Porównujemy oferty 21 sklepów z oponami zimowymi firmy Pirelli w rozmiarze 275/40R18. Zobacz gdzie kupić opony SottoZero 3 w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "103 V XL, J, FR" w nazwie opony?
Pirelli SottoZero 3 w rozmiarze 275/40 R18 103V to opona zimowa, wzmacniana (XL), homologowana (J), posiadająca rant ochronny felgi (FR) oraz dodatkowo oznakowana symbolami 3PMSF, M+S. 2397400 oraz 8019227239744 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 2397400 |
EAN | 8019227239744 |
Producent | Pirelli |
Koncern | grupa Pirelli |
Siedziba | Włochy |
Klasa | premium |
Model | SottoZero 3 |
Poprzedni model | SottoZero 2 |
Następny model | - |
Sezon | opony zimowe |
Rozmiar | [size width="275" profile="40" diameter="18"]275/40 R18[/size] |
Szerokość | 275 mm |
Profil | 40 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 18 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 110 mm |
Kraj produkcji | Rumunia, Turcja, Hiszpania, Francja, Wielka Brytania, Niemcy |
Rodzaj bieżnika | kierunkowy |
Indeks nośności | 103 |
Maksymalna nośność | 875 kg |
Indeks prędkości | V |
Maksymalna prędkość | 240 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 5 lat od daty produkcji |
Opory toczenia | C (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | B (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 73 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 12,56 kg |
Premiera modelu | 2011 rok (podczas targów Moto) |
Cena | ~ 1151 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Homologacja / OE | J (Jaguar) |
Rant ochronny felgi | tak (FR) |
Inne oznaczenia | 3PMSF, M+S |
Pełna nazwa | Pirelli SottoZero 3 275/40 R18 103V XL J FR |
Opis opony Pirelli SottoZero 3 w pigułce. Producentem opon jest marka Pirelli, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Wielka Brytania, Hiszpania czy Niemcy. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Pirelli (klasa premium) to wynosi ona 5 lat od daty produkcji. Bieżnik SottoZero 3 ma konstrukcję kierunkową, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Jesteś posiadaczem samochodu typu Toyota RAV4, Citroen C4, Mercedes CLS czy Mitsubishi Outlander i poszukujesz opon na sezon zimowy? Jeśli tak, to z pewnością zainteresuje Cię Pirelli SottoZero 3. Prezentowane opony mają rozmiar 275/40 R18, ich indeks prędkości wynosi V (dopuszczalna prędkość maksymalna na tych oponach to 240 km/h), a nośności 103 (dopuszczalne obciążenie to 875 kg).
Samo oznaczenie rozmiaru należy interpretować następująco: pierwsza liczba to szerokość opony mierzona w milimetrach (tu 275), druga to wysokość profilu (jest to procent z wysokości, a więc w tym przypadku 40 procent z 275 wynosi 110 mm). "R" to informacja o radialnej budowie modelu, a ostatnia liczba to średnica mierzona w calach – tutaj 18. Prezentowane opony Pirelli SottoZero 3 275/40 R18 mogą pochwalić się następującymi parametrami na etykietach: C za opory toczenia, B w kategorii hamowania na mokrej nawierzchni i 73 dB za hałas zewnętrzny.
SottoZero 3 w rozmiarze 275/40 R18 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie osobowe. Opony osobowe to zdecydowanie największy segment ogumienia. Kierowcy mogą wybierać wśród tysięcy modeli oferowanych w ramach klas ekonomicznej, średniej i premium. Opony osobowe montowane są w małolitrażowych autach miejskich, rodzinny sedanach i kombi, autach sportowych, luksusowych limuzynach i wielu innych podobnych samochodach. Opony osobowe najczęściej posiadają kierunkowy lub asymetryczny bieżnik (pierwsza nich jest częściej spotykana w modelach zimowych, a druga w produktach przeznaczonych o mocniejszych samochodów).
Opony firmy Pirelli pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy premium. Opony klasy premium to najbardziej zaawansowane technologicznie produkty na rynku. Do ich produkcji stosowane są najlepsze jakościowo składniki (między innymi nowatorskie mieszanki gumowe), co przekłada się na wysoki poziom osiągów w obszarze bezpieczeństwa, komfortu i kosztów użytkowania. Opony premium najczęściej wygrywają testy organizowane przez czołowe organizacje motoryzacyjne, otrzymują wysokie klasy na etykietach i wiele pozytywnych recenzji kierowców. Czołowe marki premium to: Pirelli, Goodyear, Bridgestone, Dunlop, Yokohama, Hankook, Continental czy Michelin.
Etykieta unijna na oponach to oznaczenie, które jest umieszczane na poszczególnych modelach w formie naklejek podobnych do tych znanych ze sprzętu AGD/RTV. Dzięki temu porównanie podstawowych osiągów opon staje się znacznie łatwiejsze. Na etykietach znajdują się informacje o poziomie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. Etykiety w pierwszych dwóch kategoriach przewidują przyznanie klas od A do G (z tym, że D nie jest używana) oraz od 1 do 3 fal i wartości liczbowej w dB za hałas zewnętrzny. Zobacz jak prezentują się oceny opon Pirelli SottoZero 3 275/40R18 103V na etykiecie unijnej.
Informacje o spalaniu paliwa umieszczane są na etykietach dołączanych do opon i prezentowane w formie piktogramu oraz klas od A do G, gdzie klasa A oznacza największą ekonomiczność paliwową. Jest to ważna informacja, ponieważ im mniejsze opory toczenia, tym samochód ma mniejsze spalania i jest bardziej ekonomiczny w eksploatacji. To także ważna informacja dla wszystkich, którzy dbają o środowisko naturalne – większa ekonomiczność paliwowa oznacza, że do atmosfery trafi mniej szkodliwych spalin. Taką samą ocenę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskały jeszcze 3 inne produkty spełniające kryteria - opony 275/40 R18 (rozmiar) oraz zimowe (sezon).
Etykieta unijna informuje między innymi o poziomie przyczepności opon na mokrej nawierzchni. Parametr ten jest oceniany w pomiarze drogi hamowania i siły tarcia opon w wyżej wspomnianych warunkach. Za przyczepność na mokrej nawierzchni dany model może otrzymać klasy od A do G. Warto jednak wiedzieć, że klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia opon o lepszych i gorszych parametrach, a modele z klasą G są po prostu niebezpieczne i nie dopuszcza się ich do sprzedaży. Identyczną notę - "B" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskały jeszcze 53 inne produkty spełniające wytyczne - opony SottoZero 3 (model) oraz 18 cali (średnica).
Etykieta unijna dołączona do opon informuje m. in. o hałasie na zewnątrz auta generowanym podczas jazdy. Jak badany jest ten parametr? Sprawdza się go przejeżdżając samochodem obok mikrofonów umieszczonych w odległości 7,5 metra od linii środkowej toru jazdy i na wysokości 1,2 metra. Wszystkie opony na rynku nie przekraczają obowiązującej normy, jednak te z oznaczeniem jednej fali (w skali obejmującej od jednej do trzech fal) generują go najmniej i są najbardziej przyjazne środowisku naturalnemu. Wynik "73 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskał jeszcze 1 produkt spełniający kryteria - opony Pirelli (producent), zimowe (sezon) oraz 275/40 R18 (rozmiar).
Pirelli to marka opon premium, kojarzona jest z wysokimi osiągami, sportem i motoryzacją. Firma dostarcza na rynek ogumienie przeznaczone głównie do samochodów osobowych i motocykli, z którego korzystają kierowcy ceniący sobie sportowe parametry jazdy i najwyższe bezpieczeństwo. Ta włoska firma, od lat 60. XX wieku wydaje ściśle limitowany kalendarz z aktami modelek, trafiający w ręce 20 tysięcy wybranych osób na świecie. Powstawanie kalendarza rokrocznie staje się wydarzeniem medialnym, w którym biorą udział najsłynniejsze modelki i najlepsi fotografowie.
Model SottoZero 3 (Pirelli) wyposażony został w kierunkową rzeźbę bieżnika. Opony kierunkowe mają układ rowków, który kształtem przypomina litery "V" lub "U". Często taka rzeźba jest też określana mianem jodełki. Największą zaletą bieżników kierunkowych jest doskonałe odprowadzanie wody i błota pośniegowego oraz dobre zachowanie na śniegu (20% większa odporność na aquaplaning w porównaniu do asymetryków). W związku z tym większość modeli zimowych to właśnie opony kierunkowe. Bieżnik kierunkowy oprócz tego oferuje bardzo dobre trzymanie toru jazdy podczas poruszania się na wprost i ma atrakcyjny wygląd.
Napisy "103" oraz "V" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 875 kg) oraz prędkości (do 240 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon zimowych. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji. Model SottoZero 3 (Pirelli 275/40 R18) posiada homologację J (Jaguar). Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie 3PMSF - płatek śniegu na potrójnym szczycie oznaczający dopuszczenie opony do poruszania w warunkach zimowych oraz M+S - mud and Snow (ang. błoto i śnieg) określa opony lepiej radzące sobie w warunkach błota i śniegu, niżeli model standardowy (bez tego symbolu). Opona z oznaczeniem FR posiada rant chroniący felgę przed zarysowaniami.
Pirelli SottoZero 3 275/40 R18 należy do grupy opon zimowych. Opony zimowe to segment ogumienia, który najlepiej sprawdza się na śniegu, lodzie i błocie pośniegowym oraz w dni, podczas których średnia dobowa temperatura spada poniżej 7 st. C. Takie osiągi wynikają z bieżnika i mieszanki gumowej opon zimowych. Rzeźba ma najczęściej kształt kierunkowy (do mocniejszych samochodów oferowane są też modele asymetryczne) pokryty gęstą siecią lameli, które chwytają się śniegu. Mieszanka gumowa opon zimowych zachowuje elastyczność na mrozie, co przekłada się na dobrą przyczepność zimą.
Dzięki gwarancji na opony, kierowcy mogą liczyć na wymianę towaru na nowy lub rekompensatę finansową w przypadku wykrycia wady fabrycznej produktu. Na opony włoskiej firmy Pirelli taka gwarancja jest udzielana na okres pięciu lat (60 miesięcy) od daty produkcji. Wyłączone spod niej są przypadku użytkowania opon niezgodnie z zaleceniami producenta, uszkodzenia podczas usług serwisowych czy nieprawidłowego przechowywania i transportu. Należy pamiętać, że im więcej czasu minie od zakupu, a na oponie przejedziemy więcej kilometrów, tym udowodnienie wady będzie trudniejsze.
Opinie o oponach Pirelli można znaleźć zarówno na forach motoryzacyjnych, jak i porównywarkach cenowych czy grupach dyskusyjnych. Dzięki tym recenzjom, kierowcy stojący przed wyborem ogumienia do swojego auta, mogą porównać cechy poszczególnych modeli i wybrać ten najlepiej dopasowany do ich potrzeb. O oponach zimowych Pirelli użytkownicy piszą, że: "to jedne z najlepszych opon na rynku, które sprawdzają się nawet podczas ekstremalnej pogody", "niezawodne i trwałe, a przy tym ekonomiczne w eksploatacji".
Dzięki testom opon można porównać osiągi opon i różnice między zachowaniem ogumienia różnych klas w tych samych warunkach. Opony zimowe Pirelli to doskonała propozycja dla kierowców ceniących jakość bez kompromisów. Model Pirelli Winter Sottozero 3 sprawdzono w wielu testach, w których wykazał się doskonałymi właściwościami w zimowych warunkach. W 2016 roku opona zajęła 2 miejsce w teście ogumienia zimowego ADAC, a w 2018 roku znalazła się na 7 miejscu w sprawdzianie przeprowadzonym przez czasopismo Auto Bild.
Wyniki dotyczą modelu SottoZero 3.
Zobacz inne określenia opon Pirelli SottoZero 3 275/40 R18 103V XL J FR. Sformułowania te często spotykane są w serwisach ogłoszeniowych czy na stronach producentów. Zwroty zawierają różne formy zapisu nazwy producenta (Pirelli), indeksów (103V XL, J), rozmiaru (275/40 R18), sezonu (opony zimowe) oraz modelu (SottoZero 3) przedstawione w odmiennej kolejności.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony zimowe, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą foteliki samochodowe, oficjalne piłki nożne, bilety do teatru, rabat na kolejne zakupy lub kubki termiczne.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon zimowych firmy Pirelli to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 40-59% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (oponylux, oponeo czy sklepopon) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Credite Agricole, BGŻ BNP Paribas lub Santander Consumer Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon zimowych Pirelli w rozmiarze 275/40 R18 XL, J (103V). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 1151 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 4 604 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 430 (12 rat) do 2 349 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 2 349 zł | 4 698 zł | 94 zł |
4 | 1 198 zł | 4 792 zł | 188 zł |
6 | 814 zł | 4 884 zł | 280 zł |
8 | 622 zł | 4 976 zł | 372 zł |
10 | 507 zł | 5 070 zł | 466 zł |
12 | 430 zł | 5 160 zł | 556 zł |
Kupując opony zimowe w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu SottoZero 3 mogą być m.in. środki do konserwacji opon, ramki do tablic rejestracyjnych, mierniki grubości bieżnika oraz preparaty do mycia felg.