daty zakupu i dotyczy wad związanych z wykonaniem czy materiałami użytymi do produkcji. Przy uznanej reklamacji, w przypadku opon zużytych w mniejszym stopniu niż 20% producent zwraca 100% wartości wadliwego produktu. Przy bardziej zużytej oponie udziela rekompensaty w wysokości proporcjonalnej do jej stopnia zużycia.
Opinie o oponach zimowych Michelin publikowane na różnego rodzaju forach internetowych czy portalach społecznościowych pokazują, że modele francuskiej marki cieszą się bardzo dużym uznaniem wśród kierowców i przez większość z nich są polecane. W przykładowych opiniach o oponach zimowych Michelin możemy znaleźć następujące zwroty: "dopracowane pod każdym względem", "niezawodne nawet w głębokim śniegu", "samochód jeszcze nigdy nie był tak łatwy do opanowania zimą" czy "opony zimowe Michelin to klasa sama w sobie".
Opony zimowe Michelin w testach opon organizowanych przez największe światowe organizacje i czasopisma motoryzacyjne zajmują zazwyczaj czołowe pozycje (zwykle w pierwszej "5", a bardzo często na podium czy nawet je wygrywają). Dotyczy to nie tylko flagowych modeli marki, jak Alpin A4 czy Alpin 5, które są cenione przez ADAC, "Auto Bild" czy "Auto Zeitung", ale też innych mniej popularnych produktów. Opony zimowe Michelin to jedne z najlepszych produktów na rynku, które oferują bezpieczeństwo, komfort i oszczędność paliwa.
Zobacz inne określenia opon Michelin Pilot Alpin PA4 255/35 R18 94V XL FR. Sformułowania te często spotykane są w sklepach z oponami czy na forach internetowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu modelu (Pilot Alpin PA4), indeksów (94V XL), rozmiaru (255/35 R18), sezonu (opony zimowe) oraz nazwy producenta (Michelin) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon zimowych o szerokości 255 mm, profilu 35 %, średnicy 18 cali oraz indeksach 94V. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Bridgestone, Michelin, Pirelli, Nexen oraz Nokian – kosztujące od 424 do 886 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony zimowe, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą smycze do kluczy, bilety do teatru, bony Sodexo, karty przedpłacone lub wejściówki do kina.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon zimowych firmy Michelin to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 42-59% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Credite Agricole, Euro Bank lub mBank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon zimowych Michelin w rozmiarze 255/35 R18 XL (94V). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 751 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 3 004 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 281 (12 rat) do 1 533 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 1 533 zł | 3 066 zł | 62 zł |
4 | 782 zł | 3 128 zł | 124 zł |
6 | 531 zł | 3 186 zł | 182 zł |
8 | 406 zł | 3 248 zł | 244 zł |
10 | 331 zł | 3 310 zł | 306 zł |
12 | 281 zł | 3 372 zł | 368 zł |
Kupując opony zimowe w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Pilot Alpin PA4 mogą być m.in. środki do konserwacji opon, mierniki grubości bieżnika, worki do opon oraz skrobaczki do szyb.