Porównujemy oferty 22 sklepów z oponami zimowymi firmy Pirelli w rozmiarze 235/55R17. Zobacz gdzie kupić opony SottoZero w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "99 V MO, FR" w nazwie opony?
Pirelli SottoZero w rozmiarze 235/55 R17 99V to opona zimowa, homologowana (MO), posiadająca rant ochronny felgi (FR) oraz dodatkowo oznakowana symbolami 3PMSF, M+S. 1571400 oraz 8019227157147 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 1571400 |
EAN | 8019227157147 |
Producent | Pirelli |
Koncern | grupa Pirelli |
Siedziba | Włochy |
Klasa | premium |
Model | SottoZero |
Poprzedni model | - |
Następny model | SottoZero 2 |
Sezon | opony zimowe |
Rozmiar | [size width="235" profile="55" diameter="17"]235/55 R17[/size] |
Szerokość | 235 mm |
Profil | 55 % |
Średnica | 17 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 129,25 mm |
Kraj produkcji | Hiszpania, Turcja, Niemcy, Francja, Rumunia, Wielka Brytania |
Rodzaj bieżnika | asymetryczny |
Indeks nośności | 99 |
Maksymalna nośność | 775 kg |
Indeks prędkości | V |
Maksymalna prędkość | 240 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 5 lat od daty produkcji |
Opory toczenia | E (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | C (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 72 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 12,25 kg |
Premiera modelu | 2006 rok (podczas targów Moto) |
Cena | ~ 435 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | nie |
Homologacja / OE | MO (Mercedes) |
Rant ochronny felgi | tak (FR) |
Inne oznaczenia | 3PMSF, M+S |
Pełna nazwa | Pirelli SottoZero 235/55 R17 99V MO FR |
Opis opony Pirelli SottoZero w pigułce. Producentem opon jest marka Pirelli, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Wielka Brytania, Hiszpania czy Turcja. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Pirelli (klasa premium) to wynosi ona 5 lat od daty produkcji. Bieżnik SottoZero ma konstrukcję asymetryczną, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Opony zimowe Pirelli SottoZero 235/55 R17 są najczęściej montowane w następujących modelach samochodów: Ford Kuga (II), VW Multivan (T5), Ford Kuga (II FL), Ford Galaxy (III) czy Hyundai Tucson (I). Prezentowany produkt ma indeks prędkości V, co oznacza że można się na nim poruszać z maksymalną prędkością 240 km/h. Z kolei indeks nośności opon zimowych Pirelli SottoZero 235/55 R17 to 99 - najwyższa wartość obciążenia dla jednej opony wynosi 775 kg.
Opona zimowa Pirelli SottoZero w omawianym rozmiarze otrzymała na unijnej etykiecie klasę E w ramach pomiaru oporów toczenia mających wpływ na poziom spalania paliwa. Za przyczepność na mokrej nawierzchni produkt otrzymał klasę C, a pomiar hałasu zewnętrznego emitowanego przez model Pirelli SottoZero 235/55 R17 dał wynik 72 dB.
Jak należy interpretować zapis rozmiaru opony, który umieszczony jest na ścianie bocznej każdego modelu? Pierwsza liczba to szerokość opony podawana w milimetrach – w omawianym przypadku jest to 235 mm. Druga liczba to wysokość profilu opony prezentowana jako procent z szerokości – tutaj 55% z 235, czyli 129,25 mm. Litera mówi to typie konstrukcji opony (najczęściej jest to "R" – radialna), a ostatnia liczba to średnica felgi, na jaką należy zamontować dany produkt – w tym przypadku 17 cali, czyli 43,18 cm.
SottoZero w rozmiarze 235/55 R17 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie osobowe. Opony osobowe produkowane są z myślą o różnego rodzaju samochodach – od małych aut miejskich po mocne sportowe. Najczęściej wyposażone są bieżnik kierunkowy lub asymetryczny. Mogą w nich być również zastosowane dodatkowe rozwiązania, jak rant ochronny felgi, technologia Run Flat (umożliwiająca jazdę po przebiciu) czy wzmocniona konstrukcja. Opony osobowe są dostępne w ramach trzech klas: ekonomicznej (najbardziej atrakcyjne cenowo), średniej (optymalny stosunek cena-jakość) i premium (najwyższy poziom osiągów, nowoczesna technologia).
Opony firmy Pirelli pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy premium. Opony klasy premium to najbardziej zaawansowane technologicznie produkty na rynku. Do ich produkcji stosowane są najlepsze jakościowo składniki (między innymi nowatorskie mieszanki gumowe), co przekłada się na wysoki poziom osiągów w obszarze bezpieczeństwa, komfortu i kosztów użytkowania. Opony premium najczęściej wygrywają testy organizowane przez czołowe organizacje motoryzacyjne, otrzymują wysokie klasy na etykietach i wiele pozytywnych recenzji kierowców. Czołowe marki premium to: Pirelli, Nokian, Continental, Michelin, Yokohama, Dunlop, Vredestein czy Goodyear.
Od listopada 2012 roku na terenie Unii Europejskiej obowiązują przepisy nakazujące umieszczanie na wszystkich sprzedawanych oponach specjalnych etykiet z najważniejszymi parametrami danego modelu. Dzięki nim można zapoznać się z informacjami na temat oporów toczenia, drogi hamowania na mokrej nawierzchni i generowanego hałasu. Zobacz jak prezentują się oceny opon Pirelli SottoZero 235/55R17 99V na etykiecie unijnej.
Dzięki informacji o ekonomiczności paliwowej umieszczonej na etykiecie dołączonej do opony, kierowcy mogą w szybki sposób sprawdzić, jak opona zachowa się w ciągu użytkowania. To szczególnie istotny podczas wyboru opon parametr, ponieważ zależy od niego jak opony będą wpływać na spalanie paliwa, a w konsekwencji – oszczędności w portfelu kierowcy. Od spalania zależy także emisja spalin do atmosfery – im mniejsze spalanie, tym mniej szkodliwych substancji przedostaje się do środowiska naturalnego. Taką samą ocenę - "E" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskał jeszcze 1 produkt spełniający kryteria - opony Pirelli (producent), zimowe (sezon) oraz 235/55 R17 (rozmiar).
Przyczepność na mokrej nawierzchni to zdolność zachowania kontaktu opony z pokrytą wodą jezdnią. Najkrótszą drogą hamowania cechuje się ogumienie zaliczane do klasy "A". Najsłabsze parametry pod tym względem mają modele z notą "F" (w przypadku aut osobowych) lub "G" (dla pozostałych pojazdów). Identyczną notę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 21 innych produktów spełniających wytyczne - opony 235/55 R17 (rozmiar) oraz zimowe (sezon).
Natężenie hałasu podczas pracy opony oznaczane jest wartością liczbową podaną w decybelach (dB) oraz graficznym znakiem z jedną falą (hałas co najmniej 3 dB poniżej limitu UE), dwoma falami (hałas na poziomie równym lub niższym maksymalnie o 3dB od limitu UE) oraz trzema falami (natężenie powyżej limitu unijnego). Wynik "72 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskały jeszcze 333 inne produkty spełniające kryteria - opony zimowe (sezon), 17 cali (średnica) oraz premium (klasa).
Pirelli to marka opon premium, kojarzona jest z wysokimi osiągami, sportem i motoryzacją. Firma dostarcza na rynek ogumienie przeznaczone głównie do samochodów osobowych i motocykli, z którego korzystają kierowcy ceniący sobie sportowe parametry jazdy i najwyższe bezpieczeństwo. Ta włoska firma, od lat 60. XX wieku wydaje ściśle limitowany kalendarz z aktami modelek, trafiający w ręce 20 tysięcy wybranych osób na świecie. Powstawanie kalendarza rokrocznie staje się wydarzeniem medialnym, w którym biorą udział najsłynniejsze modelki i najlepsi fotografowie.
Model SottoZero (Pirelli) wyposażony został w asymetryczną rzeźbę bieżnika. Bieżnik asymetryczny najczęściej jest stosowany w przypadku opon przeznaczonych do samochodów o większej mocy. Taka rzeźba dzieli się na dwa obszary: zewnętrzny i wewnętrzny, które odpowiedzialne są za różne grupy osiągów. Pierwszy odpowiada za sprawność manewrowania czy też umożliwia dynamiczne pokonywanie zakrętów. Zadaniem drugiego jest głównie odprowadzanie wody. Do zalet opon asymetrycznych należą też równomierne zużycie, dobre tłumienie wibracji i atrakcyjny wygląd.
Napisy "99" oraz "V" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 775 kg) oraz prędkości (do 240 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon zimowych. Model SottoZero (Pirelli 235/55 R17) posiada homologację MO (Mercedes). Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie 3PMSF - płatek śniegu na potrójnym szczycie oznaczający dopuszczenie opony do poruszania w warunkach zimowych oraz M+S - mud and Snow (ang. błoto i śnieg) określa opony lepiej radzące sobie w warunkach błota i śniegu, niżeli model standardowy (bez tego symbolu). Opona z oznaczeniem FR posiada rant chroniący felgę przed zarysowaniami.
Pirelli SottoZero 235/55 R17 należy do grupy opon zimowych. Opony zimowe mają za zadanie zapewnić bezpieczną i komfortową jazdę w trudnych warunkach pogodowych - na śniegu, lodzie, mokrej nawierzchni i generalnie w niskich temperaturach. W związku z tym w oponach zimowych zwykle jest stosowany bieżnik kierunkowy (rzadziej asymetryczny). Cała powierzchnia bieżnika opon zimowych pokryta jest siecią lameli (drobnych nacięć), które wgryzając się w śnieg czy lód zwiększają poziom kontroli nad samochodem. Z kolei elastyczna mieszanka gumowa poprawia przyczepność w zimne dni.
Gwarancja na opony Pirelli udzielana jest przez producenta na okres 5 lat (60 miesięcy) od daty produkcji. Aby reklamować oponę należy wypełnić formularz reklamacyjny, a także udostępnić produkt na potrzeby specjalistycznego badania. Jeżeli nie jesteś pewien, czy uszkodzenie nie powstało np. w wyniku mechanicznego przebicia lub nie jest skutkiem odkształceń podczas nieprawidłowego przechowywania, warto zdać się na profesjonalistów z serwisu opon, którzy ocenią czy istnieje szansa rekompensaty finansowej albo wymiany opony na nową na drodze postępowania reklamacyjnego.
Opinie o oponach zimowych Pirelli pokazują, że są to jedne z najlepszych opon na rynku. Kierowcy podkreślają ich zaawansowanie technologiczne i bezpieczeństwo użytkowania bez względu na pogodę. W swoich recenzjach publikowanych w Internecie, użytkownicy zwracają uwagę również na ekonomiczny aspekt ich użytkowania. Na forach motoryzacyjnych piszą: "doskonałe rozwiązanie dla wszystkich stawiających na jakość", "super przyczepność w czasie jazdy i krótka droga hamowania - jadać na nich czuję się bardzo bezpiecznie".
Testy opon zimowych Pirelli dowodzą, że są to jedne z najlepszych modeli na rynku. Kierowcy wybierają je ze względu na niezawodność i doskonałą przyczepność w ekstremalnych, zimowych warunkach. W teście opon zimowych ADAC w 2016 roku, Pirelli Winter Sottozero 3 zajęła 2 miejsce wykazując się zrównoważonymi osiągami w zróżnicowanych warunkach, a w 2018 roku uplasowała się na 7 miejscu w teście Auto Bild. Wyróżniła się w nim odpornością na aquaplaning, doskonałym zachowaniem na suchej nawierzchni oraz dobrą trakcją na śniegu.
Wyniki dotyczą opon zimowych Pirelli, gdyż model SottoZero nie został jeszcze przetestowany przez żadną popularną organizację, dziennikarzy motoryzacyjnych, czasopismo czy automobilclub.
Zobacz inne określenia opon Pirelli SottoZero 235/55 R17 99V MO FR. Sformułowania te często spotykane są w porównywarkach cenowych czy na forach internetowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu nazwy producenta (Pirelli), indeksów (99V MO), sezonu (opony zimowe), modelu (SottoZero) oraz rozmiaru (235/55 R17) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon zimowych o szerokości 235 mm, profilu 55 %, średnicy 17 cali oraz indeksach 99V. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Nokian, Goodyear oraz Pirelli – kosztujące od 506 do 645 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony zimowe, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą promocja "zakup 4 opon w cenie 3", karty paliwowe, bony Sodexo, bilety na zawody żużlowe oraz kubki termiczne.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon zimowych firmy Pirelli to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 40-62% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (oponylux, oponeo czy abmoto) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Euro Bank, mBank lub BGŻ BNP Paribas. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon zimowych Pirelli w rozmiarze 235/55 R17 MO (99V). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 435 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 1 740 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 163 (12 rat) do 888 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 888 zł | 1 776 zł | 36 zł |
4 | 453 zł | 1 812 zł | 72 zł |
6 | 308 zł | 1 848 zł | 108 zł |
8 | 235 zł | 1 880 zł | 140 zł |
10 | 192 zł | 1 920 zł | 180 zł |
12 | 163 zł | 1 956 zł | 216 zł |
Kupując opony zimowe w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu SottoZero mogą być m.in. ładowarki do telefonu na USB, montaż w serwisie, skrobaczki do szyb czy preparaty do mycia felg.