Porównujemy oferty 28 sklepów z oponami zimowymi firmy Pirelli w rozmiarze 255/45R19. Zobacz gdzie kupić opony SottoZero 3 w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "104 W XL, PNCS, T0, FR" w nazwie opony?
Pirelli SottoZero 3 w rozmiarze 255/45 R19 104W to opona zimowa, wzmacniana (XL), homologowana (T0), posiadająca rant ochronny felgi (FR) oraz dodatkowo oznakowana symbolami PNCS, 3PMSF, M+S. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Producent | Pirelli |
Koncern | grupa Pirelli |
Siedziba | Włochy |
Klasa | premium |
Model | SottoZero 3 |
Poprzedni model | SottoZero 2 |
Następny model | - |
Sezon | opony zimowe |
Rozmiar | 255/45 R19 |
Szerokość | 255 mm |
Profil | 45 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 19 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 114,75 mm |
Kraj produkcji | Niemcy, Francja, Wielka Brytania, Turcja, Hiszpania, Rumunia |
Rodzaj bieżnika | kierunkowy |
Indeks nośności | 104 |
Maksymalna nośność | 900 kg |
Indeks prędkości | W |
Maksymalna prędkość | 270 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 7 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | czekamy na potw. producenta |
Przyczepność na mokrym | czekamy na potw. producenta |
Hałas zewnętrzny | czekamy na potw. producenta |
Fale (1-3) | czekamy na potw. producenta |
Waga (ciężar) | 12,63 kg |
Cena | ~ 1099 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Homologacja / OE | T0 (Tesla) |
Rant ochronny felgi | tak (FR) |
Inne oznaczenia | PNCS, 3PMSF, M+S |
Pełna nazwa | Pirelli SottoZero 3 255/45 R19 104W XL PNCS T0 FR |
Opis opony Pirelli SottoZero 3 w pigułce. Producentem opon jest marka Pirelli, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Turcja, Rumunia czy Hiszpania. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Pirelli (klasa premium) to wynosi ona 7 lat od daty zakupu. Bieżnik SottoZero 3 ma konstrukcję kierunkową, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Opona zimowa Pirelli SottoZero 3 255/45 R19 w prezentowanym przypadku ma indeks prędkości W i indeks nośności 104. Oznacza to, że przy jeździe z maksymalną dopuszczalną prędkością 270 km/h najwyższa wartość obciążenia dla jednej opony wynosi 900 kg.
Oznaczenie rozmiaru omawianych opon zimowych Pirelli SottoZero 3 255/45 R19 należy czytać następująco: pierwsza liczba to szerokość w milimetrach, czyli tutaj 255 mm. Druga to wysokość profilu podawana jako procent z szerokości – w tym modelu jest to 45% z 255, czyli 114,75 mm. Ostatnia z liczb w rozmiarze to średnica felgi, na jaką należy zamontować model 255/45 R19 – tutaj 19 cali. Litera to z kolei typ konstrukcji opony.
Opony zimowe Pirelli SottoZero 3 w rozmiarze 255/45 R19 są montowane w samochodach typu: Audi A8 (D4), Audi A8 (D4 FL), Audi A8, Mercedes Klasa S czy Mazda 6.
SottoZero 3 w rozmiarze 255/45 R19 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie osobowe. Opony osobowe to najszerszy segment ogumienia, który obejmuje zarówno modele przeznaczone do małych aut miejskich, samochodów rodzinnych, aut kombi, jak i limuzyn oraz samochodów sportowych. W zależności od potrzeb, budżetu i oczekiwań, ogumienie można wybierać spośród trzech klas - premium, średniej i ekonomicznej. Zadaniem opon osobowych jest zapewnienie bezpieczeństwa jazdy bez względu na panujące warunki pogodowe, zrównoważonych osiągów, ekonomicznej jazdy, a także zoptymalizowanego komfortu na drodze.
Opony firmy Pirelli pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy premium. Opony klasy premium (wyższej) to najbardziej zaawansowane modele na rynku. Podczas ich projektowania i produkcji wykorzystywane są nowoczesne technologie i doskonałe jakościowo składniki. W efekcie opony klasy premium oferują najwyższy poziom osiągów niezależnie od panujących warunków. Na zakup opon z tego segmentu najczęściej decydują się kierowcy o dynamicznym stylu jazdy, posiadający mocny samochód czy pokonujący dużą liczbę kilometrów w ciągu roku. Popularne marki: Pirelli, Goodyear, Vredestein, Dunlop, Hankook, Nokian, Michelin, Bridgestone czy Yokohama.
Oznaczenie opon indywidualnymi etykietami wprowadziło rozporządzenie WE Nr 1222/2009. Regulacja nakazuje stosować tego typu oznakowanie w przypadku opon do aut osobowych, dostawczych i ciężarowych. Jej treść zawiera ocenę trzech parametrów: oporów toczenia, drogi hamowania na mokrej nawierzchni i poziomu hałasu. Czekamy na potwierdzenie (przez producenta) ocen, jakie uzyskała na etykiecie unijnej opona Pirelli SottoZero 3 w rozmiarze 255/45R19 104W.
Informacja o spalaniu paliwa zawarta na unijnej etykiecie dołączonej do opony jest ważna dla wszystkich, którym zależy na ekonomicznej jeździe, a także ochronie środowiska. To prosta zależność – im niższe opory toczenia, tym samochód spala mniej paliwa, a tym samym emituje do atmosfery mniejszą ilość szkodliwych spalin. Dane dotyczące spalania przedstawiane są za pomocą piktogramu i zakresu klas od A do G, gdzie klasa A oznacza największą ekonomiczność paliwową, a G – najmniejszą. Jako ciekawostkę dodam, iż 2 produkty spełniające kryteria - opony Pirelli (producent), zimowe (sezon) oraz 255/45 R19 (rozmiar) - uzyskały ocenę "C" na etykiecie unijnej w kategorii oporów toczenia.
Jednym z parametrów, o którym informuje unijna etykieta na opony, jest przyczepność na mokrej nawierzchni. To bardzo ważny wskaźnik, ponieważ wpływa na bezpieczeństwo jazdy na danym modelu ogumienia. Określa się ją na skali od A do G, gdzie A opisuje najkrótszą drogę hamowania, a F najdłuższą (kategoriami D i G nie określa się opon do samochodów osobowych). Różnica jednej klasy to około 3 metry dystansu w drodze hamowania, co oznacza, że między oponami skategoryzowanymi jako A i F, występuje rozbieżność drogi hamowania obejmująca aż 18 metrów. Wspomnę także, że 44 produkty spełniające wytyczne - opony SottoZero 3 (model) oraz 19 cali (średnica) - uzyskały ocenę "B" na etykiecie unijnej w kategorii przyczepności na mokrej nawierzchni.
Za hałas zewnętrzny unijna etykieta przewiduje przyznanie od 1 do 3 fal i umieszczenie obok nich liczbowego wyniku pomiaru w dB. Warto wspomnieć, że decyzja o umieszczeniu na etykietach właśnie tego parametru budzi pewne kontrowersje. Dla kierowców większe znaczenie ma poziom hałasu wewnętrznego, który jest odczuwany w kabinie i wpływa na komfort jazdy. Informacja o hałasie zewnętrznym emitowanym przez opony wynika z prowadzonej przez UE polityki ochrony środowiska. Na koniec informacja, iż 15 produktów spełniających kryteria - opony zimowe (sezon), 19 cali (średnica) oraz premium (klasa) - uzyskało ocenę "68 dB" na etykiecie unijnej w kategorii generowanego hałasu.
Włoska marka Pirelli jest szczególnie ceniona przez kierowców lubiących sportowe osiągi. Nie dziwi to, ponieważ od początku swojego istnienia kojarzona jest ze sportami motorowymi, ze względu na wspieranie rozmaitych rajdów i wyścigów. Opony Pirelli są od 2011 roku dostarczane zespołom najbardziej prestiżowych wyścigów świata - Formuły 1. Firma słynie również z limitowanego, wydawanego co roku kalendarza z aktami modelek, który trafia do wybranych 20 tysięcy osób na całym świecie, a jego premiera za każdym razem staje się dużym wydarzeniem medialnym.
Model SottoZero 3 (Pirelli) wyposażony został w kierunkową rzeźbę bieżnika. Bieżnik kierunkowy, obok asymetrycznego, jest obecnie najczęściej stosowanym rozwiązaniem w przypadku opon osobowych. Układ rowków w oponach kierunkowych przypomina litery "V", "U" lub charakterystyczną jodełkę. Takie rozwiązanie zapewnia 20% większą odporność na aquaplaning w porównaniu z innymi rzeźbami bieżnika. Ponadto opony kierunkowe zapewniają wysoką stabilność i sterowność pojazdu podczas jazdy na wprost i według wielu kierowców mają bardzo atrakcyjny wygląd.
Napisy "104" oraz "W" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 900 kg) oraz prędkości (do 270 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon zimowych. Model SottoZero 3 (Pirelli 255/45 R19) posiada homologację T0 (Tesla). Opona z oznaczeniem FR posiada rant chroniący felgę przed zarysowaniami. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie 3PMSF - płatek śniegu na potrójnym szczycie oznaczający dopuszczenie opony do poruszania w warunkach zimowych, M+S - ang. Mud and Snow (błoto i śnieg) określa opony lepiej radzące sobie w warunkach błota i śniegu, niżeli model standardowy (bez tego symbolu) oraz PNCS - dźwiękochłonna gąbka umieszczona wewnątrz opony (przyklejona do spodniej części bieżnika), zapewniająca redukcję hałasu pochodzącego z toczenia się kół po nawierzchni. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji.
Pirelli SottoZero 3 255/45 R19 należy do grupy opon zimowych. Opony zimowe mają za zadanie zapewnić bezpieczną i komfortową jazdę w trudnych warunkach pogodowych - na śniegu, lodzie, mokrej nawierzchni i generalnie w niskich temperaturach. W związku z tym w oponach zimowych zwykle jest stosowany bieżnik kierunkowy (rzadziej asymetryczny). Cała powierzchnia bieżnika opon zimowych pokryta jest siecią lameli (drobnych nacięć), które wgryzając się w śnieg czy lód zwiększają poziom kontroli nad samochodem. Z kolei elastyczna mieszanka gumowa poprawia przyczepność w zimne dni.
Gwarancja na opony Pirelli obowiązuje przez 5 lat od daty produkcji. Opony warto reklamować, gdy użytkownik zauważy nieprawidłowości - najczęściej pojawiające się przy montażu lub po pierwszych przejechanych kilometrach. Należy pamiętać, że nie można reklamować opon, które były użytkowane niezgodnie z zaleceniami producenta, zniekształcone na skutek niewłaściwego transportu lub przechowywania, czy uszkodzone podczas eksploatacji. Trzeba przy tym pamiętać, że reklamowanie opon bywa trudne ze względu na ich naturalne zużycie, dlatego najlepiej nie zwlekać w przypadku zauważenia wady.
Opinie o oponach zimowych Pirelli pokazują, że są to jedne z najlepszych opon na rynku. Kierowcy podkreślają ich zaawansowanie technologiczne i bezpieczeństwo użytkowania bez względu na pogodę. W swoich recenzjach publikowanych w Internecie, użytkownicy zwracają uwagę również na ekonomiczny aspekt ich użytkowania. Na forach motoryzacyjnych piszą: "doskonałe rozwiązanie dla wszystkich stawiających na jakość", "super przyczepność w czasie jazdy i krótka droga hamowania - jadać na nich czuję się bardzo bezpiecznie".
Testy opon zimowych Pirelli dowodzą, że są to jedne z najlepszych modeli na rynku. Kierowcy wybierają je ze względu na niezawodność i doskonałą przyczepność w ekstremalnych, zimowych warunkach. W teście opon zimowych ADAC w 2016 roku, Pirelli Winter Sottozero 3 zajęła 2 miejsce wykazując się zrównoważonymi osiągami w zróżnicowanych warunkach, a w 2018 roku uplasowała się na 7 miejscu w teście Auto Bild. Wyróżniła się w nim odpornością na aquaplaning, doskonałym zachowaniem na suchej nawierzchni oraz dobrą trakcją na śniegu.
Wyniki dotyczą modelu SottoZero 3.
Zobacz inne określenia opon Pirelli SottoZero 3 255/45 R19 104W XL PNCS T0 FR. Sformułowania te często spotykane są w sklepach z oponami czy na forach internetowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu rozmiaru (255/45 R19), indeksów (104W XL, PNCS, T0), sezonu (opony zimowe), nazwy producenta (Pirelli) oraz modelu (SottoZero 3) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon zimowych o szerokości 255 mm, profilu 45 %, średnicy 19 cali oraz indeksach 104W. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony zimowe, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą wycieczki zagraniczne, koszulki piłkarskie, foteliki samochodowe, karty paliwowe lub smycze do kluczy.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon zimowych firmy Pirelli to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 35-61% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (intercars, oponeo czy sklepopon) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Euro Bank, Santander Consumer Bank czy Credite Agricole. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon zimowych Pirelli w rozmiarze 255/45 R19 XL, PNCS, T0 (104W). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 1099 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 4 396 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 411 (12 rat) do 2 242 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 2 242 zł | 4 484 zł | 88 zł |
4 | 1 143 zł | 4 572 zł | 176 zł |
6 | 777 zł | 4 662 zł | 266 zł |
8 | 594 zł | 4 752 zł | 356 zł |
10 | 484 zł | 4 840 zł | 444 zł |
12 | 411 zł | 4 932 zł | 536 zł |
Kupując opony zimowe w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu SottoZero 3 mogą być m.in. mierniki grubości bieżnika, ubezpieczenie opon, montaż w serwisie oraz worki do opon.