Porównujemy oferty 32 sklepów z oponami zimowymi firmy Michelin w rozmiarze 265/30R20. Zobacz gdzie kupić opony Pilot Alpin PA4 o indeksach 94 W XL w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Michelin Pilot Alpin PA4 w rozmiarze 265/30 R20 94W to opona zimowa, wzmacniana (XL), posiadająca rant ochronny felgi (FR) oraz dodatkowo oznakowana symbolami GRNX. Oznaczenia 820894 oraz 3528708208940 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 820894 |
EAN | 3528708208940 |
Producent | Michelin |
Koncern | grupa Michelin |
Siedziba | Clermont-Ferrand, Francja |
Klasa | premium |
Model | Pilot Alpin PA4 |
Poprzedni model | Pilot Alpin PA3 |
Następny model | Pilot Alpin 5 |
Sezon | opony zimowe |
Rozmiar | [size width="265" profile="30" diameter="20"]265/30 R20[/size] |
Szerokość | 265 mm |
Profil | 30 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 20 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 79,50 mm |
Kraj produkcji | UE |
Rodzaj bieżnika | asymetryczny |
Indeks nośności | 94 |
Maksymalna nośność | 670 kg |
Indeks prędkości | W |
Maksymalna prędkość | 270 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 5 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | E (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | C (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 71 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 11,20 kg |
Premiera modelu | 2012 rok |
Cena | ~ 1193 zł (z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Homologacja / OE | nie |
Rant ochronny felgi | tak (FR) |
Inne oznaczenia | GRNX |
Pełna nazwa | Michelin Pilot Alpin PA4 265/30 R20 94W XL FR |
Michelin Pilot Alpin PA4 to opona, która została stworzona z myślą o limuzynach i autach sportowych, czyli samochodach o dużej mocy. Zaliczana jest do klasy premium, czyli charakteryzuje się najwyższą jakością i oferuje maksymalne osiągi niezależnie od warunków panujących na drodze.
Asymetryczna rzeźba bieżnika charakterystyczna dla opon sportowych została pokryta gęstą siecią lameli i krawędzi, co skraca drogę hamowania na śniegu i lodzie oraz poprawia trakcję w najtrudniejszych warunkach. Głębokie, ułożone pod różnymi kątem trójwymiarowe lamele, określane mianem technologii StabiliGrip, poprawiają precyzję prowadzenia samochodu i stabilizują tor jazdy. Z kolei nowoczesna mieszanka Helio Compound z domieszką krzemionki i oleju słonecznikowego zwiększa przyczepność modelu Pilot Alpin PA4 w niskich temperaturach.
O jakości modelu Pilot Alpin PA4 świadczą doskonałe wyniki w testach, dobre parametry na etykietach i 31 rozmiarów z homologacjami Porsche, BMW, Mercedesa, Audi, AMG i BMW M. To produkt, który spełnia wszelkie oczekiwania kierowców.
Jak należy interpretować rozmiar 265/30 R20 omawianych opon zimowych? Pierwsza liczba w rozmiarze określa jej szerokość i jest zazwyczaj podawana w milimetrach – w tym przypadku jest to 265 mm (26,50 cm). Druga liczba to wysokość profilu opony – wartość ta jest w rozmiarze podawana jako procent z szerokości – tutaj 30 to nic innego jak 30% z 265, czyli 79,50 mm. Litera to typ konstrukcji opony, najczęściej spotykane "R" to budowa radialna. Ostatnia z liczb w rozmiarze to średnica felgi, na jaką należy zamontować dany produkt – w tym przypadku 20 cali, czyli 50,80 cm.
Prezentowane opony Michelin Pilot Alpin PA4 265/30 R20 mają indeks nośności 94 - najwyższa wartość obciążenia przy jeździe z maksymalną prędkością wynosi tu 670 kg. Z kolei maksymalna dopuszczalna prędkość, z jaką można jechać na tym modelu to 270 km/h, co daje indeks prędkości W.
Model zimowy Michelin Pilot Alpin PA4 265/30 R20 w ramach europejskiego systemu etykiet otrzymał klasę E za poziom oporów toczenia, klasę C za przyczepność na mokrej nawierzchni oraz 71 dB w pomiarze hałasu zewnętrznego. Opony zimowe Michelin Pilot Alpin PA4 265/30 R20 są projektowane z myślą o samochodach typu Renault Grand Scenic, Skoda Superb, Porsche Cayenne, Volvo XC90 czy BMW Seria 5.
Opony osobowe mogą być wyposażone w bieżnik kierunkowy lub asymetryczny. Bardzo rzadko spotyka się obecnie rzeźbę symetryczną. Kierowcy zainteresowani oponami osobowymi mogą wybierać wśród setek produktów zaliczanych do klasy ekonomicznej (najtańsze), średniej (kompromis pomiędzy ceną a jakością) i premium (najbardziej zaawansowane technologicznie produkty). Opony do samochodów osobowych mogą być wyposażone w rant ochronny felgi, mieć wzmocnioną konstrukcję lub technologię Run Flat umożliwiającą jazdę po przebiciu.
Opony klasy premium (wyższej) to najbardziej zaawansowane modele na rynku. Podczas ich projektowania i produkcji wykorzystywane są nowoczesne technologie i doskonałe jakościowo składniki. W efekcie opony klasy premium oferują najwyższy poziom osiągów niezależnie od panujących warunków. Na zakup opon z tego segmentu najczęściej decydują się kierowcy o dynamicznym stylu jazdy, posiadający mocny samochód czy pokonujący dużą liczbę kilometrów w ciągu roku. Popularne marki: Bridgestone, Continental, Dunlop, Goodyear, Michelin, Nokian, Pirelli, Vredestein czy Yokohama.
Etykieta unijna na oponach to oznaczenie, które jest umieszczane na poszczególnych modelach w formie naklejek podobnych do tych znanych ze sprzętu AGD/RTV. Dzięki temu porównanie podstawowych osiągów opon staje się znacznie łatwiejsze. Na etykietach znajdują się informacje o poziomie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. Etykiety w pierwszych dwóch kategoriach przewidują przyznanie klas od A do G (z tym, że D nie jest używana) oraz od 1 do 3 fal i wartości liczbowej w dB za hałas zewnętrzny. Zobacz jak prezentują się oceny opon Michelin Pilot Alpin PA4 265/30R20 94W na etykiecie unijnej.
Podczas toczenia na opony działają różne siły – w zależności od konstrukcji mogą one przeciwstawiać się im lepiej lub gorzej. Pokonywanie oporów toczenia pochłania prawie 20% spalania paliwa. Dlatego parametr ten jest tak ważny i został zawarty na etykietach. Za poziom oporów toczenia opony mogą otrzymać klasy od A do G, ale warto wiedzieć, że klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli lepszych i gorszych. Kupując opony o niskich oporach toczenia można zaoszczędzić nawet 0,25 litra paliwa na 100 km. Taką samą ocenę - "" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 0 innych produktów spełniających kryteria - opony Michelin (producent), zimowe (sezon) oraz 265/30 R20 (rozmiar).
Za przyczepność na mokrej nawierzchni etykieta unijna przewiduje przyznawanie oponom klas od A do G, ale klasa D pozostaje pusta dla rozgraniczenia modeli z lepszym wynikiem pomiaru. Z kolei produkty z klasą G są na tyle słabe pod względem przyczepności, że mogą stanowić zagrożenie i nie dopuszcza się ich do sprzedaży. Wartości przyczepność na mokrej nawierzchni na potrzeby systemu etykiet wyznacza się w pomiarze drogi hamowania i siły tarcia opon. Zapoznając się z tym parametrem można wyrobić sobie opinię na temat zachowania danego modelu w trudnych warunkach. Identyczną notę - "" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 0 innych produktów spełniających wytyczne - opony 265/30 R20 (rozmiar) oraz zimowe (sezon).
Pracująca opona generuje hałas – wysokie jego natężenie sprawia, że jazda jest niekomfortowa. Dlatego też na etykiecie podaje się jego wartość w decybelach i przydziela każdą oponę do jednej z trzech klas głośności, oznaczanych graficznie jedną, dwiema lub trzema symbolami fali. Wynik "71 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 12 innych produktów spełniających kryteria - opony zimowe (sezon), 20 cali (średnica) oraz premium (klasa).
Opony Michelin zaliczane są do klasy premium, co oznacza, że charakteryzują się najwyższym poziomem osiągów wynikającym z nowoczesnych technologii stosowanych podczas produkcji. Francuski koncern od wielu lat jest uznawany za jednego z liderów rynku opon, a jego misją jest poprawienie mobilności i bezpieczeństwa kierowców na całym świecie. Produkty marki są dostępne w ponad 171 krajach. Zarówno letnie, zimowe, jak i całoroczne opony Michelin co roku zdobywają wyróżnienia w testach i bardzo pozytywne opinie użytkowników.
Opony z bieżnikiem asymetrycznym dzielą się na dwa obszary – zewnętrzny i wewnętrzny. Takie modele wygląda jakby były przecięte na pół. Ma to ogromny wpływ na osiągi takiego ogumienia. Część zewnętrzna odpowiada za trakcję podczas dynamicznego manewrowania czy pokonywania zakrętów, a wewnętrzna umożliwia skuteczne hamowanie i przyspieszanie oraz odprowadza wodę spod opony. Oprócz tego bieżnik asymetryczny jest wyjątkowo odporny na nieregularne zużycie. Opony asymetryczne często są montowane w samochodach o dużej mocy.
Napisy "94" oraz "W" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 670 kg) oraz prędkości (do 270 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon zimowych. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji. 3PMSF to tzw. symbol alpejski potwierdzający zimowe właściwości opony. Akronim FR oznacza oponę posiadającą rant ochronny felgi. Na oponie znaleść można także oznaczenie GRNX - opona energooszczędna.
Opony zimowe to taki rodzaj ogumienia, który jest zaprojektowany w celu zapewnienia bezpieczeństwa w warunkach pogodowych panujących w okresie od późnej jesieni do wczesnej wiosny. Opony zimowe najczęściej są montowane, gdy średnie dobowe temperatury spadają poniżej 7 st. C. W oponach zimowych najczęściej stosowany jest bieżnik kierunkowy, rzadziej asymetryczny. Taki rodzaj bieżnika najlepiej odprowadza śnieg, błoto pośniegowe i wodę. Bieżnik opon zimowych jest pokryty siecią lameli, które wgryzają się w śnieg, a ich mieszanka zapewnia przyczepność w niskich temperaturach.
Gwarancja na opony Michelin obowiązuje przez 5 lat od daty zakupu produktu i standardowo obejmuje wszelkie wady związane z jakością wykonania czy materiałów użytych do produkcji opony. Jeśli model zostanie oddany do reklamacji i po przeprowadzonej ekspertyzie zostanie ona uznana, to w przypadku opon zużytych w mniejszym stopniu niż 20%, producent zwróci 100% wartości wadliwego produktu. W innym wypadku udzieli rekompensaty w wysokości proporcjonalnej do jego stopnia zużycia.
Zastanawiając się nad zakupem opon zimowych Michelin wielu kierowców przegląda opinie na ich temat opublikowane na forach branżowych czy portalach społecznościowych. Warto wiedzieć, że opinie o oponach zimowych Michelin są w większości pozytywne. Możemy w nich przeczytać, że "bardzo dobrze spisywały się na zlodowaciałej warstwie śniegu", "doskonałe zarówno w mieście, na trasie, jak i w górach", "bardzo bezpieczne i komfortowe" czy "znakomite także na suchej i mokrej nawierzchni".
Opony zimowe Michelin uznawane są za jedne z najlepszych na rynku. Oferują dobrą przyczepność w zróżnicowanych warunkach pogodowych, komfort jazdy i oszczędność paliwa. W efekcie zdobywają doskonałe oceny w testach organizowanych przez największe czasopisma i organizacje motoryzacyjne na świecie (np. ADAC, "Auto Bild" czy "Auto Zeitung"). Flagowe modele opon zimowych Michelin (takie jak Alpin A4 czy Alpin 5) zajmują w nich zwykle czołowe pozycje otrzymując noty "wzorowa", "polecana" czy "zadowalająca".
Zobacz inne określenia opon Michelin Pilot Alpin PA4 265/30 R20 94W XL FR. Sformułowania te często spotykane są w komentarzach blogów czy na portalach społecznościowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu modelu (Pilot Alpin PA4), rozmiaru (265/30 R20), sezonu (opony zimowe), indeksów (94W XL) oraz nazwy producenta (Michelin) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon zimowych o szerokości 265 mm, profilu 30 %, średnicy 20 cali oraz indeksach 94W. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Continental oraz Pirelli – kosztujące od 1035 do 1152 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony zimowe, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą karty przedpłacone, smycze do kluczy, pamięci przenośne USB, oficjalne piłki nożne lub promocja "zakup 4 opon w cenie 3".
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon zimowych firmy Michelin to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 36-55% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Euro Bank, Credite Agricole lub Santander Consumer Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon zimowych Michelin w rozmiarze 265/30 R20 XL (94W). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 1193 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 4 772 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 446 (12 rat) do 2 434 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 2 434 zł | 4 868 zł | 96 zł |
4 | 1 241 zł | 4 964 zł | 192 zł |
6 | 844 zł | 5 064 zł | 292 zł |
8 | 645 zł | 5 160 zł | 388 zł |
10 | 525 zł | 5 250 zł | 478 zł |
12 | 446 zł | 5 352 zł | 580 zł |
Kupując opony zimowe w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Pilot Alpin PA4 mogą być m.in. podkładki antypoślizgowe pod telefon, pianki naprawcze, mierniki grubości bieżnika czy worki do opon.