Porównujemy oferty 25 sklepów z oponami zimowymi firmy Pirelli w rozmiarze 255/40R20. Zobacz gdzie kupić opony SottoZero 3 w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "101 V XL, PNCS, MO-S, FR" w nazwie opony?
Pirelli SottoZero 3 w rozmiarze 255/40 R20 101V to opona zimowa, wzmacniana (XL), homologowana (MO-S), posiadająca rant ochronny felgi (FR) oraz dodatkowo oznakowana symbolami PNCS, 3PMSF, M+S. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Producent | Pirelli |
Koncern | grupa Pirelli |
Siedziba | Włochy |
Klasa | premium |
Model | SottoZero 3 |
Poprzedni model | SottoZero 2 |
Następny model | - |
Sezon | opony zimowe |
Rozmiar | 255/40 R20 |
Szerokość | 255 mm |
Profil | 40 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 20 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 102 mm |
Kraj produkcji | Hiszpania, Turcja, Rumunia, Niemcy, Francja, Wielka Brytania |
Rodzaj bieżnika | kierunkowy |
Indeks nośności | 101 |
Maksymalna nośność | 825 kg |
Indeks prędkości | V |
Maksymalna prędkość | 240 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 7 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | C (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | B (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 73 dB |
Fale (1-3) | B |
Waga (ciężar) | 12,36 kg |
Cena | ~ 1353 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Homologacja / OE | MO-S (Mercedes M-Class) |
Rant ochronny felgi | tak (FR) |
Inne oznaczenia | PNCS, 3PMSF, M+S |
Pełna nazwa | Pirelli SottoZero 3 255/40 R20 101V XL PNCS MO-S FR |
Opis opony Pirelli SottoZero 3 w pigułce. Producentem opon jest marka Pirelli, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Francja, Niemcy czy Wielka Brytania. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Pirelli (klasa premium) to wynosi ona 7 lat od daty zakupu. Bieżnik SottoZero 3 ma konstrukcję kierunkową, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Opony zimowe Pirelli SottoZero 3 255/40 R20 mają za zadanie zapewnić bezpieczne podróżowanie niezależnie od warunków drogowych. Jak należy rozumieć oznaczenie rozmiaru opony? Pierwsza liczba w rozmiarze 255/40 R20 to szerokość opony podawana w milimetrach (tutaj 255 mm). Wysokość profilu to 40 (liczba jest procentem z szerokości – tutaj 102. Średnica tego modelu ma z kolei 20 cali.
Indeks nośności modelu Pirelli SottoZero 3 255/40 R20 to 101, a indeks prędkości V. Za hamowanie na mokrej drodze produkt otrzymał klasę B na etykiecie, C w kategorii oporów toczenia i 73 dB w pomiarze hałasu zewnętrznego. Opony 255/40 R20 najczęściej montowane są w samochodach takich, jak Volvo XC90, BMW Seria 5, BMW Seria 7, BMW X6, BMW X5 czy Volvo S60. Konstrukcja opon zimowych Pirelli SottoZero 3 255/40 R20 jest przystosowana do osiągów czy możliwości właśnie takich aut.
SottoZero 3 w rozmiarze 255/40 R20 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie osobowe. Opony osobowe produkowane są z myślą o autach miejskich, rodzinnych, kombi, limuzynach i samochodach osobowych. To najszerszy segment ogumienia dzielący się na trzy klasy - premium, średnią i ekonomiczną. Różnią się one ceną i zaawansowaniem technologicznym, dlatego zarówno kierowcy pragnący oszczędzać, jak i ci, którym zależy na wysokich osiągach, znajdą w obrębie tych klas odpowiednie ogumienie do swojego auta. To ważne, ponieważ prawidłowo dobrane opony zapewniają bezpieczną i komfortową jazdę w zróżnicowanych warunkach.
Opony firmy Pirelli pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy premium. Opony klasy premium, zwanej także wyższą, charakteryzują się najwyższym poziomem osiągów w najtrudniejszych warunkach drogowych. Oprócz tego są najbardziej komfortowe i mają najniższe opory toczenia. Wynika to z nowoczesnych rozwiązań technologicznych stosowanych podczas ich produkcji. To najbardziej zaawansowane produkty na rynku, które wybierane są przez wymagających kierowców o dynamicznym stylu jazdy, posiadających mocne auto czy pokonujących duże roczne przebiegi. Marki premium to m.in.: Pirelli, Bridgestone, Yokohama, Continental, Michelin, Nokian, Vredestein czy Hankook.
Wszystkie opony sprzedawane na terenie Unii Europejskiej muszą być wyposażone w etykiety prezentujące trzy kluczowe parametry produktu: jego zachowanie na mokrej nawierzchni, zużycie paliwa i poziom generowanego hałasu. Etykieta ma ustandaryzowany wygląd, dzięki któremu kierowca chcący porównać między sobą poszczególne modele od razu dostrzeże różnice między nimi. To sposób na bardziej świadome zakupy i wybór optymalnego modelu dostosowanego do danego auta, potrzeb kierowcy i zasobności jego portfela. Zobacz jak prezentują się oceny opon Pirelli SottoZero 3 255/40R20 101V na etykiecie unijnej.
Opory toczenia oceniane są w siedmiostopniowej skali. Opony w aż 20% odpowiadają za zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Najbardziej oszczędne i ekologiczne są modele przydzielone do klasy "A" – najsłabsze pod tym względem jest ogumienie oznaczone notą "G". Taką samą ocenę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 14 innych produktów spełniających kryteria - opony SottoZero 3 (model) oraz 20 cali (średnica).
Bezpieczeństwo jazdy uzależnione jest w dużej mierze od przyczepności opony na mokrej nawierzchni. Droga hamowania w takich warunkach oceniana jest z pomocą siedmiostopniowej skali literowej. Najlepsze modele nagradzane są literą "A" – najsłabsze zalicza się do klasy "G". Identyczną notę - "B" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 17 innych produktów spełniających wytyczne - opony 255/40 R20 (rozmiar) oraz zimowe (sezon).
Za hałas zewnętrzny unijna etykieta przewiduje przyznanie od 1 do 3 fal i umieszczenie obok nich liczbowego wyniku pomiaru w dB. Warto wspomnieć, że decyzja o umieszczeniu na etykietach właśnie tego parametru budzi pewne kontrowersje. Dla kierowców większe znaczenie ma poziom hałasu wewnętrznego, który jest odczuwany w kabinie i wpływa na komfort jazdy. Informacja o hałasie zewnętrznym emitowanym przez opony wynika z prowadzonej przez UE polityki ochrony środowiska. Wynik "73 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 201 innych produktów spełniających kryteria - opony zimowe (sezon), 20 cali (średnica) oraz premium (klasa).
Pirelli to włoska marka, która zajmuje obecnie 5 miejsce pod względem wielkości produkcji opon na świecie. Mimo że na co dzień jest kojarzona ze sportem za sprawą dostarczana ogumienia do najsłynniejszych światowych rajdów i wyścigów (w tym Formuły 1), to korzystają z niej także kierowcy ceniący sobie wysokie osiągi i bezpieczną jazdę na co dzień. Co roku Pirelli wydaje kalendarz z artystycznymi aktami modelek, który przez lata swojego istnienia stał się ikoną popkultury, a jego premiera co roku budzi emocje w świecie show biznesu.
Model SottoZero 3 (Pirelli) wyposażony został w kierunkową rzeźbę bieżnika. Bieżnik kierunkowy najczęściej można spotkać w przypadku opon zimowych, ale trzeba pamiętać, że równie dobrze sprawdza się on także w przypadku modeli przeznaczonych na lato. Opony kierunkowe doskonale sprawują się na mokrej, zaśnieżonej czy zabłoconej nawierzchni. Bieżnik kierunkowy zapewnia o 20% większą odporność na aquaplaning w porównaniu z innymi rzeźbami. Oprócz tego oferuje doskonałą stabilność podczas jazdy na wprost i ma atrakcyjny wygląd. Opony z bieżnikiem kierunkowym są montowane zarówno w mniejszych, jak i większych i mocniejszych autach.
Napisy "101" oraz "V" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 825 kg) oraz prędkości (do 240 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon zimowych. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie 3PMSF - płatek śniegu na potrójnym szczycie oznaczający dopuszczenie opony do poruszania w warunkach zimowych, M+S - ang. Mud and Snow (błoto i śnieg) określa opony lepiej radzące sobie w warunkach błota i śniegu, niżeli model standardowy (bez tego symbolu) oraz PNCS - dźwiękochłonna gąbka umieszczona wewnątrz opony (przyklejona do spodniej części bieżnika), zapewniająca redukcję hałasu pochodzącego z toczenia się kół po nawierzchni. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji. Model SottoZero 3 (Pirelli 255/40 R20) posiada homologację MO-S (Mercedes M-Class). Akronim FR oznacza oponę posiadającą rant ochronny felgi.
Pirelli SottoZero 3 255/40 R20 należy do grupy opon zimowych. Opony zimowe charakteryzują się oznaczeniem w postaci symbolu 3PMSF (trzech górskich szczytów z płatkiem śniegu). Jest to rodzaj homologacji potwierdzającej ich właściwości na śniegu. Montuje się jej zwykle, gdy średnie temperatury dobowe spadają poniżej 7 st. C. W oponach zimowych najczęściej stosowana jest kierunkowa rzeźba bieżnika (najlepsze na wodzie, śniegu czy błocie pośniegowym), a w modelach do mocniejszych aut – asymetryczna. Aby znaleźć najlepsze opony zimowe, warto zapoznać się z opiniami użytkowników i wynikami testów.
Gwarancja na opony Pirelli udzielana jest przez producenta na okres 5 lat (60 miesięcy) od daty produkcji. Aby reklamować oponę należy wypełnić formularz reklamacyjny, a także udostępnić produkt na potrzeby specjalistycznego badania. Jeżeli nie jesteś pewien, czy uszkodzenie nie powstało np. w wyniku mechanicznego przebicia lub nie jest skutkiem odkształceń podczas nieprawidłowego przechowywania, warto zdać się na profesjonalistów z serwisu opon, którzy ocenią czy istnieje szansa rekompensaty finansowej albo wymiany opony na nową na drodze postępowania reklamacyjnego.
Opinie o oponach Pirelli można znaleźć zarówno na forach motoryzacyjnych, jak i porównywarkach cenowych czy grupach dyskusyjnych. Dzięki tym recenzjom, kierowcy stojący przed wyborem ogumienia do swojego auta, mogą porównać cechy poszczególnych modeli i wybrać ten najlepiej dopasowany do ich potrzeb. O oponach zimowych Pirelli użytkownicy piszą, że: "to jedne z najlepszych opon na rynku, które sprawdzają się nawet podczas ekstremalnej pogody", "niezawodne i trwałe, a przy tym ekonomiczne w eksploatacji".
Testy opon zimowych Pirelli dowodzą, że są to jedne z najlepszych modeli na rynku. Kierowcy wybierają je ze względu na niezawodność i doskonałą przyczepność w ekstremalnych, zimowych warunkach. W teście opon zimowych ADAC w 2016 roku, Pirelli Winter Sottozero 3 zajęła 2 miejsce wykazując się zrównoważonymi osiągami w zróżnicowanych warunkach, a w 2018 roku uplasowała się na 7 miejscu w teście Auto Bild. Wyróżniła się w nim odpornością na aquaplaning, doskonałym zachowaniem na suchej nawierzchni oraz dobrą trakcją na śniegu.
Wyniki dotyczą modelu SottoZero 3.
Zobacz inne określenia opon Pirelli SottoZero 3 255/40 R20 101V XL PNCS MO-S FR. Sformułowania te często spotykane są w serwisach ogłoszeniowych czy na stronach producentów. Zwroty zawierają różne formy zapisu rozmiaru (255/40 R20), modelu (SottoZero 3), sezonu (opony zimowe), nazwy producenta (Pirelli) oraz indeksów (101V XL, PNCS, MO-S) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon zimowych o szerokości 255 mm, profilu 40 %, średnicy 20 cali oraz indeksach 101V. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony zimowe, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą wycieczki zagraniczne, karty paliwowe, pamięci przenośne USB, oficjalne piłki nożne lub koszulki piłkarskie.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon zimowych firmy Pirelli to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 37-57% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (oponylux, oponeo czy sklepopon) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Euro Bank, mBank czy BGŻ BNP Paribas. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon zimowych Pirelli w rozmiarze 255/40 R20 XL, PNCS, MO-S (101V). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 1353 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 5 412 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 506 (12 rat) do 2 761 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 2 761 zł | 5 522 zł | 110 zł |
4 | 1 408 zł | 5 632 zł | 220 zł |
6 | 957 zł | 5 742 zł | 330 zł |
8 | 731 zł | 5 848 zł | 436 zł |
10 | 596 zł | 5 960 zł | 548 zł |
12 | 506 zł | 6 072 zł | 660 zł |
Kupując opony zimowe w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu SottoZero 3 mogą być m.in. worki do opon, preparaty do mycia felg, podkładki antypoślizgowe pod telefon lub ładowarki do telefonu na USB.