Porównujemy oferty 20 sklepów z oponami zimowymi firmy Pirelli w rozmiarze 265/35R18. Zobacz gdzie kupić opony SottoZero 3 w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "97 V XL, N4, FR" w nazwie opony?
Pirelli SottoZero 3 w rozmiarze 265/35 R18 97V to opona zimowa, wzmacniana (XL), homologowana (N4), posiadająca rant ochronny felgi (FR) oraz dodatkowo oznakowana symbolami 3PMSF, M+S. 2853800 oraz 8019227285383 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 2853800 |
EAN | 8019227285383 |
Producent | Pirelli |
Koncern | grupa Pirelli |
Siedziba | Włochy |
Klasa | premium |
Model | SottoZero 3 |
Poprzedni model | SottoZero 2 |
Następny model | - |
Sezon | opony zimowe |
Rozmiar | [size width="265" profile="35" diameter="18"]265/35 R18[/size] |
Szerokość | 265 mm |
Profil | 35 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 18 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 92,75 mm |
Kraj produkcji | Turcja, Wielka Brytania, Niemcy, Francja, Hiszpania, Rumunia |
Rodzaj bieżnika | kierunkowy |
Indeks nośności | 97 |
Maksymalna nośność | 730 kg |
Indeks prędkości | V |
Maksymalna prędkość | 240 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 5 lat od daty produkcji |
Opory toczenia | C (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | B (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 73 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 10,60 kg |
Premiera modelu | 2011 rok (podczas targów Moto) |
Cena | ~ 882 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Homologacja / OE | N4 (Porsche, Volkswagen Touareg) |
Rant ochronny felgi | tak (FR) |
Inne oznaczenia | 3PMSF, M+S |
Pełna nazwa | Pirelli SottoZero 3 265/35 R18 97V XL N4 FR |
Opis opony Pirelli SottoZero 3 w pigułce. Producentem opon jest marka Pirelli, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Wielka Brytania, Niemcy czy Turcja. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Pirelli (klasa premium) to wynosi ona 5 lat od daty produkcji. Bieżnik SottoZero 3 ma konstrukcję kierunkową, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Opony zimowe Pirelli SottoZero 3 zostały zaprojektowane z myślą o spełnieniu oczekiwań kierowców samochodów typu Ford Galaxy, Audi A5, Alfa Romeo 159, VW CC, Peugeot 407 czy BMW Seria 4. Prezentowany produkt ma rozmiar 265/35 R18, co oznacza, że jego szerokość wynosi 265 mm, wysokość profilu 92,75 mm (35 w rozmiarze to procent z szerokości), a średnica 18 cali. Litera przed oznaczeniem średnicy oznacza typ konstrukcji opony – może być radialna lub diagonalna. W oponach osobowych mamy do czynienia z tą pierwszą.
Opony Pirelli SottoZero 3 265/35 R18 mają indeks prędkości wynoszący V (dopuszczalna prędkość 240 km/h) i indeks nośności 97 przekładający się dopuszczalne obciążenie 730 kg. W ramach europejskiego systemu etykiet model Pirelli SottoZero 3 265/35 R18 otrzymał klasę C za poziom oporów toczenia, B w pomiarze drogi hamowania na mokrej drodze i 73 dB za emisję hałasu zewnętrznego.
SottoZero 3 w rozmiarze 265/35 R18 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie osobowe. Opony osobowe to modele zaprojektowane z myślą o różnego rodzaju samochodach: małolitrażowych aut miejskich, przez rodzinne sedany czy kombi po auta sportowe i limuzyny. Tego typu produkty najczęściej wyposażone są w kierunkowy lub asymetryczny bieżnik (pierwsza nich jest częściej spotykana w modelach zimowych, a druga w produktach przeznaczonych o mocniejszych samochodów). Opony osobowe dostępne są w ramach klas ekonomicznej, średniej i premium. Mogą mieć wzmocnioną konstrukcję, technologię Run Flat czy rant ochronny felgi.
Opony firmy Pirelli pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy premium. Opony klasy premium to najnowocześniejsze produkty na rynku. Oferują najwyższy poziom osiągów i są wyposażone w nowatorskie rozwiązania technologicznie. W związku z tym często montowane są w samochodach o dużej mocy, pokonujących duże przebiegi roczne czy przez kierowców o dynamicznym stylu jazdy. Marki opon premium to między innymi: Pirelli, Hankook, Continental, Vredestein, Michelin, Bridgestone czy Yokohama. Opony klasy premium najczęściej zajmują czołowe pozycje w testach i są polecane przez większość kierowców.
Etykieta UE zawiera najważniejsze informacje o parametrach bezpieczeństwa, komfortu i ekonomiki jazdy. Wprowadzony w 2012 roku system oznaczeń pozwala z łatwością porównać opony pod względem generowanego podczas pracy hałasu, oporów toczenia oraz przyczepności na mokrej nawierzchni. Zobacz jak prezentują się oceny opon Pirelli SottoZero 3 265/35R18 97V na etykiecie unijnej.
Podczas toczenia na opony działają różne siły – w zależności od konstrukcji mogą one przeciwstawiać się im lepiej lub gorzej. Pokonywanie oporów toczenia pochłania prawie 20% spalania paliwa. Dlatego parametr ten jest tak ważny i został zawarty na etykietach. Za poziom oporów toczenia opony mogą otrzymać klasy od A do G, ale warto wiedzieć, że klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli lepszych i gorszych. Kupując opony o niskich oporach toczenia można zaoszczędzić nawet 0,25 litra paliwa na 100 km. Taką samą ocenę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 25 innych produktów spełniających kryteria - opony SottoZero 3 (model) oraz 18 cali (średnica).
Na etykiecie dołączonej do opony można znaleźć informację o przyczepności na mokrej nawierzchni. To parametr, który w znacznym stopniu decyduje o bezpieczeństwie jazdy w zróżnicowanych warunkach pogodowych. Skala obejmuje litery od A do G, gdzie A oznacza najkrótszą drogę hamowania. Opona z tym oznaczeniem pozwala na wytracenie prędkości o 30% skuteczniej od opony z końca skali, co przekłada się na drogę hamowania aż o 18 krótszą (przy orientacyjnej szybkości wynoszącej 80 km/h).
Za hałas zewnętrzny unijna etykieta przewiduje przyznanie od 1 do 3 fal i umieszczenie obok nich liczbowego wyniku pomiaru w dB. Warto wspomnieć, że decyzja o umieszczeniu na etykietach właśnie tego parametru budzi pewne kontrowersje. Dla kierowców większe znaczenie ma poziom hałasu wewnętrznego, który jest odczuwany w kabinie i wpływa na komfort jazdy. Informacja o hałasie zewnętrznym emitowanym przez opony wynika z prowadzonej przez UE polityki ochrony środowiska. Wynik "73 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskały jeszcze 2 inne produkty spełniające kryteria - opony 265/35 R18 (rozmiar) oraz zimowe (sezon).
Pirelli to włoska marka, która zajmuje obecnie 5 miejsce pod względem wielkości produkcji opon na świecie. Mimo że na co dzień jest kojarzona ze sportem za sprawą dostarczana ogumienia do najsłynniejszych światowych rajdów i wyścigów (w tym Formuły 1), to korzystają z niej także kierowcy ceniący sobie wysokie osiągi i bezpieczną jazdę na co dzień. Co roku Pirelli wydaje kalendarz z artystycznymi aktami modelek, który przez lata swojego istnienia stał się ikoną popkultury, a jego premiera co roku budzi emocje w świecie show biznesu.
Model SottoZero 3 (Pirelli) wyposażony został w kierunkową rzeźbę bieżnika. Kierunkowa rzeźba bieżnika to najlepszy wybór dla kierowców, którzy oczekują od opon doskonałego prowadzenia na wodzie, błocie pośniegowym czy śniegu (jest ona stosowana w modelach letnich, zimowych i całorocznych. Oferują one 20% większą odporność na aquaplaning w porównaniu do opon asymetrycznych. Opony kierunkowe można rozpoznać po rowkach ukośnych, które zbiegają się do centrum opony (układ bieżnika przypomina litery "V" lub "U"). Opony kierunkowe należy zawsze montować zgodnie z kierunkiem toczenia (oznaczenie "Rotation" znajduje się na ścianie bocznej).
Napisy "97" oraz "V" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 730 kg) oraz prędkości (do 240 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon zimowych. Model SottoZero 3 (Pirelli 265/35 R18) posiada homologację N4 (Porsche, Volkswagen Touareg). Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie 3PMSF - płatek śniegu na potrójnym szczycie oznaczający dopuszczenie opony do poruszania w warunkach zimowych oraz M+S - mud and Snow (ang. błoto i śnieg) określa opony lepiej radzące sobie w warunkach błota i śniegu, niżeli model standardowy (bez tego symbolu). XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji. Akronim FR oznacza oponę posiadającą rant ochronny felgi.
Pirelli SottoZero 3 265/35 R18 należy do grupy opon zimowych. Opony zimowe mają za zadanie zapewnić bezpieczną i komfortową jazdę w trudnych warunkach pogodowych - na śniegu, lodzie, mokrej nawierzchni i generalnie w niskich temperaturach. W związku z tym w oponach zimowych zwykle jest stosowany bieżnik kierunkowy (rzadziej asymetryczny). Cała powierzchnia bieżnika opon zimowych pokryta jest siecią lameli (drobnych nacięć), które wgryzając się w śnieg czy lód zwiększają poziom kontroli nad samochodem. Z kolei elastyczna mieszanka gumowa poprawia przyczepność w zimne dni.
Dzięki gwarancji na opony, kierowcy mogą liczyć na wymianę towaru na nowy lub rekompensatę finansową w przypadku wykrycia wady fabrycznej produktu. Na opony włoskiej firmy Pirelli taka gwarancja jest udzielana na okres pięciu lat (60 miesięcy) od daty produkcji. Wyłączone spod niej są przypadku użytkowania opon niezgodnie z zaleceniami producenta, uszkodzenia podczas usług serwisowych czy nieprawidłowego przechowywania i transportu. Należy pamiętać, że im więcej czasu minie od zakupu, a na oponie przejedziemy więcej kilometrów, tym udowodnienie wady będzie trudniejsze.
Pirelli to opony znane wśród kierowców ze swoich doskonałych parametrów podczas dynamicznego prowadzenia. Wybierają je kierowcy ceniący najwyższe osiągi i zwracający uwagę na szeroki zakres parametrów. W przypadku opon zimowych tej marki, użytkownicy podkreślają doskonałą przyczepność i stabilność prowadzenia, a także najwyższy komfort jazdy. W swoich opiniach piszą: "dzięki Pirelli ograniczeniu uległo spalanie, co jest dla mnie miłym zaskoczeniem", "przyczepność na zakrętach i krótka droga hamowania to dla mnie największe zalety użytkowania tych opon".
Dzięki testom opon można porównać osiągi opon i różnice między zachowaniem ogumienia różnych klas w tych samych warunkach. Opony zimowe Pirelli to doskonała propozycja dla kierowców ceniących jakość bez kompromisów. Model Pirelli Winter Sottozero 3 sprawdzono w wielu testach, w których wykazał się doskonałymi właściwościami w zimowych warunkach. W 2016 roku opona zajęła 2 miejsce w teście ogumienia zimowego ADAC, a w 2018 roku znalazła się na 7 miejscu w sprawdzianie przeprowadzonym przez czasopismo Auto Bild.
Wyniki dotyczą modelu SottoZero 3.
Zobacz inne określenia opon Pirelli SottoZero 3 265/35 R18 97V XL N4 FR. Sformułowania te często spotykane są w porównywarkach cenowych czy na forach internetowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu sezonu (opony zimowe), rozmiaru (265/35 R18), indeksów (97V XL, N4), nazwy producenta (Pirelli) oraz modelu (SottoZero 3) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon zimowych o szerokości 265 mm, profilu 35 %, średnicy 18 cali oraz indeksach 97V. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Yokohama, Continental, Pirelli oraz Michelin – kosztujące od 863 do 1017 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony zimowe, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą wycieczki zagraniczne, koszulki piłkarskie, zwrot części gotówki, smycze do kluczy czy kubki termiczne.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon zimowych firmy Pirelli to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 38-64% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (norauto, oponeo czy oponylux) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. BGŻ BNP Paribas, mBank oraz Credite Agricole. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon zimowych Pirelli w rozmiarze 265/35 R18 XL, N4 (97V). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 882 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 3 528 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 330 (12 rat) do 1 800 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 1 800 zł | 3 600 zł | 72 zł |
4 | 918 zł | 3 672 zł | 144 zł |
6 | 624 zł | 3 744 zł | 216 zł |
8 | 477 zł | 3 816 zł | 288 zł |
10 | 389 zł | 3 890 zł | 362 zł |
12 | 330 zł | 3 960 zł | 432 zł |
Kupując opony zimowe w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu SottoZero 3 mogą być m.in. ubezpieczenie opon, podkładki antypoślizgowe pod telefon, mierniki grubości bieżnika czy pianki naprawcze.