Porównujemy oferty 25 sklepów z oponami zimowymi firmy Nexen w rozmiarze 215/40R18. Zobacz gdzie kupić opony Winguard Sport w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "89 V XL" w nazwie opony?
Nexen Winguard Sport w rozmiarze 215/40 R18 89V to opona zimowa, wzmacniana (XL) oraz dodatkowo oznakowana symbolami 3PMSF, M+S. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy medium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Producent | Nexen |
Koncern | grupa Nexen |
Siedziba | Korea Południowa |
Klasa | średnia |
Model | Winguard Sport |
Poprzedni model | - |
Następny model | Winguard Sport 2 |
Sezon | opony zimowe |
Rozmiar | [size width="215" profile="40" diameter="18"]215/40 R18[/size] |
Szerokość | 215 mm |
Profil | 40 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 18 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 86 mm |
Kraj produkcji | Korea Południowa, Czechy |
Rodzaj bieżnika | asymetryczny |
Indeks nośności | 89 |
Maksymalna nośność | 580 kg |
Indeks prędkości | V |
Maksymalna prędkość | 240 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 5 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | E (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | C (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 72 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 9,50 kg |
Cena | ~ 331 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | 3PMSF, M+S |
Pełna nazwa | Nexen Winguard Sport 215/40 R18 89V XL |
Opis opony Nexen Winguard Sport w pigułce. Producentem opon jest marka Nexen, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Korea Południowa czy Czechy. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Nexen (klasa średnia) to wynosi ona 5 lat od daty zakupu. Bieżnik Winguard Sport ma konstrukcję asymetryczną, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Opony zimowe Nexen Winguard Sport mają w tym przypadku rozmiar 215/40 R18. Oznaczenie to jest zawsze umieszczone na ścianie bocznej danego produktu. Jak należy je interpretować? Pierwsza liczba w rozmiarze to szerokość opony podawana w milimetrach (tutaj 215 mm). Druga liczba to wysokość profilu, która w oznaczeniu rozmiaru podawana jest jako procent z szerokości (w tym przypadku 40% z 215 wynosi 86). Litera umieszczona po wysokości profilu to informacja o typie konstrukcji opony (może być radialny lub diagonalny).
Trzecia liczba w rozmiarze to informacja o średnicy felgi, na jakiej powinna być zamontowana dana opona – w omawianym przypadku jest to 18 cali. Opony Nexen Winguard Sport 215/40 R18 mają indeks prędkości V i indeks nośności 89. Oznacza to, że podczas jazdy z maksymalną dopuszczalną prędkością 240 km/h opona wytrzyma obciążenie do 580 kg. Prezentowany model ma następujące parametry na etykietach: E za opory toczenia, C za hamowanie na mokrej nawierzchni i wartość 72 dB emitowanego hałasu zewnętrznego. Opony Nexen Winguard Sport 215/40 R18 najlepiej sprawdzą się w samochodach typu BMW Seria 1 (E81-E88), Audi Q7, Audi A4, Peugeot 5008 czy Volvo V60.
Winguard Sport w rozmiarze 215/40 R18 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie osobowe. Opony osobowe, jak wskazuje ich nazwa, przeznaczone są do różnego rodzaju samochodów osobowych – od klasy miejskiej, przez kompaktową i średnią aż po wyższą. W oponach osobowych najczęściej spotyka się bieżniki kierunkowe i asymetryczne, które zapewniają najwyższy poziom bezpieczeństwa w różnych warunkach pogodowych i przy wyższych prędkościach. Kupujący opony osobowe mogą wybierać spośród tysięcy modeli klasy budżetowej, średniej i premium (w zależności od stylu jazdy, mocy samochodu, pokonywanych kilometrów w ciągu roku czy budżetu przeznaczonego na zakup).
Opony firmy Nexen pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy medium. W oponach klasy średniej stosuje się dobre jakościowo materiały, a technologie w nich stosowane to wypróbowane rozwiązania używane wcześniej w modelach klasy premium. Dzięki połączeniu dobrych osiągów i niewygórowanej ceny, opony klasy średniej cieszą się dużą popularnością wśród kierowców. Tego typu ogumienie użytkuje się w większości modeli samochodów - od aut miejskich aż po samochody klasy premium. Stanowi rozwiązanie kompromisowe między oponami klasy premium a modelami ekonomicznymi, które sprawdza się w przypadku kierowców preferujących spokojny styl jazdy.
Wszystkie opony sprzedawane na terenie Unii Europejskiej muszą być wyposażone w etykiety prezentujące trzy kluczowe parametry produktu: jego zachowanie na mokrej nawierzchni, zużycie paliwa i poziom generowanego hałasu. Etykieta ma ustandaryzowany wygląd, dzięki któremu kierowca chcący porównać między sobą poszczególne modele od razu dostrzeże różnice między nimi. To sposób na bardziej świadome zakupy i wybór optymalnego modelu dostosowanego do danego auta, potrzeb kierowcy i zasobności jego portfela. Zobacz jak prezentują się oceny opon Nexen Winguard Sport 215/40R18 89V na etykiecie unijnej.
Podczas toczenia na opony działają różne siły – w zależności od konstrukcji mogą one przeciwstawiać się im lepiej lub gorzej. Pokonywanie oporów toczenia pochłania prawie 20% spalania paliwa. Dlatego parametr ten jest tak ważny i został zawarty na etykietach. Za poziom oporów toczenia opony mogą otrzymać klasy od A do G, ale warto wiedzieć, że klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli lepszych i gorszych. Kupując opony o niskich oporach toczenia można zaoszczędzić nawet 0,25 litra paliwa na 100 km. Taką samą ocenę - "E" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskały jeszcze 3 inne produkty spełniające kryteria - opony Winguard Sport (model) oraz 18 cali (średnica).
Przyczepność na mokrej nawierzchni określa długość drogi hamowania i bezpieczeństwo jazdy po jezdni pokrytej wodą. Tu również stosuje się skalę siedmiostopniową, w której najwyższe osiągi nagradzane są klasą "A", a kolejne litery od "B" do "G" oznaczają coraz słabsze zachowanie na mokrej drodze. Identyczną notę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 11 innych produktów spełniających wytyczne - opony 215/40 R18 (rozmiar) oraz zimowe (sezon).
Etykieta unijna (hałas zewnętrzny) w porównaniu do pozostałych parametrów nie przewiduje nadawania klas odpowiadających literom alfabetu. W tym przypadku mamy do czynienia z systemem umieszczania 3 fal i wyniku pomiaru hałasu w dB. Decyzja o umieszczeniu akurat tego parametru wynika z realizacji przez UE polityki ochrony środowiska – warto pamiętać, że mierzona jest tu wartość hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony, a nie tego słyszanego w kabinie pojazdu, co często ma kluczowe znaczenie dla kierowców. Wynik "72 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 115 innych produktów spełniających kryteria - opony zimowe (sezon), 18 cali (średnica) oraz średnia (klasa).
Opony Nexen cieszą się popularnością wśród kierowców, którzy w ogumieniu cenią bezpieczeństwo, zoptymalizowanie parametrów i komfort prowadzenia. Ta południowokoreańska firma produkuje opony dla kierowców ze 120 krajów na świecie, przy ich wytwarzaniu korzystając z innowacyjnych technologii. W fabrykach Nexen powstają modele przeznaczone do aut osobowych, SUv-ów i samochodów dostawczych. Przedsiębiorstwo jest znane pod nazwą Nexen od momentu restrukturyzacji w 1999 roku - wcześniej funkcjonowało jako Woosung Tire.
Model Winguard Sport (Nexen) wyposażony został w asymetryczną rzeźbę bieżnika. Czym charakteryzują się opony asymetryczne? Na pierwszy rzut oka mają bieżnik wykonany z pozornie niepasujących do siebie stref. Ich zróżnicowana konstrukcja spowodowana jest odmiennymi funkcjami - zewnętrzna część bieżnika odpowiada za prowadzenie na suchej jezdni i stabilność podczas wchodzenia w zakręty, a wewnętrzna za sprawne odprowadzanie wody. Strefy te różnią się nie tylko nacięciami i rowkami, ale mogą też być zbudowane z mieszanek gumowych o różnych właściwościach. Gwarancja doskonałych osiągów, sprawia że opony tego typu wybierane są w autach sportowych i samochodach klasy premium.
Napisy "89" oraz "V" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 580 kg) oraz prędkości (do 240 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon zimowych. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie 3PMSF - płatek śniegu na potrójnym szczycie oznaczający dopuszczenie opony do poruszania w warunkach zimowych oraz M+S - ang. Mud and Snow (błoto i śnieg) określa opony lepiej radzące sobie w warunkach błota i śniegu, niżeli model standardowy (bez tego symbolu). XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji.
Nexen Winguard Sport 215/40 R18 należy do grupy opon zimowych. Opony zimowe to segment ogumienia, którego zadaniem jest zapewnienie bezpieczeństwa w okresie od późnej jesieni do wczesnej wiosny, gdy średnie dobowe temperatury regularnie spadają poniżej 7 st. C. Rzeźba bieżnika opon zimowych wyposażona jest w specjalne nacięcia zwane lamelami, które wgryzają się w śnieg zwiększając stabilność samochodu. Z kolei ich elastyczna mieszanka zapewnia odpowiednią przyczepność w niskich temperaturach. W oponach zimowych najczęściej stosowana jest kierunkowa rzeźba bieżnika, ale w modelach do mocniejszych aut można spotkać też asymetryczną.
Nexen obejmuje wszystkie swoje produkty gwarancją przez okres 5 lat od daty zakupu, nie dłużej jednak niż 6 lat od daty produkcji. Bardzo ważna jest jednak prawidłowa eksploatacja, wyważenie i przechowywanie opon między sezonami, ponieważ producent nie uzna uszkodzenia, które powstało w wyniku złej techniki jazdy czy błędów użytkownika. W przypadku uznania reklamacji, opona zostanie wymieniona na nową lub zostanie wypłacona rekompensata finansowa - zależnie od czasu, który upłynął od zakupu i stopnia zużycia bieżnika.
Opinie o oponach zamieszczane przez kierowców w mediach społecznościowych i na forach motoryzacyjnych to najlepszy sposób na poznanie wiarygodnych ocen użytkowników. Jak kierowcy recenzują opony zimowe Nexen? "Bardzo dobre zarówno do jazdy po mieście, jak i na dłuższe trasy", "sprawdzają się na suchej nawierzchni i na śniegu", "bezpieczeństwo i komfort prowadzenia za rozsądną cenę", "wyjątkowo ciche jak na zimówki", "nie widzę różnicy między nimi a oponami wyższej klasy, dlatego nie będę już przepłacać".
Testy opon zimowych pozwalają na porównanie osiągów różnych modeli opon, dzięki czemu ułatwiają decyzję zakupową tysiącom kierowców. Rankingi, w których uwzględniono opony zimowe Nexen, potwierdzają że są to opony klasy średniej o doskonałym stosunku ceny do jakości i zoptymalizowanym bezpieczeństwie jazdy. Wśród dobrze ocenianych opon znalazła się m. in. Nexen Winguard Snow G WH2, która zajęła w 2018 roku 6 miejsce w teście ogumienia zimowego prestiżowego automobilklubu ADAC. Model sprawdził się z zakresie jazdy na suchej nawierzchni, a także niskiego zużycia.
Wyniki dotyczą modelu Winguard Sport.
Zobacz inne określenia opon Nexen Winguard Sport 215/40 R18 89V XL. Sformułowania te często spotykane są w sklepach z oponami czy na grupach dyskusyjnych. Zwroty zawierają różne formy zapisu nazwy producenta (Nexen), modelu (Winguard Sport), indeksów (89V XL), rozmiaru (215/40 R18) oraz sezonu (opony zimowe) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon zimowych o szerokości 215 mm, profilu 40 %, średnicy 18 cali oraz indeksach 89V. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony zimowe, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą karty paliwowe, bilety do teatru, bony Sodexo, bilety na mecze piłkarskie lub kubki termiczne.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon zimowych firmy Nexen to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 38-60% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (sklepopon, oponeo czy oponylux) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. mBank, Santander Consumer Bank czy BGŻ BNP Paribas. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon zimowych Nexen w rozmiarze 215/40 R18 XL (89V). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 331 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 1 324 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 124 (12 rat) do 676 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 676 zł | 1 352 zł | 28 zł |
4 | 345 zł | 1 380 zł | 56 zł |
6 | 234 zł | 1 404 zł | 80 zł |
8 | 179 zł | 1 432 zł | 108 zł |
10 | 146 zł | 1 460 zł | 136 zł |
12 | 124 zł | 1 488 zł | 164 zł |
Kupując opony zimowe w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Winguard Sport mogą być m.in. podkładki antypoślizgowe pod telefon, pianki naprawcze, płyny do prania tapicerki lub mierniki grubości bieżnika.