Porównujemy oferty 25 sklepów z oponami zimowymi firmy Pirelli w rozmiarze 245/50R18. Zobacz gdzie kupić opony SottoZero 3 w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "100 H *" w nazwie opony?
Pirelli SottoZero 3 w rozmiarze 245/50 R18 100H to opona zimowa, homologowana (*) oraz dodatkowo oznakowana symbolami 3PMSF, M+S. 2467500 oraz 8019227246759 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 2467500 |
EAN | 8019227246759 |
Producent | Pirelli |
Koncern | grupa Pirelli |
Siedziba | Włochy |
Klasa | premium |
Model | SottoZero 3 |
Poprzedni model | SottoZero 2 |
Następny model | - |
Sezon | opony zimowe |
Rozmiar | [size width="245" profile="50" diameter="18"]245/50 R18[/size] |
Szerokość | 245 mm |
Profil | 50 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 18 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 122,50 mm |
Kraj produkcji | Francja, Rumunia, Wielka Brytania, Turcja, Niemcy, Hiszpania |
Rodzaj bieżnika | kierunkowy |
Indeks nośności | 100 |
Maksymalna nośność | 800 kg |
Indeks prędkości | H |
Maksymalna prędkość | 210 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 5 lat od daty produkcji |
Opory toczenia | C (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | B (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 68 dB |
Fale (1-3) | 1 |
Waga (ciężar) | 12,34 kg |
Premiera modelu | 2011 rok (podczas targów Moto) |
Cena | ~ 659 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | nie |
Homologacja / OE | * (BMW, Mini) |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | 3PMSF, M+S |
Pełna nazwa | Pirelli SottoZero 3 245/50 R18 100H * |
Opis opony Pirelli SottoZero 3 w pigułce. Producentem opon jest marka Pirelli, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Francja, Hiszpania czy Wielka Brytania. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Pirelli (klasa premium) to wynosi ona 5 lat od daty produkcji. Bieżnik SottoZero 3 ma konstrukcję kierunkową, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Pirelli SottoZero 3 to opony zimowe przeznaczone do samochodów typu BMW Seria 7 (E65), BMW Seria 7 (F01, F02, F04 FL), BMW Seria 5 (F10 FL), BMW Seria 5 (F10) czy BMW Seria 7 (F01, F02, F04). Prezentowane opony mają rozmiar 245/50 R18, co oznacza, że ich szerokość w milimetrach wynosi 245, a wysokość profilu to 50 – wartość ta na ścianie bocznej jest podawana jako procent z szerokości. W tym przypadku wynosi więc ona 122,50 mm.
Średnica prezentowanych opon Pirelli SottoZero 3 ma z kolei 18 cali, czyli wynosi 45,72 cm. Ich indeks prędkości to H, co oznacza, że dopuszczalna prędkość maksymalna na tych oponach wynosi 210 km/h. Indeks nośności to z kolei 100 (dopuszczalne obciążenie wynosi tutaj 800 kg). Omawiany model ma następujące parametry na europejskich etykietach: C za opory toczenia, B w kategorii hamowania na mokrej nawierzchni i 68 dB za hałas zewnętrzny.
SottoZero 3 w rozmiarze 245/50 R18 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie osobowe. Opony osobowe to najszerszy segment ogumienia. Zaliczane do tej grupy modele montowane są w różnego rodzaju samochodach – od najmniejszych klasy miejskiej, przez rodzinne sedany i kombi, aż po luksusowe limuzyny i sportowe auta o dużej mocy. W zależności od mocy posiadanego samochodu, preferowanego stylu jazdy czy posiadanego budżetu można wybierać wśród opon osobowych klasy ekonomicznej, średniej i premium. Opony osobowe powinny oferować dobrą przyczepność oraz ekonomię i komfort podróżowania.
Opony firmy Pirelli pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy premium. Opony klasy premium to głównie marki Pirelli, Bridgestone, Hankook, Goodyear, Michelin, Vredestein, Nokian czy Continental. Opony z tej półki oferują najwyższy poziom przyczepności w zróżnicowanych warunkach pogodowych, są komfortowe i mają małe opory toczenia. Wybierane są przez właścicieli samochodów o dużej mocy, kierowców pokonujących duże przebiegi roczne (np. w trasie) czy preferujących dynamiczny styl jazdy. Tego typu opon najczęściej wygrywają testy opon i zbierają szereg pozytywnych recenzji kierowców.
Etykieta unijna na oponach to oznaczenie, które jest umieszczane na poszczególnych modelach w formie naklejek podobnych do tych znanych ze sprzętu AGD/RTV. Dzięki temu porównanie podstawowych osiągów opon staje się znacznie łatwiejsze. Na etykietach znajdują się informacje o poziomie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. Etykiety w pierwszych dwóch kategoriach przewidują przyznanie klas od A do G (z tym, że D nie jest używana) oraz od 1 do 3 fal i wartości liczbowej w dB za hałas zewnętrzny. Zobacz jak prezentują się oceny opon Pirelli SottoZero 3 245/50R18 100H na etykiecie unijnej.
Ekonomika jazdy związana jest z oporami toczenia jakimi cechuje się dany model. Wpływ na to może mieć konstrukcja bieżnika, typ użytej mieszanki czy masa opony. Ogumienie klasyfikuje się w jednej z siedmiu klas – nota "A" zarezerwowana jest dla bieżników o najniższych oporach toczenia, podczas gdy ocenę "G" otrzymują modele najmniej ekonomiczne. Taką samą ocenę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 11 innych produktów spełniających kryteria - opony 245/50 R18 (rozmiar) oraz zimowe (sezon).
Za przyczepność na mokrej nawierzchni etykieta unijna przewiduje przyznawanie oponom klas od A do G, ale klasa D pozostaje pusta dla rozgraniczenia modeli z lepszym wynikiem pomiaru. Z kolei produkty z klasą G są na tyle słabe pod względem przyczepności, że mogą stanowić zagrożenie i nie dopuszcza się ich do sprzedaży. Wartości przyczepność na mokrej nawierzchni na potrzeby systemu etykiet wyznacza się w pomiarze drogi hamowania i siły tarcia opon. Zapoznając się z tym parametrem można wyrobić sobie opinię na temat zachowania danego modelu w trudnych warunkach. Identyczną notę - "B" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskały jeszcze 2 inne produkty spełniające wytyczne - opony Pirelli (producent), zimowe (sezon) oraz 245/50 R18 (rozmiar).
Dzięki informacji o hałasie na zewnątrz auta zamieszczonej na etykiecie unijnej na opony, kierowca decydując się na wybór danego modelu wie z jakim hałasem wiąże się jego użytkowania. Zewnętrzny hałas toczenia opony jest generowany w czasie jazdy i mierzony w decybelach. Na etykiecie wyraża go piktogram obejmujący od jednej do trzech fal, przy czym jedna fala oznacza oponę najcichszą, a trzy – najgłośniejszą. Dane widoczne na etykiecie obejmują jednak tylko głośność na zewnątrz samochodu, a nie w kabinie. Wynik "68 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 17 innych produktów spełniających kryteria - opony zimowe (sezon), 18 cali (średnica) oraz premium (klasa).
Pirelli to włoska marka, która zajmuje obecnie 5 miejsce pod względem wielkości produkcji opon na świecie. Mimo że na co dzień jest kojarzona ze sportem za sprawą dostarczana ogumienia do najsłynniejszych światowych rajdów i wyścigów (w tym Formuły 1), to korzystają z niej także kierowcy ceniący sobie wysokie osiągi i bezpieczną jazdę na co dzień. Co roku Pirelli wydaje kalendarz z artystycznymi aktami modelek, który przez lata swojego istnienia stał się ikoną popkultury, a jego premiera co roku budzi emocje w świecie show biznesu.
Model SottoZero 3 (Pirelli) wyposażony został w kierunkową rzeźbę bieżnika. Bieżnik kierunkowy, obok asymetrycznego, jest obecnie najczęściej stosowanym rozwiązaniem w przypadku opon osobowych. Układ rowków w oponach kierunkowych przypomina litery "V", "U" lub charakterystyczną jodełkę. Takie rozwiązanie zapewnia 20% większą odporność na aquaplaning w porównaniu z innymi rzeźbami bieżnika. Ponadto opony kierunkowe zapewniają wysoką stabilność i sterowność pojazdu podczas jazdy na wprost i według wielu kierowców mają bardzo atrakcyjny wygląd.
Napisy "100" oraz "H" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 800 kg) oraz prędkości (do 210 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon zimowych. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie 3PMSF - płatek śniegu na potrójnym szczycie oznaczający dopuszczenie opony do poruszania w warunkach zimowych oraz M+S - mud and Snow (ang. błoto i śnieg) określa opony lepiej radzące sobie w warunkach błota i śniegu, niżeli model standardowy (bez tego symbolu). Model SottoZero 3 (Pirelli 245/50 R18) posiada homologację * (BMW, Mini).
Pirelli SottoZero 3 245/50 R18 należy do grupy opon zimowych. Opony zimowe są projektowane w celu zapewnienia bezpiecznej i komfortowej jazdy w trudnych warunkach – na śniegu, lodzie, mokrej nawierzchni i generalnie w niskich temperaturach. W tym celu większość opon zimowych posiada kierunkowy bieżnik (asymetryczny jest stosowany w modelach do mocniejszych aut) pokryty gęstą siecią lameli, które wgryzają się w śnieg ułatwiając zachowanie kontroli nad pojazdem. Mieszanka gumowa opon zimowych jest dostosowana do niskich temperatur – zachowuje wówczas elastyczność, co przekłada się na dobrą przyczepność.
Gwarancja na opony Pirelli udzielana jest przez producenta na okres 5 lat (60 miesięcy) od daty produkcji. Aby reklamować oponę należy wypełnić formularz reklamacyjny, a także udostępnić produkt na potrzeby specjalistycznego badania. Jeżeli nie jesteś pewien, czy uszkodzenie nie powstało np. w wyniku mechanicznego przebicia lub nie jest skutkiem odkształceń podczas nieprawidłowego przechowywania, warto zdać się na profesjonalistów z serwisu opon, którzy ocenią czy istnieje szansa rekompensaty finansowej albo wymiany opony na nową na drodze postępowania reklamacyjnego.
Opinie o oponach Pirelli można znaleźć zarówno na forach motoryzacyjnych, jak i porównywarkach cenowych czy grupach dyskusyjnych. Dzięki tym recenzjom, kierowcy stojący przed wyborem ogumienia do swojego auta, mogą porównać cechy poszczególnych modeli i wybrać ten najlepiej dopasowany do ich potrzeb. O oponach zimowych Pirelli użytkownicy piszą, że: "to jedne z najlepszych opon na rynku, które sprawdzają się nawet podczas ekstremalnej pogody", "niezawodne i trwałe, a przy tym ekonomiczne w eksploatacji".
Dzięki testom opon można porównać osiągi opon i różnice między zachowaniem ogumienia różnych klas w tych samych warunkach. Opony zimowe Pirelli to doskonała propozycja dla kierowców ceniących jakość bez kompromisów. Model Pirelli Winter Sottozero 3 sprawdzono w wielu testach, w których wykazał się doskonałymi właściwościami w zimowych warunkach. W 2016 roku opona zajęła 2 miejsce w teście ogumienia zimowego ADAC, a w 2018 roku znalazła się na 7 miejscu w sprawdzianie przeprowadzonym przez czasopismo Auto Bild.
Wyniki dotyczą modelu SottoZero 3.
Zobacz inne określenia opon Pirelli SottoZero 3 245/50 R18 100H *. Sformułowania te często spotykane są w komentarzach blogów czy na stronach producentów. Zwroty zawierają różne formy zapisu rozmiaru (245/50 R18), modelu (SottoZero 3), nazwy producenta (Pirelli), indeksów (100H *) oraz sezonu (opony zimowe) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon zimowych o szerokości 245 mm, profilu 50 %, średnicy 18 cali oraz indeksach 100H. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Pirelli, Nokian oraz Yokohama – kosztujące od 631 do 740 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony zimowe, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą karty przedpłacone, bilety do teatru, koszulki piłkarskie, bilety na zawody żużlowe oraz foteliki samochodowe.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon zimowych firmy Pirelli to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 37-59% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (intercars, oponeo czy abmoto) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. mBank, Santander Consumer Bank lub Credite Agricole. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon zimowych Pirelli w rozmiarze 245/50 R18 * (100H). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 659 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 2 636 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 247 (12 rat) do 1 345 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 1 345 zł | 2 690 zł | 54 zł |
4 | 686 zł | 2 744 zł | 108 zł |
6 | 466 zł | 2 796 zł | 160 zł |
8 | 356 zł | 2 848 zł | 212 zł |
10 | 290 zł | 2 900 zł | 264 zł |
12 | 247 zł | 2 964 zł | 328 zł |
Kupując opony zimowe w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu SottoZero 3 mogą być m.in. ładowarki do telefonu na USB, płyny do prania tapicerki, preparaty do mycia felg lub środki do konserwacji opon.