Porównujemy oferty 35 sklepów z oponami zimowymi firmy Nokian w rozmiarze 175/70R13. Zobacz gdzie kupić opony WR D4 w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "82 T " w nazwie opony?
Nokian WR D4 w rozmiarze 175/70 R13 82T to opona zimowa oraz dodatkowo oznakowana symbolami 3PMSF. Oznaczenia T430945 oraz 6419440370781 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | T430945 |
EAN | 6419440370781 |
Producent | Nokian |
Koncern | grupa Nokian |
Siedziba | Nokian, Finlandia |
Klasa | premium |
Model | WR D4 |
Poprzedni model | WR D3 |
Następny model | WR Snowproof |
Sezon | opony zimowe |
Rozmiar | [size width="175" profile="70" diameter="13"]175/70 R13[/size] |
Szerokość | 175 mm |
Profil | 70 % |
Średnica | 13 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 122,50 mm |
Kraj produkcji | Finlandia, Rosja |
Rodzaj bieżnika | kierunkowy |
Indeks nośności | 82 |
Maksymalna nośność | 475 kg |
Indeks prędkości | T |
Maksymalna prędkość | 190 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 5 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | E (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | B (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 68 dB |
Fale (1-3) | 1 |
Waga (ciężar) | 5,83 kg |
Premiera modelu | 2015 rok (podczas targów Moto) |
Rozpoczęcie produkcji | 04.2019 |
Cena | ~ 156 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | nie |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | 3PMSF |
Pełna nazwa | Nokian WR D4 175/70 R13 82T |
Nokian WR D4 to opony zimowe, które na rynku pojawiły się jako następca modelu WR D3. Produkt przeznaczony jest do większości popularnych samochodów osobowych i, co najciekawsze, jako pierwsza zimówka może pochwalić się klasą "A" w kategorii hamowania na mokrej nawierzchni na etykiecie. Ale to nie jedyna zaleta tej opony.
Kierunkowa rzeźba bieżnika wyposażona w precyzyjnie zaprojektowane rowki i lamele zapewnia wysoką precyzję prowadzenia w trudnych zimowych warunkach. Stabilność auta dodatkowo zwiększa masywne żebro centralne opony. Dopełnieniem całości jest mieszanka gumowa Nokian Twic Trac Silica, która dzięki zawartości naturalnego kauczuku, krzemionki i oleju rzepakowego zapewnia świetną przyczepność w zimowych warunkach. Nokian WR D4 dodatkowo charakteryzuje się cichą pracą i ma małe opory toczenia.
Model Nokian WR D4 jest polecany przez tysiące kierowców w całej Europie i największe organizacje motoryzacyjne, np. ADAC, TCS czy OAMTC.
Opona zimowa Nokian WR D4 175/70 R13 w prezentowanym przypadku ma indeks prędkości T i indeks nośności 82. Oznacza to, że przy jeździe z maksymalną dopuszczalną prędkością 190 km/h najwyższa wartość obciążenia dla jednej opony wynosi 475 kg.
Oznaczenie rozmiaru omawianych opon zimowych Nokian WR D4 175/70 R13 należy czytać następująco: pierwsza liczba to szerokość w milimetrach, czyli tutaj 175 mm. Druga to wysokość profilu podawana jako procent z szerokości – w tym modelu jest to 70% z 175, czyli 122,50 mm. Ostatnia z liczb w rozmiarze to średnica felgi, na jaką należy zamontować model 175/70 R13 – tutaj 13 cali. Litera to z kolei typ konstrukcji opony.
Etykieta opon zimowych Nokian WR D4 175/70 R13 wygląda następująco: ocena "E" za poziom oporów toczenia, "B" za przyczepność na mokrej nawierzchni oraz 68 dB w pomiarze hałasu zewnętrznego. Opony zimowe Nokian WR D4 w rozmiarze 175/70 R13 są montowane w samochodach typu: Peugeot 206 (I), Mitsubishi Colt (VI), VW Caddy (I), Seat Toledo (I) czy Mitsubishi Lancer (VI).
WR D4 w rozmiarze 175/70 R13 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie osobowe. Opony osobowe mogą być całoroczne, letnie lub zimowe. W zależności od potrzeb czy posiadanego budżetu kierowcy mogą wybierać wśród najtańszych opon osobowych klasy ekonomicznej, średniej (dobry stosunek ceny do jakości) lub premium (najwyższy poziom osiągów). Opony osobowe najczęściej wyposażone są w bieżnik asymetryczny (szczególnie te modele do samochodów o większej mocy) lub kierunkowy (najbardziej popularny wśród opon zimowych i całorocznych, ale jest też często stosowany w oponach letnich).
Opony firmy Nokian pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy premium. Opony klasy premium to najbardziej zaawansowane technologicznie produkty na rynku. Do ich produkcji stosowane są najlepsze jakościowo składniki (między innymi nowatorskie mieszanki gumowe), co przekłada się na wysoki poziom osiągów w obszarze bezpieczeństwa, komfortu i kosztów użytkowania. Opony premium najczęściej wygrywają testy organizowane przez czołowe organizacje motoryzacyjne, otrzymują wysokie klasy na etykietach i wiele pozytywnych recenzji kierowców. Czołowe marki premium to: Nokian, Hankook, Vredestein, Michelin, Pirelli, Yokohama, Dunlop czy Continental.
Dzięki unijnym etykietom kierowcy stojący przed wyborem opon do swojego auta mogą w szybki sposób porównać osiągi poszczególnych modeli w trzech podstawowych zakresach: efektywności paliwowej, hałasu generowanego podczas jazdy oraz przyczepności na mokrej nawierzchni. Etykiety na oponach są obowiązkowe na terenie Unii Europejskiej od 2012 roku, a prezentowane są w postaci naklejki na bieżniku, która musi znajdować się w widocznym miejscu. Nakaz dotyczy opon do aut osobowych, dostawczych, ciężarowych i naczep u autobusów. Zobacz jak prezentują się oceny opon Nokian WR D4 175/70R13 82T na etykiecie unijnej.
Opory toczenia wpływają na ekonomikę jazdy. Na etykietach stosuje się siedem klas oszczędności oznaczonych kolejnymi literami alfabety. Ocena "A" przypisana jest ogumieniu najbardziej oszczędnemu, a nota "G" zarezerwowana jest dla modeli o największych oporach toczenia. Im lepsza klasa, tym większy wpływ na ograniczenie spalania i emisję spalin przez auta.
Fragment etykiety unijnej zawierający informacje o przyczepności na mokrej nawierzchni prezentuje wyniki pomiaru drogi hamowania i siły tarcia opon we wspomnianych warunkach w porównaniu do modelu referencyjnego. Etykieta unijna za przyczepność na mokrym przewiduje przyznanie klas od A (najwyższa) do G (najniższa) – warto jednak pamiętać, że klasa D dla rozgraniczenia lepszych i gorszych produktów pozostaje pusta, a opony z klasą G nie są dopuszczane do sprzedaży, więc w praktyce takich się nie spotyka. Identyczną notę - "B" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskały jeszcze 3 inne produkty spełniające wytyczne - opony WR D4 (model) oraz 13 cali (średnica).
Etykieta unijna (hałas zewnętrzny) w porównaniu do pozostałych parametrów nie przewiduje nadawania klas odpowiadających literom alfabetu. W tym przypadku mamy do czynienia z systemem umieszczania 3 fal i wyniku pomiaru hałasu w dB. Decyzja o umieszczeniu akurat tego parametru wynika z realizacji przez UE polityki ochrony środowiska – warto pamiętać, że mierzona jest tu wartość hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony, a nie tego słyszanego w kabinie pojazdu, co często ma kluczowe znaczenie dla kierowców. Wynik "68 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskały jeszcze 3 inne produkty spełniające kryteria - opony 175/70 R13 (rozmiar) oraz zimowe (sezon).
Nokian to producent opon premium, który pochodzi z mroźnej Finlandii. Produkty marki przed dopuszczeniem do sprzedaży są testowane w najbardziej ekstremalnych warunkach, dlatego idealnie sprawdzają się w zmiennej aurze Europy Środkowej – dotyczy to zarówno letnich, jak i zimowych opon Nokian. Doskonałe prowadzenie, niski poziom hałasu i spalania paliwa to zasługa nowoczesnych i ekologicznych technologii wykorzystywanych podczas produkcji. Opony Nokian cieszą się pozytywnymi opiniami użytkowników i zdobywają doskonałe miejsca w testach.
Model WR D4 (Nokian) wyposażony został w kierunkową rzeźbę bieżnika. Kierunkowa rzeźba bieżnika to najlepszy wybór dla kierowców, którzy oczekują od opon doskonałego prowadzenia na wodzie, błocie pośniegowym czy śniegu (jest ona stosowana w modelach letnich, zimowych i całorocznych. Oferują one 20% większą odporność na aquaplaning w porównaniu do opon asymetrycznych. Opony kierunkowe można rozpoznać po rowkach ukośnych, które zbiegają się do centrum opony (układ bieżnika przypomina litery "V" lub "U"). Opony kierunkowe należy zawsze montować zgodnie z kierunkiem toczenia (oznaczenie "Rotation" znajduje się na ścianie bocznej).
Napisy "82" oraz "T" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 475 kg) oraz prędkości (do 190 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon zimowych. Na oponie znaleść można także oznaczenie 3PMSF - płatek śniegu na potrójnym szczycie oznaczający dopuszczenie opony do poruszania w warunkach zimowych.
Nokian WR D4 175/70 R13 należy do grupy opon zimowych. Opony zimowe to produkty, które zapewniają bezpieczeństwo na śniegu, błocie pośniegowym, wodzie i w niskich temperaturach (średnio poniżej 7 st. C). Bieżnik opon zimowych najczęściej jest kierunkowy, a w przypadku modeli do mocniejszych aut zwykle mamy do czynienia z asymetrycznym. Każdy z tych bieżników pokryty jest siecią lameli – nacięć poprawiających stabilność na śliskiej nawierzchni. Opony letnie zimą nie sprawdzają się, ponieważ nie posiadają takich rozwiązań. Pomocne w wyborze opon zimowych są testy i opinie kierowców.
Opony Nokian objęte są 5-letnią gwarancją, której bieg liczony jest od ich daty zakupu. Reklamację należy zgłosić u autoryzowanego dilera marki w ciągu dwóch miesięcy od wykrycia wady. Jeśli zostanie ona uznana, to właściciel opon otrzymuje rekompensatę finansową uzależnioną od stopnia zużycia opony. Reklamacji podlegają także egzemplarze po kołkowaniu pod warunkiem, że wykonała je firma Nokian lub autoryzowany przez nią serwis. W przypadku wad widocznych po tylko po napompowaniu, do reklamacji należy oddać całe koło (oponę z felgą).
Nowoczesna technologia produkcji i niezawodność opon zimowych Nokian sprawiają, że modele marki mogą pochwalić się bardzo pozytywnymi opiniami kierowców. Są one publikowane na stronach sklepów internetowych z oponami, na forach branżowych czy portalach społecznościowych. Według nich, opony zimowe Nokian charakteryzują się dobrym prowadzeniem na zaśnieżonej, mokrej czy pokrytej błotem pośniegowym nawierzchni. Pozytywnie oceniane są także właściwości ekologiczne opon marki i ich komfort jazdy.
Opony zimowe Nokian są bardzo często testowane przez największe organizacje i czasopisma motoryzacyjne, np. ADAC, ACE/GTÜ, OAMTC, TCS, "Auto Bild", "Auto Motor und Sport", "Auto Zeitung" czy "Auto Express". Największe uznanie specjalistów przeprowadzających testy zdobyły flagowe modele marki - Nokian WR D4 i A4, ich poprzednicy WR D3 i A3 oraz zaprojektowany z myślą o samochodach 4x4 Nokian WR 3 SUV. Najczęściej przyznawane oceny to "bardzo dobre", "satysfakcjonujące", "polecane", "szczególnie polecane" itd., a zajmowane miejsca to zwykle pozycje w ścisłych czołówkach rankingów.
Wyniki dotyczą modelu WR D4.
Zobacz inne określenia opon Nokian WR D4 175/70 R13 82T. Sformułowania te często spotykane są w sklepach z oponami czy na portalach społecznościowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu sezonu (opony zimowe), nazwy producenta (Nokian), modelu (WR D4), indeksów (82T) oraz rozmiaru (175/70 R13) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon zimowych o szerokości 175 mm, profilu 70 %, średnicy 13 cali oraz indeksach 82T. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Kormoran, Nokian, Barum, Continental oraz Dębica – kosztujące od 133 do 210 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony zimowe, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą karty paliwowe, rabat na kolejne zakupy, koszulki piłkarskie, bilety na zawody żużlowe lub wejściówki do kina.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon zimowych firmy Nokian to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 35-65% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (norauto, oponeo czy sklepopon) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Santander Consumer Bank, Alior Bank czy Credite Agricole. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon zimowych Nokian w rozmiarze 175/70 R13 (82T). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 156 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 624 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 59 (12 rat) do 319 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 319 zł | 638 zł | 14 zł |
4 | 163 zł | 652 zł | 28 zł |
6 | 111 zł | 666 zł | 42 zł |
8 | 85 zł | 680 zł | 56 zł |
10 | 69 zł | 690 zł | 66 zł |
12 | 59 zł | 708 zł | 84 zł |
Kupując opony zimowe w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu WR D4 mogą być m.in. skrobaczki do szyb, ubezpieczenie opon, ramki do tablic rejestracyjnych czy zapachy do samochodu.